Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 11:53
mr.jones
mr.jones is offline
Ik vroeg me af wat jullie van mij schrijfstijl vinden. Dit is een kort stukje uit mijn dagboek van vd zomer. Geef me maar goede kritiek over wat verbeterd kan worden. Her verhaal zelf kan ik niet spannender maken of veranderen, maar de schrijfstijl natuurlijk wel:

Van de zomer waren we op vakantie naar Mallorca. De laatste avond dat we daar verbleven hadden we voor 41 euro een bootreis geboekt. Niet denken dat we opeens cultuur gingen snuiven ofzo, nee, het was een nachtelijke bootreis met onbeperkt drinken. Zoals bijna altijd bij de nieuwe dingen die we deden was het begin wat afwachtend.
“Jeetje, hebben ze hier geen eens bier, ik wil geen sterke drank drinken hoor” en dat soort opmerkingen waren veelgehoord toen er geen tap aanwezig bleek te zijn. Toen iedereen echter een aardig slokkie van zijn wodka lemon op had kwam het wel los. Die boottocht duurde van 10 tot 12 uur ’s avonds en in die tijd zaten wij, met de 9 man waarmee we op vakantie waren flink aan de sterke drank, wat iedereen op den duur ook wel voelde. Zo ook ik. Bij het afgaan van de boot was ik een aardig potje vet en zo raakte ik in gesprek met een meisje die ook Nederlands sprak. Wij waren in de onderstelling dat wij als groep de enige Nederlanders op de boot waren en dat de rest Duitser was, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Zo belandde ik ook naast haar in de bus die ons terugreed van de haven naar de disco, waar we ook de hele avond vrij drinken hadden. In de bus liep ik, zoals ik altijd doe als ik een slokkie op heb, een potje slap te lullen tegen haar en het bleek dat ze nog twee zusjes had. Zelf was ze 18 en haar zusjes waren 16 en 14 en zagen er allen echt niet verkeerd uit. Ook zij kon een aardig potje lullen, of beter gezegd opscheppen:
“Ik heb al in de Prive, Miljonairs en nog wat bladen gestaan”
“Wij hebben vet rijke ouders, onze vakantie kostte 14.000 euro”
“Mijn moeder organiseert gala’s voor bekende Nederlanders”
“Ik heb al Antillianen, Turken en Marokkanen als vriend gehad” enz.
Toch vond ik het wel interessant om met haar te lullen en vanuit de bus belandde ik dan ook met haar en haar twee zusters in de disco. Waar de rest van onze groep was wist ik niet precies, maar Fred en Jeroen zag ik in ieder geval nog wel in de disco.

Na wat drankjes aan de bar vatten wij het plan op om in de zee te gaan zwemmen, wat vervolgens snel werd uitgevoerd. De oudste van de drie, Jessie, ging er als eerste in, snel gevolgd door de jongste, Denise. De middelste, Lindsay, bleef wijs aan de kant. Ook ik dook erin en zo zwom ik dus met de twee knappe meiden in de zee. Ik gehuld in boxershort, zij slechts in stringetje en BH. Daarna trokken we de kleren weer aan en gingen, nat, plakkerig en schurend van het zand, de disco weer in. Het gedrag van Jessie stuitte me daar op den duur tegen de borst en dus besloot ik voor de Lindsay te gaan. Jessie vertrok daarna al snel naar huis, en ik maakte met Fred en de twee overgebleven zusjes lol in de disco. Aan de kant deed Jeroen ook passief mee. Op de manier waarmee ik Bonnie versierd heb, deed ik het nu ook: kloten met rietjes. Steeds uit elkaars mond trekken, naar elkaar blazen enz. Het probleem was echter dat ik met alle twee liep te sjansen en niet echt mijn speciale aandacht op Lindsay richtte. Toen ik daarna naar de wc ging maakte ik aan Fred en Jeroen kenbaar dat ik voor Lindsay ging (en dat hun dus voor haar zusje mochten gaan of voor iemand anders). Uit het toilet gekomen ging ik samen met Denise drinken halen en dat beviel me eigenlijk wel. Ik besloot toen om maar voor Denise te gaan. Na wat samen gedanst en samen drinken gehaald te hebben, stonden we al vrij snel zoenend aan de bar, wachtend op de twee bestelde rode wodka red bull (met rietjes). Daarna stonden we innig op de dansvloer afwisselend te dansen en te zoenen. Ondanks dat ze 14 was (en al 17 leek), was ze bloedgeil (en ik ook trouwens, zoals altijd met alcohol op). We konden onze handen niet echt van elkaars intieme gebieden afhouden (maar zo moeilijk was dat voor mij ook niet, aangezien ze een mini rokje droeg. Zij had het wat lastiger, want ze moest eerst de touwtjes van mijn korte broek losmaken). Tijdens het frutselen stelde ze voor om te weer gaan zwemmen in de zee. Dat vond ik wederom een goed plan, aangezien we dan zeker verder zouden kunnen gaan. Ze ging het wel eerst nog even meldden bij haar grote zus. Toen deze het hoorde was ze er niet zo blij mee.
“Mijn zusje is nog maar 14, je blijft met je poten van haar af, zoenen mag, maar niet verder! Als je ook maar met een vinger verder met haar gaat sloop ik je, en ik weet je te vinden hoor!”
Niet veel later viel Lindsay bewusteloos neer, zo stomdronken was ze. Dit schopte onze zwemplannen danig in de war, dus gingen we dan maar met zijn vieren, de twee zusjes en Fred en ik, naar buiten. Fred en ik gingen zwemmen (voor mijn gevoel zwom ik echt perfect en zeer snel over de vlakke en nog erg warme zee. Ik weet niet hoe dat kwam, maar dat stond me de volgende morgen nog bij toen ik weer het water opzocht) en de twee meiden bleven aan de kant. Lindsay lag levenloos op het strand en Denise stond er een beetje bij. Toen Fred en ik het water uit gingen besloten we om die dronken Lindsay maar naar huis te brengen. We namen een taxi naar hun riante hotel en legden Lindsay op bed. De liftboy kon er gelukkig wel om lachen. Het was voor hem ook weer eens een breking van de alledaagse, zeer beschaafde sfeer. Daarna nog even afscheid genomen van Denise om vervolgens samen met Fred naar ons eigen bescheiden twee sterren hotel te wandelen. Daar kwamen we gelukkig nog net op tijd aan voor de wekker die om half zeven stond. Om die tijd zou twee derde van onze groep naar huis vetrekken. Alleen Jeroen, Fred en ik bleven achter. Wij vertrokken 12 uur later.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 19:46
shameonme
shameonme is offline
Hay mr. Jones,

Je schrijft alles een beetje als een opsomming; en toen gebeurde er dit.. en toen dit.. en een beetje rommelig.
verder is het wel grappig om te lezen wat je mee hebt gemaakt op die avond, alleen soms is het een beetje verwarrend en moet je één, of meerdere zinnen twee keer lezen.
Oud 21-06-2003, 10:10
dappiejjj!!
dappiejjj!! is offline
het is een beetje ' braafjes' qua schrijfstijl dan he...

zoals bijvoorbeeld deze zin : Zoals bijna altijd bij de nieuwe dingen die we deden was het begin wat afwachtend.

probeer niet te vaak dingen tussen aanhalingstekens te zetten.

verder leuk stukkie hoor! puik werk
Reageren

Regels voor berichten