Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb d'r twee zelfs. Een el cheapo Sony'tje en een Thorens TD160 MKII. De Sony is een jaar of 3 oud, de Thorens ongeveer 20 jaar.
Als ik jou was zou ik gewoon een lekker simpel ding kopen voor een euro'tje of 100-150. Ik geloof d'r niets van dat echt bijzonder veel duurder zin heeft, buitendat, zo geweldig audiofiel is vinyl helemaal niet. Laat je niets wijsmaken door so-called 'autoriteiten' op dit gebied (die bijvoorbeeld ook hun luidsprekerkabels op blokjes leggen zodat het geluid beter klinkt); vinyl heeft een beperkt dynamisch bereik en het is tamelijk moeilijk om een zuivere afspeling (?) te krijgen. Met peperdure apparatuur lijkt mij 't zo dat de gebreken van vinyl alleen maar meer duidelijk worden. Either way, goede merken zijn Thorens, Shure en Linn. Er zullen vast nog wel andere noemenwaardige merken zijn, maar die schieten me zo niet te binnen. Maar doe jezelf een lol, en begin dan tenminste met een el cheapo platenspeler. Als je echt helemaal verliefd wordt op vinyl kun je altijd nog een berg geld uitgeven. Verder kun je op enorm veel plaatsen gewoon vinyl kopen, hoor. Op internet --> http://www.lp-net.com/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Misschien is 't als je het geluid gaat meten, een CD beter, maar qua charme klinken LP's veel mooier dan CD's vind ik. CD's hebben imo een beetje een steriel syntetisch geluid. Doe mij wat dat betreft maar een LP, die klinken warmer. Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-06-2003 om 12:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als ik jou was zou ik gewoon de eerst volgende keer bij het grofvuil gaan kijken voor een platenspeler. Prima dingen liggen daar tussen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben nog altijd van plan er een aan te schaffen als ik genoeg geld heb, maar dat zal dan waarschijnlijk ook een technics worden, om later evt een tweede technics aan te kunnen schaffen. De betere merken zijn Clearaudio, Project, Audio Note, Linn & Michell, daarmee kan je in ieder geval moeilijk fout gaan.
de Project Debut MKII kost ongeveer 150 euro, een van de best geteste spelers in deze prijsklasse, degelijk apparaat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een stukje vinyl is gewoon inferieur aan CD. Hoe zuur 't ook klinkt. Eigenlijk is er audiotechnisch maar èèn geldig argument voor een plaat; 'het klinkt warmer'. En dat kan best zo wezen, maar het is niet hifi. |
![]() |
||
Citaat:
maar de LP-speler van mij klinkt nog wel lekker hoor, gewoon een kwestie van kwaliteit en onderhoud ervan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Oh ja.. on-topic.. check rommelmarkten, of kringloop-zaken, kun je ze op de kop tikken voor enkele tientjes of minder.
Ach, en schaf je dan een aan van de wat bekendere merken, dan zit je om gewoon wat LP-tjes te draaien altijd wel goed. Mits je eentje koopt die 't doet natuurlijk ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Wat ik een mooie instapper vind zijn de oude draaitafels van Thorens TD-160/166 MK1, MK2 (dus 2e hands). Wat betreft nieuwe draaitafels met een goede prijs/kwaliteit verhouding is Pro-ject erg interessant. Met name de Debut en de 1.2 zijn erg goed voor het geld. http://www.project-audio.net Ik heb van m'n vader heel veel elpee's gehad met mooie muziek. Verder koop ik regelmatig elpee's bij Kroese (nijmegen). Bijna elke nieuwe cd die uitkomt, hebben zij ook op elpee. Verder veel naar beurzen gaan en 2e hands platenmarkten. http://www.platenspeler.com is een leuke site met veel informatie.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Speakers voor LP Speler annoniempje | 1 | 12-07-2010 12:29 | |
Muziek |
jouw muziek collectie Earphone | 67 | 12-12-2005 17:05 | |
Muziek |
SLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYER godverdomme Blenderhead | 144 | 17-05-2005 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Biografie van Karel van Straeten. ell'nn | 26 | 23-08-2004 16:40 | |
Software & Hardware |
[n00b vraag] platespeler beluisteren via pc speakers? strafcorner | 8 | 30-01-2003 18:33 | |
Muziek |
vul aan : hoe word je een muziek die-hard? a new noise | 79 | 15-01-2003 10:38 |