Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, deze krachten zijn intelligent en je kunt met ze communiceren. Ze hebben ook een eigen mening enzo. Communicatie hoeft niet door middel van bidden of zelfs maar woorden; hoe wel kan ik niet echt uitleggen. Gedachten met kracht erachter ofzo... Ja, ik ben blij met het feit dat ik besta. Waarom zou ik niet?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het komt er op neer dat ik het, net als iedereen, niet kan verklaren, dus aan mij zul je niet zoveel hebben als het gaat om een theorie over het begin der tijden. Ik accepteer gewoon dat ik het niet weet en laat het daarbij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Is het allemaal toeval en is alles te verklaren uit de natuurwetten. (heeft God die aan ons geschonken om stukje bij beetje zijn creatie te doorgronden?) Waarom is alles zoals wij het zien? Omdat, als het anders was dan waren wij er niet geweest. (Antropische principe) Het lijkt een eenvoudig antwoord en het laat, samen met de oerknal theorie een hoop ruimte over voor een schepper of iets anders goddelijks. Ik durf er eigenlijk geen uitspraak over te doen. Maar waarom zou het perse de Christelijke God moeten zijn die achter alles zit? Waarom niet een hele andere godheid?
|
De evolutietheorie vind ik onlogisch. Als je bekijkt hoe goed alles in elkaar zit/klopt, is het vrij onlogisch dat dat alles is ontstaan door de oerknal. Neem nou bijvoorbeeld liefde. Er zijn 6 miljard mensen op de wereld, waar je allemaal verliefd op kan worden. Laten we zeggen dat er 100.000 personen zijn die echt in aanmerking komen. Dan kan het toch geen toeval zijn dat van al die 100.000 mensen precies op degene valt die ook op jou valt? En dat dit heel vaak voorkomt? Er moet toch wel iemand zijn die dit alles bedacht heeft?
Ook snap ik niet hoe uit een aap een mens tevoorschijn kan komen. Ok, dat kan geleidelijk gaan en dat wezens zich na verloop van tijd aanpassen aan hun omgeving zou ook kunnen, maar tussen een aap en een mens zit 1 groot verschil: een mens kan serieus nadenken en keuzes maken, een aap heeft slechts een instinct. Dat kan zich toch niet zomaar hebben ontwikkeld? Kortom: ik geloof in het scheppingsverhaal.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Wat nare man al deels zei ben ik het mee eens.
Ik kan alleen maar een beetje gissen naar het 'begin'. Ik laat me niet leiden door een leuk verhaaltje dat een aantal stervelingen iets meer dan 2000 jaar hebben bedacht of deels waargenomen. Ik ga mee met de theorie van de oerknal, maar wat er daarvoor dan weer allemaal was...zal ik nooit te weten komen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Het begrip van een treinreiziger Verwijderd | 3 | 20-10-2006 10:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kans op nieuwe kerncentrale flink toegenomen Manus J. van Alles | 188 | 03-08-2006 01:01 | |
Psychologie |
Studentenpsychologen mr.jones | 4 | 07-10-2003 09:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |