Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 18:31
Adilia
Adilia is offline
Hey, ik wilde even wat van jullie weten. Hebben jullie wel eens een uittreding mee gemaakt? En wat gebeurde er? Wat heb je gedaan tijdens de uittreding? was het overdag of 's nachts? Hoe voelde het?

Wil je plz even reageren als je het hebt mee gemaakt.... alvast bedankt....
Advertentie
Oud 22-06-2003, 20:38
Verwijderd
Ik denk dat je hier weinig personen zult vinden die kunnen uittreden of ooit zijn uitgetreden. Om het te kunnen, moet je een erg hoog niveau van meditatie bereikt hebben en ik ken niemand in mijn omgeving die dat ooit bereikt heeft.
Toevallige uittreding is iets anders, maar ik betwijfel of er veel mensen over willen praten, door het ongeloof en misschien door de gebeurtenissen waaronder zich het afspeelde.
Oud 23-06-2003, 13:07
lune
lune is offline
ik heb van een vrouw die yoga gaf gehoord dat je uittreed als je slaapt
Oud 23-06-2003, 13:16
Riconoscente
Riconoscente is offline
nee wel eens dat ik mijn lichaam niet meer voelde, maar mijn bewustzijn zat nog wel steeds in mijn lichaam, zegmaar
Oud 23-06-2003, 13:20
poesiefox
poesiefox is offline
Nooit helemaal, het blijft beperkt tot een soort ritmisch heen en weer zweven vlak boven mezelf. echt, hooguit een centimetertje. Maar dan ga ik me concentreren op het ritme, en dan donder ik weer neer...
Oud 23-06-2003, 13:57
Silver rain
Silver rain is offline
Ik toen ik sliep een aantal keer. Ik hoorde zo'n zoemend of hoe ik het moet noemen geluid en ik ging door een gang en voordat ik uittreedt ga ik meestal door die gang en dan is er een deur rechts en dan ga ik daar doorheen en dan ga ik uit m'n lichaam . En als ik terugkom (wakkerword) voel ik echt alsof ik er letterlijk terug in val. Een keer was het zo erg dat ik bijna uit bed viel en koppijn kreeg. Het is moeilijk om het uit te leggen. Ik vind het eng maar toch wil ik het
Oud 23-06-2003, 21:40
eefjeefje
eefjeefje is offline
Ik vind het idee van een uittreding best gevaarlijk. Het is natuurlijk maar net wat je gelooft, maar zouden er geen 'slechte krachten' ofzo in je lichaam kunnen kruipen als je het leegmaakt
Oud 23-06-2003, 21:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-06-2003 @ 21:38:
Ik denk dat je hier weinig personen zult vinden die kunnen uittreden of ooit zijn uitgetreden. Om het te kunnen, moet je een erg hoog niveau van meditatie bereikt hebben en ik ken niemand in mijn omgeving die dat ooit bereikt heeft.
Toevallige uittreding is iets anders, maar ik betwijfel of er veel mensen over willen praten, door het ongeloof en misschien door de gebeurtenissen waaronder zich het afspeelde.
hier ben ik het NIET mee eens. Uittreding / OBE (out of body experience) is niet al te lastig te bereiken. Al vergt het wel enige oefening. In mijn "sociale internetkring/groep" (lol hoe zielig klintk dat! hehe ) zitten heel wat mensen met ervaring met OBE's en die geven ook aan dat het best te bereiken is.

En nee, er zijn geen enge geestjes die je lichaam overnemen, maargoed doe wat je niet laten kan (wat betreft denken dat evil ghosts je ziel overnemen)
Oud 24-06-2003, 08:14
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-06-2003 @ 22:50:

En nee, er zijn geen enge geestjes die je lichaam overnemen, maargoed doe wat je niet laten kan (wat betreft denken dat evil ghosts je ziel overnemen)
Ik zal de ondertoon in je antwoord en het feit dat je me belachelijk maakt maar even negeren. Wie zei dat ik het alleen over geesten had. Het kunnen ook energiën zijn die je uit balans halen. Je mag trouwens wel wat voorzichtiger zijn, ik bedoel, jij kunt ook niet alles weten.
Oud 24-06-2003, 09:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 24-06-2003 @ 09:14:
Ik zal de ondertoon in je antwoord en het feit dat je me belachelijk maakt maar even negeren. Wie zei dat ik het alleen over geesten had. Het kunnen ook energiën zijn die je uit balans halen. Je mag trouwens wel wat voorzichtiger zijn, ik bedoel, jij kunt ook niet alles weten.

sorry voor de ondertoon. Er wordt vanuit meerdere soorten disciplines over uittreding gesproken. En ik zou me er totaal niet mee bezig houden (omdat ik het niet geloof) als er geesten o.i.d. bij betrokken waren. Dus in mijn geval zou niemand het kunnen overnemen. Maar zoals ik al eerder zei, sorry voor de ondertoon

En ach, er zijn mensen met jaren ervaring, en die zeggen dat het nauwelijks gevaarlijk is, omdat je altijd een verbinding houdt met je lichaam. In het ergste geval verlies je tijdelijk bewustzijn.
Oud 25-06-2003, 21:57
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-06-2003 @ 10:34:
sorry voor de ondertoon. Er wordt vanuit meerdere soorten disciplines over uittreding gesproken. En ik zou me er totaal niet mee bezig houden (omdat ik het niet geloof) als er geesten o.i.d. bij betrokken waren. Dus in mijn geval zou niemand het kunnen overnemen. Maar zoals ik al eerder zei, sorry voor de ondertoon

En ach, er zijn mensen met jaren ervaring, en die zeggen dat het nauwelijks gevaarlijk is, omdat je altijd een verbinding houdt met je lichaam. In het ergste geval verlies je tijdelijk bewustzijn.
okay is goed

dat wat je in de eerste alinea zegt kan ik nu even niet aan (ben moe maar ik ga het even door mijn hoofd laten spoelen hehe).

En dat tweede, ja ik ben het met je eens dat ervaring een belangrijke bron van kennis is. Maar ik breng er tegen in dat ik ook verhalen van ervaringsdeskundigen ken die er wel in geloven.

Welterusten
Advertentie

Regels voor berichten