Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 19:36
Stoetel
Stoetel is offline
De examens zijn eindelijk om, dus kan ik nu aan de verzoekjes beginnen . Dit zou dus Tarja van Nightwish moeten voorstellen. Ik wil me wel weer even verontschuldigen voor de scankwaliteiten. Mn grijstinten gaan er altijd een beetje door verloren . Maar vooruit, hier is hij dus:

En even een link naar de foto die Morridin me gaf erbij:

http://www.nightwish.com/pics/promo/tarja006.jpg

Laten jullie maar weten wat jullie ervan vinden. Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.
Oud 01-07-2003, 19:39
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Ik vind het vet. Ik heb niet eens kekeken of de verhoudingen wel kloppen ofzo, tis gewoon vet zo. Niet elke tekening moet anatomisch correct zijn en deze al helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:10
Verwijderd
Wauwie, das mooi geworden.

Al moet ik wel zeggen dat de ogen er opeens wel erg mysterieus uitzien, maar dat maakt het zelfs mooier
Een klein beetje alsof ze net probeert om iets wat wat verder ligt(of iets wat haar aandacht opeens pakt door een kleine beweging) te zien door haar ogen een heel klein beetje dichter te doen.
Wel is een beetje te zien de gezichtsverhoudingen een beetje afwijken, maar dat komt vooral (neem ik aan) doordat de compositie van de foto redelijk tricky is gemaakt.

Erg toppie werk, harstikke bedankt SMAK!

(ps. bedankt voor de pm, al ga ik elke keer langs dit forum om ff te kijken )
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:14
Stoetel
Stoetel is offline
@GiFkOnIJn: Dankjeh, vind dit wel een mooi compliment!
@Morridin: Is graag gedaan hoor . Zeer fijn te horen dat je er zo blij mee bent!
Ik denk btw ook dat het gezicht niet helemaal klopt. Het was in ieder geval niet bepaald de makkelijkste tekening die ik gemaakt heb. Heb toch wel wat moeite gehad met het gezicht. Maar als je de originele foto verkleind totdat hij ongeveer dezelfde grootte heeft als de tekening hier dan valt het nog wel mee .
Oud 01-07-2003, 23:53
funest
funest is offline
goed
alleen et blijft wel natekenen..helaas
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:30
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 02-07-2003 @ 00:53:
goed
alleen et blijft wel natekenen..helaas
Och, ´natekenen´ is ook een kunst, want dat kan ook niet iedereen.
Die oude schilders tekenden(of eigelijk schilderden) ook landschappen na, maar dat maakt ze niet minder mooi
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:53
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Morridin schreef op 02-07-2003 @ 11:30:
Die oude schilders tekenden(of eigelijk schilderden) ook landschappen na, maar dat maakt ze niet minder mooi
Een (portret)foto en een landschap zijn twee heel verschillende dingen. En die 'oude' schilders schilderden niet precies het landschap na, maar zette het zo neer dat er een prachtige compositie (als ze een beetje goed waren uiteraard) ontstond enz. Dus.

Mgoed, dit doet verder niets af aan deze tekening vind ik, want het is gewoon mooi. Mijn broer tekent ook vaak dingen na, en zijn ongeveer net zo goed als die van jou, alleen breng jij er maar sfeer in oid. Hij kopiëert meer zeg maar.

Mooi.
Oud 02-07-2003, 12:52
funest
funest is offline
Citaat:
Morridin schreef op 02-07-2003 @ 11:30:
hehe tja precies wat GeritoDM zegt. en er is echt een groot verschil van 2d of 3d natekenen...

maar goed...toch niet slecht ofzo hoor...goed zelfs
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 15:08
Verwijderd
wow mooi zeg !!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:37
Stoetel
Stoetel is offline
Dankjewel mensen!!
Heb nooit gehoord dat ik een extra sfeer toevoegde, maar is wel fijn om te horen .
@ AM, ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is idd nagetekend, maar ik wil dit toch eerst echt onder de knie hebben eer ik iets anders probeer. Ik heb nooit tekenles gevolgd of zo en probeer vooral mn schaduwwerk nog te verbeteren. K heb dus al wel wat hulp gehad aan de opmerkingen die ik op dit forum krijg. Het helpt me wel om mn tekeningen te 'verbeteren'.
In ieder geval, k zou ook wel eens willen proberen om iets neer te schilderen of dingen in 3D te tekenen. Maar vind t in zo'n geval wel handig om het schaduwwerk vrij goed onder de knie te hebben .
Oud 02-07-2003, 21:46
ch ii l
ch ii l is offline
Erg mooi!

Het witte vlak vind ik briljant! Ten eerste mijn complimenten dat je het strak wit hebt kunnen houden (vuil e.d.) want dat lukt mij nooit. Ten tweede erg verstandig om het zo te houden, past goed bij de tekening.

Over je schaduwwerking: probeer eens met zulke zachte potloden te werken dat je een beetje met je vingers kunt 'poetsen', dan wordt het geheel iets strakker en zijn de overgangen ook vloeiender. Het is een trucje, maar wel een goede, waar niets op tegen is.

Probeer maar eens op klad.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 03:24
GRRR
GRRR is offline
geil. ik vind dat je moet beginnen met (na)schilderen. lijntechnieken heb je allang onder de knie.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:54
Stoetel
Stoetel is offline
@ ch ii l: Bedankt voor de tip! Ik heb meestal schrik om wat teveel te vegen, maar zal dit eens proberen. Btw, had wel paar grijze vingertjes in het witte vlak staan, maar heb ze nog kunnen weggommen
@ GRRR: Dankje! Ik wil dat schilderen zeker nog eens proberen. Maar ga me eerst maar eens wat beter materiaal aanschaffen denk ik, want met mn oud waterverfdoosje zal dat wel niet lukken .
Oud 04-07-2003, 15:03
nogmaals
nogmaals is offline
ik vind vooral het haar en de ogen mooi gemaakt...
alleen vind ik de rest wat te streperig gekleurd... of het ligt aan skenner...kennook
Oud 06-07-2003, 17:54
Vee
Vee is offline
Hijs prima
Reageren

Regels voor berichten