Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Seksistische opmerkingen? Dus discriminerend op grond van geslacht? Dan kijk ik diegene grommig aan, probeer diegene om te praten, zo niet dan kan hij of zij op een hoop genegeer rekenen. Seksisme is immers net zo erg als racisme.
Of bedoel je sexueel getinte opmerkingen? Die vind ik wel grappig, meestal... tenzij iemand zich opdringt, dan zend ik diegene een vuile blik toe en negeer ik diegene verder... als iemand me echt aan raakt waar ik dat niet wil, dan duw ik diegene weg (of alleen zijn/haar hand). Gaat diegene door, dan kan ik gaan klagen. Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 21:12. |
![]() |
|
ligt eraan hoe ze aankomen... als ze echt op een foute manier gemaakt worden ga ik er het liefst niet op in, in andere gevallen speel ik het spelletje meestal mee
![]()
|
Ohw, dit vind ik heel moeilijk... Vorige week had ik ook zoiets. Één of andere dronken ouwe (vieze) kerel maakte een opmerking over m'n borsten. Ik was wel met vrienden, dus ik voelde me wel veilig bij hen, maarja het blijft moeilijk hoe je moet reageren
![]() En ik kan dan gewoon niet boos worden (in de zin van:"hij is dronken en hij is het niet waard") Dus ik geloof dat ik maar gewoon stom heb gelachen ofzo ![]() Van een leraar zou ik dat zeker niet pikken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Bij mensen op straat/uitgaan/etc een vuile blik,
de meeste mensen gaan dan sowieso wel weg. Anders een sarcastische opmerking oid, en in m'n eentje negeren en met die blik blijven lopen totdat hij weg is. ![]() Als het op school oid is weer die blik, blijft diegene doorgaan, wordt het ruzie. Hangt ervan af hoeveel het me irriteert. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() wat snoopy/mamo al zei; heel vuil kijken, nou dat kan ik ook, maar dan ook echt héél vuil.. *grijnst, maar schaamt zich ook* wanneer iemand dat zegt, krijgt ie dus een giga boze blik en een kutopmerking naar zn hoofd.. |
![]() |
||
Citaat:
als een vriend/ mn vriend het doe speel ik wel mee |
![]() |
|
Als het leuk of echt als een compliment bedoel is vind ik het cool, dan lach ik gewoon, of tja weet ik veel, ik doe gewoon wat er op dat moment in me opkomt
![]() Maar het kan ook zeker te ver gaan, dan zeg ik er wat van of ik negeer het juist totaal. Maar het doet me niet echt veel. Trieste seksistische opmerkingen getuigen alleen maar van domheid.
|
Ligt eraan of de persoon in kwestie een man of een vrouw is. Indien het een vrouw is: nietszeggend terugkijken, met een "leeg" gezicht en doorlopen of -fietsen of wat ik ook aan het doen ben. Bij een man: eerst alleen fronsen, of gewoon heel die opmerkingen negeren, en als-tie doorgaat vertellen dat jij toch echt geen roze onderbroek aanhebt... ofzo.
![]()
|
Verwijderd
|
Ok dames en heren: Seksistische opmerkingen zijn, zoals sarahbressers al zei, DISCRIMINERENDE OPMERKINGEN OP BASIS VAN GESLACHT. Dus NIET seksueel getinte geintjes.
In dat geval wordt ik pissig. Ik kan het niet hebben dat iemand opmerkingen maakt over het feit dat ik zou onderdoen voor een man (welke dan ook) om het feit dat ik borsten heb en een vagina. Wil je voorgoed geen contact meer met Morgan, dan moet je zoiets proberen. Seksueel getinte geintjes die betrekking hebben op mij? Hm, ligt eraan van wie het komt en hoe ze zijn. Meestal zal ik er om lachen. Als het van vieze oude mannetjes is, nee dankjewel, dan zal ik je een heel vuile blik toewerpen en er hooghartig langsstruinen. |
![]() |
||
Citaat:
Het draait meer om je beperktere intelligentie, rijvermogen e.d.
|
Verwijderd
|
"Ja schat, kom maar terug als je een IQ hebt opgebouwd van boven de vijftig."
"Laat je urinebuis maar even controleren bij de huisarts, jochie. Je kraamt onzin uit, dat kan komen omdat de zuurstoftoevoer naar je hersenen verstopt is." "Och, een vrouw zonder man is als een vis zonder fiets." "Meneer, u hebt gelijk. De wereld zou er écht beter uitzien als iedereen zoals u was. Ik zal wel proberen te veranderen. En ik ben zelfs al goed op weg, want een lul heb ik niet." Zoiets. Ik kan in elk geval heel gemeen doen, daar redden we het mee. Alleen in geval van discriminatie dan, als de opmerking in kwestie als grapje bedoeld is dan maak ik een opmerking in die stijl terug. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
als het een ontzettend vieze gluiperd is, dan ga ik spontaan braakneigingen maken of scheld ik hem uit voor vuile pedofiel
is het een jongehunk van in de 20; zeg ik dat ik lesbisch ben ![]() zegt m'n vriend het: hoor 't nieteens meer
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|