![]() |
||
Citaat:
Maar je moet niet denken dat je dan alles kan eten, het is beter om niet teveel vet te eten en melk te vermijden. Je kan beter heel veel vezels eten: bruin brood bijvoorbeeld. Het lijkt me wel vreemd dat je er medicatie voor hebt gegeven; mijn dokter wou dat in geen geval doen. Alleen vezeltabletten leken hem gezond, die zijn ook niet schadelijk. En vooral: heel veel ontspannen (yoga bijvoorbeeld) en stress vermijden. |
![]() |
|
![]() |
Bij mij is dat een half jaar geleden ook geconstateerd. Ik heb een paar soorten vezels en pillen gekregen, niks helpt. Nu moet ik maandag naar de dokter om onderzoeken te laten doen, want ik ben nag dat het iets anders kan zijn. (heeft toevallig iemand er ervaring mee, dat het na onderzoeken iets anders bleek te zijn, zo ja wat dan ??)
Het is belangrijk wel op je voedsel te letten. Bijvoorbeeld bruin/volkorenbrood ipv wit brood. Veel fruit en groente, veel water, geen thee, geen kofiie en niet roken. Ook proberen stress te vermijden is erg belangrijk.. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je wilt kun je me altijd een pm, of mailt sturen michelle |
![]() |
|
ik zou naar een alternatieve arts gaan om te kijken of zij niets voor je kunnen doen (acapunctuur/homeopathie/iriscopie/enz?).
||
![]() |
Citaat:
ik hoop dat je het snapt ![]() michelle |
![]() |
|
Tsja mijn moeder heeft het.. Al meer dan 17 jaar..
Gaat niet weg en de helft van de tijd ligt ze op bed.. Nou is er bij haar wel meer mis dan alleen d'r dikke darm, maar toch.. Vind het rot voor je ![]()
|
![]() |
heyyyz,
ik heb zelf ook een spastische darm,(kwam ik later achter) ik had telkens zo'n buikpijn. en je moet 3 a 4 stuuken fruit per dag eten, niet te veel snoepen.. en koekjes pakken natuurlijk. en veder een beetje op gewicht blijven groetjes krista ![]()
|
![]() |
Heej, ik heb van de huisarts pillen gekregen die wel redelijk helpen (desputal retard 200) en ik mag geen uien en prei meer eten. Ik hebe r nu echt steeds minder last van en als ik ook geen prik drink en veel bruin brood heb ik mijn pillen nog maar nauwelijks nodig. Succes ermee
|
![]() |
mm nu heb ik ondertussen al 7 weken last van pijn in me buik.
diaree ging naar 19 dagen eindelijk over. ben terug gegaan naar de dokter en moet nu een onderzoek.. ze gaan dan met zo'n slangetje in me kont ![]() waar ze dan in me darmen kunnen kijku. xie er bes tegenop.. maarum misschien heeft iemand hier ervaring mee?? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het ook, zit in de familie. M'n moeder heeft het ook.
Maar als ik goed oppas met wat ik eet, kan ik de 'aanvallen' wel vermijden. Maar ja, soms is het gewoon heel gevoelig, dan maakt het ook niet uit wat ik eet... Nu bijvoorbeeld ![]() (En het komt zó slecht uit, ik moet nog zóveel doen voor school en ik kan gewoon níet niets doen... ![]() |
![]() |
|
![]() |
heejz
nou vandaag was het dan zover ik kreeg het onderzoek 2 dagen van te voren mocht ik heeeeeel weinig eten en veel water drinke en medicijnen nemen. ik zag er best tegen op mja wat moet je anders toch? toen ik eenmaal daar viel het allemaal best mee... jaah je ligt er in je blote kont ik kan me leukere dingen bedenken mja die zusters zijn niet anders gewend en zijn allang blij met een jong meisje. toen ging er een slangetje in... en dat deed best ff pijn... ze deden er pap in en dat ging ook nog wel,.. maar toen er lucht bij gepompt werd kon ik wel gillen me darmen zijn gewoon heel gevoelig geworden en ze werden gewoon ff b-tje uitgezet en dat deed pijn... nouja ze maakt foto's van de darmen en klaar... natuurlijk moet je gelijk naar de wc want het liep letterlijk langs mijn benen op ![]() en dan ga je zitten op de wc en zegt de zuster blijf maar zolang zitten als je wilt en wil je nog wat te drinken ![]() vond ik dan wel weer grappig het onderzoek zelf viel me hartstikke mee... alleen ik kwam thuis en had ontzettende buikpijn nu een paar uur later voel ik me alweer een stuk beter..heb vanaaf eigenlijk een feestje en hoop dat ik dan kan gaan.. tnx voor jullie reacties dikke kus smilegirl |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #166. Sorry.x | 476 | 29-11-2011 16:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lijntopic #33 Verwijderd | 500 | 16-02-2005 16:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Rugproblemen Devil-Eye | 33 | 09-06-2004 15:37 | |