Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 13:01
Verwijderd
Is vast al mega vaak geweest, maar hoe is je relatie met je ouders?
Is hij altijd het zelfde geweest, gaat het af en aan of is er een speciale band...

bij mij gaat het bijzonder af en aan, vooral tussen mn moeder en ik. en als ik het dan over af en aan heb kan het de ene dag goed zijn en de andere dag zwaar klote, zelf in een uur kan het 3 keer veranderen...
met mn pap is het altijd wel redelijk, al sik hem nodig heb is hij er en zo niet, dan praten we ook niet heel veel...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2003, 13:07
Gwinnie
Gwinnie is offline
oppervlakkig.

ik probeer niet te veel met mn pa te praten omdat er maar iets hoeft te gebeuren en we hebben ruzie. en dat ligt dan meestal aan hem. (ik kan ook onredelijk zijn hoor, maar meestal is hij het..)

en met mn ma, die neemt t altyd tegen mij op voor mn pa en tegen mn pa op voor mij. dus dan hebben wij ruzie omdat ik t debiel vind dat ze tegen mij doet of ik de foute ben en tegen mn pa alsof hij t is
maar op zich kan ik wel goed met mn mama.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 13:08
Faery
Faery is offline
Jaartje terug werd me voorgesteld uit huis geplaatst te worden.

Maar inmiddels is het echt weer mieters thuis .
Oud 16-06-2003, 13:24
Qimm
Qimm is offline
Goed, een ik luister en ben braaf, in ruil daarvoor heb ik het volledige vertrouwen en mag ik veel

Ruzie met je ouders win je nooit, begin er niet aan, plus je voelt je klote

Oke ik ben gewoon te lui om problemen te maken
Oud 16-06-2003, 13:35
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Die relatie verschilt van dag tot dag
De ene dag gaat het super goed, is het echt gezellig en doet iedereen aardig tegen elkaar bij ons thuis
De volgende dag hebben we knallende ruzie waarvan ik achteraf de oorzaak niet eens meer weet. Het zijn vaak ook de minst zinnige dingen waar we ruzie om maken maar het zal er wel mee te maken hebben dat we allemaal een opvliegend karakter ehbben thuis
Oud 16-06-2003, 13:38
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
MEt mijn moeder had ik een hele sterke band, maar ze is helaas pas overleden.
Nu moet ik verplicht bij mijn vader wonen, die ik mijn leven lang gehaat heb, maar nu gaat het eenstukje beter.
Oud 16-06-2003, 13:56
Verwijderd
Niet super close... Ik zie ze ook niet zo vaak.

Maar als ik bij ze ben, ga ik altijd gezellig met m'n moeder naar de stad, kleren kopen en ergens wat eten en drinken... Heel gezellig Ze kletst echt aan een stuk door, dus echt ouderwets gezellig zeg maar
Ze is wel erg gesloten, ze laat haar ware gevoelens niet zo zien. Komt mede doordat ze vroeger altijd mijn zus en mij alleen op heeft moeten voeden, ze moest dus streng zijn. Dat zit er nu nog in; ze laat niet echt merken dat ze van je houdt, daarvoor moet je haar echt heel goed kennen. Ze heeft zo haar manieren....
Sinds afgelopen jaar weet ik haar nog meer te respecteren dan ervoor, omdat ik nu pas alles begrijp wat er vroeger gebeurde...
Zij was degene die ons straf gaf, we zagen haar als een soort heks. Mijn vader was degene die ons verwende en waarbij we altijd op schoot konden kruipen. Dat hebben we bij haar vrijwel nooit gedaan... En dat spijt me nu allemaal zo erg...
Ze is echt lief

Met mijn vader loopt het wat stroef. Hij is erg verlegen, ook tegen mij. Hij weet niet zo snel wat hij moet zeggen en dat voelt erg ongemakkelijk omdat ik altijd zo m'n best doe. Soms is hij echter heel vrolijk, dan kan ik echt goed met hem lachen enzo... Dat is alles weer zoals vroeger; heel ongeforceerd. Hij maakt tosti's en samen eten we die op, op de bank, terwijl mijn moeder werkt. Ondertussen hebben we allemaal onderonsjes, heel leuk en niemand anders zou ze begrijpen.... Dat mis ik best wel... nu ook, ik zit bijna te janken.
Mijn vader is vrij depressief geweest en sindsdien óf absoluut niet vrolijk.. óf heel geforceerd vrolijk. Daar kan ik echt niets mee...
Maar als ik dan weer afscheid neem omdat ik naar huis ga (of hij gaat naar huis) en ik kijk hem in z'n ogen, dan zie ik iets fijns... Dan weet ik dat hij van me houdt, dat is fijn... Meestal aait hij me dan stuntelig over m'n hoofd en grijpt me speels vast ofzo... Maar dat is fijn Hij bedoelt het allemaal heel goed, heeft het alleen allemaal niet zo goed gedaan.... Maar goed, dat zie ik nu allemaal in...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 14:19
Verwijderd
heel goed, met mijn ouders kan ik in principe over alles praten en dat gebeurd ook vaak, alleen mijn moeder heeft soms dat ze over dingen die ik meegemaakt heb en niet echt leuk is, kan blijven drammen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 14:40
_Moby_
_Moby_ is offline
Slecht, mijn ouders maken altijd ruzie, waar ik knettergek van word... Ik heb een hekel aan mijn ouders... Mijn moeder heeft smerige (financiële) trucjes om mijn vader overspannen te maken, bij ons draaid dan ook alles om geld... echt oorlog hier in huis, zo gaat dat al de laatste 8 a 9 jaar en sinds de economie wereldwijd instortte in 2001 is het alleen maar erger geworden...

Mijn vader gaat nu al heel erg snel flippen, mijn moeder maakt daar gebruik van door mijn vader op elk woord wat hij zegt, aan te vallen. Mijn moeder zegt dus altijd uit principe het tegenover gestelde van wat mijn vader zegt... Mja, mijn vader heeft daarentegen ook heel veel "onhebbelijkheden"...

echt belachelijk allemaal
Oud 16-06-2003, 14:41
faith666
faith666 is offline
Ik heb nooit een slechte relatie met mijn ouders gehad...zekr niet maar toen mijn mama overleed werd de band met mijn vader wel steeds hechter.
Oud 16-06-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
faith666 schreef op 16-06-2003 @ 15:41:
Ik heb nooit een slechte relatie met mijn ouders gehad...zekr niet maar toen mijn mama overleed werd de band met mijn vader wel steeds hechter.
Misschien een stomme opmerking van me, maar het beeld dat ik eerst van m'n vader had is drastisch veranderd waardoor het lijkt alsof hij dood is gegaan en er een andere man voor in de plaats is gekomen. Hij is super veranderd (innerlijk en uiterlijk) dat ik zijn vroegere-ik soms echt erg kan missen...
Sinds die ommekeer is de band tussen mijn moeder en mij ook veel hechter geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 15:39
Verwijderd
..niet? We wonen in het zelfde huis, dat was 't zo'n beetje. Af en toe bedenken ze zich dat ze m'n ouders zijn en gaan ze me dingen verbieden, maar meestal wordt er zo'n beetje langs elkaar heen geleefd. Geen scrabbleavondjes voor ons, dus.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 15:47
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 16-06-2003 @ 16:39:
Geen scrabbleavondjes voor ons, dus.
Die avonden mis ik ook wel bij ons thuis... dan maar in m'n eentje patiencen, .

On-topic;

met m'n moeder kan ik goed overweg, ze heeft een liberale kijk op 't leven en is net aan haar tweede jeugd begonnen (festivals afgaan, positief tegenover drugs, binnenkort een piercing en tattoo e.d.). Allemaal dingen die ik toejuich.

M'n vader is de verpersoonlijking van Jack Daniels en kwijnt momenteel weg in een inrichting. Hij belt me echter wel tientallen malen per dag op. Gedistingeerd als ik ben, begroet ik hem met een vriendelijk 'sterf, simplistische christenhond' en hang vervolgens op. Kort gezegd, geen band met m'n vader dus.
Oud 16-06-2003, 18:30
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
met mijn vader op dit moment bijna niet (me ouders zijn net gescheide en ik kan het niet hebbe dat die bij zen vriendin zit gelijk)

met men moeder oppervlakkig.... ze is me moeder en ik vin der wel lief enso maar ze is niet me beste vriendin
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 19:22
Verwijderd
naja, ik heb er nog maar eentje, maar toen mn vader nog leefde was de relatie echt barslecht..
mijn moeder heb ik echt heel erg goede band mee. kan haar ook alles vertellen en we doen vaak wel ns dingen samen en kletsen soms de hele middag door...
over vriendjes enzo..

ik hou echt heel intens van mn moeder en zou niet weten wat ik zonder dr moest.. ze doet t gigantisch goed als alleenstaande ouder en ik ben heel erg trots op dr en ze is mijn grote voorbeeld. de manier hoe ze met alles omgaat heb ik echt heel erg bewondering voor en ik geniet ervan om haar vrolijk en blij en ontspannen te zien en als ze verdrietig is dan doet mij dat echt zo'n pijn van binnen!

mijn moeder is echt de allerliefste mama van de heeeeeeeele wereld...

en ze is ook nog ns helemaal weg van mn vriend... wat wil ik nog meer?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 19:49
Verwijderd
oh gaat heel goed.. ik heb lieve ouders..
met mijn pa rij ik elke dag paard. en met mijn ma praat ik heel veel..
'k kan alles aan hun vertellen...dusja doe ik ook wel..

maar wij zijn niet echt "zo'n familietje"

het is niet dat wij met z'n allen thee drinken of koffie.. en gaan bespreken wat er die dag gebeurt is enzo.. en het is ook niet dat we met een verjaardag van iemand hele middag zitten te kletsen ofzo.. mijn broer gaat gewoon naar zijn vriendin dan.. en mijn pa werkt gewoon.. en mijn ma jah die doet ook vanalles..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:20
snoopy
snoopy is offline
mijn vader is een jaar geleden overleden, maar ik had echt een supergoede band met m. Met m'n moeder ook, en die band is nog versterkt, juist door het overlijden van m'n vader.
Oud 16-06-2003, 21:48
PardonMe
PardonMe is offline
De relatie met mn vader verloopt niet altijd even soepel, hij is door zijn werk gewend de ''bevelen'' te geven en gaat er vanuit dat dat opgevolgd wordt door iedereen.. Dat zorgt nog al eens voor vuurwerk in huis, bij mn broertje meer dan bij mij..
Mijn vader is precies zijn eigen vader, een ontzettende stijfkop, als hij iets in zn hoofd heeft dan is dat ook zo en niet anders, en er valt dan nauwelijks met hem te praten.. En hij heeft moeite om naar een ander te luisteren, heeft al een oordeel klaar als de ander nog moet beginnen met spreken..
Hij kan zich erg druk maken over financiele dingen, en zeker mn broertje, die het erg slecht doet op school, krijgt dan nog wel eens de wind van voren ''dan krijg je later een slechte baan, en verdien je niks''.
Er is bij ons thuis ook best heibel geweest toen ik kenbaar maakte dat ik naar de Pabo wilde.. Wat dacht ik wel niet!? Ik moest gewoon bedrijfswetenschappen gaan doen en een vet salaris verdienen later Dat interesseerde mij dus vrij weinig, ik wilde doen wat ik leuk vond.. Heeft erg lang geduurt voor hij het enigzins accepteerde en hij verklaart me nu nog steeds voor gek..
Maar vaak kan ik het ook wel redelijk met mn vader vinden, je moet hem gewoon niet tegen de haren in strijken, dan gaat het prima.. Ik kan dat, mijn broertje niet.. (jammer genoeg, zou een hoop ruzie in huis voorkomen)
En hij neemt vaak zn werk mee naar huis, als daar spanningen heersen dan merk je dat thuis meteen, dan is hij echt licht ontvlambaar..

Met mijn moeder heb ik wel een goede band, met haar heb ik eigenlijk nooit ruzie en we gaan vaak samen winkelen ofzo. Vroeger nam ze het altijd heel erg op voor mn broertje, ik zou mezelf wel redden, maar tegenwoordig is dat niet meer zo.. Ze is erg gekwetst door mn broertje en hij moet nu maar eens bewijzen dat hij om haar geeft.. Ze trekt nu veel meer naar mij en daar ben ik blij om.. We kunnen nu samen lekker in de tuin zitten kletsen enzo.

De relatie tussen mijn ouders is de laatste tijd een stuk verbeterd, ze hadden eerst regelmatig ruzie, eigenlijk om niks (mn vader heeft echt een opruim manie en voor mn moeder hoeft dat allemaal niet zo overdreven.. of het ging vaak over geld, terwijl we ons financieel echt geen zorgen hoeven te maken)
Ik vroeg me vroeger altijd af of ze nog wel van elkaar hielden en of ze zouden gaan scheiden..
Onlangs is bij mijn moeder borstkanker geconstateerd, daardoor lijkt de band tussen mn ouders veranderd, ik zie nu dat ze toch nog van elkaar houden en eigenlijk niet zonder elkaar zouden kunnen.. Dat scheelt ook een hoop voor de sfeer in huis (hoewel die door mamma's ziekte toch gespannen is)..

Nu alleen nog mn broertje terug op de rails..
Oud 16-06-2003, 23:55
Verwijderd
Mijn relatie met mijn ouders is goed. Hoewel ik niet echt superveel met ze omga is het gewoon echt goed te noemen. Zeker met mijn vader, dat is gewoon 2 handen op 1 buik... maar iedereen mag mijn vader dus dat is niet zo gek
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 01:49
GRRR
GRRR is offline
mijn pa en ik hebben een samenlevingsverband. ik doe mijn ding en hij doet zijn ding. meer hoeven we ons niet druk over te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 08:48
MissyE
MissyE is offline
Mijn ouders zijn gescheiden (godzijdank, het werd een stuk relaxter in huis).. Ik woon bij m'n moeder, en met haar heb ik een SUPER band.. Zij is echt een vriendin van me, ik kan alles bij d'r kwijt.. Ze weet ook alles van me, en is er altijd voor me.. Zij is top!!
(Loontjuh, IK heb de allerliefste mama van de wereld!!!! )

En m'n vader.. Tja.. Die zie ik 1x per maand, maar hij weet niet echt veel van me.. Daar erger ik me aan, en dat bevordert de sfeer niet echt, van m'n maandelijkse bezoekjes.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 09:44
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
tsjonge wat zijn er veel mensen die niet goed met hun ouders kunnen omgaan of een heel oppervlakkige relatie met ze hebben!

ik kan zelf heel goed met mijn ouders omgaan, vooral met mijn moeder. daar praat ik heel veel mee, elke dag en we lachen ook veel
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 09:49
Arun
Arun is offline
Mijn relatie met ze is prima, echt.. Bijna nooit problemen, en al helemaal geen serieuze.. Ze laten mij en mijn broertje heel erg vrij en zijn soepel, ze doen normaal en ze behandelen ons als henzelf.. En wij doen dat ook..
Mijn pa heeft ons beloofd een dikke sigaar met ons te roken en kort te gaan aan de tequila als mijn broertje overgaat..
Oud 17-06-2003, 10:25
MissyE
MissyE is offline
Citaat:
Arun schreef op 17-06-2003 @ 10:49:
Mijn relatie met ze is prima, echt.. Bijna nooit problemen, en al helemaal geen serieuze.. Ze laten mij en mijn broertje heel erg vrij en zijn soepel, ze doen normaal en ze behandelen ons als henzelf.. En wij doen dat ook..
Mijn pa heeft ons beloofd een dikke sigaar met ons te roken en kort te gaan aan de tequila als mijn broertje overgaat..
haha.. cool..
Gaat dat wel lukken dan met je broertje, dat overgaan? (nou, nu heeft hij wel motivatie, denk ik zo )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 10:33
Arun
Arun is offline
Nou.. ik denk dat ie blijft zitten, maar die sigaar en tequila doen we toch wel..
Oud 17-06-2003, 10:36
MissyE
MissyE is offline
hahaha, ok dan..
Er wordt altijd wel een reden gezocht..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 10:59
vixen
vixen is offline
Uhm, tussen mn vader en mij gaat het over het algemeen wel goed, maar mn moeder en ik hebben vaak ruzie. Ik vind haar zo conservatief en oppervlakkig en ze heeft zoveel vooroordelen dat dat gewoon tussen ons in staat. Ik wil dan ook wel graag het huis uit, omdat mijn moeder en ik gewoon zwaar verschillende denkbeelden hebben en als ik langer in huis blijf dan wordt onze relatie dr niet beter op.
Oud 17-06-2003, 10:59
Verwijderd
Ik kan uren met mijn ouders zitten praten over Het Leven, wetenschap, politiek, een film, wat dan ook. Maar ik kan ze ook flink irritant vinden, vooral als ze me iets verbieden en op de vraag waarom zeggen 'omdat ik dat zeg'.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:29
Optima
Optima is offline
ouders zijn gescheiden en woonde in begin bij moeder: altijd vechten omdat zij niet erg goed in opvoeden was, en ik haar geestelijke meerdere was/werd ( in de puberteit)

toen naar paps, zelfde problemen, overspannen stiefmoeder the hole shabang.

en nu OP MEZELF aangewezen, af en toe een weekendje naar paps en mams, en stiefmams, en we zijn vrienden voor het leven. Thuiskomen was nog NOOIT zo leuk geweest ( vooral als je weer eens geld of benzine nodig hebt)
Oud 17-06-2003, 14:14
MissyE
MissyE is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-06-2003 @ 11:59:
Ik kan uren met mijn ouders zitten praten over Het Leven, wetenschap, politiek, een film, wat dan ook. Maar ik kan ze ook flink irritant vinden, vooral als ze me iets verbieden en op de vraag waarom zeggen 'omdat ik dat zeg'.
Oooooooow super irritant!! "omdat ik dat zeg" offeh "ja, ik heb gelijk, dat weet je"..
Aaaaaaaaaaargh.. Gelukkig heeft mijn mams dat nooit tegen mij gezegd, maar m'n vader wel..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:23
Last Resort
Last Resort is offline
Ik woon samen met mn moeder, en onze relatie is vet goed. Alleen manipuleert ze me soms onbewust dingen te doen..., ik wil niet sporten bijvoorbeeld, maar zij zeurt net zo lang tot ik het wel ga doen. Ik ga nu wat meer puberen en mn eigen zin doordrijven
Oud 17-06-2003, 14:40
Loezzel
Loezzel is offline
De band met mijn moeder is super. Ik kan haar alles vertellen, ze begrijpt alles, ik kan met haar lachen enz. enz.
De band met mijn vader ligt anders. Als hij in een goede bui is, gaat het wel. Ik zal hem nooit iets vertellen wat ik heb meegemaakt, want dat interesseert hem niet. Dat laat hij ook duidelijk merken. Maar dan is de sfeer iig niet zo gespannen.
Als hij in een slecht humeur is, ligt het anders. Alle kleine dingetjes in huis kunnen een aanleiding zijn om uit zijn slof te schieten. Een voorbeeld: mijn schoenen staan al jaren in de garage omdat ze vies en oud zijn. Ik gebruik ze alleen als ik naar festivals ga. Als mijn vader dan een slecht humeur heeft, kan hij zich ineens woedend maken om die schoenen. Dan ruim ik ineens nooit eens iets op en maak ik overal een zooi van, dan ben ik lui en ik dan wil ik nooit eens iets voor hem doen.
Als het echt erg is en mijn zus en zusje zijn ook thuis, dan krijgen zij ook op hun donder. Ik ben lui en altijd weg, mijn zus dan ook ineens. Zulke dingen...
Ik kan daar erg slecht tegen. Het maakt me boos. Hij is zo onredelijk! Maar je kunt er niets tegen in brengen, want dat mag niet. Je moet je mond houden...
Het gebeurt de laatste tijd weer steeds vaker. Ik denk dat het maar weer eens tijd wordt voor een goed gesprek...
Mijn moeder durft er ook niet meer tegen in te gaan. Dan krijgt zij ook weer ruzie met pap en dat is nog erger dan dat hij ruzie met mij en mijn zusjes maakt...
Oud 17-06-2003, 14:44
Roxy
Roxy is offline
Vrij veel langs elkaar heen leef wel... Ik heb ook nooit het idee gehad dat het ze echt wat boeit hoe ik echt in elkaar zit enzo, dus krijgen ze alleen de oppervlakte te zien van mij.. Maar op het gebied van 's nachts ophalen doordeweeks in the middle of nowhere zijn ze wel makkelijk en oke, en hoewel ik al wel 19 ben betalen ze nog steeds verzekeringen, kleren en dergelijke voor me.. Dus op oppervlakkig gebied gaan we prima met elkaar om maar ik heb niet de behoefte om met hun heel diepzinnig te gaan doen dat kan ik gewoon niet..

Ow ja minder is ook dat mn moeder altijd van het slechte uit gaat als het om mij gaat, 'och je hebt heus niet je kamer goed opgeruimd, je zult wel een half uurtje hebben geleerd en daarna achter de computer zijn gaan zitten' altijd, en dat is wel heel frustrerend en mn vader zou wel iets minder negatieve opmerkingen mogen maken over hetzelfde + mn uiterlijk.
Oud 17-06-2003, 21:19
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik kan het met m'n ouders over het algemeen heel goed vinden
Met m'n pa ga ik vaak weg op de motor en soms gaan we ook samen op de motor een weekend naar een uithoek van Nederland ofzo. Is altijd heel gezellig, ik kan echt heel erg met hem lachen.
Met m'n ma doe ik eigenlijk niet echt veel. Ik kan het wel met haar vinden maar we praten niet zo heel veel met elkaar, maar ik vindt het wel best zo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 21:29
Verwijderd
eerst had ik echt een superband met me ouders, nu veel minder, ik heb heel vaak ruzie enzow, ze vinden dat ik me aanstel... en ik pik dat niej.. dus ehbben we ruzie... stom gedoe.. maarja, het komt vast wel weer goed en anders maar niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:21
marieke_temp
marieke_temp is offline
toen ik nog thuis woonde was de band met mijn ouders goed, vooral met mijn moeder. elke middag theeleuten en dagen doorspreken heel gezellig, en de band met mijn vader wat minder, omdat hij het in ruzies altijd voor mijn zusje opnam (zo zaten we ook aan tafel, pap en mirjam aan de ene kant, mam en ik aan de andere kant) en nu ik verhuisd ben en alleen de weekenden thuis kom (en dan nog vooral om te werken) is dat een beetje veranderd, omdat ik nu meer het idee heb dat ik MOET gaan zitten vertellen wat er allemaal is, en daar heb ik soms geen zin in en het is ook eigenlijk niet zo, maar daar heb ik dan wel es even ruzie over. al komt het er dan op neer dat ik daarna wel weer uren zit te lullen.
de band met papa is juist verbeterd, want als ik om 12u uit mijn werk kom is hij vaak nog op en dan kan ik hartstikke met hem lachen.
de band met mijn ouders is eigenlijk altijd goed geweest, maar met mama wel hechter dan met pap.
Reageren

Regels voor berichten