Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Blijkbaar niet, ik dacht dat in een democratie besluiten t.o.v de belanghebbenden toch via overleg genomen moesten worden. Nu krijg ik het idee dat er korte metten gemaakt wordt met het poldermodel en dat er niet geluisterd wordt naar de kritiek vanuit het gevangeniswezen zelf.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Gewoon meer man in 1 cel.
Kom op zeg, waar zeuren we over. Ownee, dat mag niet. Stel je voor zeg meer mensen in 1 cel wat een ramp zou het zijn als ze niet meer ruimte hebben dan een gemiddelde student in een absoluut klein klote flatje. Pik ze die TV af dan heb je meer dan genoeg ruimte voor een tweede persoon in die cel. Celstraffen moeten werkelijk waar straffen worden en niet slechts opsluiting.
||
Citaat:
Desalniettemin, gevangenen hebben niets te mauwen. Al stop je ze met z'n twintigen in een cel, ik geef er geen zak om. Misschien nog wel minder dan Martian en zijn proverbiale hoopje stront.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Tweede punt over 2 mensen in een cel. meer bewaarders, meer bedreigingen, samenspannen, meer vecht partijen in de gevangenis enz. meer personeel kost meer geld dan een paar nieuwe cellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Het gezeur gaat voornamelijk om het feit fat de mensen in de bajes ietsjes harder moeten gaan werken. Dat vinden ze niet leuk.... Extra risico is ook te verwaarlozen. Het gaat om gevangenen die voor korte duuur worden op gesloten.
Gooi maar vol dat hok... als wij kippen in hokjes kunnen stoppen die kleiner zijn dan de beesten zelf dan moet dát toch zeker lukken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet meer waar ik em heb gehoord maar ik vind hem in dit geval wel een goede. Death should be a release and not a punishment. Ik vind dat een gevangenisstraf ook werkelijk een straf moet worden waar je bang voor dient te zijn. En niet van goh, ik vermoord iemand en ga een jaartje of wat de cel in. Als ik goed mijn best doe krijg ik er nog ontoerekeningsvatbaarheid uit en voila. Je bent van je probleem af ten koste van slechts enkele jaren. En vaak vallen ze daarna nog in herhaling ook nog tenzij we ze enorm strak in de gaten houden. Dus waarom dan niet zo'n gevangenis straf zo'n straf maken waar de mensen werkelijk bang voor zijn om die te krijgen? Dan weet je zeker dat alleen de mensen met serieuze psychische problemen of met echte issues nog die cel in gaan en in feite een ander soort hulp nodig hebben dan celstraf.
|
![]() |
Ik ben tegen meer gevangenen op een cel. Het is al heelerg ingrijpend als je mensen opsluit in een kleine ruimte, dus geef ze dan in elk geval nog een beetje privacy.
Wat mij betreft horen alleen criminelen van ernstige delicten in de gevangenis. De overigen kun je beter via een werk-leertraject als werkstraf weer de maatschappij inbrengen, dat is zinvoller voor die mensen dan ze een tijd(je) vast te zetten. |
![]() |
||
Citaat:
Het effect heeft zich ook bewezen bij draaideurcriminelen en al dat andere gespuis. Het wordt eens tijd dat we die zooi eens voorgoed opruimen ipv dat we ze weer eens naar een zinloze cursus sturen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
[QUOTE]MazeMouse schreef op 07-06-2003 @ 11:39:
Ik weet niet meer waar ik em heb gehoord maar ik vind hem in dit geval wel een goede. Death should be a release and not a punishment. Ik vind dat een gevangenisstraf ook werkelijk een straf moet worden waar je bang voor dient te zijn. En niet van goh, ik vermoord iemand en ga een jaartje of wat de cel in. Als ik goed mijn best doe krijg ik er nog ontoerekeningsvatbaarheid uit en voila. Je bent van je probleem af ten koste van slechts enkele jaren. Voila, het stereotype leek dat geen fuck afweet van het Nederlandse rechtssysteem. Verdiep je eerst in het strafrecht en voordat je met dergelijk ongefundeerde, door de media ingefluisterde uitspraken komt. En ga anders eens een maandje in de cel zitten, eens zien of je dan de Bijlmerbajes nog als een staatshotel ziet. En vaak vallen ze daarna nog in herhaling ook nog tenzij we ze enorm strak in de gaten houden. Dus waarom dan niet zo'n gevangenis straf zo'n straf maken waar de mensen werkelijk bang voor zijn om die te krijgen? Dan weet je zeker dat alleen de mensen met serieuze psychische problemen of met echte issues nog die cel in gaan en in feite een ander soort hulp nodig hebben dan celstraf. Het tegengaan van criminaliteit heeft niet zo veel te maken met afschrikwekkende straffen. In de VS zijn de straffen enorm hoog, maar de criminaliteit is er zelfs in percentages uitgedrukt, vele malen hoger dan in ons land. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk zal er ook een deel zo hardleers zijn dat er geen andere oplossing is dan ook hen in detentie onder te brengen. |
![]() |
|
Ik denk dat je bij de draaideurcrimi's naar de oorzaak moet kijken, ze zullen het economisch gezien wel zwaar slechtr hebben, soms oordelen mensen te snel, ik bedoel stel je eens voor wat jij zou doen in een situatie als hun hebben, ik weet niet wat ik dan zou doen hoor.
|
![]() |
link
Artikel uit Haagsche Courant van 12-04-2003 Honderden cipiers doen mee met acties ZOETERMEER | Bijna zevenhonderd cipiers hebben deze week actie gevoerd tegen het plaatsen van meerdere gevangenen in een cel. In de Achterhoek, Utrecht, Vught, Sittard, Breda, Rotterdam en Maastricht werden lunch - acties gehouden in de kantines van gevangenissen. Dat heeft de Abvakabo FNV gisteren meegedeeld. De acties hadden in de afgelopen dagen nog een ludiek karakter. "Daar komt volgende week verandering in als het ministerie van Justitie ons blijft negeren. Dan worden we gedwongen tot hardere acties, zoals werkonderbrekingen en het draaien van zondagsdiensten op normale werkdagen", aldus een woordvoerster van de FNV - bond. De Abvakabo FNV, BPSAG en CNV Publieke Zaak hebben grote bezwaren tegen de plannen van het ministerie van Justitie om meerdere gevangenen in een cel op te sluiten. Volgens de vakbonden wordt de veiligheid van cipiers onvoldoende gewaarborgd. Overleg hierover tussen de bonden en het ministerie liep dit voorjaar vast. De reeks bijeenkomsten zijn deze week niet ten koste gegaan van de werktijd van gevangenisbewaarders. Volgens een woordvoerster van het ministerie was er dan ook weinig te merken van de acties. "Voor ons is er voorlopig geen reden om verder te praten met de bonden. Wij willen eerst de mening van de Groepsondernemingsraad horen. De GOR komt 24 april met zijn advies op onze plannen", stelde zij. | ANP |
![]() |
|
De functie van een gevangenis is de gevaarlijke mensen wegnemen uit de maatschappij, maar dit voor een bepaalde periode (hun opgelegde straf). Het is de bedoeling dat wanneer de straf erop zit, de gevangene zonder problemen terug kan keren in de maatschappij.
Wanneer er meer personen op 1 cel komen te zitten, wordt die procedure van klaarstomen voor de maatschappij naar mijn inziens negatief beinvloed. En kan de gevangene dus zonder er klaar voor te zijn weer terugkeren in de maatschappij. Dit levert vervolgens ook weer een probleem op. De ex-gevangene is nu eerder in staat, door de slechte les in de gevangenis, om zijn leven op het slechte pad te vervolgen. Hierdoor stijgen de kosten, omdat de politie meer werk om handen krijgt met als gevolg dat er meer politie moet worden ingezet in onze maatschappij. Dus breidt nou maar gewoon die gevangenissen uit, dat zorgt voor minder problemen en kosten dan meerdere mensen op 1 celletje..
||
Citaat:
![]() ehehe maar ok zoals guevara zei: ook gevangenen hebben grondrechten, je kunt ze niet zomaar laten vervallen.
|||
Citaat:
Citaat:
En zie dat kamp in Maastricht maar. Ik vraag me af hoe lang die hun kwekerijen daarh hadden staan voor er iets aan gedaan werd en welke straffen ze nu zullen krijgen. Sterker nog, ik weet je zo nog genoeg andere plaatsen aan te wijzen hier in omgeving. Blijkbaar is de afschrikking van de strafmaat en pakkans niet in verhouding tot de hoeveelheid geld die ze verdienen met het telen van die dingen. (En ik heb in een gesloten inrichting gezeten omdat ik een gevaar voor mezelf en omgeving was. Het is niet helemaal te vergelijken maar vrijheid had ik niet. Dus ontnemen van vrijheid ben ik meer dan bekend mee.)
||
Citaat:
2) als je iemand een kogel door zn kop heen jaagt ben je net zo zwak bezig als de dader
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
waarom niet? argumenten? ja dat zou kunnen, maar dan nog we zijn allemaal mensen, die mensen hebben daar ee nbepaalde reden voor, ze zitten bijvoorbeeld in geldnood, en ze hebben helemaal geen contacten, als je ze dan juist goed heropvoed en ze terugzet op een sociale plek inde maatschappij dan kan t echt wel, want de meesten stelen of vermoorden niet voor de lol, maar ok, maar waarom denk je dat jouw manier de makkelijkste weg is dan? argumenten? ![]()
|
Verwijderd
|
[QUOTE]MazeMouse schreef op 07-06-2003 @ 15:25:
Blijkbaar is een gevangenisstraf nog niet afschrikwekkend genoeg gezien de hoeveelheid strafbare feiten er nog moedwillig gepleegd worden. Ik ga er niet in zitten omdat ik hoe dan ook er niet in WIL komen onder welke voorwaarden ook. Dus voor mij schrikt het genoeg af maar voor anderen blijkbaar nog steeds niet. Criminaliteit heeft oorzaken, en zolang je die niet wegneemt kan je wel hard straffen, maar dat helpt toch niet. Jah, en hoeveel % wordt er gepakt? Als de kans dat je gepakt wordt ook vrijwel zeker is (want in amerika net zo min het geval is als hier) dan schrikt het ook al af want wat heeft het voor nut dat je iets jat of iets heelt of iets teelt of iemand vermoord als je 99% zeker gepakt wordt en berecht wordt met een straf die geen gewoon mens aan zou doen. En zie dat kamp in Maastricht maar. Ik vraag me af hoe lang die hun kwekerijen daarh hadden staan voor er iets aan gedaan werd en welke straffen ze nu zullen krijgen. Sterker nog, ik weet je zo nog genoeg andere plaatsen aan te wijzen hier in omgeving. Blijkbaar is de afschrikking van de strafmaat en pakkans niet in verhouding tot de hoeveelheid geld die ze verdienen met het telen van die dingen. Dan ligt het probleem dus niet bij de strafmaat, maar bij de pakkans. Die moet je dan aanpakken. Het is zo simpel om maar lekker te roepen dat de straffen omhoog moeten, maar kijk eens naar de achterliggende factoren. (En ik heb in een gesloten inrichting gezeten omdat ik een gevaar voor mezelf en omgeving was. Het is niet helemaal te vergelijken maar vrijheid had ik niet. Dus ontnemen van vrijheid ben ik meer dan bekend mee.) Hoe zou je het gevonden hebben als je je kamer met een ander had moeten delen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wie zegt dat, mensen die zoiets doen, hebben meestal niet echt een prachtig leven, of iets om naar uit te kijken, dus wat kan het hun schelen als ze vermoord worden?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] discussie Tom Poes | 8 | 08-12-2004 10:27 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
enquete cellentekort Sveerz | 21 | 22-03-2004 21:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
2 gevangen op 1 cel; mening? Tulpje6 | 104 | 03-11-2003 11:58 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands discussie: meerdere gevangen in een cel.... Toevoegingen, tips?! blueeyes_jochie | 1 | 15-09-2003 14:59 | |
CDA, LPF en VVD willen meer boeven in één cel twiety | 28 | 25-09-2002 21:06 | |
Nederland in verval.... TefnachT | 101 | 22-08-2002 00:01 |