Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 13:55
Verwijderd
Net middels Ghost 2003 een image teruggezet van Windows XP. Dit, voor de verandering eens een keer, gebruikmakend van de GUI van Ghost 2003. Ik point en click wat in de rondte, alles goed, GAAN met die banaan.

Nou, 't duurt een slordige minuut of 10, maar daar zie ik Windows XP al weer voor mijn toeter. Maar wat schetste mijn verbazing? Ik was een partitie kwijt! De schrik slaat mij om 't hart, en niet geheel ten onrechte daar mijn C ineens 40GB telde waar dat voorheen 4GB was. Ugh.

Welnu, ik ben dus zojuist 30GB aan zooi kwijtgeraakt. En nog definitief ook, gezien 't fijne programma alles overschrijft.

Rest mijn vraag; waarom in GODSNAAM, gaat Ghost 2K3 gewoon even partities mergen? Wanneer ik 't met 't handje in DOS regel gaat 't altijd prima! Gewoon destination 1:1. Waarom nu niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 14:05
@-fire(NL)
@-fire(NL) is offline
ik heb ghost al lang nie meer gebruikt, maar volgens mij moet je dat ergens aangeven...image to partition of zo iets
Oud 15-06-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
@-fire(NL) schreef op 15-06-2003 @ 15:05:
ik heb ghost al lang nie meer gebruikt, maar volgens mij moet je dat ergens aangeven...image to partition of zo iets
Gewoon de wizzard gebruikt.

Maar goed, ik ga 't voortaan wel weer zelf in DOS regelen. Weet ik tenminste zeker dat 't goed gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:36
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
heb allang geen ghost meer gebruikt.
maar misschien heb je je hele hd geselecteerd i.p.v. alleen de partitie?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:07
iamcj
iamcj is offline
http://download.com.com/3000-2094-10...ml?tag=lst-0-1

Op het net is wel een crack te vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 16:36
Koen
Koen is offline
Citaat:
iamcj schreef op 15-06-2003 @ 16:07:
http://download.com.com/3000-2094-10...ml?tag=lst-0-1

Op het net is wel een crack te vinden.
Ik denk dat ie meer in z'n maag zit met het feit dat 't fout ging, en waarom dat dan zo is. Dat er betere alternatieven zijn weet ie nu zelf ook.

Was je partitie indeling btw wel 't zelfde als toen je de backup maakte? Zou natuurlijk niet uit moeten maken, maar toch..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 17:05
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-06-2003 @ 17:36:
Ik denk dat ie meer in z'n maag zit met het feit dat 't fout ging, en waarom dat dan zo is. Dat er betere alternatieven zijn weet ie nu zelf ook.

Was je partitie indeling btw wel 't zelfde als toen je de backup maakte? Zou natuurlijk niet uit moeten maken, maar toch..
In de reacties staat er dan veel mensen hun verloren partities hebben teruggevonden met dit progje, daarom de link.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 17:11
Koen
Koen is offline
Citaat:
iamcj schreef op 15-06-2003 @ 18:05:
In de reacties staat er dan veel mensen hun verloren partities hebben teruggevonden met dit progje, daarom de link.
Oh sorry, ik dacht dat dat ook een backup-prog was.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 15-06-2003 @ 18:05:
Op zich leuk, ware het niet dat Ghost 2003 alles overschrijft. Echt overschrijven. Dan is d'r geen houden aan, zelfs niet met de beste wil van de wereld.

Het stoort me inderdaad enorm dat Ghost maarzo even 2 partities merged zonder daar melding van te maken of duidelijk aan te geven dat 't gaat gebeuren.

Vanzelfsprekend heb ik alleen van 1:1 een image gemaakt; als ik 'm fijn met de CLI terugzet is d'r niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:16
iamcj
iamcj is offline
Misschien kan je met recoverysoftware nog wat terugtoveren als het belangrijk is, in principe is de schijfruimte alleen opnieuw toegewezen. 40 gig schrijven in 10 min, vind ik toch knap.

Het staat nog in de prullebak als het ware, alleen bestaat de verwijzing niet meer, de data zelf is echter nog wel aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:55
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 15-06-2003 @ 20:16:
Misschien kan je met recoverysoftware nog wat terugtoveren als het belangrijk is, in principe is de schijfruimte alleen opnieuw toegewezen. 40 gig schrijven in 10 min, vind ik toch knap.

Het staat nog in de prullebak als het ware, alleen bestaat de verwijzing niet meer, de data zelf is echter nog wel aanwezig.
*zucht*

Voor de 329847234289ste keer zeg ik dat de schijf geheel overschreven is. Jij denkt niet dat ik al lang geprobeerd heb om o.a. die 114 volledige MP3-albums terug te krijgen? For fuck's sake.

Laatst gewijzigd op 15-06-2003 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 23:03
bam
bam is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-06-2003 @ 22:55:
*zucht*

Voor de 329847234289ste keer zeg ik dat de schijf geheel overschreven is. Jij denkt niet dat ik al lang geprobeerd heb om o.a. die 114 volledige MP3-albums terug te krijgen? For fuck's sake.
niet geschoten is altijd mis.
Oud 16-06-2003, 07:19
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-06-2003 @ 22:55:
*zucht*

Ik probeer alleen maar te helpen hoor, ook al is de schijf 4 keer overschreven, je data is nog niet weg. De ruimte word alleen opnieuw toegewezen. Het enige wat ghost in die 10 minuten kan doen is zeggen: jullie horen nu bij de c schijf en ik gooi alle koppelingen naar de bestanden weg.

Gooi er maar een 2e harde schijf bij en kopieer 30 gig aan mp3 naar die andere schijf. Denk je dat tie daar 10 minuten over doet. Dacht het niet.

Je moet een schijf meerdere malen met 000 beschrijven, wat ontiegelijk veel tijd kost om hem echt te formateren en dan nog is er data terug te vinden.

Misschien heb je het al gedaan, maar download easy recovery prof maar ergens, ik durf te wedden dat je 80% van je data nog terugvind.

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 07:21.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:25
niemand
niemand is offline
Citaat:
iamcj schreef op 16-06-2003 @ 08:19:
Ik probeer alleen maar te helpen hoor, ook al is de schijf 4 keer overschreven, je data is nog niet weg. De ruimte word alleen opnieuw toegewezen. Het enige wat ghost in die 10 minuten kan doen is zeggen: jullie horen nu bij de c schijf en ik gooi alle koppelingen naar de bestanden weg.
Dat doet ie inderdaad. En daarna gaat ie die c schijf netjes vol gooien met allerlei files.
30GB aan mp3 haal je met snelle schijven overigens wel in een kwartiertje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 00:49
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 16-06-2003 @ 08:19:
Misschien heb je het al gedaan, maar download easy recovery prof maar ergens, ik durf te wedden dat je 80% van je data nog terugvind.
Ah, en wat zullen we daar eens op gaan zetten dan? Een maandsalarisje?

Je krijgt niet èèn procent terug, dat heb ik -zoals ik al meerdere keren gezegd heb- al lang geprobeerd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten