Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Belangrijke bestanden staan allemaal op F:/ ![]()
||
Citaat:
![]() Tis in de tussen tijd zonder problemen gebeurt.
|
![]() |
Als je ooit C wilt weghalen kan dat heus wel maar dan moet je wel je boot.ini daarna fixen. Dat kan simpel met een Windows CD. Op dit moment die van je huidige E dus. Je moet dan E op de 'active' flag setten met fdisk van Windows 9x serie (of ipv. 'active' heet het ietsje anders zoals 'boot' iig dat-ie van die partitie boot). Je partitie blijft dan gewoon E heten.
Ik heb dit recent gedaan op Windows XP: een harddisk C heb ik eruit gehaald. Daar stonden ook de boot.ini en enkele andere files die belangrijk zijn voor het booten. Die heb ik overkopieerd naar D. Daarna Windows XP XS geboot en toen kon ik netjes m'n boot.ini en MBR fixen. Nu heb ik 1 harddisk erin zitten genaamd D. De C is pleite. Alles draait naar behoren. Het is dus niet zo dat je altijd Windows 98 moet draaien om je Windows 2000 te kunnen gebruiken. Gelukkig maar ![]() Waarom je en Windows 98 EN Windows 2000 hebt staan op 1 bak weet ik niet. Wat je kunt doen is VMware gebruiken vanuit 2000 (werkt alleen op NT based) en dan vanaf daar de Windows 98 draaien om bepaalde programma's op Windows 98 te draaien. Dan hoef je niet te rebooten.
|
Nou... Orgineel stond er Win98 en WinNT 4.0 op. Waarom : Win2K, WinXP, Win98 die doen heel wat hardware zelf vinden en installeren. Bij WinNT 4.0 vergeet dat maar. Omdat ik totaal geen flauw idee had bij de installatie welke hardware er in die PC zat (heb hem ook maar mee gekregen, want anders ging hij naar het stort) heb ik win98 geïnstalleerd. En om daarna gemakkelijker de drivers te kunnen downloaden als ik NT 4.0 ging installeren, heb ik die er laten opstaan...
Maar nu een tijdje later heb ik, na gespreken met Enlightenment, er win2K op geïnstalleerd. Daarom dat NT 4.0 er vanaf mag, én eigenlijk mag er die win98 ook vanaf. Die wordt in principe niet gebruikt, al is het vetgemakkelijk om die er op te hebben staan, als op eens Win2k het begeeft en niet meer opstart. Dan kan je via win98 nog heel wat "herstellen". Die PC dient toch alleen maar om internet te delen, printer te delen... En nu hoor ik je hard op denken. Waarom zet je er dan geen Linux variant op!!!! Veeeeeeeeeeel beter. Heb je gelijk in ![]() Ik "ken" een beetje Lunix, maar mijn kennis is zeker kleiner de vele onder jullie, dus laat nu hier het internet maar mooi draaien, en binnenkort ga ik wel eens dingen uitproberen, als ik tijd heb.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|