Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 00:18
Car0
Car0 is offline
welke rekenmachine is het beste? die van texas instruments (TI 83+) of van Casio? of nog een andere?
Oud 21-06-2003, 08:12
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik denk dat het nemen van de Texas T1-83 het slimste is, want deze wordt het meest gebruikt en tijdens de lessen krijg je ook uitleg hoe je rekenmachine werkt en dan nemen ze standaard de T1-83 daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 08:41
Verwijderd
Ik heb trouwens wel gehoord dat die grafische rekenmachines aardig duur zijn...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
omaltievo schreef op 21-06-2003 @ 09:41:
Ik heb trouwens wel gehoord dat die grafische rekenmachines aardig duur zijn...
zijn ze ook, maar ze zijn ook heel goed.

Ik zou ze ook in de winkel kopen en niet via de bestellijst van school, want in de winkel zijn ze stukken goedkoper

Maar je kan natuurlijk ook zo'n ding overkopen van iemand die net eindexamen heeft gedaan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:21
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 21-06-2003 @ 10:18:
zijn ze ook, maar ze zijn ook heel goed.

Ik zou ze ook in de winkel kopen en niet via de bestellijst van school, want in de winkel zijn ze stukken goedkoper

Maar je kan natuurlijk ook zo'n ding overkopen van iemand die net eindexamen heeft gedaan
die dingen zijn megaduur. ik heb er via school bij Van Dijk (wel bekend denk ik) een besteld voor 119 eurootjes. dat is dan een TI 83+, maar dat is schijnbaar een heel gebruiksvriendelijke (volgen de wiskundeleraar)
Oud 21-06-2003, 10:10
martijn1985
martijn1985 is offline
Overigens zou ik wel goed overwegen of je de extra mogelijkheden van de Ti83+ echt nodig hebt. Als jij van plan bent om het ding alleen te gebruiken voor je wiskunde/natuurkunde/scheikunde lessen heb je aan een gewone Ti83 meer dan genoeg. Als je wat profesioneler te werk wil gaan kan een +je nuttig zijn...
Oud 21-06-2003, 10:12
@Moon
@Moon is offline
Bij ons heeft de school in één keer allemaal besteld voor alle leerlingen. Dan is het toch wel een stuk goedkoper dan in de winkel!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:27
soske
soske is offline
Wij kunnen ze via school krijgen voor een gereduceerde prijs, aanbieding van een boekhandel. We moeten er 95 euro voor betalen en we krijgen een TI. Wel mooi zo, of je moet ze ergens anders nog veel goedkoper kunnen krijgen.
Oud 21-06-2003, 10:32
lucy48
lucy48 is offline
Ik zou in ieder geval geen casio nemen, want in de meeste wiskundeboeken staat het volengs mij volgens de TI83 uitgelegd
Bij ons op school gebruikte bijna niemand de TI83+, maar gewoon de TI83, meer functies maakt het volgens mij alleen maar onnodig ingewikkeld
Oud 21-06-2003, 11:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
@Moon schreef op 21-06-2003 @ 11:12:
Bij ons heeft de school in één keer allemaal besteld voor alle leerlingen. Dan is het toch wel een stuk goedkoper dan in de winkel!
idd, dat deden ze bij ons ook. scheelde een heel stuk.
ik heb de TI-83 en die wordt altijd gebruikt bij uitleggen van de docent. waar dat plusje precies voor staat weet ik niet, maar ik heb iig aan mijn TI-83 ZONDER plus al ruim voldoende.
Oud 21-06-2003, 11:50
very drunk driver
very drunk driver is offline
je moet de rekenmachine kopen die iedereen heeft. want die rekenmachines zijn allebei anders en als je uitleg krijgt op school hoe hij werkt en iedereen heeft een andere dan jij moet jij weer prive uitleg krijgen.

maar ik vind de casio fijner. beter scherm en gebruikersvriendelijk. in een week heb je zelfs geleerd hoe je moet programmeren zo simpel is dat ding. alleen het design is super kut. paars en wit

maar ik zou er geen overkopen. die dingen zijn na 2 of 3 jaar gebruiken behoorlijk versleten dan gaan ze kapot. en ik had de casio van school gekocht voor tussen de 60 en 80 euro en in de winkel is hij zo'n 120 euro
Oud 21-06-2003, 12:21
Car0
Car0 is offline
ik vraag wel op school welke ze gebruiken. ik moet toch volgende week mijn rapport nog ophalen (bij mijn mentor en die is toevallig wiskundeleraar).
Soms is het zo dat ze op scholen iets gebruiken, bijv een merk rekenmachine, terwijl er een andere rekenmachine veel beter werkt enzo dus ik dacht ik vraag het even maar zo te horen maakt het allemaal niets uit
Oud 21-06-2003, 12:54
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Koop een TI-83, of TI-83+ (die heeft meer geheugen).
Oud 21-06-2003, 13:35
Ieke
Ieke is offline
Het beste is de gene die je op school gebruikt. Het is heel erg lastig als iedereen een TI heeft en jij een casio. Dan heb je ook nog het probleem van de practicumboekjes. Als de TI wordt voorgeschreven zit het practicumboekje van de TI in je pakket. Het is dan niet zo makkelijk om practicumboekje van de casio te gebruiken. (zelf vind ik de TI fijner, makkerlijker in gebruik)
Oud 21-06-2003, 16:44
PardonMe
PardonMe is offline
Wij hadden op school de TI-83, de prakticum boekjes bij onze leerboeken waren ook allemaal voor de TI-83.
In ons boek stonden ook wel dingen voor de Casio, maar dat was allemaal heel beknopt en onduidelijk..

Zo'n machientje is erg duur, dus ik zou proberen om er eentje over te kopen van iemand die net eindexamen heeft gedaan en hem verder ook niet meer nodig heeft.
Anders maar gewoon kopen.
Informeer op school of je hem daar misschien tegen een gereduceerde prijs kunt kopen (scholen kopen wel eens grote hoeveelheden in, tegen een lagere prijs en verkopen die op school aan de leerlingen, bij ons kon je die vaak kopen op de dag dat je je boeken op ging halen)
En vaak is het wel zo handig als alle leerlingen hetzelfde rekenmachine hebben.. dat is handig in verband met de uitleg (bij ons projecteerde de leraar zijn scherm van het rekenmachine op een groot scherm of tv, zodat je alles kon volgen)
Informeer anders eens bij een van de wiskunde docenten!
en anders dan zul je hem in de winkel moeten halen..

Volgens mij had ik overigens geen TI-83+, maar gewoon de TI-83, daar staan al meer dan genoeg functies op, na al die jaren wiskunde weet ik nog steeds niet alles blindelings te vinden op dat ding *hulde aan de practicumboekjes!*
Oud 21-06-2003, 22:09
Ja-Rune
Ja-Rune is offline
Citaat:
Car0 schreef op 21-06-2003 @ 01:18:
welke rekenmachine is het beste? die van texas instruments (TI 83+) of van Casio? of nog een andere?
Bij mij schreef de school gewoon voor welke GR je moest nemen. Ik heb de TI-83, niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 22:26
Car0
Car0 is offline
mijn school is nogal "rommelig" (zacht uitgedrukt), die zeggen niet welke rekenmachine je moet kopen en ze bestellen hem al helemaal niet van te voren voor iedereen...
Maar ik weet wel genoeg bedankt voor de reacties. zo boeiend was het nou ook weer niet
Oud 22-06-2003, 11:41
Verwijderd
Ligt bij ons aan de school Wij krijgen bij wiskunde (getal en ruimte) er een practicum boekje bij voor de Casio. (die is er ook voor de TI). G&R zelf is voor beide...

Ik heb dus een casio, bevalt me wel ok
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 14:03
TIGEK
TIGEK is offline
De keuze die maakt hangt echt van mij af maar ik bespreek toch even de voor en nadelen van beide grm's

TI: Voordelen Snel, Veel geheugen
Nadelen duur, lage resolutie

Casio, Voordelen: Goedkoop, hoge resolutie
Nadelen, Langzamer door de hogere resolutie en kleuren

Zelf heb ik TI-83. En ben daar erg te vereden mee. Omdat deze binnen kort uit de handel wordt genomen is hij binnen kort ook niet meer te verkrijgen.

Ik kan je maar 1 ding zeggen probeer ze zelf uit. Voor zowel de TI-83 als de Casio heb je meestal de zelfde boeken. Netwerk ondersteunde de TI-83, Casio en de HP
Dus dat is geen afweging om er 1 te kiezen.

Er bestaan nog meer merken maar daarvoor verwijs ik je toch nog maar eve naar. (Pas op ik ga reclame maken )
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=511&i=370&t=366
Hier worden alle mogelijkheiden voor je uitgelegd.
Oud 22-06-2003, 14:22
Verwijderd
in mijn boekenlijst voor volgend jaar staat dat bij ons de TI-83 Plus € 99 kost.....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 15:45
TIGEK
TIGEK is offline
Dat is redelijk goedkoop
Oud 22-06-2003, 16:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
ik heb een TI-83 en die bevalt me prima. Deze heb ik via school gekeregen en bij ons op school mocht je ook geen andere gebruiken tenzij je dat perse wilt (ze kunnen het vast niet verbieden). Het is erg handig als je dezelfde hebt als de rest van de klas. mijn leraar legt altijd klasikaal uit hoe een functie werkt, zo van druk nu op dat en dat knopje, doe dan dat en dat en dan is het erg makkelijk als je daar aan mee kan doen en niet voor je eigen rekenmachine apart moet uit gaan zoeken hoe het daarop werkt.
Oud 22-06-2003, 19:09
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ook bij ons gaat bijna alles via de TI83, dat lijkt me de ebste keuze.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:27
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Ik heb ook gehoord dat de TI het beste is, maar het is maar net welke GR je school hanteert, bij mij op school gebruiken ze de Casio FX dus dan heeft iedereen een Casio...

Maar goed ik denk dus dat TI wel meer mogelijkheden biedt...

M@zzelSS
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:39
Verwijderd
Hij zat eerst bij m'n boeken van school, dus ik zou hem huren. Maar dat was niet haalbaar meer ofzo, toen schrapten ze dat en kon ik hem van school afkopen. Totaal heeft het €90,- gekost, dat viel dus wel mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 21:35
ceylan
ceylan is offline
Je kunt van mij aannemen dat het aanschaffen van die dure rekenmachientjes gewoon onzin is.....Waarom?
Je leert bij wiskunde niet hoe alle sommen in elkaar steken maar hoe dat ding werkt, ik vind het gewoon grote onzin.....Nu moet je weten hoe je ermee om moet gaan, maar ik weet zeker dat we er later helemaal niks aan hebben dan zijn er weer nieuwe dingen op de markt die het allemaal veel makkelijker maken......
Ik zeg niet dat je het niet moet aanschaffen hoor, ik vind alleen dat het eigenlijk niet gebruikt moet worden, laat staan je mag dat ding dan soms ook niet gebruiken bijvoorbeeld bij economie en m&o mag het niet omdat je dingen, begrippen op kan slaan....Moet je die oude weer uit de kast halen...........
Dit is nou echt lullig want die dingen kosten best duur hoor, ik hoop dat iemand er iets aan gaat doen, want dit kan toch niet langer.....
Misschien praat ik sow omdat ik onvoldoende heb voor wiskunde bij proefwerkweek, maar het komt gewoon allemaal door dat ding...........niet mijn schuld!!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:22
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
ceylan schreef op 27-06-2003 @ 22:35:
die dingen kosten best duur
ze zijn duur of ze kosten veel
Oud 27-06-2003, 23:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je kunt van mij aannemen dat het aanschaffen van die dure rekenmachientjes gewoon onzin is.....Waarom?
Je leert bij wiskunde niet hoe alle sommen in elkaar steken maar hoe dat ding werkt, ik vind het gewoon grote onzin.....Nu moet je weten hoe je ermee om moet gaan, maar ik weet zeker dat we er later helemaal niks aan hebben dan zijn er weer nieuwe dingen op de markt die het allemaal veel makkelijker maken......
Ik zeg niet dat je het niet moet aanschaffen hoor, ik vind alleen dat het eigenlijk niet gebruikt moet worden, laat staan je mag dat ding dan soms ook niet gebruiken bijvoorbeeld bij economie en m&o mag het niet omdat je dingen, begrippen op kan slaan....Moet je die oude weer uit de kast halen...........
Dit is nou echt lullig want die dingen kosten best duur hoor, ik hoop dat iemand er iets aan gaat doen, want dit kan toch niet langer.....
Misschien praat ik sow omdat ik onvoldoende heb voor wiskunde bij proefwerkweek, maar het komt gewoon allemaal door dat ding...........niet mijn schuld!!
offtopic: irritant, dat rood!

ontopic: wij hebben op school aparte toetsen (weging 20!) gehad waarbij je zonder je rekenmachine een onvoldoende haalde. Zo stond er bijv.: je hebt de volgende gegevens. Voer ze in je GR in en neem de tabel die je dan krijgt over op het blaadje. Wat voer je vervolgens bij L3 in? En wat bij L4? Neem ook deze antwoorden over in de tabel. Bereken nu, door middel van L5, de SD. Dat soort dingen.
Best wel kut, want ik ben iemand die het liefst alles op papier uitwerkt (kweet van de helft van de functies op m'n GR niet wat ze doen), maar zonder GR zou d'r dus gewoon geen toets over zijn!

(En 't is dan knap lullig als de dag voor de toets je batterijen op zijn... zoals bij mij )
Oud 28-06-2003, 00:05
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Wellicht moet je een andere school kiezen .
Eén die WEL goed wiskunde leert in combinatie met een GRM.
We leven nu eenmaal in een tijdperk met comptuers en GRM's.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Waarom zelf een grafiek tekenen terwijl een GRM dat nauwkeuriger en veel sneller kan?
Zo zijn er nog wel veel meer dingen...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:02
mrs me
mrs me is offline
heejzz

bij ons is een texas verplicht, en daar wordt idd ook de uitleg over gegeven. via school kun je um bij ons voor 89 eurootjes al krijgen koopje!!! <ahum>
Oud 28-06-2003, 17:25
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Misschien praat ik sow omdat ik onvoldoende heb voor wiskunde bij proefwerkweek, maar het komt gewoon allemaal door dat
ding...........niet mijn schuld!!
Of je kijkt even wat verder dan de sommen bij wiskunde, en probeert de achterliggende gedachte eruit te vissen? Dan weet je het voor de rest van je leven.
Ik gebruik de opties van mijn GR meestal ook niet. WEL bij kansberekenen en om grafieken te controleren. voor de rest doe ik het met gewone rekensommetjes.
Maar toch is zo'n GR gigantisch handig, en je hebt er één nodig, aangezien de wiskunde boeken van een GR uit gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:28
Droyd
Droyd is offline
Ik heb een TI80...Die is stukken trager en heeft minder functies dan een 83....Maar ik gebruik deze rekenmachine al 6 jaar en ben er ontzettend tevreden over...Een gewone 83 zou volgens mij al moeten volstaan voor jou...Texas Instruments is gewoon super om mee te werken

Een klasgenoot van mij heeft een casio, en ik vond die iets minder leuk om mee te werken...misschien uit gewoonte dan, maar toch...Bepaalde aspecten van de casio vond ik toch onlogisch enzo
Oud 29-06-2003, 12:38
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Je kunt van mij aannemen dat het aanschaffen van die dure rekenmachientjes gewoon onzin is.....
Sure, via matrixberekeningen en lijsten kan je een hele hoop berekeningen in een keer laten uitvoeren, je kan programma's schrijven naar je eigen behoeftes, wat nog lang niet zo moeilijk is als je denkt...Je kan functies controleren, grafieken laten tekenen op basis van lijsten, je hebt veel meer opslagplaatsen om getallen in weg te schrijven tegenover de meeste niet grafische rekenmachines, wat vaak heel goed van pas komt

Neem van mij aan dat die dure rekenmachines gewoon ontzettend veel beter zijn eens je er een beetje mee kan werken..

Ik begrijp wel dat het ontzettend frustrerend moet zijn als ze je niet aanleren hoe ermee te werken. (Anderzijds heb ik mezelf veel bijgeleerd via het meegeleverde boekje)
Oud 29-06-2003, 12:50
0oJustMeo0
0oJustMeo0 is offline
Ik heb gehoord dat de T83 eruit gaat, en iedereen OF de + of die doorzichtige moet hebben
Oud 29-06-2003, 12:55
Verwijderd
Ligt er aan welke ze bij jou op school standaard gebruiken. Die moet je nemen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten