Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 09:44
BenDeGek
BenDeGek is offline
Ik hou van mijn vriend, maar de laatste tijd weet ik niet meer of ik nog genoeg van hem hou.

Niet lang nadat ik voor het eerst uitging ontmoette ik hem en kregen we verkering.
Mis ik nu de lol van het jong zijn.....?
Ik heb nog nooit zomaar met een jongen geflirt, zoenen voor 1 keer of om de zoveel weken een ander vriendje.
Misschien ben ik daar het meisje dan niet voor, steeds een ander, maar ik vraag me echt af of ik dit soort dingen dus mis omdat ik een relatie heb

Vorig jaar heb ik een tijdje gedacht dat ik verliefd op een ander was. Ik weet niet waardoor het kwam, misschien omdat het even niet zo lekker ging tussen hem en mij.
Ik heb het niet uitgemaakt, ik heb er geen spijt van gehad dat ik dat niet heb gedaan. We bloeiden weer helemaal op..

Maar nu krijg ik een beetje hetzelfde gevoel. Ik ken een jongen waar ik altijd veel schik meeheb, heel onschuldig.(ik ben tenslotte erg trouw en wil dat ook zo houden) Maar nu ben ik bang dat ik iets voor die jongen voel. Hij laat zo af en toe een beetje merken dat hij mij wel ziet zitten. We klooien veel en dan roept hij weer wanneer ik met hem ga zoenen enzo. Gewoon klooien maar ik merk dat er altijd een beetje waarheid inzit.

Ik merk het ook een beetje aan mijn gedrag. Als ik hem ga zien(op werk, in de disco) dan wordt ik blij en bang. Ik hoop hem te zien, maar ook weer niet. Ik weet gewoon niet meer wat ik met dit moet. Ik weet niet hoe ik me voel, wat ik voel voor die jongen.

En dat het belangrijkste, mijn vriend. We hebben al meer dan een jaar. Hij is ook mijn maatje, ik praat met hem over vanalles. Gisteren ook zo'n gesprek, we waren de beset vrienden. Ik kreeg zelfs het gevoel dat ik hem kon vertellen over mijn mogelijke gevoel voor een ander, gewoon als vriend naar vriend...
Maar ik ben bang dat als het uit gaat, ik mijn maatje kwijtraak. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Er verandert zoveel als het uitgaat. Wat nou als het een fout was geweest als ik het uitmaak, maar het komt niet meer goed. Ik weet van mezelf dat ik jaloers aangelegd ben. Ik zou het dan echt niet kunnen hebben dat hij een ander meisje krijgt.

En ik, kom ik ooit nog weer een leuke jongen tegen... Met de jongen van nu kan het helemaal niks worden. Daarom maak ik ook liever niet mijn relatie uit voor een andere jongen. Misschien wordt het wel de grootste fout van mijn leven. Voel ik toch niks voor die ander maar wel voor mijn vriend. Dan wil hij me niet meer terug.

Ik en mijn vriend hebben ook dezelfde vriendenkring. Ons vaste clubje is ontstaan net nadat we wat kregen. Valt dat dan niet uit elkaar. Iedereen heeft ook nog wel vrienden buiten het clubje maar met elkaar doen we toch het mest. Ik heb oude schoolvriendinnen waar ik binnenkort weer het draad mee oppak. Ik mis vriendinnen. De enige meisjes in het clubje is een familielid en de zus van mijn vriend. Dit kan ik niet met hun delen. De een vertrouw ik dit niet toe, met de ander ben ik niet zo close voor dit soort dingen. Daarom wil ik weer echt vriendinnen worden met m'n oude schoolvriendinnen. Ik heb iemand nodig, die er eigenlijk buiten staat, aan wie ik dit een beetje kwijt kan.

