Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() On-topic; met m'n moeder kan ik goed overweg, ze heeft een liberale kijk op 't leven en is net aan haar tweede jeugd begonnen (festivals afgaan, positief tegenover drugs, binnenkort een piercing en tattoo e.d.). Allemaal dingen die ik toejuich. M'n vader is de verpersoonlijking van Jack Daniels en kwijnt momenteel weg in een inrichting. Hij belt me echter wel tientallen malen per dag op. Gedistingeerd als ik ben, begroet ik hem met een vriendelijk 'sterf, simplistische christenhond' en hang vervolgens op. Kort gezegd, geen band met m'n vader dus.
|
Verwijderd
|
naja, ik heb er nog maar eentje, maar toen mn vader nog leefde was de relatie echt barslecht..
mijn moeder heb ik echt heel erg goede band mee. kan haar ook alles vertellen en we doen vaak wel ns dingen samen en kletsen soms de hele middag door... over vriendjes enzo.. ![]() ik hou echt heel intens van mn moeder en zou niet weten wat ik zonder dr moest.. ze doet t gigantisch goed als alleenstaande ouder en ik ben heel erg trots op dr en ze is mijn grote voorbeeld. de manier hoe ze met alles omgaat heb ik echt heel erg bewondering voor en ik geniet ervan om haar vrolijk en blij en ontspannen te zien en als ze verdrietig is dan doet mij dat echt zo'n pijn van binnen! mijn moeder is echt de allerliefste mama van de heeeeeeeele wereld... en ze is ook nog ns helemaal weg van mn vriend... wat wil ik nog meer? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
oh gaat heel goed.. ik heb lieve ouders..
met mijn pa rij ik elke dag paard. en met mijn ma praat ik heel veel.. 'k kan alles aan hun vertellen...dusja doe ik ook wel.. maar wij zijn niet echt "zo'n familietje" het is niet dat wij met z'n allen thee drinken of koffie.. en gaan bespreken wat er die dag gebeurt is enzo.. en het is ook niet dat we met een verjaardag van iemand hele middag zitten te kletsen ofzo.. mijn broer gaat gewoon naar zijn vriendin dan.. en mijn pa werkt gewoon.. en mijn ma jah die doet ook vanalles.. |
![]() |
|
De relatie met mn vader verloopt niet altijd even soepel, hij is door zijn werk gewend de ''bevelen'' te geven en gaat er vanuit dat dat opgevolgd wordt door iedereen.. Dat zorgt nog al eens voor vuurwerk in huis, bij mn broertje meer dan bij mij..
Mijn vader is precies zijn eigen vader, een ontzettende stijfkop, als hij iets in zn hoofd heeft dan is dat ook zo en niet anders, en er valt dan nauwelijks met hem te praten.. En hij heeft moeite om naar een ander te luisteren, heeft al een oordeel klaar als de ander nog moet beginnen met spreken.. Hij kan zich erg druk maken over financiele dingen, en zeker mn broertje, die het erg slecht doet op school, krijgt dan nog wel eens de wind van voren ''dan krijg je later een slechte baan, en verdien je niks''. Er is bij ons thuis ook best heibel geweest toen ik kenbaar maakte dat ik naar de Pabo wilde.. Wat dacht ik wel niet!? Ik moest gewoon bedrijfswetenschappen gaan doen en een vet salaris verdienen later ![]() Maar vaak kan ik het ook wel redelijk met mn vader vinden, je moet hem gewoon niet tegen de haren in strijken, dan gaat het prima.. Ik kan dat, mijn broertje niet.. (jammer genoeg, zou een hoop ruzie in huis voorkomen) En hij neemt vaak zn werk mee naar huis, als daar spanningen heersen dan merk je dat thuis meteen, dan is hij echt licht ontvlambaar.. Met mijn moeder heb ik wel een goede band, met haar heb ik eigenlijk nooit ruzie en we gaan vaak samen winkelen ofzo. Vroeger nam ze het altijd heel erg op voor mn broertje, ik zou mezelf wel redden, maar tegenwoordig is dat niet meer zo.. Ze is erg gekwetst door mn broertje en hij moet nu maar eens bewijzen dat hij om haar geeft.. Ze trekt nu veel meer naar mij en daar ben ik blij om.. We kunnen nu samen lekker in de tuin zitten kletsen enzo. De relatie tussen mijn ouders is de laatste tijd een stuk verbeterd, ze hadden eerst regelmatig ruzie, eigenlijk om niks (mn vader heeft echt een opruim manie en voor mn moeder hoeft dat allemaal niet zo overdreven.. of het ging vaak over geld, terwijl we ons financieel echt geen zorgen hoeven te maken) Ik vroeg me vroeger altijd af of ze nog wel van elkaar hielden en of ze zouden gaan scheiden.. Onlangs is bij mijn moeder borstkanker geconstateerd, daardoor lijkt de band tussen mn ouders veranderd, ik zie nu dat ze toch nog van elkaar houden en eigenlijk niet zonder elkaar zouden kunnen.. Dat scheelt ook een hoop voor de sfeer in huis (hoewel die door mamma's ziekte toch gespannen is).. Nu alleen nog mn broertje terug op de rails..
|
Mijn ouders zijn gescheiden (godzijdank, het werd een stuk relaxter in huis).. Ik woon bij m'n moeder, en met haar heb ik een SUPER band.. Zij is echt een vriendin van me, ik kan alles bij d'r kwijt.. Ze weet ook alles van me, en is er altijd voor me.. Zij is top!!
(Loontjuh, IK heb de allerliefste mama van de wereld!!!! ![]() En m'n vader.. Tja.. Die zie ik 1x per maand, maar hij weet niet echt veel van me.. Daar erger ik me aan, en dat bevordert de sfeer niet echt, van m'n maandelijkse bezoekjes. ![]() |
![]() |
|
Mijn relatie met ze is prima, echt.. Bijna nooit problemen, en al helemaal geen serieuze.. Ze laten mij en mijn broertje heel erg vrij en zijn soepel, ze doen normaal en ze behandelen ons als henzelf.. En wij doen dat ook..
Mijn pa heeft ons beloofd een dikke sigaar met ons te roken en kort te gaan aan de tequila als mijn broertje overgaat..
||
Citaat:
Gaat dat wel lukken dan met je broertje, dat overgaan? (nou, nu heeft hij wel motivatie, denk ik zo ![]() |
![]() |
|
Uhm, tussen mn vader en mij gaat het over het algemeen wel goed, maar mn moeder en ik hebben vaak ruzie. Ik vind haar zo conservatief en oppervlakkig en ze heeft zoveel vooroordelen dat dat gewoon tussen ons in staat. Ik wil dan ook wel graag het huis uit, omdat mijn moeder en ik gewoon zwaar verschillende denkbeelden hebben en als ik langer in huis blijf dan wordt onze relatie dr niet beter op.
|
ouders zijn gescheiden en woonde in begin bij moeder: altijd vechten omdat zij niet erg goed in opvoeden was, en ik haar geestelijke meerdere was/werd ( in de puberteit)
toen naar paps, zelfde problemen, overspannen stiefmoeder the hole shabang. en nu OP MEZELF aangewezen, af en toe een weekendje naar paps en mams, en stiefmams, en we zijn vrienden voor het leven. Thuiskomen was nog NOOIT zo leuk geweest ( vooral als je weer eens geld of benzine nodig hebt)
||
Citaat:
Aaaaaaaaaaargh.. Gelukkig heeft mijn mams dat nooit tegen mij gezegd, maar m'n vader wel.. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik woon samen met mn moeder, en onze relatie is vet goed. Alleen manipuleert ze me soms onbewust dingen te doen..., ik wil niet sporten bijvoorbeeld, maar zij zeurt net zo lang tot ik het wel ga doen. Ik ga nu wat meer puberen en mn eigen zin doordrijven
![]()
|
De band met mijn moeder is super. Ik kan haar alles vertellen, ze begrijpt alles, ik kan met haar lachen enz. enz.
De band met mijn vader ligt anders. Als hij in een goede bui is, gaat het wel. Ik zal hem nooit iets vertellen wat ik heb meegemaakt, want dat interesseert hem niet. Dat laat hij ook duidelijk merken. Maar dan is de sfeer iig niet zo gespannen. Als hij in een slecht humeur is, ligt het anders. Alle kleine dingetjes in huis kunnen een aanleiding zijn om uit zijn slof te schieten. Een voorbeeld: mijn schoenen staan al jaren in de garage omdat ze vies en oud zijn. Ik gebruik ze alleen als ik naar festivals ga. Als mijn vader dan een slecht humeur heeft, kan hij zich ineens woedend maken om die schoenen. Dan ruim ik ineens nooit eens iets op en maak ik overal een zooi van, dan ben ik lui en ik dan wil ik nooit eens iets voor hem doen. Als het echt erg is en mijn zus en zusje zijn ook thuis, dan krijgen zij ook op hun donder. Ik ben lui en altijd weg, mijn zus dan ook ineens. Zulke dingen... Ik kan daar erg slecht tegen. Het maakt me boos. Hij is zo onredelijk! Maar je kunt er niets tegen in brengen, want dat mag niet. Je moet je mond houden... Het gebeurt de laatste tijd weer steeds vaker. Ik denk dat het maar weer eens tijd wordt voor een goed gesprek... ![]() Mijn moeder durft er ook niet meer tegen in te gaan. Dan krijgt zij ook weer ruzie met pap en dat is nog erger dan dat hij ruzie met mij en mijn zusjes maakt...
|
Vrij veel langs elkaar heen leef wel... Ik heb ook nooit het idee gehad dat het ze echt wat boeit hoe ik echt in elkaar zit enzo, dus krijgen ze alleen de oppervlakte te zien van mij.. Maar op het gebied van 's nachts ophalen doordeweeks in the middle of nowhere zijn ze wel makkelijk en oke, en hoewel ik al wel 19 ben betalen ze nog steeds verzekeringen, kleren en dergelijke voor me.. Dus op oppervlakkig gebied gaan we prima met elkaar om maar ik heb niet de behoefte om met hun heel diepzinnig te gaan doen dat kan ik gewoon niet..
Ow ja minder is ook dat mn moeder altijd van het slechte uit gaat als het om mij gaat, 'och je hebt heus niet je kamer goed opgeruimd, je zult wel een half uurtje hebben geleerd en daarna achter de computer zijn gaan zitten' altijd, en dat is wel heel frustrerend en mn vader zou wel iets minder negatieve opmerkingen mogen maken over hetzelfde + mn uiterlijk.
|
![]() |
Ik kan het met m'n ouders over het algemeen heel goed vinden
![]() Met m'n pa ga ik vaak weg op de motor en soms gaan we ook samen op de motor een weekend naar een uithoek van Nederland ofzo. Is altijd heel gezellig, ik kan echt heel erg met hem lachen. Met m'n ma doe ik eigenlijk niet echt veel. Ik kan het wel met haar vinden maar we praten niet zo heel veel met elkaar, maar ik vindt het wel best zo. |
![]() |
|
toen ik nog thuis woonde was de band met mijn ouders goed, vooral met mijn moeder. elke middag theeleuten en dagen doorspreken heel gezellig, en de band met mijn vader wat minder, omdat hij het in ruzies altijd voor mijn zusje opnam (zo zaten we ook aan tafel, pap en mirjam aan de ene kant, mam en ik aan de andere kant) en nu ik verhuisd ben en alleen de weekenden thuis kom (en dan nog vooral om te werken) is dat een beetje veranderd, omdat ik nu meer het idee heb dat ik MOET gaan zitten vertellen wat er allemaal is, en daar heb ik soms geen zin in en het is ook eigenlijk niet zo, maar daar heb ik dan wel es even ruzie over. al komt het er dan op neer dat ik daarna wel weer uren zit te lullen.
de band met papa is juist verbeterd, want als ik om 12u uit mijn werk kom is hij vaak nog op en dan kan ik hartstikke met hem lachen. de band met mijn ouders is eigenlijk altijd goed geweest, maar met mama wel hechter dan met pap.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe is jouw relatie met je ouders? Verwijderd | 67 | 14-10-2007 12:36 | |
Liefde & Relatie |
geen relatie met je ouders droppiej | 27 | 15-10-2004 15:42 | |
Liefde & Relatie |