Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 20:39
Martin
Martin is offline
Systeem:
Maxtor HDD: 3 partities; C: (WinXP-Home, FAT32), F: (Linux, NTFS), G: (Bestanden-backup om C: te kunnen formatteren, NTFS).
Bij het opstarten krijg ik een Bootmenu van Linux Redhat 8.0 met de vraag of ik Linux of Windows wil starten.

Situatie:
Opstarten met officiële WinXP CD-rom, ik kies voor formatteren en omzetten naar NTFS. Hij begint met formatteren en bij 100% krijg ik de volgende melding:

"De partitie kon niet worden geformatteerd omdat deze beschadigd is. Kies een andere partitie".

Hoe krijg ik C: geformatteerd en geconverteerd naar NTFS?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 21:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je moet niet omzetten maar formatteren. Daarbij raak je alles kwijt dus even goed backuppen.

Wat wil je nu precies doen? Windows opnieuw installeren?
Oud 24-06-2003, 22:24
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-06-2003 @ 22:45:
Je moet niet omzetten maar formatteren. Daarbij raak je alles kwijt dus even goed backuppen.

Wat wil je nu precies doen? Windows opnieuw installeren?
Ik heb ook al getracht te formatteren, maar dit lukte dus niet.

Ik wil dus ALLEEN C: formatteren, dus de data op G: blijft gewoon intact. Waarom zou ik dan backuppen?

Ja, ik wil Windows opnieuw installeren, ik wil graag een schone en nieuwe installatie hebben aangezien mijn Windows nogal kuren vertoond .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Boot met windows XP cd. Bij partitie scherm druk op op DEL op de C partitie. Je bevestigt. Dan staat er Unpartitioned Space, druk op enter en formatteer (NTFS als je alleen WinXP gebruikt).

Let wel dat hierbij je MBR wordt overschreven en je Lilo bootdingus van je Linux niet meer werkt.
Oud 24-06-2003, 23:54
Martin
Martin is offline
En met formatteren als FAT32 werkt het wel .
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 01:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 25-06-2003 @ 00:54:
En met formatteren als FAT32 werkt het wel .
Werkt wat wel? Bootmenu of formatteren? Bootmenu ben je sowieso kwijt, omdat Windows het MBR overschrijft. NTFS kun je het beste kiezen als je geen andere OSes erop gaat zetten. Of je moet die met cdrom kunnen booten, dat werkt natuurlijk uitstekend.
Oud 25-06-2003, 15:19
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-06-2003 @ 02:49:
Werkt wat wel? Bootmenu of formatteren? Bootmenu ben je sowieso kwijt, omdat Windows het MBR overschrijft. NTFS kun je het beste kiezen als je geen andere OSes erop gaat zetten. Of je moet die met cdrom kunnen booten, dat werkt natuurlijk uitstekend.
Het formatteren met FAT32 wil wel lukken, maar niet met NTFS.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 25-06-2003 @ 16:19:
Het formatteren met FAT32 wil wel lukken, maar niet met NTFS.
Weet je zeker dat je eerst de partitie helemaal hebt verwijderd? Dus dan kom je weer in die partitietabel en staat er Unpartitioned Space. Klopt dit?

Dan doe je enter, en zeg je format NTFS (quick), desnoods een lange format.

Als dit niet werkt en je hebt écht eerst de partitie verwijderd, wat is de exacte error die hij geeft?
Oud 25-06-2003, 16:08
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-06-2003 @ 16:49:
Weet je zeker dat je eerst de partitie helemaal hebt verwijderd? Dus dan kom je weer in die partitietabel en staat er Unpartitioned Space. Klopt dit?

Dan doe je enter, en zeg je format NTFS (quick), desnoods een lange format.

Als dit niet werkt en je hebt écht eerst de partitie verwijderd, wat is de exacte error die hij geeft?
Eerst de partitie verwijderd, toen stond er "ongepartioneerde ruimte", toen deed ik Enter, toen NTFS uitgebreid, hij begon met formatteren, en op het einde komt hij met de mededeling "De schijf is beschadigt en kon niet worden geformatteerd".
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 25-06-2003 @ 17:08:
Eerst de partitie verwijderd, toen stond er "ongepartioneerde ruimte", toen deed ik Enter, toen NTFS uitgebreid, hij begon met formatteren, en op het einde komt hij met de mededeling "De schijf is beschadigt en kon niet worden geformatteerd".
Vaag.
Ik zal wel even een thorough disk check doen met surface test. Dan controleert hij of je bad sectors hebt. Ga in XP naar je schijf properties en kies bij tools Disk Check. Daarbij kun je de optie aanvinken "Scan for and attempt recovery of bad sectors". Kun je beste vanavond doen als je gaat slapen en PC aanstaan, duurt namelijk heel lang en je kan tussentijds comp niet gebruiken. Hij start daarvoor Windows XP opnieuw op namelijk en gaat testen in z'n pre-windows dingus.
Reageren

Regels voor berichten