Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 16:06
*-_-*
*-_-* is offline
Ik sta op 's morgens op (als ik al opsta) met de hoop dat het weer 's avonds is en ik weer kan gaan slapen.
Heb eigenlijk totaal geen reden om zolang in m'n bed te blijven aangezien ik niet ziek ben ofzo, maar heb gewoon niets anders te doen en vanaf dat ik uit men bed kom word de verveling toch alleen maar erger.
Vroeger kon ik nog genieten uit de kleine dingen des levens, nu is men hele leven een grote slaap- en weenbui.
Heeft er iemand tips die er voor kunnen zorgen dat ik weer een bestaansrede vind, maw een nut om te leven of tenminste iets waardoor ik een mooier leven zou hebben

bedankt
*-_-*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
*-_-* schreef op 25-06-2003 @ 17:06:
Heeft er iemand tips die er voor kunnen zorgen dat ik weer een bestaansrede vind, maw een nut om te leven of tenminste iets waardoor ik een mooier leven zou hebben
Zoek dingen die je leuk vindt, spreek af met mensen, ga dingen doen, blijf iig niet in je eentje binnen zitten (of nog erger: in bed liggen) ed, daar schiet je totaal niks mee op. Zoek een doel, een opleiding ofzo. Kom je er in je eentje niet uit, zoek dan hulp (kan event. (zeker in het begin) ook een vriend/vriendin/ouder/docent zijn). Sterkte en succes iig.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:46
*-_-*
*-_-* is offline
mja studies zijn voor mij niet echt een doel. 'k heb nu gedaan met men middelbare studies en is altijd zonder al te veel inspanningen gegaan. en een opleiding is toch maar een middel om later iets mee te knn doen, maar daar ben ik iig nu niet echt veel mee.
afspreken met vrienden is ook niet erg gemaklijk aangezien de weinige vrienden die ik heb tamelijk ver van me wonen.

*-_-*
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
*-_-* schreef op 25-06-2003 @ 17:46:
mja studies zijn voor mij niet echt een doel. 'k heb nu gedaan met men middelbare studies en is altijd zonder al te veel inspanningen gegaan. en een opleiding is toch maar een middel om later iets mee te knn doen, maar daar ben ik iig nu niet echt veel mee.
afspreken met vrienden is ook niet erg gemaklijk aangezien de weinige vrienden die ik heb tamelijk ver van me wonen.
Studies misschien niet, maar een leuke baan ed misschien wel? Misschien tijd om je er mee bezig te gaan houden? Soms is dat juist een doel voor mensen. 'k weet ook niet hoe oud je bent ed.

Waar ben je wel mee bezig dan? Iedereen heeft iets dat hij/zij leuk, interessant, enz. vind. Ga daar tijd aan besteden.

tja, er zijn natuurlijk altijd tegens te verzinnen, maar je moet er zelf ook wat moeite voor doen. Ik geef alleen suggesties, of je er iets mee doet en wat je er mee doet moet jezelf weten. Zoek dingen die voor jou wel mogelijk zijn en/of waar je wel moeite voor wilt doen ed .
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:56
Fantôme
Fantôme is offline
Wat leonoor zegt.. ga leuke dingen doen.
naar vriendinnen toe, lekker stadten, savonds uit (niet iedere avond, dan gaat het vervelen) naar het strand, als je daar vlakbij woont, zoek een hobby of een sport waar je helemaal voor gaat... enzenzenz.
-xx-
Oud 25-06-2003, 17:46
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
*-_-* schreef op 25-06-2003 @ 17:06:
Ik sta op 's morgens op (als ik al opsta) met de hoop dat het weer 's avonds is en ik weer kan gaan slapen.
Heb eigenlijk totaal geen reden om zolang in m'n bed te blijven aangezien ik niet ziek ben ofzo, maar heb gewoon niets anders te doen en vanaf dat ik uit men bed kom word de verveling toch alleen maar erger.
Vroeger kon ik nog genieten uit de kleine dingen des levens, nu is men hele leven een grote slaap- en weenbui.

bedankt
*-_-*
hmm,k herken het wel, het niet meer wakker willen worden..
maar eigenlijk niet uit verveling, meer omdat k gewoon niet meer verder wil leven, maar goed, zal hier niet verder op ingaan.

wat de rest ook al zei, gewoon leuke dingen zoeken die je kan doen, k snap dat dat moeilijk kan zijn ,maar toch doen!!

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:03
Kazanka
Kazanka is offline
en wat als je geen leuke dingen kan vinden?

blijven zoeken? dingen toch opstarten en afwachten of je het misschien toch nog een keer leuk gaat vinden? anders....?
Oud 25-06-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef op 25-06-2003 @ 19:03:
en wat als je geen leuke dingen kan vinden?

blijven zoeken? dingen toch opstarten en afwachten of je het misschien toch nog een keer leuk gaat vinden? anders....?
Niemand vind niks leuk, dat maak je mij niet wijs. Misschien heb je nergens zin in en daardoor kan het ook lijken alsof je niks leuk vindt. Ga toch gewoon dingen doen, dan desnoods maar dingen die je eigenlijk niet leuk vindt of wilt vinden. Ga sporten, mooie bijkomstigheid daarbij is dat als je flink sport er in je lichaam een stofje vrijkomt (ff naam vergeten), waardoor je je beter gaat voelen.

Dus dingen toch opstarten en eventueel afwachten of je het misschien toch nog een keer leuk gaat vinden. Maar dan niet met de gedachte 'ik vind er toch niks aan en ik ga er ook nooit wat aan vinden', want dan zal het idd niet lukken of iig heel lang duren.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:13
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik denk wel dat die vrienden die dan ver weg zouden wonen, je uit deze situatie moeten halen. Zo te horen gaat het moeilijk worden om jezelf er uit te halen, maar zoals de anderen ook zeggen, je moet het iig wel proberen.

veel succes
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
ga bellen...dat schijnt normaal te zijn binnen de cultuur 'vrouw'
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-06-2003 @ 12:15:
ga bellen...dat schijnt normaal te zijn binnen de cultuur 'vrouw'
Mjah, probeer grappig te zijn...dat schijnt normaal te zijn binnen de cultuur 'man'. Waarom van deze 'loze' kreten als je ook zinnige reacties kunt geven met inhoud?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2003 @ 12:19:
Mjah, probeer grappig te zijn...dat schijnt normaal te zijn binnen de cultuur 'man'. Waarom van deze 'loze' kreten als je ook zinnige reacties kunt geven met inhoud?
correct, bij een zeer selectieve groep blijft het ook tot proberen, daar hoor ik dan weer net bij

Waarom geen inhoudelijke reacties? omdat die al gezegd zijn en daarbij zo voor de hand liggen. Ten minste op de vraag "wat kan ik eens gaan doen?"

Ga:
- karten
- zembad
- vissen
- kamperen
- stukkie fietsen
- een of ander buurthuis
- een sport uitzoeken
- muziekinstrument spelen
- concerten bezoeken
-...
-..

zie je, ik kan wel zo'm lijst geven, maar daar kan toch iedereen op komen, dus of het nou echt veel toevoegende waarde heeft.

Ohja nog een misschien zinvolle opmerking dan

het spreekwoord "beter een goede buur dan een verre vriend", lijkt ook wel op jouw te slaan. Zorg dat je mensen uit de buurt leert kennen, anders komt er nooit wat van. Je kunt er niet van op aan dat je vrienden je bezig zouen houden op een afstand van 25+ km (o.i.d.) dus zorg dat je contact maakt in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-06-2003 @ 12:25:
*zinvolle reply*
Zie, je kunt zinnige reacties geven en dat bedoel ik dus, als je het kunt, waarom het dan niet doen? Het laatste deel van je reply voegt zeker wel wat toe aan de topic. En de lijst ook, want voor sommige mensen is het dus wel moeilijk om dingen te verzinnen...

'k snap het nooit, waarom mensen het (niet) doen...mag het dan toch zeggen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2003 @ 12:36:
'k snap het nooit, waarom mensen het (niet) doen...mag het dan toch zeggen?
jaja, mag ook wel. Maar aangezien het forum ook deel voor plezier is, willen er nog wel eens nutteloze dingen uitflappen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-06-2003 @ 12:38:
jaja, mag ook wel. Maar aangezien het forum ook deel voor plezier is, willen er nog wel eens nutteloze dingen uitflappen
Mag ook af en toe wel...maar 't 'stoorde' me vooral omdat het twee keer achter elkaar was. En ik vroeg het me gewoon af, bij sommige mensen vraag ik het me niet eens meer af...en das geen goed teken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2003 @ 12:41:
Mag ook af en toe wel...maar 't 'stoorde' me vooral omdat het twee keer achter elkaar was. En ik vroeg het me gewoon af, bij sommige mensen vraag ik het me niet eens meer af...en das geen goed teken.
zie dxat andere topic, dat was totaal anders opgevat dan ik bedoelde, en dus bleef het slechts bij 1 keer maargoed laten we maar on topic gaan... of in ieder geval, niet meer off topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten