Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Haaa, Russische forummers! Stoer.
![]() Rechtvoetje, om het maar even heel lomp naar 't Nederlands te vertalen. Right? Ik heb een kat, en die heet Koezja/Kozjavka. In het Russisch geen bijster vreemde naam, maar in het Nederlands klinkt het nogal vreemd. In groep zeven/zes vond ik het ongelooflijk irritant, nu vind ik het geweldig. Die naam past bij haar, en het is inderdaad een stuk leuker dan "Snoepie" of "Bruintje". Mij kan het niet bijster veel schelen of het een vreemde naam is of niet, en daardoor krijgen veel mensen het gevoel dat zij fout zitten en niet ik door het vreemd te vinden. Wat ook geheel zo hoort te zijn, want waarom zou een naam vreemd zijn? Dat het niet vaakvoorkomend is, betekent niet dat 't geen leuke naam is. Ik zou zeggen, je hoeft mensen niet uit te leggen dat het een vreemde naam is. Vinden ze 't vreemd, prima. Da's niet jouw probleem maar die van hen. Je verontschuldigen voor het feit dat jij toevallig een parkiet hebt die anders heet dan "Snoetjebekjevliegje" is pure onzin. Ze hebben maar te accepteren dat jullie parkieten andere namen hebben dan de meeste anderen. Wat mensen die vaak bij mij over de vloer komen maar de naam van ons kattebeest niet kunnen uitspreken vaak doen, is de naam van onze poes veranderen naar iets wat ze wel kunnen uitspreken, gewoon voor de handigheid. Zo wordt ze meestal door 't bezoek Koezebeest/Koezpoes genoemd, terwijl wij haar wel gewoon bij haar naam noemen. Die mensen weten dan ook dat ze eigenlijk niet zo heet, maar het is een beetje ingeslopen dat het vervormd wordt. Misschien is dat ook wel een optie voor jou. Heb in elk geval maar gewoon plezier met je parkietjes en maak je maar niet te veel zorgen om wat anderen wel of niet vreemd vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben en blijf me hele leven een honden mens...
Toen ik 7 was kregen we onze eerste hond toby die 2 weken terug in is geslapen hij is 13 geworden. Samen met mijn vriend kregen we in de tussentijd een jack russel Duco die in is geslapen omdat ie niet tegen vreemden kon. En nu hebben we een American Staffordshire terriër die Ace heet en een Jack Russel die Dusty heet....
||
Citaat:
ik weet niet in welke taal maar Russisch is het oma. En Pravnokska klinkt ook zo russisch
|
![]() |
Ik vind dat dieren namen moeten krijgen die je bij ze vind passen, of ze nou vreemd klinken of niet.
mijn ratten had ik Zorro, Daemien, en Thor genoemd. mijn gerbil heette Panchita, en mijn wandelende tak 'Takkie' ![]() ![]() andere coole namen die ik tegen ben gekomen: Matrix the Cat Hugin & Munin (ratten genoemd naar de raven van Odin ![]() Nyarlathotep (een rat, wederom ![]() kortom, wees creatief. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
O ja en hun vorige kat heette Lennert
|
![]() |
|
|