Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 08:16
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
hoe fucking vet is youthXcrew

ik noem harde bands die niks van bierdrinkers overlaten zoals:
Judge, Project X, Floorpunch, XThe ChorusX

of andere toppers in dit genre zoals:
BOLD, Hands Tied, Ten Yard Fight, Chain Of Strength, In My Eyes, Mainstrike, Reaching Forward, The First Step, Far From Breaking, Mouthpiece, Carry On, Youth Of Today, CircleStorm, Time Flies enz. enz.

zowel agressie als positiviteit in 1 muziek stijl, en de platen uit '88 blijven nog nog steeds goed.

ik zeg tijd voor een nieuwe revival,
wie is er nog meer down met deze shit?
Oud 28-05-2003, 08:19
GYS XXX EDGE
GYS XXX EDGE is offline
Haha. Grappige beschrijving. Ik ben down! De beste remedies tegen een baaldag zijn nog altijd x'ed fists, songalongs, high fives en stage dives!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:57
DeadNation
DeadNation is offline
Arjan. Waarom begin je zo'n topic hier? Ik ben down met sommige shit, maar lang niet alles gelukkig.

Praat liever gewoon over Hardcore.

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 08:59.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:02
Verwijderd
Ik moet niks weten van die lijpe poep, waarom in godsnaam mensen veroordelen op het feit dat ze drinken.
Wie bierdrinkers gaan toch ook niet opdringen dat jullie moeten zuipen? Ik vind het echt kortzichtig en triest als je jezelf wil onderscheiden op wat je wel en niet aan genotsmiddelen gebruikt. Ik vind ook dat bands die zich meteen aan een genotsmiddel koppelen over het algemeen triest zijn.
Wat boeit het of je wel of niet drinkt? Je wordt toch niet meteen een lepra patient als je bier drinkt?
en het beste tegen een baaldag is een joint met pompende ska
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:04
Verwijderd
Ik ken alleen Minor Threat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:05
DeadNation
DeadNation is offline
Lompo....die discussie is zo oud. Gewoon laten gaan.
Oud 28-05-2003, 09:06
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
nou ja beetje de kids aan de core brengen he
Oud 28-05-2003, 09:06
Verwijderd
Reaching Forward vind ik wel vet.
Rest ken ik amper..
Maar, wanneer noem je een band nou youthcrew? Moeten ze daar alleen maar edge voor zijn ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:09
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik ben down met die shit, maar vooral sxe bandjes die jij niet noemt?

S.O.A
minor threat
earth crisis
raised fist
shelter

die shit
Oud 28-05-2003, 09:10
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
nee youth crew is een substijl hardcore

wordt bepaald door het gitaar geluid (best zuiver), de breaks, het drum ritme en stijl bij snelle stukken (geen trash drum, alhoewel sommige bands dat bij sommige stukken wel hebben), de zang (geen grunt) maar natuurlijk speelt ook de booschap een grote rol.

wat mij betreft kan youth crew en straight edge in 1 adem genoemt worden. maar er blijven 'vreemde' eenden in de bijt

zoals upside down, side by side ofzo
Oud 28-05-2003, 09:12
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 28-05-2003 @ 10:09:
ik ben down met die shit, maar vooral sxe bandjes die jij niet noemt?

S.O.A
minor threat
earth crisis
raised fist
shelter

die shit
het was maar een kleine opsomming. ik kon natuurlijk wel uren doorgaan

s.o.a. en minor threat zijn super en zeker die laatste mag hier zeker genoemd worden

earth crisis vind ik persoonlijk te metal, maar die eerste 7" is een klasiekertje

raised fist vind ik persoonlijk kut

en shelter is niet meer wat t geweest is, maar ja blijft wel ok
Oud 28-05-2003, 09:14
Roxy
Roxy is offline
reaching forward vind ik wel hip.. de rest ken ik niet.. en al dat gedoe dr om heen vind ik nie zo interessant eigenlijk..
Oud 28-05-2003, 09:14
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ow en uit ons kikkerlandje

!!CRIVITS !!
Oud 28-05-2003, 09:16
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
dat 'gedoe' er omheen is juist vet. kids die dezelfde mening delen als jij. teksten waarin je jezelf erg goed kan terug vinden.

het draait allemaal niet om het naleven van regeltjes, maar om bewust leven en mijns inziens gaat dat alleen met een schone blik op alles. en dat kan je niet creeren met alcohol of drugs. ik zie het niet als een beperking van mijn levensstijl ofzo. het is eigenlijk hoe je t zelf invult.
zoals cafeine, red bull, malt bier, seks, eten
ik zie het juist als een best vrije levenstijl
Oud 28-05-2003, 09:19
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 28-05-2003 @ 10:16:
dat 'gedoe' er omheen is juist vet. kids die dezelfde mening delen als jij. teksten waarin je jezelf erg goed kan terug vinden.

het draait allemaal niet om het naleven van regeltjes, maar om bewust leven en mijns inziens gaat dat alleen met een schone blik op alles. en dat kan je niet creeren met alcohol of drugs. ik zie het niet als een beperking van mijn levensstijl ofzo. het is eigenlijk hoe je t zelf invult.
tja als je zelfs zo denkt dan is het vast wel hip om mensen tegen te komen die ook zoiets denken maar ik zelf vind het gewoon overbodig ik vind dat ik ook bewust leef en dat ik daar niet perse sxe voor hoef te zijn enzo.. dus voor mij maakt het verder niks uit of een band sxe is of niet.. als ze maar vette muziek maken vink het wel best..
Oud 28-05-2003, 09:20
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Lol , stoere binken
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:21
Verwijderd
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 28-05-2003 @ 10:16:

Dus, als ik een avondje per week een paar biertjes pak, kan ik niet bewust leven?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:24
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
het leven draait niet om stoer zijn, right?

en roxy, om een band vet te vinden hoeven ze wat mij betreft geen straight edge mening uit te dragen. dat ik zo'n topic open betekent nog niet dat ik geen andere muziek luistert natuurlijk. een vette band is een vette band.

maar zelfs davey van afi is vegan straight edge

alleen teksten over bier en blowen trek ik niet altijd evenveel, waarbij ik voor NORMAAL een uitzondering maak
DeadNation
DeadNation is offline
Precies. Je kan makkelijk bewust leven als je drinkt. En wat is eraan als iedereen t zelfde denkt. Discussie is goed.

Je slaat weer een paar planken mis Arjan.
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Glow schreef op 28-05-2003 @ 10:21:
Dus, als ik een avondje per week een paar biertjes pak, kan ik niet bewust leven?
ik zeg niet dat JIJ dan niet bewust kan leven, alleen zie ik het niet in waarom IK het wel zou doen.
Oud 28-05-2003, 09:25
DeadNation
DeadNation is offline
En daarom moet je je mening overal verkondigen alsof het de enige waarheid is? Het is een keuze voor jezelf Arjan.
Oud 28-05-2003, 09:26
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ik vind cola 1000x lekkerder dan bier, dat ik pas lekker vind na 3 pilsjes en dan het naar binnengaat als water. ik heb genoeg lol zonder bier, eigenlijk zelfs meer lol. ik ga geen militante uitspraken doen, ik zeg alleen dat ik het niet nodig heb
Oud 28-05-2003, 09:28
Verwijderd
Kijk. En ik vind een paar biertjes op z'n tijd dan wel weer lekker. Heb ook genoeg lol zonder bier, maar ik ga me d'r echt niet druk om maken als ik dat ook heb met bier..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:29
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 28-05-2003 @ 10:24:
het leven draait niet om stoer zijn, right?

en roxy, om een band vet te vinden hoeven ze wat mij betreft geen straight edge mening uit te dragen. dat ik zo'n topic open betekent nog niet dat ik geen andere muziek luistert natuurlijk. een vette band is een vette band.

maar zelfs davey van afi is vegan straight edge

alleen teksten over bier en blowen trek ik niet altijd evenveel, waarbij ik voor NORMAAL een uitzondering maak
ik rook niet om stoer te zijn, ik drink niet om stoer te zijn, ik sex nie om stoer te zijn.. ik doe dat omdat het lekker is af en toe, waarom zou je jezelf dingen ontzeggen waar je ook van kunt genieten (met mate) dat begrijp ik niet maar als jij vind dat je met die dingen niet bewust kunt leven dan prima hoor dan moet je da nie doen, en dat davey da ook denk dat is fijn voor hem.. maar ik heb meer zoiets van je leeft (waarschijnlijk) maar een keer dus geniet er zo veel mogelijk van.. en dat doet ieder op zn eigen manier..
DeadNation
DeadNation is offline
Dat verklaard nog steeds niet waarom je uitspraken doet over bewust leven en whatnot. Je kan je persoonlijke ervaringen niet zomaar reflecteren op andere mensen. Ik val je niet aan ofzo. Cool voor je dat je een plek ergens in gevonden hebt en idealen hebt, maar het is niet " The Truth" voor iedereen. All i have to say
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
maar ik hou wel van zulke discussies daarom begon ik ook dit topic, alleen is mn makker GYS ineens weer kas...
Oud 28-05-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 28-05-2003 @ 10:29:
maar ik hou wel van zulke discussies daarom begon ik ook dit topic, alleen is mn makker GYS ineens weer kas...

Aaah, red je het niet meer in je eentje?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:33
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 28-05-2003 @ 10:29:
Dat verklaard nog steeds niet waarom je uitspraken doet over bewust leven en whatnot. Je kan je persoonlijke ervaringen niet zomaar reflecteren op andere mensen. Ik val je niet aan ofzo. Cool voor je dat je een plek ergens in gevonden hebt en idealen hebt, maar het is niet " The Truth" voor iedereen. All i have to say
ik doe zulke uitspraken omdat zo'n levenstijl mij goed doet en ik draag dat graag uit naar anderen, zodat zij dat misschien ook kunnen ervaren of misschien hun close minded beeld kunnen aanpassen. mensen die denken dat straight edgers zich zelf alleen maar beperkingen opleggen.
natuurlijk kan je je persoonlijke ervaringen niet reflecteren aan andere mensen, maar je kan ze er eventueel wel voor behoeden, en ik weet dat dat niet lukt met zulke praatjes.
en millitant overkomen is niet wat ik hier wil, daarom typ ik ook mn posts vanuit mn eigen visie...
Oud 28-05-2003, 09:36
DeadNation
DeadNation is offline
Natuurlijk heeft Straight Edge positieve kanten. Zeker de grondbeginselen. Ik denk gewoon dat de meeste mensen hier met mate gebruik maken van middelen en ze zelf oud en wijs genoeg zijn. Daar hoef jij ze niets over te vertellen denk ik. Ik bedoel hoeveel mensen zijn er wel niet straight edge, maar hebben nog nooit gehoord van die hele term. Ik ken er zat iniedergeval.
Oud 28-05-2003, 09:38
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 28-05-2003 @ 10:36:
Natuurlijk heeft Straight Edge positieve kanten. Zeker de grondbeginselen. Ik denk gewoon dat de meeste mensen hier met mate gebruik maken van middelen en ze zelf oud en wijs genoeg zijn. Daar hoef jij ze niets over te vertellen denk ik. Ik bedoel hoeveel mensen zijn er wel niet straight edge, maar hebben nog nooit gehoord van die hele term. Ik ken er zat iniedergeval.
ja precies prima als je zo wilt leven maar moet je dat zo nodig aan iedereen laten zien en gaan verkondigen enzo.. dat vink gewoon een manier van zoeken naar erkenning, hokjes gedoe enzo..
Oud 28-05-2003, 09:41
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
self edge is ZOOO gay!

maar iedereen past in hokjes en iedereen wil toch wel ergens bij horen, en sommige mensen juist niet maar die horen dan toch weer wel ergens bij. niemand wil alleen op de wereld zijn toch?hokjes zijn gewoon best makkelijk, waarom iets in vele woorden en termen uitleggen wat je in 2 woorden kan zeggen: straight edge
Oud 28-05-2003, 09:41
GYS XXX EDGE
GYS XXX EDGE is offline
Hoe vet is just how much van de chain.

Hoe stom en offtopic zijn dit soort discussies.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:42
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
hoe vet is 'roll with the punches' van carry on
Oud 28-05-2003, 09:42
DeadNation
DeadNation is offline
Er is niks mis met je principes uitdragen trouwens.
Oud 28-05-2003, 09:43
Verwijderd
Hoe vet is 'vlieg met me mee naar de regenboog' van Paul de Leeuw.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:45
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 28-05-2003 @ 10:41:
self edge is ZOOO gay!

maar iedereen past in hokjes en iedereen wil toch wel ergens bij horen, en sommige mensen juist niet maar die horen dan toch weer wel ergens bij. niemand wil alleen op de wereld zijn toch?hokjes zijn gewoon best makkelijk, waarom iets in vele woorden en termen uitleggen wat je in 2 woorden kan zeggen: straight edge
kvind het onzinnig, stoerdoenerig en vooral overbodig om jezelf zo te labelen.. het is toch iets wat je doet voor jezelf omdat je je daar om de een of andere reden beter bij voelt maar dat verkondigen dr van vink ook al overbodig..
DeadNation
DeadNation is offline
Arjan is er ook niet vies van 20x t zelfde verhaaltje op te dreunen

Maargoed suit yourself. Je weet dat als je een topic hier opent dat je shit krijgt.
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
download lijstje voor de leken/geintereseerden:
(1 nummer per band maar ff voor t gemak)

hands tied - what lies ahead
mouthpiece - face tomorrow
bold - talk is cheap
chain of strength - just how much
carry on - roll with the punches
judge - bringin it down
project x - straight edge revenge
turning point - too lose
ten yard fight - the only way
in my eyes - actions fall short
eyeball - spirit remains
gorilla biscuits - new direction

om maar eens me te beginnen...
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Glow schreef op 28-05-2003 @ 10:43:
Hoe vet is 'vlieg met me mee naar de regenboog' van Paul de Leeuw.
dies idd heel vet
Oud 28-05-2003, 09:46
we all die
we all die is offline
iedereen moet toch lekker alles zelf weten...maar t s wel zo dat als je iets zegt dat je dan automatisch iemand jou mening aan probeert te praten...dat s het probleem van meningen geven
Oud 28-05-2003, 09:46
Roxy
Roxy is offline
wat is er een beetje reaching forward achtig daar heb ik opzich wel interesse in dan.. maar ik ga niet iets downen omdat het toevallig een sxe band is
Oud 28-05-2003, 09:48
DeadNation
DeadNation is offline
Roxy: Mainstrike (nog beter als de forward) en tis allemaal wel die stijl hoor wat daar staat.
Oud 28-05-2003, 09:50
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Roxy schreef op 28-05-2003 @ 10:45:
kvind het onzinnig, stoerdoenerig en vooral overbodig om jezelf zo te labelen.. het is toch iets wat je doet voor jezelf omdat je je daar om de een of andere reden beter bij voelt maar dat verkondigen dr van vink ook al overbodig..
verkondigen is enthousiasme, als ik mezelf kut voel grijp ik niet naar de alcohol maar zet ik een vette posi plaat op. (ik stel niet dat jij dat niet doet)

het is ook wel stoerdoenerij, maar ja ik voel mezelf stiekem ook wel beter als ik weer dronken gasten het cafe uit zie kruipen. en met mezelf labelen heb ik geen problemen, is ook makkelijker voor buitenstaanders. alhoewel ik ook genoeg emo en punkrock luister.

en uiteraard is t voor mezelf, en als jij het misschien ooit besluit om te worden verbeter je de wereld ook niet. maar mijn praatjes zijn positief bedoeld, omdat ik straight edge als iets heel positiefs zie. en genoeg vrienden van me drinken bier enzo (like DeadNation) en IRL ben ik niet zo militant als ik hier overkom

dit topic opende ik voor de muziek, alleen is de lifestyle daar wat mij betreft aan gebonden. maar ik snap dat anderen dat anders zien

maar jij loopt misschien ook wel in kleren die bij je muziekstijl passen toch?
Oud 28-05-2003, 09:51
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
reaching forward is geinspireerd door bovenstaande bands
Oud 28-05-2003, 09:52
Roxy
Roxy is offline
bleh vergeet ik toch zomaar te typen, maar goed ik zal wel ff wat downen, ik ben ook nie heel duidelijk in wat ik leuk vind in die stijl en wat niet, tis of het spreekt me net aan of net niet.. maar doek morgen wel ff tjekken.
Oud 28-05-2003, 09:53
DeadNation
DeadNation is offline
Ja want als je nog 1x over Bold begint mep ik je neer gast
Oud 28-05-2003, 09:54
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
hangt er vanaf of je van het cleanere werk of toch het wat hardere brute werk houdt
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 28-05-2003 @ 10:53:
Ja want als je nog 1x over Bold begint mep ik je neer gast
raad eens welk shirt ik vrijdag aan heb
DeadNation
DeadNation is offline
Ik denk dat je t beste In My Eyes(hun Nothing to Hide plaat) kan downloaden. Supermelodieus. Erg goed
Oud 28-05-2003, 09:55
DeadNation
DeadNation is offline
Ow fuck. Je revbestelling is zeker binnen
Reageren

Regels voor berichten