Advertentie | |
|
![]() |
|
Psychologie van alledag, door Julia Berryman
Deze heb ik aan moeten schaffen voor mij opleiding. Het is een informele inleiding en niet echt een studieboek ofzo. Het gaat over de verschillende psychologische aspecten, zoals: - Lichaamstaal - emoties - persoonlijkheid en karakter - psychologische testen - mannen en vrouwen - opvoeding enz.
|
Hier een aantal titels van boeken over autisme die ik onlangs heb gelezen:
- Dit is de titel-over autistisch denken van Peter Vermeulen, een boek dat een inzicht geeft in de manier waarop mensen met autisme de wereld ervaren - Brein bedriegt-als autisme niet op autisme lijkt, eveneens van Peter Vermeulen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan mensen die normaal tot hoogbegaafd zijn en autisme hebben. In dit boek wordt onder andere aandacht besteed aan het syndroom van Asperger, wat ik zelf ook heb. - Een echt mens van Gunilla Gerland, een uit het Zweeds vertaalde autobiografie van een Zweedse die al in de twintig was toen ze ontdekte dat ze autistisch is. - En toen verscheen een regenboog van Kees Momma, een autobiografie van een grafisch kunstenaar met autisme. De eerste 3 boeken heb ik inmiddels zelf in mijn bezit. Ze zijn en blijven voor mij (maar ook voor anderen) een belangrijk hulpmiddel om het verschijnsel autisme te kunnen begrijpen.
|
[Herhaling van eerdere post]
Ik heb laatst het boek gelezen: Zonder woorden van Camilla Gibb. Dit is een echte aanrader voor de mensen, die van een goed "psychologisch boek" houden!. Samenvatting achter op het boek: Thelma is 6 jaar. De spelletjes die haar vader met thelma doet, zijn niet leuk en brengen haar in de war, terwijl haar broertje Willy haar moeders lieveling is. Als het gezin naar Canada verhuist, smokkelt thelma haar denkbeeldige vriendjes mee in haar koffer. Ze maakt er ook echte vrienden- de meisjes uit de buurt- maar Thelma's leven speelt zich voor het merendeel nog altijd af in haar rijke en buitengewoon levendige fantasie. En nog steeds vraagt ze aan bijna iedere volwassene die ze tegenkomt of die haar wil adopteren....... Ondanks seksueel misbruik, anorexia en een meervoudige persoonlijkheidsstoornis weet thelma haar veerkracht, humor en verbeeldingskracht te bewaren. Ik vond het een zeer indrukwekkend boek; aan de ene kant een zeer triest verhaal, maar zo ongelofelijk mooi en zelfs humoristisch weergegeven........ Misschien dat dit boek qua onderwerpen voor sommigen herkenning geeft? en voor anderen een verdieping in de belevingswereld van iemand die te kampen heeft met heel wat moeilijkheden......[/Herhaling van eerdere post]
|
Ik weet niet echt of t wel zo'n boek is, maar hij is wel een beetje raar...
Een moeder vermoord namelijk haar eigen gezin, haar man en dan zichzelf...Een meisje van het gezin blijft leven (waarom kom je aan t eind achter, ga ik niet verklappen ![]() Hij zit bij de grote lijsters... Hij heet ''Een hart van steen'' en is geschreven door Renate Dorrestein. Echt een mooi boek!
|
Kweenie of ie hier bij hoort,
maar t boek is van "Pieter Wierenga" En t heet: Het INNERLIJKE KIND als WAAKHOND ehm, tis geschreven dooor een psych ofzow en hij behandelt mensen met verscheidene psychoses, ehm, naja, bijv mensen die manisch depressief zijn (en die zijn heel moeilijk om te helpen/behandelen whatever) maar ook anorexia patienten helpt ie ook enzow. En die gast beschrijft in die boeken vanalles daarover, gesprekken met patienten, maar ook behandelingen zoals rebirthing, naja, ehm, ik weet nie zo heel erg goed om dit uit te leggen, maar t is wel n btje n goe boek. ![]()
Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 12:23. |
![]() |
|
|