Advertentie | |
|
![]() |
|
In het grootste gedeelte van europa wordt idd 220/230 volt gebruikt, maar de stekkers willen nog al eens verschillen.
Overzichtje: http://kropla.com/electric.htm Koop anders zo'n verloopstekker-set, zit je in europa in ieder geval wel goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Soms een iets afwijkende, maar dan passen de stekkers die wij in nederland gebruiken er wel gewoon in.
|
mag ik ff wat kwijt?
ik ben nl eens in england (okay schotland eigenlijk) en daar passen idd de nederlandse stekkers in.... echter je hebt verschillende stekkers, de platte stekkers passen iig (als ik mij niet vergis). De 'ronde' stekkers was iets mee, ik geloof dat sommige wel passen en anderen niet goed beetje vaag maar mss kun je nog wat meer over vinden want hier heb je ook weinig aan volgens mij ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik weet nog dat we met school in Italië waren, en dat ik in het "hotel" het hele stopcontact uit elkaar moest slopen om m'n telefoon op te laden, omdat op de één of andere manier de stekker van mijn lader er niet in paste.
![]() Denk dat een verloopsetje dus idd wel handig kan zijn ![]()
||
Citaat:
|
Als het voltage niet klopt, heb je niet veel aan een stekkerset.
Maar in Europa kun je denk ik wel de gangbare stekkers gebruiken. Je kunt ook een universele stekker kopen, deze heeft dan 6 veelgebruikte stekkers en één normale stekker (zoals we in NL gebruiken).
||
Citaat:
-de postbode-
||
Citaat:
Welke landen een afwijkend voltage gebruiken weet ik niet, engeland gebruikte tijd terug iig nog wel 110V, wellicht en hopelijk is dit door de Europese eenwording gelijkgetrokken. Zo is ook ons Nederlands voltage van 220V naar 230V gegaan.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Die website komt erg acuraat over, dus ik denk wel dat ik er op kan vertrouwen. voor de landen die ik bezoek zou ik geen andere stekkers nodig moeten hebben en is er ook geen verschillen in spanning of frequentie. Wat je zei over italië klopt idd wel. Dit zegt iig die site: --------------------------------------------- Italy - 230V - 50 Hz - F & L plugs --------------------------------------------- Type C may also be found. Type L plugs/outlets may have different pin spacing. The smaller and closer pins are for a rated current of 10 A, the bigger and wider pins are for a rated current of 16 A. Both kinds are currently used and comply to the relevant Italian (CEI) regulations. Some outlets have overlapping holes to accept either older or newer types. F-stekker (die dus ook onze stekkers aan kan) ![]() L-stekker ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Kernenergie lawallan | 244 | 13-09-2006 19:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Communisme. Waarom zeikt iedereen er zo op? Krastain | 65 | 20-11-2005 22:54 | |
Vrije tijd |
de mooiste sportuitspraken tinus11 | 146 | 26-07-2005 15:47 | |
Het grote Israel topic, nr. zoveel Gatara | 411 | 28-01-2004 20:57 |