Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn vader was een paardrij-jongentje met lange haren. In vergelijking met nu vond ik het em best goed staan. zn kleren waren gewoon simpel en jongensachtig.
Mn moeder had altijd wel aparte kleren aan, beetje hippie-stijl, rokjes en gebreidde kniekousen enzo, maar dat was toen hip ![]()
|
Mijn vader was echt zo'n beatleboy, daar leek ie ook op
![]() ![]() Mijn moeder was eigenlijk een heel braaf meisje met echt een hele coole stijl (al zeg ik het zelf ![]() ![]() |
![]() |
|
mijn vader was(is) een echte beatle-fan. hij kwam alleen uit zo'n dorp en zijn ouders noemden zijn muziek dan ook 'kattengejank'. hij heeft een baard gehad, lang haar, van die spijkerbroeken met wijduitlopende pijpen en ga zo maar door.
![]() mijn moeder had mooi lang blond haar, later een kort, soort bloempotkapsel (stond haar wel mooi). ze droeg in haar middelbare school-periode koltruitjes met korte rokjes en hotpants enzo haha, en later wat meer hippie kleding. ze had ook zo'n lange jas waarbij het lijkt alsof het aan elkaar genaaide pannenlappen zijn zegmaar (kan het niet anders beschrijven, maar dat was best fout). ohja, ik weet ook nog dat mijn oom, als hij een nieuwe spijkerbroek had, dat hij daarmee in bad ging, zodat hij precies-pas zou zijn (heeeeel strak dus ![]()
|
wat weten jullie allemaal veel van jullie ouders
![]() uhm mijn vader weet ik alleen van dattie lang haar had en dat de mensen een kilometer verderop nog de politie gingen bellen voor zijn muziek... hij was dus nogal een puperaso maar wel oke verder mijn moeder was... tja nogal normaal, jaren '70 (ik wil ook hippieouders maar daar zijn ze te jong voor ![]() |
![]() |
|
mn vader... naja, redelijk lang (dik) haar, van die grote bakkebaarden en een snor. en dan zo'n megagrote bril op (maar die hattie niet nodig hoor
![]() mn moeder leek wel een fobie voor rokken / jurken te hebben, want daarmee zie je haar nooit op een foto. ehmz, meestal van die felle kleurtjes (geel / rood / groen enz) wel wat hippie-achtig maar niet echt heel erg. mn vader was op zn 16e het huis uit en mn moeder ook.
|
![]() |
mijn moeder was contact gestoort en mocht niets,
myn pa had geloof ik extreme vormen van acne (waar ik niets van heb geerft, mijn zus wel), maar was wel op zijn 17de het huis uit om te studeren. K vraag me eigenlijk wel af hoe hij vroeger was. Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 12:12. |
![]() |
|
Mijn ouders waren jong in de jaren zeventig en waren allebei flinke hardrockers. Moeders in de zwarte make-up, paps met haar tot op de kont en ze luisterden allebei graag naar Black Sabbath.
![]() Ze zijn op het moment zo blij als kleutertjes nu ze kaartjes hebben bemachtigd voor Ozzy Osbourne in Ahoy' in september ![]()
|
![]() |
|
M'n vader was een (d'oh ...) hippie met zwarte krullen tot op z'n schouders en dan een snor
![]() En alle meisjes waren verliefd op hem ![]() ![]() En hij werd in die tijd als hij ging reizen naar isreal oid altijd opgepakt omdat ze hem aanzagen voor zo'n zelfmoordplegende moslim ![]() En mijn moeder was een opstandige (uiteraard ook) hippie met van die spiegeltasjes en schapenwollen jassen. En m'n ouders gingen altijd naar van die feestjes op hun buikschuivers ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen ik op een dag thuiskwam met gitzwart geverfd getoupeerd haar, veel verf op mijn gezicht en een gatenpanty en een kort rokje en puntschoenen waren ze niet blij, nee.
|
![]() |
hippies
me pa was gestoord en droeg altijd van die rare kleren had heel lang haar heeft ie zelf nog tot z'n 45e ofzo gehad erg creepy en m'n ma was ook wel hippie maar minder erg en ietwat maatschappijvriendelijker ofzo iets
|
Mijn vader was op de Middelbare school echt een stuud
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Veel hippiepappa's en mamma's hier. Volgens mij waren die van mij wel redelijk rustig. Was wel wijde broeken enzo maar niet echt lang haar. Ze woonden ten slotte op Urk. Dat heeft toch vooral een eigen cultuurtje. Maar mijn pa luisterde wel naar de rolling stones, deep purple, the Who enz. Die laatste 2 heb ik nu ook 'ontdekt'. Hele goeie muziek.
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn moeder was zo'n geitenwollensokken-type die vaak op zaterdagochtend om 5.00 in een weiland gitaar ging spelen.
M'n vader was ook zoiets, maar iets minder. Verder vormden ze samen een muzikaal duo (beide gitaar, moeder zang) en zijn ze toen wel eens op de radio geweest en hebben ze ooit in de krant gestaan. Muhaha. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
mijn moeder hoorde niet echt bij een groep
was gewoon een doorsnee meisje ![]() mijn vader was zo'n stoere vetkuif met een leren jack en een zonnebril op
|
Mijn ouders waren geen hippies...
Mijn vader is zo'n net hbs-jongetje geweest. Deed zijn best op school en zat op dansles enz. Hij had gewoon kort haar en nette pakken aan. Maar dit komt misschien ook doordat hij allang van school af was toen het hippie-tijdperk uitbrak. M'n moeder is ook een zo'n net meisje geweest. Plooirokje met bloesje en een parelketting. Deed natuurlijk ook haar best op school (zat ook op dansles, heeft daar m'n vader leren kennen) en is op haar twintigste met m'n vader getrouwd (m'n vader is trouwens zeven jaar ouder dan m'n moeder). M'n moeder zat nog wel tijdens de jaren '70 op school, maar kwam niet verder dan een broek met iets van wijde pijpen.
|
Verwijderd
|
mn vader zag er redelijk normaal uit. Hij hing veel rond op straat met vrienden en heeft een tijd gekraakt. Samen met een vriend van hem is hij nog dj geweest en heeft voor de radio gewerkt. Uiteindelijk is ie heel normaal geworden
![]() Mn moeder droeg altijd van die hele felle kousen en minirokjes en alles. Verder was ze eigenlijk best wel normaal, katholiek opgevoed maar dat geloof heeft ze zelf nooit aangehangen. Ze ging op haar 17e al uit huis en studeren enzo, was snel zelfstandig. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|