Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 15:04
Verwijderd
Jij over internet een relatie aangaat, gebaseerd op de persoon van die gene en de samengang met die van jou. Uit vrijwel alles is gebleken dat dit klikt en je gaat elkaar ontmoeten. Jammer wel, dat je nog geen foto's hebt gezien want diegene's scanner/digitale camera is kapot. Geen probleem echter, want hij/zij heeft over zijn/haar lichamelijke eigenschappen verteld, wat een redelijk beeld geschapen heeft en uiterlijk is ook niet alles dus je gaat er voor.

Eenmaal op de plek van ontmoeting staat er niemand dan iemand van een ander ras dan jij bent, diegene blijkt ook nog eens diegene te zijn met wie je een relatie over internet bent aangegaan.

Hoe reageer jij, en in hoeverre zal jouw relatie hierdoor beinvloed zijn?

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 15:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 15:17
pyres74
pyres74 is offline
ander ras?

jezus als verder alles gewoon klopt
wat maakt dat nou uit
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:23
jeffry
jeffry is offline
zou me niks uitmaken
Oud 27-06-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 27-06-2003 @ 16:17:
ander ras?

jezus als verder alles gewoon klopt
wat maakt dat nou uit
Wel degelijk, of wil je vertellen dat ras niet gebonden is aan eigenschappen die bij de eerste indruk wellicht nietnaar voren komen?

De vraag was hoe je reageert en hoe het jouw relatie beinvloedt, dus mijn vraag was in hoeverre het voor jou uitmaakt. Dan hoor je mij niet die vraag te stellen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:26
Demiurge
Demiurge is offline
Als ze heeft gelogen over haar uiterlijk tjah dat is wat anders, maar een ander ras klinkt wel heel dom..
Nou en?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:31
Dotcom
Dotcom is offline
Niet doen, komt alleen maar narigheid van.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 27-06-2003 @ 16:26:
Als ze heeft gelogen over haar uiterlijk tjah dat is wat anders, maar een ander ras klinkt wel heel dom..
Nou en?
Je berekent je eenvoudigweg niet op zoiets, en dan is het niet de openheid van geest, maar jouw acceptatie-vermogen wat 'in de weg' zou staan.

Bovendien hangt er een onvoorkoombaar schok-effect aan vast. Dan heb ik het in de eerste plaats niet over de verdere weg van zaken, daar verschilt iedereen in, maar de eerste gedachte intrigeert mij. Je vormt je namelijk een beeld, en dat beeld heeft betrekking tot in de verre toekomst en hoe jij jouw relatie ziet. Als dat beeld een blank meisje vormt, en er een negeroïde meisje voor je staat op dat moment, dan verstoort dat het beeld wat je had drastisch lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:46
Verwijderd
Iets wat eventueel nog betrekking heeft tot de overweging;

De persoon is niet het enigste waar je een relatie mee aangaat, het is ook zijn directe leefomgeving/milieu. Als hij/zij jou meeneemt naar vrienden zullen ze anders met elkaar omgaan dan jij gewend bent, zijn/haar vrienden zullen waarschijnlijk ook van hetzelfde ras zijn. Als jij met hem/haar mee naar huis gaat zullen daar de regels ontzettend anders zijn, en niettemin de sfeer.

Cultuur en ras staan met elkaar ook in nauw verband, in sommige culturen staan vrouwen in een veel minder hoog aanzin dan mannen. In sommige culturen dien je voor het eten dingen te zeggen die je wellicht niet wilt zeggen. In sommige culturen laten ze de dingen die jij misschien voor het eten zegt achterwege.

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:48
Mindfields
Mindfields is offline
Vriendje van Erik zeker?
Oud 27-06-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 27-06-2003 @ 16:48:
Vriendje van Erik zeker?
Dat zeg jij waarschijnlijk uit jouw overtuiging van dat je een 'open mind' bezit. Als jij dat had, dan had je niet zoiets gezegd maar had je inhoudelijk gereageerd.

Nee, ik ben niet direct een vriendje van Erik maar waar jij op NS-overtuigingen duid zie ik die niet terug in dit topic. Zoek jij ze maar, ik zal ze in ieder geval niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:00
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 27-06-2003 @ 16:53:
Dat zeg jij waarschijnlijk uit jouw overtuiging van dat je een 'open mind' bezit. Als jij dat had, dan had je niet zoiets gezegd maar had je inhoudelijk gereageerd.

Nee, ik ben niet direct een vriendje van Erik maar waar jij op NS-overtuigingen duid zie ik die niet terug in dit topic. Zoek jij ze maar, ik zal ze in ieder geval niet vinden.
Zo bedoel ik dat helemaal niet, ik vind Erik ook een hele aardige jongen, maar in zijn msnnamen en verhalen heeft hij het ook weleens over andere rassen, dus daar koppelde ik het aan terug..
Oud 27-06-2003, 16:39
)Vampje(
)Vampje( is offline
Volgens mij komt Maureen gewoon uit Nederland hoor..
Of gaat het hier niet om persoonlijke ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:10
posthuman
posthuman is offline
nou, ik heb net een 3 maanden-durende relatie achter de rug met iemand die jehova is (al wist ik dat pas nadat ik gedumpt was), en dat ging redelijk goed. zijn geloof was in ieder geval niet het probleem.

zolang de interesses en standpunten van de ander grootendeels overeenkomen maakt het mij niets uit.
Oud 27-06-2003, 17:52
Verwijderd
Ik ga sowieso geen relaties over internet aan. Ik heb een tastbaar iets nodig. Ik wil weten hoe ze beweegt, hoe ze ruikt, hoe ze me aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:54
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2003 @ 18:52:
Ik ga sowieso geen relaties over internet aan. Ik heb een tastbaar iets nodig. Ik wil weten hoe ze beweegt, hoe ze ruikt, hoe ze me aankijkt.
hij bedoelt:
leren kennen via internet....
Oud 27-06-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:
hij bedoelt:
leren kennen via internet....
Citaat:
Ulfheidin schreef op 27-06-2003 @ 16:04:
Uit de vraagstelling leid ik af dat de relatie op het moment van de eerste ontmoeting al een aanvang heeft genomen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:58
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Dat zou wel een flinke domper zijn. Ik val sowieso zeker niet op zwarte/bruine/gekleurde meisjes, dus ik denk dat het voor mij wel behoorlijk over zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:00
Verwijderd
Ontopic: ik zou wel opkijken, maar ik zou er niet meteen consequenties aan verbinden. Er bestaat geen verplichting om aan je toekomstige wederpartij te melden welk ras je hebt, ofzo. Als haar werkelijke persoon niet klopt met het beeld wat ik van haar had gekregen op grond van MSN, dan is dat mijn eigen schuld. Dan had ik door moeten vragen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:06
pyres74
pyres74 is offline
nou,

ik val ook niet op donker hoor

maar ik zal mezelf wel openstellen voor hun cultuur.
natuurlijk kijk je wel op zo van dit haha

ik zou er geen problemen mee hebben
je gaat om de band die je met iemand hebt; en dat die gene dan toevallig niet van hetzelfde ras is en een andere cultuur heeft

----->so what<-------

komt natuurlijk wel bij dat hij (ja in dit geval dan ) zich dan ook helemaal openstelt voor mijn afkomst en cultuur . het is niet zo dat hij zijn cultuur er bij mij in wilt 'slaan' ofzo
hij moet me ook niet proberen te bekeren enz enz
hij heeft immers een band met me gekregen om hoe ik nu ben en niet zodat hij me kan veranderen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 09:50
Manuzhai
Manuzhai is offline
Hm njah... t Is misschien wel even schrikken, ja, maar als het contact toch even goed is als dat online was hoeft dat wellicht geen probleem te zijn.
Oud 28-06-2003, 09:54
Another Way
Another Way is offline
Ik zou dr afwijzen Ander ras dan Nederlands, no thanks maar dat hoeft voor mij niet
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:18
The0
The0 is offline
Diegene hoeft *volgens jou verhaaltje* niet over zijn ras gelogen te hebben... Hij kan het simpelweg perongeluk of expres vergeten zijn te vertellen. Toch denk ik dat je zonder fotos nooit een fatsoenlijk beeld van iemand kan krijgen, nog niet na 100 beschrijvingen. Iedereen is uniek eh
Oud 28-06-2003, 10:23
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 27-06-2003 @ 16:04:
Jij over internet een relatie aangaat, gebaseerd op de persoon van die gene en de samengang met die van jou. Uit vrijwel alles is gebleken dat dit klikt en je gaat elkaar ontmoeten. Jammer wel, dat je nog geen foto's hebt gezien want diegene's scanner/digitale camera is kapot. Geen probleem echter, want hij/zij heeft over zijn/haar lichamelijke eigenschappen verteld, wat een redelijk beeld geschapen heeft en uiterlijk is ook niet alles dus je gaat er voor.

Eenmaal op de plek van ontmoeting staat er niemand dan iemand van een ander ras dan jij bent, diegene blijkt ook nog eens diegene te zijn met wie je een relatie over internet bent aangegaan.

Ik val zelf op blanke vrouwen, dus ik zou die relatie niet aangaan. Zonder aantrekkingskracht geen liefde.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:26
Arun
Arun is offline
Jij vormt zelf een beeld van haar toch?
Dat beeld kan niet goed kloppen, dat weet je zelf ook omdat je altijd wel een paar elementen erin verwerkt (onbewust) die jij mooi vindt. En dan valt het in het echt een beetje tegen hoe diegene eruit ziet..

Dat denk ik..
Oud 28-06-2003, 10:30
maysa
maysa is offline
Citaat:
Arun schreef op 28-06-2003 @ 11:26:
Jij vormt zelf een beeld van haar toch?
Dat beeld kan niet goed kloppen, dat weet je zelf ook omdat je altijd wel een paar elementen erin verwerkt (onbewust) die jij mooi vindt. En dan valt het in het echt een beetje tegen hoe diegene eruit ziet..

Dat denk ik..
volg die knul hier
Oud 28-06-2003, 12:06
Lyra
Lyra is offline
je gaat bij je beschrijving toch ook niet zetten

' en och ja, ik ben zwart..'

dat slaat nergens op.
en als het klikt, geen gelul dervan maken..
Oud 28-06-2003, 12:14
Genela
Genela is offline
Ik zou denk ik toch niet een relatie aangaan afgaande op hoe iemand op het internet overkomt. Maar mocht het ervan komen dan zou "zo'n ander ras" waarschijnlijk geen verschil maken, ik zou er niet op vallen maar als ik toch al goed met degene op zou kunnen schieten, kunnen we het allicht proberen.
Oud 28-06-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 28-06-2003 @ 11:18:
Diegene hoeft *volgens jou verhaaltje* niet over zijn ras gelogen te hebben... Hij kan het simpelweg perongeluk of expres vergeten zijn te vertellen. Toch denk ik dat je zonder fotos nooit een fatsoenlijk beeld van iemand kan krijgen, nog niet na 100 beschrijvingen. Iedereen is uniek eh
Ik heb ook nooit gezegd dat diegene niet gelogen zou hebben, er was alleen sprake van onduidelijkheid of een vertekend beeld.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2003 @ 19:00:
Ontopic: ik zou wel opkijken, maar ik zou er niet meteen consequenties aan verbinden. Er bestaat geen verplichting om aan je toekomstige wederpartij te melden welk ras je hebt, ofzo. Als haar werkelijke persoon niet klopt met het beeld wat ik van haar had gekregen op grond van MSN, dan is dat mijn eigen schuld. Dan had ik door moeten vragen.
Je eigen schuld, ookal zou je naïef van aard zijn en dergelijke dingen niet in je overweging hebt meegenomen? IRL maken raciale verschillen een hele andere impressie dan over internet, als iemand zich naar zijn eigen persoon uit dan staat dat los van ras maar verdere consequenties niet. Liefde is namelijk geen individuele bezigheid, en raciale verschillen kunnen/zullen hun parten gaan spelen, ookal heb je er in eerste instantie geen consequenties aan gebonden. De consequenties zullen er toch zijn, ookal wil je dat of niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2003 @ 18:57:
Uit de vraagstelling leid ik af dat de relatie op het moment van de eerste ontmoeting al een aanvang heeft genomen.
Al voor de eerste ontmoeting lijkt me, uit verwachtingen van elkaar blijkt toch ook een zekere vorm van genegenheid/relatie?

Ze is niet zo concreet als ze bij de eerste ontmoeting zou zijn, maar toch nadrukkelijk aanwezig anders was de eerste ontmoeting er niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:54
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
sjiiiittt... wat akt die fucking huidskleur nou uit??

mij zou het iig niet boeien..
Oud 28-06-2003, 13:18
Cthulhu
Cthulhu is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 27-06-2003 @ 16:46:
Iets wat eventueel nog betrekking heeft tot de overweging;

De persoon is niet het enigste waar je een relatie mee aangaat, het is ook zijn directe leefomgeving/milieu. Als hij/zij jou meeneemt naar vrienden zullen ze anders met elkaar omgaan dan jij gewend bent, zijn/haar vrienden zullen waarschijnlijk ook van hetzelfde ras zijn. Als jij met hem/haar mee naar huis gaat zullen daar de regels ontzettend anders zijn, en niettemin de sfeer.

Cultuur en ras staan met elkaar ook in nauw verband, in sommige culturen staan vrouwen in een veel minder hoog aanzin dan mannen. In sommige culturen dien je voor het eten dingen te zeggen die je wellicht niet wilt zeggen. In sommige culturen laten ze de dingen die jij misschien voor het eten zegt achterwege.
Wat jij allemaal niet uit huidskleur kan afleiden..
1) Er zijn evengoed marrokaanse jongens/meisjes waaraan je het niet eens kan zien dat ze marrokaans zijn, maar er wel een cultuurverschil is.
2) Het is toch niet omdat je niet-wit bent, dat je ook niet-witte vrienden hebt?
3) Er hoeft ook niet noodzakelijk een cultuurverschil te zijn, gewoon omdat hij/zij een andere kleur heeft. dat lijkt mij ook helemaal niet zo waarschijnlijk als jij het brengt.
4) In elke relatie moet je je aanpassen aan eventuele 'cultuurverschillen'. als je thuis je geloof wat links laat liggen, en ze bij jouw vriend/vriendin thuis wel erg gelovig zijn, zal je daar evengoed op problemen kunnen stoten. Ook reformant of katholiek kan je niet zien aan de ogen..
5) Ik denk dat wanneer je zozeer doelt op die cultuurverschillen, dat je dan niet naar het ras moet vragen, maar eerder: zou je een relatie beginnen met een jongen/meisje die moslim/... is of iets in die trant. Je 'ras' heeft daar gewoon niets mee te maken.
6) En er is (op seksualiteit of l&r) al een topic over of je al dan niet op een ander 'ras' verliefd zou kunnen worden.

Antwoord op de vraag: Ik denk niet dat dat die relatie veel zou beïnvloeden, ik kan evengoed afknappen op iemand die een negatieve uitstraling heeft.
Oud 28-06-2003, 13:42
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
smaken verschillen (toch...?)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Cthulhu schreef op 28-06-2003 @ 14:18:
Wat jij allemaal niet uit huidskleur kan afleiden..
1) Er zijn evengoed marrokaanse jongens/meisjes waaraan je het niet eens kan zien dat ze marrokaans zijn, maar er wel een cultuurverschil is.
2) Het is toch niet omdat je niet-wit bent, dat je ook niet-witte vrienden hebt?
3) Er hoeft ook niet noodzakelijk een cultuurverschil te zijn, gewoon omdat hij/zij een andere kleur heeft. dat lijkt mij ook helemaal niet zo waarschijnlijk als jij het brengt.
4) In elke relatie moet je je aanpassen aan eventuele 'cultuurverschillen'. als je thuis je geloof wat links laat liggen, en ze bij jouw vriend/vriendin thuis wel erg gelovig zijn, zal je daar evengoed op problemen kunnen stoten. Ook reformant of katholiek kan je niet zien aan de ogen..
5) Ik denk dat wanneer je zozeer doelt op die cultuurverschillen, dat je dan niet naar het ras moet vragen, maar eerder: zou je een relatie beginnen met een jongen/meisje die moslim/... is of iets in die trant. Je 'ras' heeft daar gewoon niets mee te maken.
6) En er is (op seksualiteit of l&r) al een topic over of je al dan niet op een ander 'ras' verliefd zou kunnen worden.

Antwoord op de vraag: Ik denk niet dat dat die relatie veel zou beïnvloeden, ik kan evengoed afknappen op iemand die een negatieve uitstraling heeft.
1) Geloof mij, je kan van een Marokkaans meisje zien dat ze er een is. Je zou een bord voor je kop hebben als je dat niet zou kunnen zien. Tevens, het gaat in deze kwestie over een situatie waarin je het wel merkt en jouw reactie daarop. Vrij irrelevant om dan dit soort dingen te zeggen.
2) In vrijwel alle gevallen is dat zo. Ras is nu eenmaal gebonden aan eigenschappen die bij andere rasgenoten terugvinden kan, dan zou je als Neger een spiritueel defect hebben als het meerendeel van je vrienden geen Neger is.
3) Niet aan de oppervlakte, kijk eens verder naar de eigenschappen die met ras meekomen die indirect allemaal op cultuur terugkomen.
4) Wederom; zulke verschillen hebben geen betrekking tot de topic, maar ze spelen toch parten in jouw relatie. Het ligt er in die gevallen aan in hoeverre jij jouw principes doorvoert.
5) Ohnee? Cijfers liegen er vaak niet om, en het meerendeel van moslims is toch weer terug te brengen op een enkele rastak.
6) De topic is toch duidelijk, niet? Het gaat hier om de consequenties, niet om de mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef op 28-06-2003 @ 13:30:
Je eigen schuld, ookal zou je naïef van aard zijn en dergelijke dingen niet in je overweging hebt meegenomen? IRL maken raciale verschillen een hele andere impressie dan over internet, als iemand zich naar zijn eigen persoon uit dan staat dat los van ras maar verdere consequenties niet. Liefde is namelijk geen individuele bezigheid, en raciale verschillen kunnen/zullen hun parten gaan spelen, ookal heb je er in eerste instantie geen consequenties aan gebonden. De consequenties zullen er toch zijn, ookal wil je dat of niet.
Als je naïef van aard bent moet je daar dan dus de consequenties aan verbinden die je zelf nodig acht. Als je echt verwachtte iemand van je eigen ras aan te treffen maar dat blijkt niet zo te zijn, dan kan ik me voorstellen dat je geen zin meer hebt in een vervolg van de relatie. Je gaat natuurlijk geen dingen tegen je zin doen. Als je de relatie via internet begonnen bent op de grond dat je iemands persoon erg waardeert, en je houdt rekening met het feit dat het uiterlijk IRL kan tegenvallen of anders kan zijn (dus ook het ras kan 'tegenvallen' of anders zijn) dan neem je dat dus mee in je overweging. Als je er dan achterkomt dat hij of zij inderdaad een ander ras heeft dan zul je daar geen probleem van maken denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten