Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 20:38
Phileine
Phileine is offline
Ik kan dat dus absoluut niet hebben van oudere mannen. Type veertiger, getrouwd met een saaie vrouw inclusief friet op vrijdag en scrabble op zaterdag. En ik maar vriendelijk glimlachen zodat meneer weer wat fantasietjes erbij heeft zeker - mooi niet.

"Ik ben niet gediend van dit soort opmerkingen."

Bij het passeren van deze grens stap ik zonder pardon naar degene die hoger geplaatst is. (Rector. Chef.)
Oud 14-06-2003, 20:40
-niels-
-niels- is offline
van vrouwen? dan ga ik of blozen of vraag ik om daden bij die woorden :>
Oud 14-06-2003, 20:43
Dminor
Dminor is offline
Ik zou er heel overdreven op in gaan. Is wel lachen.
Oud 14-06-2003, 20:45
Phileine
Phileine is offline
Maar jullie zijn mannen.

Ik als meisje voel mij in dit soort gevallen kwetsbaar. Jullie vinden het ws allemaal lachen en stoer en uitdagend.
Oud 14-06-2003, 20:46
Verwijderd
Van leraren ofzo kan ik het niet hebben, maar als vrienden het doen kan ik er wel om lachen en doe ik een poging een nog ergere opmerking terug te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 20:48
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 14-06-2003 @ 21:45:
Maar jullie zijn mannen.

Ik als meisje voel mij in dit soort gevallen kwetsbaar. Jullie vinden het ws allemaal lachen en stoer en uitdagend.
Lachen, ja. Stoer, nee. Als meisje zou ik gewoon m'n middelvinger opsteken en hard wegrennen.
Oud 14-06-2003, 20:49
Verwijderd
ligt er aan wie t zegt, wat er gezegt wordt en de toon waarop t gezegt wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 20:49
vixen
vixen is offline
Als een wildvreemde vent zo'n opmerking tegen me zou maken? Ik zou heel erg boos kijken en/of er wat van zeggen. Gelukkig is me dat nog nooit gebeurd, geloof ik.
Oud 14-06-2003, 20:51
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Dminor schreef op 14-06-2003 @ 21:48:
Lachen, ja. Stoer, nee. Als meisje zou ik gewoon m'n middelvinger opsteken en hard wegrennen.
Van het cosmetica vak naar de diepvries.
Oud 14-06-2003, 20:55
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
lachen
mijn duits leraar die zit altijd op meisjes uit mijn klas te geilen.
en dan dat gekut en dat voortrekken van die vent, dat kan ik echt niet hebben... ik zeg er bijna iedere les wat van. hij heeft onderhand wel schijt voor me.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 20:58
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 14-06-2003 @ 21:51:
Van het cosmetica vak naar de diepvries.
Als rennen niet mogelijk is, en de opmerkingen zetten door, dan zou ik er ook een autoriteit bij halen, ja.
Oud 14-06-2003, 21:03
Verwijderd
Seksistische opmerkingen? Dus discriminerend op grond van geslacht? Dan kijk ik diegene grommig aan, probeer diegene om te praten, zo niet dan kan hij of zij op een hoop genegeer rekenen. Seksisme is immers net zo erg als racisme.

Of bedoel je sexueel getinte opmerkingen? Die vind ik wel grappig, meestal... tenzij iemand zich opdringt, dan zend ik diegene een vuile blik toe en negeer ik diegene verder... als iemand me echt aan raakt waar ik dat niet wil, dan duw ik diegene weg (of alleen zijn/haar hand). Gaat diegene door, dan kan ik gaan klagen.

Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 21:09
snoopy
snoopy is offline
ik kan heeeel vuil kijken
Oud 14-06-2003, 21:28
Shock
Shock is offline
ligt eraan hoe ze aankomen... als ze echt op een foute manier gemaakt worden ga ik er het liefst niet op in, in andere gevallen speel ik het spelletje meestal mee
Oud 14-06-2003, 22:19
Miracle
Miracle is offline
Ohw, dit vind ik heel moeilijk... Vorige week had ik ook zoiets. Één of andere dronken ouwe (vieze) kerel maakte een opmerking over m'n borsten. Ik was wel met vrienden, dus ik voelde me wel veilig bij hen, maarja het blijft moeilijk hoe je moet reageren
En ik kan dan gewoon niet boos worden (in de zin van:"hij is dronken en hij is het niet waard") Dus ik geloof dat ik maar gewoon stom heb gelachen ofzo

Van een leraar zou ik dat zeker niet pikken.
Oud 14-06-2003, 23:00
BBEM
BBEM is offline
gelukkig zie ik er te agressief uit zodat niemand ooit een opmerking tegen mij maakt wat eigenlijk best jammer is
Oud 14-06-2003, 23:25
miro
miro is offline
Ik heb altijd hele goede opmerkingen klaarstaan voor dat soort types. Bovendien kan ik heel vuil kijken (mensen durven me niet eens meer aan te kijken)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 23:27
dyfusica
dyfusica is offline
tja ik loop altijd doro als wildvreemden ze maken..
als bekenden het doen, doe ik gewoon mee
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 23:38
Thomas
Thomas is offline
Zie het als een compliment.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 23:51
miro
miro is offline
Citaat:
Wawl schreef op 15-06-2003 @ 00:38:
Af en toe is het wel leuk ja, maar als er van die vieze ouwe mannen met snorren tegen je zeggen : "goh zijn die echt?" dan is t echt geen compliment. Tis eerder een compliment als een leuke vent met je flirt of dat iemand zomaar met je komt praten omdat ie je dr leuk uit vindt zien.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 00:03
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik frons en loop door of loop weg.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 00:04
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
miro schreef op 15-06-2003 @ 00:51:
Af en toe is het wel leuk ja, maar als er van die vieze ouwe mannen met snorren tegen je zeggen : "goh zijn die echt?" dan is t echt geen compliment. Tis eerder een compliment als een leuke vent met je flirt of dat iemand zomaar met je komt praten omdat ie je dr leuk uit vindt zien.
Ok, als we het hebben over dat soort figuren dan heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 01:11
Verwijderd
'Oh, niet doen, mallurrrrd'.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 08:33
Quiana
Quiana is offline
Bij mensen op straat/uitgaan/etc een vuile blik,
de meeste mensen gaan dan sowieso wel weg.
Anders een sarcastische opmerking oid,
en in m'n eentje negeren en met die blik blijven lopen
totdat hij weg is.

Als het op school oid is weer die blik, blijft
diegene doorgaan, wordt het ruzie. Hangt ervan af
hoeveel het me irriteert.
Oud 15-06-2003, 09:27
Qimm
Qimm is offline
lachen
Oud 15-06-2003, 09:31
the tourist
the tourist is offline
Ik kijk kwaad en loop weg.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 09:33
Verwijderd
ik blaat gewoon keihard terug, en als ze niet oppassen, krijgen ze ook nog een mep. *nou hangt het er wel vanaf wíe de opmerking maakt. is t een bekende, dan lach ik em vierkant uit*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 09:34
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Wawl schreef op 15-06-2003 @ 00:38:
De persoon in kwestie flikt het bij alles wat leeft en vrouwelijk is. Niet écht een compliment, dus.
Oud 15-06-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 15-06-2003 @ 10:33:
ik blaat gewoon keihard terug, en als ze niet oppassen, krijgen ze ook nog een mep. *nou hangt het er wel vanaf wíe de opmerking maakt. is t een bekende, dan lach ik em vierkant uit*
moet ineens aan iemand denken.... *vincent *

wat snoopy/mamo al zei; heel vuil kijken, nou dat kan ik ook, maar dan ook echt héél vuil.. *grijnst, maar schaamt zich ook*
wanneer iemand dat zegt, krijgt ie dus een giga boze blik en een kutopmerking naar zn hoofd..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt eraan wat voor zin ik heb en wie het zegt.
Oud 15-06-2003, 16:27
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 14-06-2003 @ 21:49:
ligt er aan wie t zegt, wat er gezegt wordt en de toon waarop t gezegt wordt.
als een gozer in een bar ofzo iets tegen me zegt met een heel vuil lachje kan hij een minachtende blik/ kutopmerking verwachten

als een vriend/ mn vriend het doe speel ik wel mee
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 16:41
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Als het leuk of echt als een compliment bedoel is vind ik het cool, dan lach ik gewoon, of tja weet ik veel, ik doe gewoon wat er op dat moment in me opkomt

Maar het kan ook zeker te ver gaan, dan zeg ik er wat van of ik negeer het juist totaal. Maar het doet me niet echt veel. Trieste seksistische opmerkingen getuigen alleen maar van domheid.
Oud 15-06-2003, 16:56
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ligt eraan of de persoon in kwestie een man of een vrouw is. Indien het een vrouw is: nietszeggend terugkijken, met een "leeg" gezicht en doorlopen of -fietsen of wat ik ook aan het doen ben. Bij een man: eerst alleen fronsen, of gewoon heel die opmerkingen negeren, en als-tie doorgaat vertellen dat jij toch echt geen roze onderbroek aanhebt... ofzo.
Oud 15-06-2003, 17:53
Verwijderd
Ok dames en heren: Seksistische opmerkingen zijn, zoals sarahbressers al zei, DISCRIMINERENDE OPMERKINGEN OP BASIS VAN GESLACHT. Dus NIET seksueel getinte geintjes.

In dat geval wordt ik pissig. Ik kan het niet hebben dat iemand opmerkingen maakt over het feit dat ik zou onderdoen voor een man (welke dan ook) om het feit dat ik borsten heb en een vagina. Wil je voorgoed geen contact meer met Morgan, dan moet je zoiets proberen.

Seksueel getinte geintjes die betrekking hebben op mij? Hm, ligt eraan van wie het komt en hoe ze zijn. Meestal zal ik er om lachen. Als het van vieze oude mannetjes is, nee dankjewel, dan zal ik je een heel vuile blik toewerpen en er hooghartig langsstruinen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:18
beuk
beuk is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-06-2003 @ 18:53:
Ik kan het niet hebben dat iemand opmerkingen maakt over het feit dat ik zou onderdoen voor een man (welke dan ook) om het feit dat ik borsten heb en een vagina.
Offtopic:
Het draait meer om je beperktere intelligentie, rijvermogen e.d.
Oud 15-06-2003, 20:34
Verwijderd
Ik zou iets heel hards/gemeens/'intelligents' terug zeggen, of iets in de richting van... 'dit bewijst wel weer dat...' of 'ga studeren ofzo...'

Mjah, 't blijft irritant...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:17
Verwijderd
"Ja schat, kom maar terug als je een IQ hebt opgebouwd van boven de vijftig."
"Laat je urinebuis maar even controleren bij de huisarts, jochie. Je kraamt onzin uit, dat kan komen omdat de zuurstoftoevoer naar je hersenen verstopt is."
"Och, een vrouw zonder man is als een vis zonder fiets."
"Meneer, u hebt gelijk. De wereld zou er écht beter uitzien als iedereen zoals u was. Ik zal wel proberen te veranderen. En ik ben zelfs al goed op weg, want een lul heb ik niet."

Zoiets. Ik kan in elk geval heel gemeen doen, daar redden we het mee. Alleen in geval van discriminatie dan, als de opmerking in kwestie als grapje bedoeld is dan maak ik een opmerking in die stijl terug.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 15-06-2003 @ 22:17:
"Laat je urinebuis maar even controleren bij de huisarts, jochie. Je kraamt onzin uit, dat kan komen omdat de zuurstoftoevoer naar je hersenen verstopt is."
"Meneer, u hebt gelijk. De wereld zou er écht beter uitzien als iedereen zoals u was. Ik zal wel proberen te veranderen. En ik ben zelfs al goed op weg, want een lul heb ik niet."

Zoiets. Ik kan in elk geval heel gemeen doen, daar redden we het mee. Alleen in geval van discriminatie dan, als de opmerking in kwestie als grapje bedoeld is dan maak ik een opmerking in die stijl terug.
oeh, die komen aan
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 22:29
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik vind het altijd leuk om met een gepast wederwoord te komen...
Oud 16-06-2003, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 15-06-2003 @ 23:05:
oeh, die komen aan
Ik ben chagrijnig, en dus op dreef, vandaag. Afgezien van het feit 't ook de bedoeling is dat ze aankomen, hm?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 00:41
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:

#2 en #4 zijn te lang
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:22
bloemkool
bloemkool is offline
dreun geven
Oud 16-06-2003, 12:48
punkyfun
punkyfun is offline
ik zeg meestal hou je bek...gaan ze door en ik word boos dan gaak slaan..
Oud 16-06-2003, 12:58
Diepvrieskipje
Diepvrieskipje is offline
Citaat:

het soort mensen dat seksistische opmerkingen maakt is niet echt intelligent genoeg om dat soort (koele) opmerkingen te begrijpen. Is overigens ook wel grappig hoor
Oud 16-06-2003, 13:11
Optima
Optima is offline
als het een ontzettend vieze gluiperd is, dan ga ik spontaan braakneigingen maken of scheld ik hem uit voor vuile pedofiel

is het een jongehunk van in de 20; zeg ik dat ik lesbisch ben

zegt m'n vriend het: hoor 't nieteens meer
Oud 16-06-2003, 15:24
Verwijderd
ik trek mijn linkermondhoek plus bijbehorende wenkbrauw op, lach hem wat meewarig uit, maak een ergere opmerking teru of zeg dat ie het bij zijn eigen niveau moet houden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Diepvrieskipje schreef op 16-06-2003 @ 13:58:
het soort mensen dat seksistische opmerkingen maakt is niet echt intelligent genoeg om dat soort (koele) opmerkingen te begrijpen. Is overigens ook wel grappig hoor
Maar dan voelen ze zich wel heel dom, of denken ze op z'n minst dat ze vrouwen toch iets onderschat hebben, hm? En anders houden we het op "Ja, en jij bent lelijk, wat is je punt?". Kort en bondig. Het hangt ook van de situatie af, tenslotte.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 07:18
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
ik reageer droog, zodat hij/zij meteen geen zin meer heeft. Overigens gebeurd dat vrijwel alleen over msn hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 09:25
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ach, zo iemand moet je gewoon negeren. Ze houden van aandacht en die moet je ze gewoon niet geven.
Oud 17-06-2003, 09:48
snoopy
snoopy is offline
ik heb ook een keer iets heel lulligs gezegd:
dr kwam een jongen langs, en hij zei: "zooo wat een heerlijke kont, dat valt echt op"
"tsja... t enige wat bij jou opvalt is je rotkop"
achteraf misschien lullig, maar ja...
Reageren

Regels voor berichten