Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 22:02
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Waarom mogen wij in Nederland Clarence Seedorf niet? Is het zijn houding, zijn voetbalcapaciteiten, zijn transefer op jonge leeftijd, zijn succes..?

Als je puur naar de prijzen en clubs kijkt waar hij speelt zou je zeggen dat Seedorf in het rijtje Zidane-Figo-Backham zou passen. Waarom willen wij Nederlanders hem dan per sé niet in het oranje shirt?

Ligt het misschien aan de penalties? waarom onthouden wij dan alleen hem als misser en niet al die duzend andere spelers?

Kortom; verdient de reputatie van Seedorf het om herzien te worden of juist niet?!
Oud 23-06-2003, 22:04
Verwijderd
ikzelf vind Seedorf helemaal geen geweldige voetballer.
Probeert het soms mooi te doen, maar dat mislukt meestal en voor de rest heeft hij weinig goede acties.
Verder ligt het natuurlijk ook een beetje aan die penalty's.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:13
Mitros
Mitros is offline
Hij is een goede voetballer, hij had een fantastische kunnen zijn als die niet zo vroeg was vertrokken.
Maar als goede voetballer heeft NL ook nog wel wat aan hem, maar een Basisplaats zit er voor hem niet in, daarvoor presteert hij toch te matig in het NL Elftal.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:15
Mitros
Mitros is offline
Oja, we hebben het in de CL Finale kunnen zien, hij kan absoluut niet tegen de druk die een penalty met zich meebrengt.
Als Nederland het EK haalt, dan moeten we massaal mailtjes sturen naar Advocaat dat die Seedorf nooit een penalty moet laten nemen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:41
Bram
Bram is offline
ik ben een Belg en wil ook even wat zeggen over Seedorf :
hij is een fantastische voetballer, de meeste Milan-fans (waaronder mezelf) noemen hem steevast bij de 5 beste spelers vh seizoen. En verder is hij geen arrogante zak zoals een Kluivert of De Boer.
En die penalty was goed getrapt in de finale van de CL, gewoon sterk gepakt door Buffon.
Oud 23-06-2003, 23:24
Verwijderd
Ik vind hem een erg goede speler, maar net geen topspeler. Ik heb het idee dat hij die laatste stap niet kan maken. Qua teamspel is hij erg goed, maar zijn individuele acties zijn erg matig (van wat ik heb gezien dan)
Daarnaast heeft nooit een goede constante reeks neergezet in het Nederlands elftal. Nooit een beslissende actie. En die penaltu's... ach ja, het kan iedereen gebeuren. Maar ook daar word je op afgerekend he. Met zo'n salaris moet je toch best een penalty erin kunnen mikken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 23:33
Green Day
Green Day is offline
Heb zelf niets tegen Seedorf. Ik denk dat het toch een vorm van Massahysterie is, al neemt het langzaam af. Iemand heeft ooit ietsop TV over hem geroepen, want vervolgens overgenomen werd door de VI, waarna een aantal andere lieden in het voetbal het overnamen, zo is dat balletje gaan rollen al zal het wel meer fundering hebben dan alleen dat.

In potentie is Seedorf iig de beste van het Nederlands elftal, maar het komt er nooit uit. Soms heb ik het ID dat hij te veel zaalvoetballer is en te weinig veldvoetballer. Altijd maar die trucjes doen en in de fysieke wereld van veldvoetbal lukken die lang niet altijd. Hij heeft niettemin ook een prachtige pass in de benen. En dat hij niet tegen de hoge druk kan, ik kan me herrineren dat hij zowel in de halve finale als in de finale een medespeler met een pass alleen voor de doelman zette. Alleen die penalties. Je kunt het van 2 kanten bekijken. Enerzijds mist hij die penalties, maar toch. Hij neemt ze wel, daar waar anderen er voor zouden bedanken. Hij weet inmiddels wat een gemiste penalty voor een consequenties kan hebben, niet alleen sportief gezien, en dus vind ik het dapper ( doch wellicht enigzins dom).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:23
Verwijderd
Seedorf heeft de paar laatste wedstrijden in Oranje duidelijk zijn stempel op de wedstrijd gedrukt. hij bracht rust in het spel, gaf goede passen en zocht mooie openingen..

hij kan geen pingels nemen ok. ik heb hem daar ook op af gereageerd. maar wees realistisch... iemand die volgens velen niet in Oranje thuishoort heeft niet bij Ajax '95, Juventus en Real Madrid gespeeld....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:12
Tofke_H
Tofke_H is offline
En ik zal wel een van de weinige zijn die vindt dat het niet zo'n supervoetballer is. Hij is goed, maar als ik ergens trainer zou zijn, zou ie toch niet snel op mijn verlangingslijstje staan...

Daarnaast vind ik dat men niet moet kijken naar welke prijzen een voetballer wint, voetbal is nogaltijd een ploegensport! Ronaldo heeft nu pas voor het eerst een prijs gepakt met zijn club, als ik goed ben, dus dat zou willen zeggen dat hij een minder goede voetballer is? Ik denk het niet.
Oud 24-06-2003, 09:50
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik vind dat Seedorf hier(Nederlands elftal) te vaak aan de rechterkant wordt gezet. En hij is geen rechtsbuiten als Overmars en Zenden die steeds de achterlijn halen.

Centraal op het middenveld is hij al een stuk beter, maar ik vind dat hij daar niet goed genoeg is voor de basiself van het Nederlands elftal
Oud 24-06-2003, 09:55
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 24-06-2003 @ 10:12:
En ik zal wel een van de weinige zijn die vindt dat het niet zo'n supervoetballer is. Hij is goed, maar als ik ergens trainer zou zijn, zou ie toch niet snel op mijn verlangingslijstje staan...

Daarnaast vind ik dat men niet moet kijken naar welke prijzen een voetballer wint, voetbal is nogaltijd een ploegensport! Ronaldo heeft nu pas voor het eerst een prijs gepakt met zijn club, als ik goed ben, dus dat zou willen zeggen dat hij een minder goede voetballer is? Ik denk het niet.
Ik ben het met je eens. Ik vind dat Seedorf één van de minste voetballers is die in de selectie van Ajax in gloriedagen heeft gezeten. Technisch uitstekend en zeer begaafd, als teamspeler toch een mindere voetballer. Dat hij 3 CL-zeges op zak heeft, vind ik gewoon toeval. Hij zit 3 keer bij een wereldteam, maakt daar ook onderdeel uit, maar het lag 3 keer niet aan hem dat ze hem wonnen.

In het Nederlands elftal hoort hij gewoon niet thuis. Ik heb iets leuks ontdekt tijdens het kijken van het Ned elftal, tel het aantal passen die niet aankomen. Nou, ik kan je vertellen, dan moet je echt de hele wedstrijd alert blijven, omdat dat er nogal wat zijn. Mijn vader had het veel slimmer aangepakt, en telde het aantal passen die wel aankwamen. Die was ff snel klaar, want hij komt rond de 4-5 passen.

Ik kom tot de conclusie dat Seedorf de meest constante voetballer van het Nederlands elftal is. Wanneer hij de bal heeft, weet je zeker dat hij hem ook weer kwijt raakt.......
Oud 24-06-2003, 10:02
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 24-06-2003 @ 10:12:
Ronaldo heeft wel de laatste ECII gewonnen met Barcelona
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:51
Bram
Bram is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 24-06-2003 @ 10:55:
Dat hij 3 CL-zeges op zak heeft, vind ik gewoon toeval. Hij zit 3 keer bij een wereldteam, maakt daar ook onderdeel uit, maar het lag 3 keer niet aan hem dat ze hem wonnen.

nou bij Milan heeft ie anders een serieus steentje bij gedragen tot de eindzege. Heeft een héél sterk seizoen gespeeld.
Oud 25-06-2003, 11:52
Bram
Bram is offline
Citaat:
vijf schreef op 24-06-2003 @ 09:23:
bij Juventus gespeeld....
juventus?
Oud 25-06-2003, 15:28
Freddy Krueger
Freddy Krueger is offline
Ik weet niet of iemand van jullie zijn boek al heeft gelezen, maar daarin blijkt toch echt dat het een enorme blaaskaak is.
Het komt er in zijn boek op neer dat alle trainer die hem langs de kant zetten fout zijn en altij wel iets fout doen, en die trainers die hem een basisplaats toekennen zijn altijd goed en doen altijd goede dingen. Opvallend
Oud 25-06-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef op 23-06-2003 @ 23:15:
Oja, we hebben het in de CL Finale kunnen zien, hij kan absoluut niet tegen de druk die een penalty met zich meebrengt.
Als Nederland het EK haalt, dan moeten we massaal mailtjes sturen naar Advocaat dat die Seedorf nooit een penalty moet laten nemen
Noem 1 Nederlander die dat wel kan : \
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Freddy Krueger schreef op 25-06-2003 @ 16:28:
Ik weet niet of iemand van jullie zijn boek al heeft gelezen, maar daarin blijkt toch echt dat het een enorme blaaskaak is.
Het komt er in zijn boek op neer dat alle trainer die hem langs de kant zetten fout zijn en altij wel iets fout doen, en die trainers die hem een basisplaats toekennen zijn altijd goed en doen altijd goede dingen. Opvallend
Hij is vast niet de enige hoor
Geloof mij maar
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:52
Freddy Krueger
Freddy Krueger is offline
Citaat:
Bazz schreef op 25-06-2003 @ 16:46:
Noem 1 Nederlander die dat wel kan : \
V. Hooijkdonck, Makaay, v. Nistelrooy, die zijn er heus wel hor...
Oud 25-06-2003, 17:02
AGH
AGH is offline
Omdat ie destijds één van de omhoog gevallen 'godenzonen' was. Hetzelfde geld voor broertjes de Boer, Davids, Kluivert, Bogarde....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:19
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
AGH schreef op 25-06-2003 @ 18:02:
Omdat ie destijds één van de omhoog gevallen 'godenzonen' was. Hetzelfde geld voor broertjes de Boer, Davids, Kluivert, Bogarde....
En dit slaat weer nergens op...Je noemt met de broeders de Boer, Davids en Kluivert iig 4 Nederlandse wereldvoetballers. Ik weet dat nu van Nistelrooy, Makaay etc ook wereldsterren zijn, maar in de jaren '90 moest Nederland het wel hebben van deze voetballers die jij ''omhooggevallen godenzonen'' noemt...
Oud 25-06-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 25-06-2003 @ 18:02:
tja, in die gouden tijden stonden er soms wel 8 zonen van god in het Nederlands elftal
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 20:31
AGH
AGH is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 25-06-2003 @ 20:18:
tja, in die gouden tijden stonden er soms wel 8 zonen van god in het Nederlands elftal
Die zonen zie ik soms nog steeds in het Nederlands elftal staan en mede daardoor (en het publiek, commercie en het missen van rivaliteit) vind ik het nationale voetbal niets aan.
Werken voor je land.
Niet met een zonnenbril op vertellen dat je makkelijk had kunnen winnen van Malta, maar het nagelaten hebt.

Voetballen kunnen ze allemaal (ook Seedorf), ze denken alleen dat ze alle eigenschappen van God hebben maar het blijven maar zoontjes.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 19:22
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Seedorf is helemaal geen wereldvoetballer,zwaar overschat,hij is 1 van de minste van die goude lichting van Ajax,komt laconiek over.
Kijk inderdaad naar het aantal foute passes in Oranje,je raakte de tel kwijt inderdaad de goede passes zijn sneller geteld,en dan die ongeinteresseerde houding van die voetbalmiljonair als Nederland inderdaad met lamlendig voetbal maar net van Moldavie wint,dat is niet alleen Seedorf hoor,frank de boer en patrick kluivert zijn daar ook heel erg in,zo arrogant maar met het nederlands elftal dus nog niets gepresteerd,helemaal niets en daar moeten ze zich voor schamen, allemaal!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten