![]() |
|
![]() |
Ik kom hier regelmatig reacties tegen van mensen die last hebben van geesten en of geestes verschijningen.
Geesten bestaan. Leer meer over de wereld waarin je gaat staan als je hiermee aan de slag gaat. (neem even de tijd, het is de moeite waard!) Er is je meer macht gegeven dan je denkt! De geestelijke wereld: Er zijn 5 partijen die een rol spelen op onze aarde: (als je weet dat dit stukje voor jou geschreven is, en je kan niet lang blijven, lees dan vanafpunt 4 ) 1) Wijzelf (mensen), 2) Geesten (deze zijn niet tastbaar en staan eigenlijk in een andere dimensie) toch kunnen ze ons benaderen en proberen invloed uit te oefenen op onze levens. Meestal zullen ze met een schijn van goedheid ingang te krijgen in je leven. Vaak nemen de geesten de gestalte van overleden mensen en dieren aan. Let op, vaak zijn ze dit niet. In werkelijkheid zijn het meestal andere geesten. IN het begin lijkt het of ze je slechts willen helpen. Maar hoe verder je er in betrokken raakt, hoe meer je merkt dat je er niet gelukkiger van wordt. Je raakt als het waren verstrik in een zorgvuldig gespannen vang net. Met reinigingsrituelen zou je jezelf kunnen beschermen. het probleem hiervan is helaas dat je de bescherming inschakelt van weer 'hogere'' geesten. Deze bescherming is bovendien maar tijdelijk! (Deze geesten worden ook wel demonen of gevallen engelen genoemd) 3) Al deze geesten staan weer onder het gezag van een hogere geest. Als je zo de trap naar boven volgt kom je bij de oppergeest. Deze wordt satan of duivel genoemt, maar is onder vele andere name bekent. Deze geesten werken samen. 4) Recht tegenover dit team staat God . Hij is de hoogste 'Heer der heren' . Hij heeft ook de macht en het recht om de eerder genoemde geesten volledig lam te leggen, ze alle macht te ontnemen zodat ze geen invloed meer uit kunnen oefenen op je leven. Hoe kan dat dan? Dat kan doordat Hij zelf mens op aarde is geworden van vlees en bloed. Deze mens is Jezus de Messias (wat verlosser betekent.) Hij is gestorven voor al onze misstappen, maar heeft de dood (die in het bezit is van de 'boze'geesten en hun aanvoerder) overwonnen. Jezus is opgestaan uit de dood! Die geweldige kracht die nodig was om uit de dood op te staan is er ook voor ons! Het enige wat je hoeft te doen is geloven dat Jezus(God) mens is geworden en opgestaan is uit de dood, voor JOU! Om jou vrij te kunnen maken. Als je dit gelooft mag je het ook hardop zeggen. ![]() Vraag hem erom. Het is eenvoudig: zeg het gewoon hard op. Zelf denk je misschien wel macht te hebben over geesten maar dat heb je niet! Je heb het alleen als het je door een hogere macht gegeven is. Zorg ervoor dat je in de kracht van Jezus gaat staan. ![]() . Hij is de Heer der heren, de allermachtigste. Vraag ook of Hij je meer wil leren over wie Hij is. (zorg ervoor dat je dit ook echt meent) Jezus zeg in de bijbel (boek Johannes hoofdstuk 8 vers 36) Wanneer dan de Zoon je vrijgemaakt heeft, zult je werkelijk vrij zijn. De geesten waar ik mee begon zullen dit niet leuk vinden. Ze raken je kwijt en je zult voor altijd veilig zijn bij God. Ze zullen je proberen bang te maken, en God voor leugenaar uit maken. Schrik hier niet van terug! Weet niet bang! Als God voor je is (en dat is Hij) kúnnen ze niet tegen je zijn (het zal ze niet lukken). ![]() Lees er meer over in de Bijbel. Bijvoorbeeld in het boek Johannes achterin de bijbel. De Heer redt wie hem dienen; wie bij hem schuilen, komen niet bedrogen uit. De Heer redt wie hem trouw zijn (psalm 34) Kijk ook eens op www.immi.nl www.adios.nl www.ronduit.nl Een gedicht 1 Uit de bundel van David. 2 Altijd wil ik de Heer danken, zonder ophouden bewijs ik hem eer. 3 Van harte zal ik hem eren; wie in verdrukking leven, zullen het horen en zich verheugen. 4 Verkondig samen met mij de grootse daden van de Heer; laten wij allen zijn macht erkennen. 5 Ik heb me tot de Heer gewend en hij heeft geantwoord; van alle angsten heeft hij me bevrijd. 6 Wie zich tot hem richten, zullen stralen van vreugde, hun vertrouwen is niet vergeefs. 7 Ik was er ellendig aan toe, ik riep de Heer te hulp en hij luisterde naar mij, verloste mij van al wat mij kwelde. 8 Als je ontzag hebt voor de Heer waakt zijn engel over je, staat je bij en bevrijdt je. 9 Je zult zien, je zult merken hoe goed de Heer is: je bent gelukkig als je bij hem schuilt. 10 Heb ontzag voor de Heer, hem behoren jullie toe; wie ontzag voor hem heeft, lijdt geen gebrek. 11 Leeuwen kunnen zelfs van honger omkomen, maar wie zich wendt tot de Heer, zal het aan niets ontbreken. 12 Mijn kinderen, luister naar mij, ik leer jullie wat het zeggen wil ontzag te hebben voor de Heer. 13 Houd je van het leven, wil je lang gelukkig zijn? 14 Spreek dan geen kwaad en vertel geen leugens. 15 Ga het kwaad uit de weg en doe wat goed is; streef naar vrede, zet je ervoor in. 16 De Heer waakt over eerlijke mensen; als zij roepen, is hij een en al oor, 17 maar wie kwaad doen vaagt hij weg van de aarde. 18 Als eerlijke mensen om hulp roepen, luistert de Heer naar hen en bevrijdt hen van al wat hen kwelt. 19 Wie vertwijfeld zijn, is hij nabij; hij redt wie alle moed verloren. 20 Hebben eerlijke mensen veel te verduren, de Heer bevrijdt hen altijd weer; 21 de Heer geen enkel letsel lopen zij op. 22 Wie God vijandig zijn gaan aan het kwaad ten onder; wie eerlijke mensen haten, zullen ervoor boeten. 23 De Heer redt wie hem dienen; wie bij hem schuilen, komen niet bedrogen uit! ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 19:04. |
Advertentie | |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp Duits verhaal over PWS voor mondeling Lee Swagger | 1 | 29-12-2015 19:14 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
boulimia wezen meld zich Shitonya | 71 | 30-03-2005 16:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |