Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 10:31
rodina
rodina is offline
Jaja heel fijn; je moet en zal nieuwe kleding en dergelijke hebben maar het kapitaal zit niet zodanig mee..

Wat doe je dan? Haal je je complete kast omver zodat je toch nog een shirtje vind wat bijna aan het wegrotten was? Plunder je de kast van vriend/in/mams/zus/broer?
Of ga je alle 2e handswinkeltjes af? De h&m, hema noem maar op?

Tips?
Oud 09-08-2003, 10:33
Verwijderd
Ik probeer spul te verkopen wat ik toch niet meer gebruik. Bijvoorbeeld ouwe CD's of computeronderdelen ofzo. Of ik probeer ouwe kleding van mij te slijten aan m'n broer zodat ik toch nog wát geld heb om naar de winkel te gaan en uit te geven.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 10:35
Verwijderd
Waarom moet en zal ik nieuwe kleren hebben in die situatie? Als ik gewoon graag iets nieuws wil en ik heb geen geld, nouja, dan niet. Als verder alles kapot is, dan repareer ik wat. Als alles gestolen is, dan bel ik de verzekering en leen ik tot die tijd iets van m'n zus.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 10:38
Quiana
Quiana is offline
Ik duik andermans kasten in, probeer aan geld
te komen, (oppassen, iets verkopen),
koop alleen wat ik ècht nodig heb, en goedkoper. (H&M ed)
Oud 09-08-2003, 10:43
frozenfountain
frozenfountain is offline
Dan kijk ik m'n papa heel lief aan

En anders vermaak een oud shirtje of rokje. Dan heb ik toch nog iets 'nieuws'
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 10:58
El Kim
El Kim is offline
Als ik echt helemaal geen geld heb, koop ik niets. Mijn ouders lenen namelijk niet uit Wel plunder ik m'n hele kast om te zien wat er nog voor leuks bijzit (en natuuuurlijk kom ik dan tot de conclusie dat ik echt níet leuks heb )
Vermaken doe ik niet, ik kan echt niet naaien...

Dus dat is altijd wachten totdat de studiefinanciering is gestort of m'n salaris...
Oud 09-08-2003, 11:02
rodina
rodina is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 09-08-2003 @ 11:43:
Dan kijk ik m'n papa heel lief aan

En anders vermaak een oud shirtje of rokje. Dan heb ik toch nog iets 'nieuws'
Hoe vermaak je dingen? Met kraaltjes, andere stoffen?

En wat als je wel geld hebt maar niet enorm veel, haal je dan een mooie broek en de rest simpele basisshirtjes? Of niet?
Oud 09-08-2003, 11:11
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
rodina schreef op 09-08-2003 @ 12:02:
Hoe vermaak je dingen? Met kraaltjes, andere stoffen?

En wat als je wel geld hebt maar niet enorm veel, haal je dan een mooie broek en de rest simpele basisshirtjes? Of niet?
Met kraaltjes ja of van die strijkplaatjes. Ik heb ook een keer een shirtje aan de zijkant opengehaald en dan weer met veiligheidspeldjes vastgemaakt (ideetjes uit een tijdschrift).

En als ik een low budget heb ga ik naar de 'goedkopere' winkels. H&M, Vero Moda etc. Maar dan koop ik daar gewoon een hele low budget outfit. En dan sieraden van m'n zusje of moeder stelen...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:25
freakje
freakje is offline
Ik winkel bijna altijd in winkels van budgetklasse H&M, dus ...

Maar als ik echt iets wil, bvb. een topje, ga ik naar een winkel hier in de buurt, die allerlei kleding van vorig seizoen en einde reeks verkoop tegen ong. 10 euro het stuk. Daar komt dus mijn halve kleerkast vandaan
Oud 09-08-2003, 12:07
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
2ehands, H&M, dingen anders maken....euhm...minder kleding proberen te kopen.

Euhm...ouwe kleding die je niet meer aandoet verkopen zodat je weer geld hebt.

Meer gaan werken?
Oud 09-08-2003, 12:15
Reneetje
Reneetje is offline
Bij de H&M, Hema, enzo kleding kopen ja. Je kunt het zelf meestal ook nog leuker maken door sieraden enzo. Ik zou trouwens niet kleding gaan vermaken met veiligheidspelden. 'k Weet niet waarom, maar dan ziet 't er voor mij nou niet echt bepaald nieuwer uit.
Oud 09-08-2003, 12:39
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
pff in tweedehandswinkels moet je tegenwoordig ook al niet meer zijn voor de goedkoopte. Die dingen zijn vaak duurder dan een 'nieuwe' winkel.

Euhm als ik echt weinig geld heb en toch een shopdrang, dan ga ik wel een haarband of een eyeliner ofzo kopen, en dan ben ik weer een tijdje blij. Of ik leg me er bij neer dat ik weinig geld heb, en doe het dan liever op aan drankjes in een café ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 14:51
Just-Rian
Just-Rian is offline
dan wacht ik een maand tot ik weer geld heb en meestal nieteens een maand.. eerst doe ik er wel ongeveer een halve maand over om het kleedgeld voor die maand op te maken..
en anders ga ik richting H&M of uitverkoop
Oud 09-08-2003, 18:14
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik koop het gewoon niet, ik kan me heel goed beheersen
Oud 09-08-2003, 20:04
Verwijderd
Er is niks mis met simpelweg een heel antwoord quoten als je lui bent. >:]
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-08-2003 @ 11:35:
Waarom moet en zal ik nieuwe kleren hebben in die situatie? Als ik gewoon graag iets nieuws wil en ik heb geen geld, nouja, dan niet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:04
Li
Li is offline
Gewoon wachten tot ik weer nieuwe kleren mag/kan kopen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:06
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-08-2003 @ 21:04:
Er is niks mis met simpelweg een heel antwoord quoten als je lui bent. >:]
Idd

(dat stukje geldt ook voor mij)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:08
Verwijderd
Ik heb echt zo'n gevoel bij dit topic alsof het hoort dat je alleen maar bij 'high-budget' winkels je kleren koopt..

Kijk op de markt! Daar zitten meestal nog wel goedkope leuke dingen tussen,soms met mogelijkheid tot passen ( dat is bij broek wel belangrijk!) Voor de rest, kijk goed in de reclame foldertjes!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:15
GRRR
GRRR is offline
ja hallo zeg hey. wij zijn geen paupers, de markt pff hah.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 09-08-2003 @ 23:15:
ja hallo zeg hey. wij zijn geen paupers, de markt pff hah.
ik heb het over looooow budget en dan alsnog, wat maakt het uit?!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 11:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 10-08-2003 @ 10:53:
ik heb het over looooow budget en dan alsnog, wat maakt het uit?!
T maakt niets uit, het gaat er toch om of het leuk is of niet, toch niet om de prijs die je ervoor betaald hebt. Ik koop nooit echt hele dure kleren maar daarom heb ik wel twee keer zoveel kleren voor hetzelfde geld en zo kan ik lekker afwisselen. Je moet gewoon goed om je heen kijken, regelmatig ff winkels inlopen.

Ik heb een winterjas van 8 euro en het is echt een goed ding, er mankeert niets aan. Verder heb ik een dikke coltrui van 7 euro. Uit de uitverkoop. Laatst nog een shirtje van 10 euro. Kijk gewoon goed om je heen.
Oud 10-08-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-08-2003 @ 12:53:
T maakt niets uit, het gaat er toch om of het leuk is of niet, toch niet om de prijs die je ervoor betaald hebt. Ik koop nooit echt hele dure kleren maar daarom heb ik wel twee keer zoveel kleren voor hetzelfde geld en zo kan ik lekker afwisselen. Je moet gewoon goed om je heen kijken, regelmatig ff winkels inlopen.

Ik heb een winterjas van 8 euro en het is echt een goed ding, er mankeert niets aan. Verder heb ik een dikke coltrui van 7 euro. Uit de uitverkoop. Laatst nog een shirtje van 10 euro. Kijk gewoon goed om je heen.
jup helemaal mee eens, je verteld precies wat ik wilde vertellen!
Ik vind super-merk-kleding soms niet eens mooi ofzo en dan val ik toch voor dat ene shirtje van de c&a of h&m..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:13
Stevill
Stevill is offline
eerlijk gezegd heb ik haast niets meer met kleding, ik wil gewoon een lekkere grote broek aan (denk ik maat 40 e.d) en wat me daarboven hangt doet me eigenlijk niks of het nou een zeeman shirt of een rL polo is zolang het maar staat en lekker zit vinnik het best.
Oud 10-08-2003, 13:26
Esmée
Esmée is offline
Als ik zo'n bui heb dat ik per sé iets nieuws wil, dan rust ik ook niet voor ik dat heb. Me beheersen is er dan dus niet bij. Heel slecht, maar meestal kijk ik dan een van mn ouders zielig aan, zo van, ik heb zooo'n gaaf shirtje gezien maar het was zo'n drukke maand, ik zit door mn geld heen, als ik wacht is ie vast uitverkocht! Dan krijg ik meestal wel geld. En zo niet, koop ik een of ander iets bij H&M, of Sting, vaak zijn dat dan van die ik-moet-iets-kopen-aankopen waar ik verder weinig mee doe, maar dan heb ik in elk geval wel iets nieuws
Ik vind mezelf heel erg nu ik dit zo lees, maar ja zo ben ik.
Oud 10-08-2003, 15:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als ik echt geen geld heb koop ik niks. Ik hebt och wel zat in m'n kast liggen. Maar zelfs als ik welg eld heb koop ik gewoon bij de H&M. Waarom duur doen als je ook hele leuke dingetjes voor weinig kan kopen.
Oud 10-08-2003, 15:14
Verwijderd
Ik heb sowieso zat kleding, ik moet niet per se kleding kopen voor het nieuwe seizoen...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 15:15
kiek
kiek is offline
Aan mn ouders geld vragen en bij de h&m of only wat kopen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:20
feline
feline is offline
Mijn eigen kast uitspitten heeft weinig zin. Het allemaal heel overzichtelijk, er komen nooit verrassingen te voorschijn achter bergen kleding.
Toevallig heb ik een heel lief vriendinnetje die regelmatig kastopruiming houdt en alle mooie, te kleine shirtjes en rokjes bij mij aflevert.
Als ik gewoon even iets leuks anders wil dragen, kijk ik even in de kledingkast van m'n zus.
Bij tweedehandswinkels moet ik eigenlijk tegen iets oplopen, ik ga daar niet naartoe als ik perse iets nieuws goedkoops wil, gek genoeg.
Verder zijn de basics bij Mango ook vrij goedkoop, ik moet dan wel even naar Amsterdam treinen, dat schiet ook niet op. Hennes is in dat geval ook erg fijn.
En wat dacht je van uitverkoop ! 70% korting in veel winkels op het moment, het paradijs voor low-budgetters.

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:35
wissie
wissie is offline
Ik probeer eerst geld te krijgen van mijn ouders, als dat niet lukt de H&M en/of de uitverkoop, en anders me er bij neerleggen dat ik blut ben.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:58
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Pfoe, wat een problemen allemaal zeg.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:30
Dvalin
Dvalin is offline
jezus, zeg wat een problemen

1. ga werken
2. als je al werkt: dan kun je gewoon niet goed met geld omgaan, en moet je dat maar leren
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 00:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik koop nooit dure shit, behalve schoenen, maarja die draag je dan ook vaak elke dag....

maar die rekken die sommige mensen hebben
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 10:46
rodina
rodina is offline
Citaat:
Dvalin schreef op 11-08-2003 @ 00:30:
jezus, zeg wat een problemen

1. ga werken
2. als je al werkt: dan kun je gewoon niet goed met geld omgaan, en moet je dat maar leren

Werken... Gadverdamme Ik weiger te werken, ik kan werken tot m'n 65ste en waarschijnlijk nog wel langer.

Maar goed daar gaat het niet om. Waar gaat het wel om; wat doe je wanneer je weinig geld hebt maar toch leuke kleding wilt hebben..
Oud 11-08-2003, 11:39
visionaire
visionaire is offline
Citaat:
rodina schreef op 11-08-2003 @ 11:46:
Werken... Gadverdamme Ik weiger te werken, ik kan werken tot m'n 65ste en waarschijnlijk nog wel langer.

hehe daar ben ik ut dus helemaal mee eens
Nou wat ik dus doe als ik weinig geld heb: mijn oude kleding verkopen via ebay of marktplaats heb ik zo weer 100eurobijelkaar
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:49
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Maar goed daar gaat het niet om. Waar gaat het wel om; wat doe je wanneer je weinig geld hebt maar toch leuke kleding wilt hebben..
ik vind dat een leuk rijk meisje wat mij fatsoenlijk kleden als haar plicht ziet.

ik trouw dan wel met nare vrouw
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:02
Li
Li is offline
Citaat:
Je lijkt m'n pa wel
Ja blijf zolang mogelijk op school, ga studeren en doe leuke dingen. Werken kun je je hele leven nog
Al zou ik best in een kledingwinkel willen werken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:

Dit is dan een lekkere tegenstelling.. Je hebt weinig geld, je wilt leuke kleding maar je vertikt het om te werken.

Tis kiezen of delen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:12
Divina Flor
Divina Flor is offline
Low Budget betekent voor mij: kleedgeld op, en dat wil nog weleens gebeuren ...
Maar verder heb ik nog altijd wel genoeg geld op m'n bankrekening staan. Ik werk ook, dus als ik dan wat wil kan ik het altijd van m'n 'spaargeld' kopen.
En als nou alles op zou zijn, ehh, dan kijk ik m'n moeder/vriend heel lief aan of ze me wat geld kunnen lenen?
Of misschien wat verkopen (doe ik overigens haast nooit) of anders wat klusjes doen: auto's wassen, ramen doen enzo, verdient ook wel een klein beetje.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:17
Roos
Roos is offline
Hhhmm ik heb eigenlijk altijd wel geld... (spaarrekening voor noodgevallen )

Maar of ik kijk pap/mam lief aan, of ik koop iets goedkoops. Bijvoorbeeld H&M, Sting, Zara ofzo.
Of ik koop accesoires: schoenen of een riem. Dan kan je een outfit weer heel anders maken
Oud 11-08-2003, 21:34
Verwijderd
Lieve mensen,
Sting, Zara en Vero Moda zijn géén Low-Budget winkels, ze zijn zelfs aan de dure kant (want waarom zouden de anders 40 euro vragen voor een simpel wit t-shirtje?). Zelfs H&M en V&D zijn geen low budget winkels. Low budget winkels zijn Zeeman en Wibra en 50-50, en de markt. Plekken waar je dingen koopt voor 10 euro, niet plekken waar je dingen koopt voor 50 euro in plaats van 100.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:45
feline
feline is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-08-2003 @ 22:34:
Lieve mensen,
Sting, Zara en Vero Moda zijn géén Low-Budget winkels, ze zijn zelfs aan de dure kant (want waarom zouden de anders 40 euro vragen voor een simpel wit t-shirtje?). Zelfs H&M en V&D zijn geen low budget winkels. Low budget winkels zijn Zeeman en Wibra en 50-50, en de markt. Plekken waar je dingen koopt voor 10 euro, niet plekken waar je dingen koopt voor 50 euro in plaats van 100.
Dat is toch voor iedereen anders ?
Als de mensen hier gewend zijn normaal gesproken broeken voor 200 euro en shirtjes voor 100 euro te kopen, dan zijn Sting, Zara en Vero Moda wel low-budgetwinkels.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
feline schreef op 11-08-2003 @ 22:45:
Dat is toch voor iedereen anders ?
Als de mensen hier gewend zijn normaal gesproken broeken voor 200 euro en shirtjes voor 100 euro te kopen, dan zijn Sting, Zara en Vero Moda wel low-budgetwinkels.
Nee... dat zijn het dan niet. Als je echt weinig geld hebt, dan ga je gewoon daar geen kleren kopen. Het zijn hoogstens voor hun Less Budget winkels.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:13
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-08-2003 @ 19:17:
Hhhmm ik heb eigenlijk altijd wel geld... (spaarrekening voor noodgevallen )

Maar of ik kijk pap/mam lief aan, of ik koop iets goedkoops. Bijvoorbeeld H&M, Sting, Zara ofzo.
Of ik koop accesoires: schoenen of een riem. Dan kan je een outfit weer heel anders maken
Oud 11-08-2003, 23:58
Verwijderd
Als ik helemaal blut ben, ja dan is er geen beginnen aan. Kan m'n ouders niet lief aankijken want die geven nooit iets.
Ga ook niks verkopen om toch aan geld te komen, gewoon wachten op het loon.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 00:19
Faery
Faery is offline
Kringloop winkel.
Oud 12-08-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-08-2003 @ 22:34:
Lieve mensen,
De mensen die bij zeeman of wibra kopen zijn er echt niet bewust mee bezig om er leuk uit te zien.
Het zal ze dan ook weinig interesseren of ze volgende winter nieuwe schoenen hebben, of deze vakantie nog even flink kunnen shoppen.
Zeeman en wibra verkopen kleding meer als basisvoorziening.
Daarom kun je zulke winkels niet meerekenen als low budget winkels.
Ze verkopen geen mode.
En bij winkels als h&m en sting vragen ze echt geen 40 euro voor een simpel wit shirtje lieve schat, dus ik weet niet waar jij vandaan komt..?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:35
Blenderhead
Blenderhead is offline
meestal jat ik dan complete pakken tegelijk
Oud 12-08-2003, 11:48
Gwen.
Gwen. is offline
Ik zou het niet weten. Ik heb altijd geld als ik echt iets moet hebben.
Oud 12-08-2003, 12:03
jasmijn84
jasmijn84 is offline
ik heb altijd wel geld eigenlijk....en als ik mijn ouders lief aankijk dan krijg ik ook wel geld dus heb nooit geldproblemen!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:10
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
rodina schreef op 09-08-2003 @ 11:31:
Jaja heel fijn; je moet en zal nieuwe kleding en dergelijke hebben maar het kapitaal zit niet zodanig mee..

Wat doe je dan? Haal je je complete kast omver zodat je toch nog een shirtje vind wat bijna aan het wegrotten was? Plunder je de kast van vriend/in/mams/zus/broer?
Of ga je alle 2e handswinkeltjes af? De h&m, hema noem maar op?

Tips?
de Hennes ik koop daar echt veel en mijn hele kledingkast bij mekaar opgeteld, voor dat geld heeft een ander 4 shirtjes en 2 broeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten