Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 10:01
Verwijderd
Sinds vorige week vrijdag heb ik last van maagpijn, wat samengaat met lichte diarree (ja ik vind dit best genant...) ). In het begin vooral na het eten, ik hield het niet langer dan 1 á 2 uur binnen. Toen heb ik zondag de hele dag gezwommen, en daarom 's ochtends diarree remmers genomen, maar daarvan kreeg ik erg last van de bijwerkingen (duizelig, misselijk etc).

Het is nu nog steeds niet over, en lijkt zelfs erger te worden. Nu heb ik er ook 's nachts en 's ochtends last van, dus als ik niets gegeten heb. De buikpijn gaat trouwens pas over als alles eruit is, wat nogal onhandig is omdat ik niet meer weg kan (naar het strand bijv. ) omdat ik gewoon een wc in de buurt moet hebben.

Ik ben net naar de huisarts geweest, en die kon ook geen duidelijke oorzaak vinden. Het leek haar sterk dat het een infectie is omdat ik de enige ben uit het gezin die er last van heeft, en omdat ik ook geen last heb van koort. Wél misselijkheid, maar dat is pas sinds 2 dagen.

De huisarts opperde ook dat ik misschien een gevoelige maag heb. Maar goed, ik heb dus net een kweekje weggebracht en wacht op de uitslag, maar weet iemand wat ik ondertussen kan doen om de klachten wat te verminderen? Welke voedingsmiddelen ik moet mijden etc?
En heeft iemand hier misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:35
Verwijderd
Up?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ken het wel...

Maar wat het is weet ik ook niet.

Zelf heb ik er elke maand wel last van, meestal als een soort aanval die een avond of langer duurt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:53
Verwijderd
heel verstandig dat je ff naar de dokter bent geweest!

ik denk dat je het beste (geroosterd) wit brood, beschuit en misschien wat witte rijst of witte pasta kan eten, om je maag en darmen niet te erg te belasten. en niet teveel te gelijk, maar 'spreiden'.

ik heb ook wel eens gehoord dat ontbijtkoek en bananen diaree stoppen, maar dit weet ik niet zeker.

beterschap
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 19:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
*up*

't Is zo irritant als zo'n topic zo weinig reacties krijgt...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 19:23
Balance
Balance is offline
mijn moeder heeft dat ook heel vaak. sterker nog: ze ligt op dit moment in bed, dankzij een varkenshaasje van gister avond (niet bedorven ofzo, d'r maag kan d'r gewoon niet tegen).

je moet iig voldoende blijven drinken. je bent geneigd weinig te eten en te drinken, maar daarvan droog je uit, dus veel drinken. Appelsap is erg goed wanneer je last hebt van maagklachten.
Verder gebruiken wij altijd entosorbine (=medicijn). Dat zorgt ervoor dat je maag weer een beetje op orde komt.
Kruiden zijn erg slecht, die moet je zo min mogelijk naar binnen krijgen wanneer je last hebt van je maag en ook stukken vlees kunnen al gauw schade aanrichten. Mijdt dat soort dingen de komende dagen en (mocht je de behoefte hebben aan eten) eet simpele dingen als beschuit of toast.
Oud 28-06-2003, 19:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Of gewoon vegetarisch worden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 19:38
Steleto
Steleto is offline
Ik heb geen idee of dit lang gaat duren, maar het is in elk geval handig om niet té eenzijdig te gaan eten. Ten eerste raak je de lichtst verteerbare dingen dan hardstikke tegengegeten, ten tweede mis je bepaalde voedingsstoffen. Probeer ook wat fruit te eten (geen citrus) en vergeet de groente niet (maar geen zware koolsoorten, peulvruchten met grote bonen en ook niet veel ui of knoflook)

Zuivelproducten zorgen ervoor dat je even geen pijn hebt, maar daarna krijg je alleen maar meer last (dit heb ik gelezen, bij mij had het niet zo veel effect...zowel positief als negatief niet)

Wat mij goed heeft geholpen is "Ulcogant suspensie". Dit is een soort wit papje dat je een half uur voordat je gaan eten inneemt. Het beschermt je maagwand en laat 'm zo een beetje tot rust komen. Ik kreeg dit wel pas toen ik al maanden last van m'n maag had, maar misschien dat als je ernaar vraagt je het wel eerder krijgt.

Het kan zijn dat je gewoon een buikgriep hebt omdat je ook last van diarree hebt...ik dat geval moet je goed uitzieken.

Oh ja: geen koffie, geen alcohol (duh), geen dingen met veel vet, genoeg slapen en eventuele psychische problemen uit de weg ruimen (bij mij lag er zegmaar iets "op mijn maag"...pas toen ik daarnaar ging kijken, werd het echt beter)

Succes ermee, en als je nog meer wilt weten moet je 't maar effe laten weten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 19:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat als ik eerst een week bijna alleen pasta eet en rijst en de week daarna dan hoofdzakelijk aardappels. Ook kan ik niet tegen te vet eten.

Tips;
- eet niet te vet of te gekruid
- eet steeds kleine beetjes
- eet licht verteerbaar voedsel.
Oud 28-06-2003, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-06-2003 @ 20:46:
Ik heb dat als ik eerst een week bijna alleen pasta eet en rijst en de week daarna dan hoofdzakelijk aardappels. Ook kan ik niet tegen te vet eten.

Tips;
- eet niet te vet of te gekruid
- eet steeds kleine beetjes
- eet licht verteerbaar voedsel.

Test je dat uit ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-06-2003 @ 21:29:

Test je dat uit ofzo?
Nee maar mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader lust geen aardappels dus als ik een week daar ben dan eten we bijna alleen maar rijst en pasta. Als ik de week daarna dan weer bij mn moeder ben dan eet ik wel weer voornamelijk aardappelen maar daar kan ik dan echt niet tegen. Ik test het dus niet uit maar het was idd wel een beetje verwarrend zo.
Oud 30-06-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-06-2003 @ 20:34:
Of gewoon vegetarisch worden.
Ben ik al '

Maar bedankt voor de tips.

Gelukkig worden de klachten nu wel wat minder, de buikpijn is er nog wel, maar in veel mindere mate en de diarree is ook bijna over.
Gelukkig, want ik ga volgende week op vakantie.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:30
psychobunny
psychobunny is offline
maag-darmontsteking?vonden ze bij mij ook niet direct?

Regels voor berichten