Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 08:51
Joanne
Joanne is offline
Wij zijn nu bezig met een verslag, en een onderdeel hiervan is met statistiek. We kunnen alleen nergens meer vinden hoe je de rss uitrekend. Weet iemand dat toevallig?.
Het is iets met de wortel van iets gedeeld door iets in het kwadraat. Dacht ik...

Alvast heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 17:30
mathfreak
mathfreak is offline
Wat jij bedoelt is de root mean square (r.m.s) die je als volgt berekent: tel de kwadraten van de waarnemingsgetallen bij elkaar op, deel dit resultaat door het aantal waarnemingsgetallen en trek uit het resultaat wat je dan krijgt de wortel.
Oud 27-06-2003, 20:27
H@nk
H@nk is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 27-06-2003 @ 18:30:
Wat jij bedoelt is de root mean square (r.m.s) die je als volgt berekent: tel de kwadraten van de waarnemingsgetallen bij elkaar op, deel dit resultaat door het aantal waarnemingsgetallen en trek uit het resultaat wat je dan krijgt de wortel.
ze bedoelt de kleinste kwadraten methode
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
H@nk schreef op 27-06-2003 @ 21:27:
ze bedoelt de kleinste kwadraten methode
In dat geval zou de Engelse term "method of least squares" moeten zijn, dus ik hou het voorzichtigheidshalve op mijn vermoeden dat ze de root mean square bedoelt.
Oud 27-06-2003, 21:56
[Pierewiet]
[Pierewiet] is offline
Laat ik me er ook in storten.
Mijn woordenboekje engels nederlands voor wiskunde geeft aan:
root mean square value - effectieve waarde
root mean square (of a set numbers) - kwadratisch gemiddelde

Waarmee ik mij a.d. kant van Mathfreak schaar.
Reageren

Regels voor berichten