Goed, dit was het zo'n beetje. Ik weet echt niet meer wat ik hiermee moet. Aan de ene kant wil ik hem niet kwijt. Hij is lief en geeft echt om me. Er zullen ook zoveel dingen veranderen als het uitgaat. Misschien krijgen we grote ruzie. Willen we elkaar niet meer zien. Misschien drijven we het groepje uit elkaar.

Ik weet het echt niet meer. Aan de ene kant denk ik dat het gevoel weg is. Maar aan de andere kant... dit kan een opvlieger zijn. Ik heb de laatste tijd veel stress, veel dingen aan mijn hoofd..

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Vanavond ben ik bij hem. Ik denk dat ik goed moet uitzoeken wat mijn precieze gevoel voor hem is. Ik ben echt bang voor de "uitslag"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2003, 11:04
MoonWolf
MoonWolf is offline
Wat een rot situatie,... als eerste zal jij inderdaad moeten beslissen wat je wilt, dat kan niemand hier voor je doen.

Maar ik denk dat het feit dat je twijfelt al ontzettend veel zegt, want dan zit er inderdaad iets niet goed.

Het kan best zijn dat je geen type bent om elk weekend met iemand anders te zoenen ofzo, maar als je het gevoel hebt dat je iets hebt gemist, en je het toch graag zou willen proberen zou je dat misschien dat gewoon moeten doen. Dan weet je wat het is en of het je bevalt.

Verder snap ik dat je je vriend niet kwijt wil omdat het ook gewoon een hele goede vriend is. En de kans is heel groot dat dat niet zo blijft als je het uitmaakt. Tenzij jullie het samen beslissen en het gevoel aan beide kanten weg is, maar ik geloof niet dat dat het gevoel is. Dus dan ben je misschien wel een goede vriend kwijt.

Maar het is natuurlijk niet goed om om die reden bij hem te blijven.

Ik denk dat je het zowieso met hem moet gaan bespreken, hoe moeilijk dat ook is,... maar dan weet hij wat er in jouw hoofd om gaat en misschien heeft hij nog ideeën ofzo. Al is het wel heel lastig, omdat hij het hoe dan ook niet leuk gaat vinden.
Maar ik denk toch dat dat het beste is.
Oud 18-06-2003, 16:21
PardonMe
PardonMe is offline
Wat je nu moet doen kunnen wij niet voor je beslissen dat moet jij zelf doen..

Je zou je kunnen afvragen of je nog verliefd op hem bent, of houd je van hem.. Wil je hem niet kwijt omdat je nog verliefd op hem bent, of blijf je alleen maar bij hem omdat dat vertrouwt is..
Voel je meer voor die andere jongen dan voor je vriend, of is het een bevlieging.

Misschien moet je het nog even een tijdje aan kijken, misschien is het allemaal maar een bevlieging en maak je een grote fout door het uit te maken. Misschien dat je vanwege stress gewoon even niet zo lekker in je vel zit en het allemaal anders aanvoelt. Het zou spijtig zijn als je straks alles op het spel gezet hebt en je blijkt nog wel gek te zijn op je vriend!

mocht je echter tot de conclussie komen dat het gevoel weg is en je een andere jongen leuker vindt, ben dan eerlijk tegenover jezelf en je vriend en maak het uit.. Blijf niet bij hem omdat het allemaal zo vertrouwd is en je anders dat groepje uit elkaar haalt. Het gaat om jouw gevoelens en daarin moet je dan wel eerlijk zijn tegenover hem, anders houd je hem alleen maar aan het lijntje.

Denk er goed over na en neem geen overhaaste beslissing!
Oud 18-06-2003, 16:39
**~yvie~**
**~yvie~** is offline
nou ik zit in en sorrt gelijke situatie
ik ben aleen snel jaloers als ik dan bijv een meisje met een leuke jongen zie lopen dan denk ik van had ik maar zo'n vriend, dan ben ik jaloers op de vriend vand at meisje terwijl ik zelf ook een vriend heb.. ik ben ook redlijk snel verliefd en zie altijd hele leuke jongens en dan denk ik altijd dat is een leukere jongen, maar mijn vriend en ik zijn ook hele goede maatjes ik ben zo vertrouwd met hem en ik heb ook soms de neiging om etgen hem te zeggen..goh kheb een leuke jongen gezien..tis gewoon ook een beste vriend..ik heb dus ook het gevoel dat ik iets mis...

Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:44
Verwijderd
Ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt en heb dat ook wel gehad toen ik een lange relatie had, uiteindelijk heb ik dat ook uitgemaakt en was dat een goede beslissing.

Je moet je bedenken dat verliefdheid niet iets is wat altijd zal blijven, dat gaat over. Wanneer dat weg is kun je het houden van overhouden, maar dat kan ook wegblijven. Hou jij van je vriend of niet? Ik denk niet dat houden van iets is dat zomaar over kan gaan, ik denk echter wel dat jij kunt veranderen en je behoeftes daardoor ook. Dan past degene waar je van houdt misschien niet zo goed meer bij je als eerst, en dan moet je je bedenken hoeveel moeite je wil doen. Wanneer je jong bent kan ik me voorstellen dat je er niet aan toe bent heel erg voor een relatie te gaan vechten, er zijn zoveel andere dingen die je ook al uit moet zoeken. Ik koos toen ooit om niet te vechten, ik zag de oplossing niet en wist niet zeker of die zou komen. Ik ontwikkelde me en hij bleef stilstaan, dat ging niet meer samen.

Je noemt verder heel veel externe dingen op, ook wel heel herkenbaar, daar dacht ik ook allemaal over na. Maar uiteindelijk ben jij het waar het om gaat. Misschien zullen er dingen uit elkaar vallen, misschien zul je je maatje kwijtraken, maar nu ben je ook niet echt gelukkig. Wanneer je het uitmaakt komt alles echt wel weer op zn pootjes terecht, en hoe moeilijk jij het ook zult vinden, het komt altijd wel weer goed. Misschien duurt het maar even, misschien een aantal maanden, maar als jij het moet doen is het het waard.

Vergeet even iedereen om je heen en denk alleen aan jezelf, aan wat jij wil nu en ga daar dan op af. De grootste fout van je leven zal het niet zijn, want ik geloof niet in fouten. Je moest het dan toch eerst doen om ergens achter te komen, en komt altijd wel weer goed terecht.

Wat je ook beslist, de wereld zal niet vergaan. Heel veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:50
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-06-2003 @ 17:44:

Wat je ook beslist, de wereld zal niet vergaan. Heel veel sterkte
Precies de goede woorden..

Ik denk dat jou hart alleen kan vertellen wat je voelt, wat je wil en wat je gaat doen..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:53
DJ Siësta
DJ Siësta is offline
uitmaken die hap, like die relatie van je eeuwig duurt , ga gewoon lekker met die andere gozer, doe je wat je word ingeven

gevoelens zijn gevoelens, en die verdraai je niet

ga af op je gevoelens, en ga voor die andere gozer

ciao!
Oud 18-06-2003, 18:07
BenDeGek
BenDeGek is offline
Maar het probleem is juist dat ik me afvraag of deze gevoelens wel echt zijn. Het kan echt een bevlieging zijn. Zou me niks verbazen, gezien hoe het gaat de laatste tijd

Nog iets, waarschijnlijk het belangrijkste waarom ik zo twijfel aan mijn gevoelens... Als ik bij hem ben ben ik blij dat hij de mijne is.
Waarom vervaagt dat gevoel dan zodra ik zonder hem ergens ben...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 22:38
BenDeGek
BenDeGek is offline
Ik ben net bij hem geweest..
Ik heb alles verteld... Hoe ik het allemaal niet meer weet, en niet zeker kan zijn van mijn gevoelens voor hem.

Ik heb het uitgemaakt, ik denk dat dat voorlopig echt het beste is..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 22:46
Verwijderd

Moedig van je, heel veel sterkte verder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten