Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien hangt er een onvoorkoombaar schok-effect aan vast. Dan heb ik het in de eerste plaats niet over de verdere weg van zaken, daar verschilt iedereen in, maar de eerste gedachte intrigeert mij. Je vormt je namelijk een beeld, en dat beeld heeft betrekking tot in de verre toekomst en hoe jij jouw relatie ziet. Als dat beeld een blank meisje vormt, en er een negeroïde meisje voor je staat op dat moment, dan verstoort dat het beeld wat je had drastisch lijkt mij. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Iets wat eventueel nog betrekking heeft tot de overweging;
De persoon is niet het enigste waar je een relatie mee aangaat, het is ook zijn directe leefomgeving/milieu. Als hij/zij jou meeneemt naar vrienden zullen ze anders met elkaar omgaan dan jij gewend bent, zijn/haar vrienden zullen waarschijnlijk ook van hetzelfde ras zijn. Als jij met hem/haar mee naar huis gaat zullen daar de regels ontzettend anders zijn, en niettemin de sfeer. Cultuur en ras staan met elkaar ook in nauw verband, in sommige culturen staan vrouwen in een veel minder hoog aanzin dan mannen. In sommige culturen dien je voor het eten dingen te zeggen die je wellicht niet wilt zeggen. In sommige culturen laten ze de dingen die jij misschien voor het eten zegt achterwege. Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 15:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik ben niet direct een vriendje van Erik maar waar jij op NS-overtuigingen duid zie ik die niet terug in dit topic. Zoek jij ze maar, ik zal ze in ieder geval niet vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
nou, ik heb net een 3 maanden-durende relatie achter de rug met iemand die jehova is (al wist ik dat pas nadat ik gedumpt was), en dat ging redelijk goed. zijn geloof was in ieder geval niet het probleem.
zolang de interesses en standpunten van de ander grootendeels overeenkomen maakt het mij niets uit.
||
Citaat:
leren kennen via internet....
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ontopic: ik zou wel opkijken, maar ik zou er niet meteen consequenties aan verbinden. Er bestaat geen verplichting om aan je toekomstige wederpartij te melden welk ras je hebt, ofzo. Als haar werkelijke persoon niet klopt met het beeld wat ik van haar had gekregen op grond van MSN, dan is dat mijn eigen schuld. Dan had ik door moeten vragen.
|
![]() |
|
nou,
ik val ook niet op donker hoor maar ik zal mezelf wel openstellen voor hun cultuur. natuurlijk kijk je wel op zo van dit ![]() ![]() ik zou er geen problemen mee hebben je gaat om de band die je met iemand hebt; en dat die gene dan toevallig niet van hetzelfde ras is en een andere cultuur heeft ----->so what<------- komt natuurlijk wel bij dat hij (ja in dit geval dan ![]() hij moet me ook niet proberen te bekeren enz enz hij heeft immers een band met me gekregen om hoe ik nu ben en niet zodat hij me kan veranderen |
![]() |
|
![]() |
Diegene hoeft *volgens jou verhaaltje* niet over zijn ras gelogen te hebben... Hij kan het simpelweg perongeluk of expres vergeten zijn te vertellen. Toch denk ik dat je zonder fotos nooit een fatsoenlijk beeld van iemand kan krijgen, nog niet na 100 beschrijvingen. Iedereen is uniek eh
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Jij vormt zelf een beeld van haar toch?
Dat beeld kan niet goed kloppen, dat weet je zelf ook omdat je altijd wel een paar elementen erin verwerkt (onbewust) die jij mooi vindt. En dan valt het in het echt een beetje tegen hoe diegene eruit ziet.. Dat denk ik..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou denk ik toch niet een relatie aangaan afgaande op hoe iemand op het internet overkomt. Maar mocht het ervan komen dan zou "zo'n ander ras" waarschijnlijk geen verschil maken, ik zou er niet op vallen maar als ik toch al goed met degene op zou kunnen schieten, kunnen we het allicht proberen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze is niet zo concreet als ze bij de eerste ontmoeting zou zijn, maar toch nadrukkelijk aanwezig anders was de eerste ontmoeting er niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1) Er zijn evengoed marrokaanse jongens/meisjes waaraan je het niet eens kan zien dat ze marrokaans zijn, maar er wel een cultuurverschil is. 2) Het is toch niet omdat je niet-wit bent, dat je ook niet-witte vrienden hebt? 3) Er hoeft ook niet noodzakelijk een cultuurverschil te zijn, gewoon omdat hij/zij een andere kleur heeft. dat lijkt mij ook helemaal niet zo waarschijnlijk als jij het brengt. 4) In elke relatie moet je je aanpassen aan eventuele 'cultuurverschillen'. als je thuis je geloof wat links laat liggen, en ze bij jouw vriend/vriendin thuis wel erg gelovig zijn, zal je daar evengoed op problemen kunnen stoten. Ook reformant of katholiek kan je niet zien aan de ogen.. 5) Ik denk dat wanneer je zozeer doelt op die cultuurverschillen, dat je dan niet naar het ras moet vragen, maar eerder: zou je een relatie beginnen met een jongen/meisje die moslim/... is of iets in die trant. Je 'ras' heeft daar gewoon niets mee te maken. 6) En er is (op seksualiteit of l&r) al een topic over of je al dan niet op een ander 'ras' verliefd zou kunnen worden. Antwoord op de vraag: Ik denk niet dat dat die relatie veel zou beïnvloeden, ik kan evengoed afknappen op iemand die een negatieve uitstraling heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) In vrijwel alle gevallen is dat zo. Ras is nu eenmaal gebonden aan eigenschappen die bij andere rasgenoten terugvinden kan, dan zou je als Neger een spiritueel defect hebben als het meerendeel van je vrienden geen Neger is. 3) Niet aan de oppervlakte, kijk eens verder naar de eigenschappen die met ras meekomen die indirect allemaal op cultuur terugkomen. 4) Wederom; zulke verschillen hebben geen betrekking tot de topic, maar ze spelen toch parten in jouw relatie. Het ligt er in die gevallen aan in hoeverre jij jouw principes doorvoert. 5) Ohnee? Cijfers liegen er vaak niet om, en het meerendeel van moslims is toch weer terug te brengen op een enkele rastak. 6) De topic is toch duidelijk, niet? Het gaat hier om de consequenties, niet om de mogelijkheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stel dat God in ons midden is? Lalala1111 | 90 | 06-10-2005 14:50 | |
Psychologie |
stel dat ik nu.... goodfella | 3 | 08-09-2004 16:05 | |
De Kantine |
Wat wil ik leren in 1 dag en dan meteen perfect kunnen, stel dat dat kon DaRealEvE | 62 | 12-03-2003 20:57 |