Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2003, 23:54
Günther
Günther is offline
of nog precieser wie golooft er in liefde op het 1e gezicht ?
Oud 09-06-2003, 23:54
Verwijderd
Ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht. Ik geloof wel in ongelooflijke lichamelijke aantrekkingskracht, zin om te neuken en geilheid op het eerste gezicht.

Maar liefde, daar komt bij mij toch wel meer bij kijken dan alleen een mooi smoeltje. Verliefdheid op het eerste gezicht wel, liefde op het eerste gezicht niet.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 00:04
ABrules
ABrules is offline
true words Nare Man...

maar een verliefdheid op eerste gezicht geloof ik wel in... kunnen ook nog eens leuke dingen gebeuren, maar ja dan zeggen dat als het liefde wordt... dat het liefde op het eerste gezicht was... tja... zal ik niet heel hard gaan beweren dat het niet zo was...
Oud 10-06-2003, 00:06
Last Resort
Last Resort is offline
*ABrules zit het hele forum onder te spammen op dit uur*

Maar nare man heeft wel gelijk, echte liefde moet groeien, en groeien op een vruchtbare bodem. Die bodem is verliefdheid denk ik.
Oud 10-06-2003, 00:11
Günther
Günther is offline
ben ik denk ik mee eens ja verliefdheid op t 1e gezicht

jah, 100x beter verwoord
Oud 10-06-2003, 08:27
l00k At Me
l00k At Me is offline
Ze zeggen dat het gebeurt dus sommige mensen zullen dit best wel eens gehad hebben.
Je kan wel iemand onzettend leuk vinden op het eerste gezicht.
Maar is dat dan gelijk liefde?
Als je verliefd bent weet je dat je verliefd bent.
Maar als je heel graag wilt zou je je het jezelf misschien kunnen aanpraten.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 08:45
Günther
Günther is offline
Citaat:
l00k At Me schreef op 10-06-2003 @ 09:27:
Ze zeggen dat het gebeurt dus sommige mensen zullen dit best wel eens gehad hebben.
kdenk niet dat dat jezelf kunt aan praten (ik zou iig niet begrijpen waarom iemand dat zou doen) in mijn geval wil het het eigenlijk niet eens, maar kan dr nietsaan doen... it just happend
Oud 10-06-2003, 08:52
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
liefde op het eerste gezicht is onzin het bestaat nie....vind ik
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 09:39
ieneminie
ieneminie is offline
vind ik ook
Oud 10-06-2003, 09:44
miro
miro is offline
Aantrekkingskracht op t eerste gezicht wel. Of hoe wil je dat noemen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:48
Verwijderd
Liefde op het eerste gezicht vind ik onzin. Dat kun je echt geen liefde noemen. Verliefd worden tijdens de eerste keer dat je een goed gesprek voert met iemand, of verliefd worden omdat je iemand maandenlang ziet zónder er mee te praten, dat kan wel, merk ik in mijn omgeving. Een vriendin van me wordt vaak tijdens 1 goed gesprek verliefd, en mijn vriend is verliefd op me geworden door me uitgebreid te bestuderen in de klas (dus hoe ik met mensen omging, hoe ik praatte, dat allemaal).
Zelf kan ik alleen verliefd worden op mensen die ik al maandenlang erg goed ken. Ik weet wel meestal al vrij gauw of ik verliefd zou kúnnen worden op iemand.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:51
Verwijderd
liefde op het eerste gezicht? ja, het kan wel, is me niet overkomen. naar mate je iemand langer kent, en beter leert kennen, groeit je liefde voor die persoon, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
l00k At Me schreef op 10-06-2003 @ 09:27:
t wordt ook meer gebruikt als je elkaar vanaf het eerste moment leuk vind, een relatie krijgt en de liefde groeit dan en neemt een plaats in in jullie relatie en dan krijg je al gauw het gezegde: het was liefde op het eerste gezicht..

naja, zo zie ik t dan.

en verder ben ik met nare man eens..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 11:10
l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
black angel schreef op 10-06-2003 @ 09:45:
kdenk niet dat dat jezelf kunt aan praten (ik zou iig niet begrijpen waarom iemand dat zou doen) in mijn geval wil het het eigenlijk niet eens, maar kan dr nietsaan doen... it just happend
Ik probeer het altijd eruit te praten en dat lukt wel.
Dus dan denk ik bij mezelf dat ik een beetje verliefd ben in een korte periode en dan praat ik het mezelf er gewoon uit.
Behalve als het echt te erg wordt, dan is er geen ontkomen meer aan.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 11:15
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Berserker_nl schreef op 10-06-2003 @ 01:06:
*ABrules zit het hele forum onder te spammen op dit uur*

nou, valt wel mee toch??? ik geef wel overal gewoon mijn mening waar in een forum om wordt gevraagd
Oud 10-06-2003, 11:23
vrijgezel
vrijgezel is offline
ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht, ik geloof wel in een bepaalde aantrekkingskracht dat heb ik tot nu toe 1x met een jongen gehad, we konden onze ogen niet van elkaar afhouden, en we straalden allebei als we elkaar zagen.

*zucht*
Oud 10-06-2003, 11:57
psychobunny
psychobunny is offline
aantrekkingskracht: ja,liefde op eerste gezicht: nee
Oud 10-06-2003, 12:03
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Citaat:
psychobunny schreef op 10-06-2003 @ 12:57:
aantrekkingskracht: ja,liefde op eerste gezicht: nee
Mee eens, liefde kan gewoon niet na iemand 1x gezien te hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:12
Party_Bunny
Party_Bunny is offline
Ik geloof in liefde. En ook in de ware.

Ik heb altijd al gedacht dat mijn vriend de ware is, al vanaf het begin. We waren er altijd van overtuigd dat we nooit uit elkaar zouden gaan. Dat is helaas wel gebeurd, maar niet door gebrek aan liefde/houden van. Alleen maar doordat ik zo moeilijk ben, en hem continu heb afgesnauwd en alles op mijn manier wilde.

Nu zien we elkaar nog steeds eens per week, en het begint steeds beter te gaan. We knuffelen, zoenen, praten, lachen, seksen en we doen leuke dingen, zonder ruzie. Zo heerlijk is dat!

Afgelopen zondagavond hebben we 7 uur lang op zijn kamer doorgebracht zonder ruzie. Normaal gesproken hadden we dat nog geen half uur volgehouden! Ik hou echt heel veel van hem.. Oh, en een fijn detail: hij ook van mij. Dat hebben we die avond eindelijk weer tegen elkaar gezegd.

En het mooie is: het is nu gewoon hemels om een knuffel/zoen van hem te krijgen. Eerst was het echt een gewoonte geworden, nu krijg ik er weer de kriebels van en heb ik er een heel sterk verlangen naar.

You can't hurry love, no, you'll just have to wait
Love don't come easy, it's a game of give and take.

En ik hoop zo dat ik het niet wéér verpest!!

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:32
sinsere
sinsere is offline
Ik geloof echt in de liefde. En liefde is niet onder woorden te brengen, dus dat ga ik ook niet proberen. Maar ik voel het en dat is voor mij genoeg
Oud 10-06-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Party_Bunny schreef op 10-06-2003 @ 13:12:

Afgelopen zondagavond hebben we 7 uur lang op zijn kamer doorgebracht zonder ruzie. Normaal gesproken hadden we dat nog geen half uur volgehouden! Ik hou echt heel veel van hem.. Oh, en een fijn detail: hij ook van mij. Dat hebben we die avond eindelijk weer tegen elkaar gezegd.

En ik hoop zo dat ik het niet wéér verpest!!
Ik ben erg benieuwd hoe je dat gaat doen als je later samen woont. Maar het is toch normaal dat je zo lang bij elkaar kan zijn. Ik was laatst meer dan 24uur bij mijn vriendin en het was nog steeds heel super Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je hele verhaal dus versteegrob@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-06-2003 @ 11:48:
Ik weet wel meestal al vrij gauw of ik verliefd zou kúnnen worden op iemand.
Dat zou ik zelf geschreven kunnen hebben. Ik word niet snel verliefd, eigenlijk juist best moeilijk, maar ik herken wel heel snel of een meisje 'potentiëel' heeft, om het maar even zo te zeggen. Bij de eerste ontmoeting kun je vaak al zien en merken of iemand in aanmerking komt om verliefd op te worden als je er vaker en intensiever mee zou omgaan. Ik voel dat over het algemeen feilloos aan, zodat ik daarna mijn gedrag er wel op kan aanpassen. Erg handig
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:56
Party_Bunny
Party_Bunny is offline
Citaat:
Syphon schreef op 10-06-2003 @ 13:42:
Ik ben erg benieuwd hoe je dat gaat doen als je later samen woont. Maar het is toch normaal dat je zo lang bij elkaar kan zijn. Ik was laatst meer dan 24uur bij mijn vriendin en het was nog steeds heel super Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je hele verhaal dus versteegrob@hotmail.com
Nou, kijk anders eens hier en hier. Daar staat het grootste gedeelte in.

En als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen.
Oud 10-06-2003, 13:32
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2003 @ 00:54:
Ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht. Ik geloof wel in ongelooflijke lichamelijke aantrekkingskracht, zin om te neuken en geilheid op het eerste gezicht.

Maar liefde, daar komt bij mij toch wel meer bij kijken dan alleen een mooi smoeltje. Verliefdheid op het eerste gezicht wel, liefde op het eerste gezicht niet.
nare man; je slaat de spijker aardig op zn kop!

Ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht; ik denk niet dat ik je ineens geweldig van iemand kunt houden die je verder niet kent.. het gaat dan alleen om de uiterlijke/lichamelijke aantrekkingskracht en niet om de persoon..
Verliefdheid zou nog kunnen, maar liefde niet.. Verliefdheid draait lang niet altijd om het innerlijke maar vaak toch om het uiterlijke..

*nog beetje bagger van Pinkpop *
Oud 15-06-2003, 19:01
Tox
Tox is offline
Ik geloof wel op liefde op het eerste gezicht, ook al kan het altijd anders lopen. Komt meestal hoe ze op het eerste gezicht lacht
Oud 15-06-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-06-2003 @ 11:48:
Liefde op het eerste gezicht vind ik onzin. Dat kun je echt geen liefde noemen. Verliefd worden tijdens de eerste keer dat je een goed gesprek voert met iemand, of verliefd worden omdat je iemand maandenlang ziet zónder er mee te praten, dat kan wel, merk ik in mijn omgeving. Een vriendin van me wordt vaak tijdens 1 goed gesprek verliefd, en mijn vriend is verliefd op me geworden door me uitgebreid te bestuderen in de klas (dus hoe ik met mensen omging, hoe ik praatte, dat allemaal).
Zelf kan ik alleen verliefd worden op mensen die ik al maandenlang erg goed ken. Ik weet wel meestal al vrij gauw of ik verliefd zou kúnnen worden op iemand.
Mja, inderdaad. Ik val zelf onder het type dat bestudeerd en vervolgens verliefd kan worden...
Ik heb meestal snel door dat ik verliefd op iemand zou kúnnen worden, maar ik heb nu al een paar keer gehad dat ik iemand leuk vond bij wie ik het echt totaal niet aan zag komen.
Alhoewel ik bij de meesten achteraf gezien toch al interesse had... Mja. Lastig geval, die Morgan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:57
Qimm
Qimm is offline
Laat ik het intresse op het eerste gezicht noemen
Oud 16-06-2003, 11:53
SilverAngel
SilverAngel is offline
Ach, ik heb het zelf nooit gehad, maar wel dat ik een jongen al meteen een leuke jongen vond. Daarentegen heb ik ook gehad dat ik een jongen totaal niet zag zitten en er alsnog hoteldebotel op werd. Ja, dat zal dus toch ook bestaan. Maar liefde op het eerste gezicht? Je zult dan vast niet verliefd zijn op zijn innerlijk, want die ken je dan nog niet. Zoiets

SilverAngel
Oud 16-06-2003, 12:45
Verwijderd
Ik geloof in liefde, maar niet in liefde op het eerste gezicht.
Misschien kan je na een gesprek denken dat dat misschien liefde zou kunnen gaan worden, maar het is pas liefde wanneer het echt duidelijk klikt. En bij mij is dat pas na een heeeel erg goed gesprek en een leuke tijd
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 12:52
AtHell
AtHell is offline
Ik geloof niet in liefde. Liefde is wat mij betrefd iets dat puur op egoïsme is gebaseert. In de liefde zoals wij die kennen draait het niet om je partner maar om hoe jíj je voelt bij je partner.

Lust op het eerste gezicht daar geloof ik wel in, liefde in het eerste gezicht niet.

Hoewel dit natuurlijk bullshit is en ik maar uit m'n nek lul
Oud 16-06-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 16-06-2003 @ 13:52:
Ik geloof niet in liefde. Liefde is wat mij betrefd iets dat puur op egoïsme is gebaseert. In de liefde zoals wij die kennen draait het niet om je partner maar om hoe jíj je voelt bij je partner.

Lust op het eerste gezicht daar geloof ik wel in, liefde in het eerste gezicht niet.

Hoewel dit natuurlijk bullshit is en ik maar uit m'n nek lul
Als ik even de laatste zin wegdenk
(want ik wil zo graag reageren )

Als liefde iets egoïstisch is, dan bestaat het nog steeds en kan je het niet ontkennen... Moeilijk om er dan niet in te geloven

'Nee, ik geloof niet in honden, want zoals wij honden zien... blablabla', dat is erg moeilijk wanneer er overal honden rond rennen he

Sorry, sorry, sorry, ik verveel me echt te erg...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 13:10
Fly-girl
Fly-girl is offline
haii
ik geloof wel in verliefdheid ofzo op het eerste gezicht. het is eigenlijk best gek want ik geloofde er eigenlijk nooit in maar ik heb wel een keer gehad dat ik iemand op een feestje zag, en zomaar patsboem verliefd was, weet niet hoe het kon, vond hem gelijk leuk. en hij mij ook maarja...het feestje was een familie feestje We zijn beide nog 3 jaar 'verliefd' geweest ook al zagen we elkaar maar 1x per jaar ofzo en toen kwam hij een keer bij mij logeren duzz...
tsja. toen bleek dat het nix kon worden, afstand/familie, ik krijg nu nog steeds de kriebels als ik hem zie en we vinden elkaar nog steeds wel speciaal. het heeft alleen geen zin om de gevoelens toe te kennen en ach, ik ben nu ook heel erg verliefd op mn vriend waar ik van hou duz tsja. maar ik geloof wel in liefde op het eerste gezicht en was ook bang dat die verliefdheid tussen ons nooit over zou gaan maaja....elkaar weinig zien helpt en verliefd worden op een ander zekerz ook
Oud 16-06-2003, 13:12
Gwinnie
Gwinnie is offline
vraag: Wie gelooft er in liefde?

antwoord: IKKE!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 13:31
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-06-2003 @ 13:57:
Als liefde iets egoïstisch is, dan bestaat het nog steeds en kan je het niet ontkennen... Moeilijk om er dan niet in te geloven
Nee liefde in de vorm van houden van bestaat dan niet, het is dan enkel een verslaafd zijn aan een gevoel.

Om je maar even bezig te houden
Oud 16-06-2003, 13:45
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 16-06-2003 @ 14:31:
Nee liefde in de vorm van houden van bestaat dan niet, het is dan enkel een verslaafd zijn aan een gevoel.

Om je maar even bezig te houden
*denkt*
Ik denk wel dat dat klopt... Je houd van iemand omdat die persoon jouw een goed gevoel geeft. Daarom wil je niet zonder die persoon zijn. Maar ja, het is dan wel egoïstisch, maar om bij die persoon te kunnen blijven verricht je ook veel goeds voor hem/haar. Om te kunnen nemen blijf je geven... en tja, dat is eigenlijk houden van. Het bestaat dus wel, maar niet zoals veel mensen het beschrijven...
En toch... sommige mensen blijven hun hele leven bij iemand enkel om te geven, bij mensen die bijvoorbeeld ineens heel erg gehandicapt raken en niets meer kunnen... Dat is toch wel een erg hoge vorm van houden van...
Ik weet niet of ik dat bij mijn huidige vriend zou kunnen... ik denk het wel... Het geven van hem geeft mij niet alleen een goed gevoel, het aan hem geven geeft ook een goed gevoel. Wanneer ik iets voor hem kan doen waardoor hij zich beter voelt, voel ik mij ook beter...

Je houdt me dus wel echt bezig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten