Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 23:45
Eurydice
Eurydice is offline
Wat moet ik nou denken van iemand (een zekere 'ex' die me in het verleden zeer lullig gedumpt heeft, maar inmiddels zn excuses heeft aangeboden met een redelijke alibi plus dat hij toegaf me nog steeds leuk te vinden) die steeds maar contact blijft zoeken; smsjes, mailtjes, telefoontjes etc.

Je zou zeggen dat hij geïnteresseerd is, toch? Maar hij blijft zo vaag doen, er komt niks concreets uit. Het intiatief hoeft natuurlijk niet bij hem te liggen, dat weet ik ook wel. Maar al zou ik wel meer van hem willen, ik zou het hem niet toevertrouwen omdat ik hem niet vertrouw na alles wat hij me toentertijd geflikt heeft. Bovendien vind ik hem onvolwassen (in het algemeen) en vraag ik me af wat hij in hoeverre meent.

Steeds neem ik me voor hem te vergeten (vertrouwen, de basis, is er nauwelijks & hij is kinderachtig, etc) maar als hij zo doorgaat met contact zoeken, blijft hij me herinneren aan zijn bestaan; wat weinig bevoordelijk is voor dat verdring-proces. Mn vrienden zeggen: luister naar je gevoel, maar mn gevoel is ook in tweestrijd. Wat zouden jullie doen?
Oud 09-07-2003, 23:55
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
hmm, tja een moeilijke situatie, maar volgens mij blijkt uit je verhaal dat je de jongen helemaal niet vertrouwd.
Is het niet zo dat een relatie gebouwd moet zijn op vertrouwen? Lijkt mij in iig wel, dus lijkt het me niet nuttig om weer wat met die jongen te beginnen.
Daarnaast zeg je zelf dat er nauwelijks een basis is en hij irriteert je (kinderachtig gedrag). Oftewel uit jou woorden blijkt dat je beter niks kan beginnen.

Maar er is twijfel bij je, dan wil ik wel eens weten welke gevoelens er zijn om juist wel iets met hem te nemen. Waar komt die tweestrijd vandaan. De excuses en het contact zoeken lijken mij geen reden om weer iets te beginnen.
Oud 10-07-2003, 00:05
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Ten eerste adviseer ik je gevoelens niet te 'verdringen'

En dan nu, wanneer je hem niet kan of durft te vertrouwen, wanneer je hem kinderachtig vindt.. en dit ook meent.. dan zeg ik doe maar liever niets.. je herinneringen kunnen en zullen waarschijnlijk weer aan het daglicht komen..

Maar er is een tweestrijd zeg je, heb je gevoelens voor hem? Hoe sterk zijn ze? Sterk genoeg om je al dat andere te laten vergeten. . .?
Oud 10-07-2003, 00:07
Eurydice
Eurydice is offline
Nou, kijk.. Ondanks zijn botte, kinderachtige gedrag, bleef ik hem al die tijd wel leuk vinden.. Dus het half jaar tussen het moment dat hij me dumpte en hij zn excuses aanbod en we weer gezoend hadden (was ik ff vergeten te melden ) Als hij niet zo kinderachtig zou zijn (waardoor ik niet weet wat hij wel en niet meent, waardoor mijn vertrouwen in hem dus niet al te groot is) zou ik hem echt perfect vinden. Buiten dat kinderachtige gedrag is hij leuk, lief, grappig, aantrekkelijk etc. Dus vandaar, snappie?
Oud 10-07-2003, 00:18
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Juist ja, maar wat nu?

Welke gevoelens zijn sterker? Wat wil je werkelijk?
Ik neem aan dat je hier wel zelf wat over nagedacht hebt voor je hier een topic opende, niet?
Oud 10-07-2003, 09:18
Magdalena
Magdalena is offline
denk even terug aan hoe het was vlak voordat het uitging:

zou je met zo'n relatie kunnen leven? want mensen kun je niet veranderen alleen als ze dat zelf willen en dus moet je er maar op rekenen voor ze zekerheid dat de relatie ook niet verandert.

Zo wel, dan zou je weer wat meer toenadering kunnen zoeken enzo en hem eens vragen hoe hij erover denkt.
Zo niet, blijf dan maar uit zijn buurt want dan wordt het gewoon niets en laat hem dan ook even weten dat je het niet echt op prijs stelt dat hij steeds probeert contact met je op te nemen, want het helpt jou niet over hem heen te komen.
Oud 10-07-2003, 10:57
Genela
Genela is offline
Misschien kun je hem vertellen dat je hem niet vertrouwd en dat je nog geen keuze hebt kunnen maken. Wellicht probeert hij hier rekening mee te houden en is de keuze iets makkelijker te maken

Of zoiets...
Oud 10-07-2003, 18:50
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Joshua_Love schreef op 10-07-2003 @ 01:18:
Juist ja, maar wat nu?

Welke gevoelens zijn sterker? Wat wil je werkelijk?
Ik neem aan dat je hier wel zelf wat over nagedacht hebt voor je hier een topic opende, niet?
ja tuurlijk, heb dr heel veel overna gedacht.. Maar ik weet het dus niet. Mijn verstand zegt dat ik hem maar uit mijn hoofd moet zetten. Mijn gevoel zegt aan de ene kant dat hij irritant is plus dat hij niet echt duidelijk is over zn gevoelens en dat heb ik wel nodig, dus zou ik niks met hem kunnen hebben. Aan de andere kant vind ik hem nog heel leuk en als hij nou ff volwassen zou worden, zou ik um dat zeker niet kwalijk nemen Ik heb gewoon een ontzettend zwak voor hem en iedere keer als ik um zie ben ik weer praktisch om. Dus wat dat betreft zijn die gevoelens sterker. Maar eigk ben ik gewoon op zoek naar een bevestiging, niet dat jullie mij die kunnen geven natuurlijk, maar ik had hoop
Oud 10-07-2003, 18:58
Verwijderd
Lastig ja, verstand en gevoel.

Maar toch als ik zo leest wat je post wil je hem volgens mij toch wel terug.

Misschien helpt het om de voor en nadelen van hem en van een relatie met hem op een rijtje te zetten en zo eruit te komen. En dan ook dingen erbij te betrekken die in het verleden gebeurd zijn he.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:20
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Volgens mij wil je zelf graag iets beginnen, maar weet het niet zeker of eigenlijk wel.. en wil je een excuus om de relatie op gang te brengen, je post hier zodat wij ( hoop je ) jou steunen zodat je dat als alibi hebt..
Oud 11-07-2003, 17:42
Allure
ik denk dat je niets met hem moet beginnen; het feit dat je twijfelt zegt genoeg volgens mij. Je kan hem zeggen dat je liever geen contact meer wilt, omdat je daar niet mee kan omgaan. Daar heb ik ook voor gekozen met mijn ex. Is denk ik uiteindelijk de beste oplossing.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten