Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 12:59
Verwijderd
zie titel...

hoe was hun levenstijl ze zich toen ze jou leeftijd hadden...

mijn moeder was punk, hanekam woonde in een krakerspand, met dr vriend van 35, die is overleden aan overdosis tijdens die relatie. Mn moeder was van school af en werkte in een turks koffie huis...

mn paps was klaar met de mavo en ging havo doen, hij was een beetje een sulletje, een echte studiebol...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 13:27
Otis
Otis is offline
Mn vader was een gespierde Indo met lang krullend (gepermanent)zwart haar , Hij liep er volgens hemzelf heel stoer bij met zijn vaste 'gang'.Ze droegen donkere zonnebrillen, lange leren jassen en van ijzeren plaatjes onder hun schoenen zodat de anderen hun aan konden horen komen..Mijn vader was volgens zijn verhalen heel stoer , hij heeft zelfs een nacht in de gevangenis doorgebracht omdat hij gepakt was met zijn opgevoerde brommertje...

Mijn moeder was nog een onschuldig Limburgs meisje totdat ze mijn vader op haar 15e ontmoette..Aan de fotos te zien liep zij in de standaard jaren 70 mode : wijde broeken en bloemetjes overgooiers en grote plastic plateauzool-laarzen
Ze had een Charlies Angel-kapsel..(naar buiten gefohnd)

dat was het wel zo'n Beetje..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:33
Arun
Arun is offline
Mijn vader was (is nog steeds) een kakker van jewelste, maar hij is verder niet arrogant.. Alleen z'n kleding weetjewel..
Mijn moeder komt van het platteland zeg maar, dus die was wat uitbundiger al kwam ze wel uit een ontzettend katholiek nest dus die was eigenlijk ook wel braaf.
Het zijn twee rustige mensen die welvarend waren zeg maar, stereotiep gezinskindjes destijds..
Oud 17-06-2003, 13:40
Breg
Breg is offline
Mijn moeder was redelijk 'normaal', maar had wel wat hippie-achtigs. Mijn vader was meer punk en heeft toen hij jong was zelf een veiligheidsspeld door zn oor gestoken omdat hij het mooi vond...
Oud 17-06-2003, 14:36
lana
lana is offline
Mijn ouders waren beide op hun 17e uit huis, mijn moeder woonde midden in london met 10 andere meiden ca. 1969,70
Volop hippie tijd, maar mijn moeder had haar hoofd kaalgeschoren, (iedereen zag haar aan als jongen )

Mijn vader was een beetje zo een relaxede hippie, lang haar hield veel van Rolling Stones, Led Zeppelin e.d.
Oud 17-06-2003, 14:38
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Mn moeder wou dolgraag een hippie zijn maar was het niet

Ze had wel stoere kleren enzo. Stiekem ben ik volgens mij alleen maar bezig haar proberen te imiteren

Mn vader weet ik eigenlijk niet. Hij was redelijk normaal. Hij zat in een kutgezin.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:42
machtigespa
machtigespa is offline
mn pa was een volbloed hippie.

mn ma droeg wel de kleding en shit maar voor de rest niet echt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:55
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
echte ras-hippies
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:58
Synonym
Synonym is offline
M'n moeder liep er een beetje hippie-achtig bij: wijde pijpen broeken, bloemetjesjurkjes, aparte sieraden en een afghaanse jas. En ze liep soms op blote voeten op school rond .

M'n vader was.... Hmm ja: lang krullend haar (over de schouders) en had weinig kleren, beetje sloeberig ofzo . Eeeehm..... en zo'n huge bril (jaja, hip hoor ) En hij hield van motorrijden enzow.
Oud 17-06-2003, 15:25
Black Sugar
Black Sugar is offline
Mijn vader was een anarchist in een kraakpand met een hekel aan new ager's en een passie voor gitaar.
Verder is hij altijd erg actief geweest in de politiek en maakte zamen met zijn vrienden als hobby de politie het leven zuur om ze vervolgens een kopje koffie aan te bieden.
Verder heefd hij altijd veel rondgereisd overal en nergens naartoe, beetje her en der gewoon. Kunstacedemie gedaan ondertussen was ik er ook nog eens een keer en werd ik overal gewoon mee naartoe gesleurd.
Jammer dat het contact ooit verpest is. Nu weer contact gelukkig

Mijn moeder werd eerst door haar broer compleet in de hippie wereld meegsleurd totdat ze ook in de krakers scene terecht kwam, altijd een voorliefde voor straatmuziekanten gehad en heefd dan ook zo mijn vader meegesleept naar huis. Na haar mavo is ze gestopt met school om vervolgens 1001 baantjes te doen maar eigenlijk was ze veel te druk met leven. Uiteindelijk was ik er dus en is ze netjes huismoeder geworden.

Als kind was mijn vader zo'n straatjochies type dat stiekum op de brommer van zijn broer wegreed en zichzelf heel stoer vond als hij door zijn neven mee werd genomen 's avonds laat naar louche cafe's e.d. Het leuke wat daar bij komt is dat hij wel ontzettend goed presteerde op school. Mja verder dan drie hbo opleidingen is hij niet gekomen

Mijn moeder heefd als kind in Australie gewoond en was zo'n typisch meisje dat met de buurjongens cowboytje speelde, verder hing ze graag rond in de winkel van haar ouders om mensen te helpen

en ik ben de gevreesde combinatie van die twee
Oud 17-06-2003, 15:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mn moeder was een hippie.
mn pa was ook een hippie. (en die had nog een afro ook )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:33
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Mijn vader was een 'blues-type' zegt hij zelf (wat dat ook mag zijn)
En mijn moeder was eerst een nerd en toen ze het huis uit was een zuiplap
Oud 17-06-2003, 15:38
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn ouders waren jong en hip begin zestiger jaren. Mijn vader was echt erg, die had een gebreid wollen mutsje op, droeg jezussandalen en had een sikje en lang haar. Nou ja, wat toen lang heette, wij vinden dat nu keurig.

Maar hij was wel tegendraads. En erg knap, hij kon het hebben. Sportief, getraind, lekker bruin, lichtblond.

Mijn moeder was zooo stylish. Zo'n ontzettend knappe vrouw, tot in de puntjes verzorgd en elegant, zelfs al had ze voor die tijd nonchalante kleren aan. Meestal naaldhakken, rokken, handschoentjes, lange gelakte nagels, eyeliner en lippenstift, dik lang haar dat altijd opgestoken zat in een Grace Kelly rol.
Als je mijn moeder ergens mee moet vergelijken, dan daarmee. Het was een Hitchcock beauty, maar dan met zwart haar.

Ik bedoel, hun trouwfoto, zulke mooie mensen. Dat die ooit mij moesten krijen zal een bittere teleurstelling zijn geweest....( zie fotoboek)
Oud 17-06-2003, 15:41
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 17-06-2003 @ 16:38:

Ik bedoel, hun trouwfoto, zulke mooie mensen. Dat die ooit mij moesten krijen zal een bittere teleurstelling zijn geweest....( zie fotoboek)
Dat vind ik eerlijk gezegd vissen om complimentjes.
Oud 17-06-2003, 15:42
Overjoyed
Overjoyed is offline
Pa was een punk, door hem begon ik ook te luisteren naar sex pistols, later naar exploited, en zo door naar crass, subhumans, tragedy (anarcho punk).
Ma was meer rock, kisten, legerjasje, enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:43
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 17-06-2003 @ 16:41:
Dat vind ik eerlijk gezegd vissen om complimentjes.
Ach, je moet haar wel gelijk geven, als je de beschrijving van haar ouders hoort moet het wel een schok geweest zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:44
Ashtray Girl
Ashtray Girl is offline
Mijn vader was een paardrij-jongentje met lange haren. In vergelijking met nu vond ik het em best goed staan. zn kleren waren gewoon simpel en jongensachtig.
Mn moeder had altijd wel aparte kleren aan, beetje hippie-stijl, rokjes en gebreidde kniekousen enzo, maar dat was toen hip
Oud 17-06-2003, 17:09
Li
Li is offline
Mijn vader was echt zo'n beatleboy, daar leek ie ook op Hij speelde in een band waar hij gitaar speelde en zanger was. Hij was populair jongetje en vond zichzelf nogal cool (als ik m'n moeder mag geloven )

Mijn moeder was eigenlijk een heel braaf meisje met echt een hele coole stijl (al zeg ik het zelf ) Allemaal outfits die perfect op elkaar waren afgestemt (haarelastiekje, riem, schoenen, alles matchte) en uhm tja.. verder weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:08
on the moon
on the moon is offline
mijn vader was(is) een echte beatle-fan. hij kwam alleen uit zo'n dorp en zijn ouders noemden zijn muziek dan ook 'kattengejank'. hij heeft een baard gehad, lang haar, van die spijkerbroeken met wijduitlopende pijpen en ga zo maar door.
mijn moeder had mooi lang blond haar, later een kort, soort bloempotkapsel (stond haar wel mooi). ze droeg in haar middelbare school-periode koltruitjes met korte rokjes en hotpants enzo haha, en later wat meer hippie kleding. ze had ook zo'n lange jas waarbij het lijkt alsof het aan elkaar genaaide pannenlappen zijn zegmaar (kan het niet anders beschrijven, maar dat was best fout). ohja, ik weet ook nog dat mijn oom, als hij een nieuwe spijkerbroek had, dat hij daarmee in bad ging, zodat hij precies-pas zou zijn (heeeeel strak dus )
Oud 18-06-2003, 09:24
mleen
mleen is offline
wat weten jullie allemaal veel van jullie ouders (okee ik vraag te weinig...)

uhm mijn vader weet ik alleen van dattie lang haar had en dat de mensen een kilometer verderop nog de politie gingen bellen voor zijn muziek... hij was dus nogal een puperaso maar wel oke verder

mijn moeder was... tja nogal normaal, jaren '70

(ik wil ook hippieouders maar daar zijn ze te jong voor )
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:24
Fantôme
Fantôme is offline
mn vader... naja, redelijk lang (dik) haar, van die grote bakkebaarden en een snor. en dan zo'n megagrote bril op (maar die hattie niet nodig hoor )

mn moeder leek wel een fobie voor rokken / jurken te hebben, want daarmee zie je haar nooit op een foto.
ehmz, meestal van die felle kleurtjes (geel / rood / groen enz)
wel wat hippie-achtig maar niet echt heel erg.

mn vader was op zn 16e het huis uit en mn moeder ook.
Oud 18-06-2003, 11:58
Verwijderd
Mijn ouwe waren provo.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:06
Verwijderd
Hippie natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:08
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mijn moeder was contact gestoort en mocht niets,
myn pa had geloof ik extreme vormen van acne (waar ik niets van heb geerft, mijn zus wel), maar was wel op zijn 17de het huis uit om te studeren. K vraag me eigenlijk wel af hoe hij vroeger was.

Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 14:03
Candystriped
Candystriped is offline
Mijn ouders waren jong in de jaren zeventig en waren allebei flinke hardrockers. Moeders in de zwarte make-up, paps met haar tot op de kont en ze luisterden allebei graag naar Black Sabbath.
Ze zijn op het moment zo blij als kleutertjes nu ze kaartjes hebben bemachtigd voor Ozzy Osbourne in Ahoy' in september
Oud 18-06-2003, 14:33
the exploding boy
the exploding boy is offline
M'n vader was een (d'oh ...) hippie met zwarte krullen tot op z'n schouders en dan een snor en een pijp altijd en eeuwig in z'n mond. En dan liep ie op jezussandalen en wijde pijpen broek met indiaase bloesjes enzo.

En alle meisjes waren verliefd op hem

En hij werd in die tijd als hij ging reizen naar isreal oid altijd opgepakt omdat ze hem aanzagen voor zo'n zelfmoordplegende moslim

En mijn moeder was een opstandige (uiteraard ook) hippie met van die spiegeltasjes en schapenwollen jassen.

En m'n ouders gingen altijd naar van die feestjes op hun buikschuivers waar ze halverwege de avond ruzie kregen met de andere groep ( je had iets van de n ozems en de nogwatten...? ) etc. En toen kwamen ze elkaar maar tegen en toen kregen ze een lief kindje ( moi natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 14:38
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 17-06-2003 @ 16:43:
Ach, je moet haar wel gelijk geven, als je de beschrijving van haar ouders hoort moet het wel een schok geweest zijn.

Toen ik op een dag thuiskwam met gitzwart geverfd getoupeerd haar, veel verf op mijn gezicht en een gatenpanty en een kort rokje en puntschoenen waren ze niet blij, nee.
Oud 18-06-2003, 14:39
poesiefox
poesiefox is offline
Vooral niet toen er ook nog een punkvriendje bij bleek te horen!
Oud 18-06-2003, 15:59
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:05
Verwijderd
Mijn ouders waren allebei een soort van hippies
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:06
DisNaks
DisNaks is offline
teringhippies ...mn moeder leeft nog steeds in der eigen wereldje, wel relaxt mn pa is een naar zakenmannetje geworden, niks over van vroeger..tis een saaie donder.
Oud 18-06-2003, 18:23
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
haha

Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:50
wiebenik
wiebenik is offline
Uh lange stijle haren, beide en dan van die broeken met wijduitlopende pijpen en van die leren cowboylaarzen. Zoiets
Volgens mij was m'n vader een echte hippie
Oud 18-06-2003, 18:56
Firefly
Firefly is offline
hipperds
Oud 18-06-2003, 19:20
maysa
maysa is offline
hippies
me pa was gestoord en droeg altijd van die rare kleren had heel lang haar heeft ie zelf nog tot z'n 45e ofzo gehad
erg creepy en m'n ma was ook wel hippie maar minder erg en ietwat maatschappijvriendelijker ofzo iets
Oud 18-06-2003, 19:32
soske
soske is offline
Mijn vader was op de Middelbare school echt een stuud Altijd de hoogste cijfers van de klas met alle vakken. Hij vind het nu nog leuk om zijn oude rapportcijfers te laten zien. Hij was geen hippie, maar had wel lang haar. Hij was redelijk normaal, hield van Stevie Wonder en The Beatles. Mijn moeder was wel een hippie, lang haar, lange rokken en kohlpotlood. Ze trouwde op haar 20ste met haar jeugdliefde (net als mijn vader trouwens) waar ze een jaar later weer van scheidde.... Ze hield van The Rolling Stones, Simon&Garfunkel en ook wel van Boudewijn de Groot. Ze deed de Mulo en was daar wel een braaf meisje uit een klein Limburgs gat, en toen ze het huis uit was feestte ze erop los Later studeerde ze filosofie maar bij haar afstuderen was ik al geboren.
Oud 18-06-2003, 19:44
sterrenhemel
sterrenhemel is offline
mijn moeder was een hippie, fanatiek feministe en dat soort dingen ook
mijn pa had het hoofd van een hippie ( van dat lange krullend haar) maar voor de rest was ie heel standaard
Oud 18-06-2003, 19:52
L1
L1 is offline
Veel hippiepappa's en mamma's hier. Volgens mij waren die van mij wel redelijk rustig. Was wel wijde broeken enzo maar niet echt lang haar. Ze woonden ten slotte op Urk. Dat heeft toch vooral een eigen cultuurtje. Maar mijn pa luisterde wel naar de rolling stones, deep purple, the Who enz. Die laatste 2 heb ik nu ook 'ontdekt'. Hele goeie muziek.
Oud 19-06-2003, 10:21
Verwijderd
provohippies
ach, zo lief, enkele foto's van hun huwelijk:

lieieieve oudertjes
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 10:42
Verwijderd
Mijn moeder was zo'n geitenwollensokken-type die vaak op zaterdagochtend om 5.00 in een weiland gitaar ging spelen.
M'n vader was ook zoiets, maar iets minder.
Verder vormden ze samen een muzikaal duo (beide gitaar, moeder zang) en zijn ze toen wel eens op de radio geweest en hebben ze ooit in de krant gestaan. Muhaha.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:03
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-06-2003 @ 11:21:
provohippies
ach, zo lief, enkele foto's van hun huwelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
lieieieve oudertjes
hoe lief en je lijkt zeker het meest op je vader?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:50
substantial
substantial is offline
mijn moeder hoorde niet echt bij een groep
was gewoon een doorsnee meisje

mijn vader was zo'n stoere vetkuif met een leren jack en een zonnebril op
Oud 19-06-2003, 13:45
Erbenda
Erbenda is offline
Mijn ouders waren geen hippies...

Mijn vader is zo'n net hbs-jongetje geweest. Deed zijn best op school en zat op dansles enz. Hij had gewoon kort haar en nette pakken aan. Maar dit komt misschien ook doordat hij allang van school af was toen het hippie-tijdperk uitbrak.

M'n moeder is ook een zo'n net meisje geweest. Plooirokje met bloesje en een parelketting. Deed natuurlijk ook haar best op school (zat ook op dansles, heeft daar m'n vader leren kennen) en is op haar twintigste met m'n vader getrouwd (m'n vader is trouwens zeven jaar ouder dan m'n moeder). M'n moeder zat nog wel tijdens de jaren '70 op school, maar kwam niet verder dan een broek met iets van wijde pijpen.
Oud 19-06-2003, 18:33
Verwijderd
mn vader zag er redelijk normaal uit. Hij hing veel rond op straat met vrienden en heeft een tijd gekraakt. Samen met een vriend van hem is hij nog dj geweest en heeft voor de radio gewerkt. Uiteindelijk is ie heel normaal geworden

Mn moeder droeg altijd van die hele felle kousen en minirokjes en alles. Verder was ze eigenlijk best wel normaal, katholiek opgevoed maar dat geloof heeft ze zelf nooit aangehangen. Ze ging op haar 17e al uit huis en studeren enzo, was snel zelfstandig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten