![]() |
||
Citaat:
Verder is sporten heel erg belangrijk. je verbrand calorieën, wat natuurlijk leuk is, maar je bouwt ook spierweefsel op (en 1 kilo spierweefsel verbuikt 30 keer zoveel enegrie als een kilo lichaamsvet) waardoor je stofwisseling een flinke boost krijgt. als je echter lijnt zonder te bewegen (minimaal een half uur per dag en dat mag ook iets simpels zijn als wandelen, dit is trouwens beter dan bijvoorbeeld twee keer per week intensief sporten) breek je behalve vet, ook spierweefsel AF, waardoor je stofwisseling nog trager word en de kilo's er weer net zo snel aanvliegen Woei, heel verhaal... succes!!! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Idd, Supersanne heeft hier wel gelijk in. Ik heb het namelijk zelf ondervonden. Van 60kg naar 55-56kg gegaan in een recordtempo en nu weeg ik alweer 61-62
![]() Gewoon ff lijntopic checken, daar staan wel enkele goede adviezen. ![]() Waarom ik wil afvallen? Omdat ik me veel mooier vond toen ik vermagerd was en had veel groter zelfvertrouwen. Trouwens, 'k zou graag weer eens de moed samenscharrelen om te gaan zwemmen. |
![]() |
|
ik ben zelf ook niet dun, maar ook niet dik...
kep vetrollen ja...maar eigelijk maakt het me niet zo veel uit wat andere mensen ervan vinden...door juist te gaan zwemmen (ook al ben ik een maatje groter) werd ik veel zelfverzekerder... het idee dat andere mensen je wel eens dik kunnen vinden boeit me niet meer, want ik ben niet dik...tja als je nou 1.60 bent en je weegt 90 kilo....ok...maar een vetrolletje hier of daar is juist gezond...zo heb je minder kans om ziek te worden... maar ik vind eten gewoon lekker...en ik ben eigelijk wel blij met me heupen en me buik...ik ben ook nooit echt dun geweest...en alles zit nu eigelijk (nu ik bijna 18 ben) wel op de goede plaats i.p.v op 1 plaats... ik denk dat als je echt af wil vallen je gewoon normaal moet eten...wel gezond natuurlijk...veel groente, fruit, rood vlees, vis en 2 liter water per dag is ook goed voor je...en natuurlijk veel bewegen om het weer te verbranden...maar ik vind eigelijk dat als je onder de 16 bent je je daar helemaal niet druk om moet maken...je bent nog in de groei...en er zijn ook veel leukere dingen om je mee bezig te houden...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Euhm, ben ik dan ongezond omdat ik geen vlees (dan nog rood vlees) eet? 't Is maar dat je het weet, maar er zijn toch al testen geweest en de vleeseters hebben toch wel een grotere kans op hartziekten en zo. Zei de kankerstokjes-rokende met veel overtuiging. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar ik denk idd dat mensen willen afvallen, omdat ze zich beter voelen als ze dunner zijn en ze het geveol hebben dat ze dan aantrekkelijker zijn
Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 16:30. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() maja.. ik lijn gewoon omdat ik niet tevreden ben met mezelf ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
't Zit tussen de oortjes en als het er éénmaal tussengedrongen is, is het zeer moeilijk het er terug eruit te stampen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() (om financiële redenen dus ![]()
|
Verwijderd
|
waarom ik af wil vallen? omdat ik mezelf zo niet mooi vind. *lijkt me logisch eignelijk
![]() en de laatste tijd is het aardig gelukt. alleen beni k nog lang niet tevreden. en nee, ik zet mezelf heus niet op een hongerdieet ofzo, ik weet nml dondersgoed hoe fout dat kan aflopen, maar ik de gewoon normaal met eten enzow.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
er zijn mensen die helemaal geen vlees eten, ik kan dat best begrijpen, want het is zielig voor de dieren... maar ik vind het nog zieliger dat die dieren worden geslacht en dan niet eens gegeten worden...maar dat is weer een ander onderwerp...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kip en zo (wit vlees dus), kan wel nog een beetje gezond zijn, maar rood vlees, bah, voor nix nodig! Ieder zijn keuze, maar ik kan er niet mee akkoord gaan dat vlees noodzakelijk is. 'k Ga niet uitwijden, Supersanne heeft het al mooi uitgelegd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() kuzzies mir |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
rood vlees bevat redelijk wat vet ja...
maar tis heel gezond...vet is gezond...geen vet is pas niet gezond... en de kans is klein dat alle mensen stoppen met vlees eten... want vlees is gewoon lekker...lekkerder dan vis/kip/boter/kaas enz...maar een bruine boterham met boter en kaas kan ik niet weerstaan!
|
ik lijn niet voor mijn gezondheid, omdat ik niet ongezond ben, ik lijn omdat ik mezelf niet mooi vind, zo. En ik wil echt niet dun worden, ik wil mezelf blijven, en mijn figuur is nou eenmaal niet dun. Maar ik wil er wel een aantal kilo af.
En, ik ben zelf een tijdje bezig geweest, met lijnen, maar dat werkte niet. Toen ben ik naar de dokter gegaan, en heb een verwijsbriefje gehaald voor een dieetiste. Nu ben ik daar al een keer geweest, en heb goede adviezen gehad, die je eigenlijk zoiezo moet volgen. Natuurlijk moet je goed ontbijten, en drie keer per dag goed eten. Liefst bruin brood, en groenten. En bewegen. Dit zijn dingen die iedereen weet, die af wil vallen, maar het alleen niet doet. Dat je niks moet eten, is zeer slecht, je stofwisseling werkt dan ook idd niet, en kun je ook niets verbranden. Maar ze zeggen dat het ook geestelijk is. ![]() Ik eet zodra ik me niet lekker in me vel voel, of problemen heb. En zodra je nog niet lekker in je vel zit, zul je de drang naar eten blijven hebben als je je niet goed voelt. Daar moet je ook aan werken. En mensen die zeggen, als je vet bent, ben je dom, je moet lijnen, weten niet waar ze het over hebben. Dik zijn is veel meer dan veel eten. Het is ook geestelijk een probleem. Je moet leren je problemen niet te ver eten, maar aan te pakken.! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In chips zit er ook vet en 't is van aardappelen gemaakt!! wow, zeker heel gezond, of niet soms? ![]() Kunnen we vanaf nu op chips leven... Idd, geen vet is ongezond, maar er zit in heel wat dingen vet, dus wees niet bang dat je er tekort komt, hoor! Ik ben reeds 5-6 jaar vegi en heb nog nooit geen problemen gehad met mijn gezondheid. Rood vlees = overbodig! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want zelfs al ben je afgevallen, als je nog niet lekker in je vel zit, vliegen die kilo's er zo weer aan... (of gaat het net in het tegenovergestelde extreme...u know). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben eens au pair geweest en dat gezin at dus zowat elke dag chips ipv aardappelen, leuk hoor, chipskes opscheppen met een vork ![]() ![]() *huiver* |
![]() |
|
tegenwoordig willuh veel mense afvalluh omdat in welk blad je ook openslaat een mager vrouwtjuh in mooie kleruh staat! t wordt doormiddel van die blaadjes ingewreven dat 'mager mooi is' en dat iedereen maar zo moet zijn.
kben zels oowk al 3 jaar bezug met afvallen en k ben vanaf januari tot mei 7 kg afgevallen... nu de andere 5 nog... maar lijkt wel eeuwig te duren ![]() iedereen zegt wel: "je moet accepteren hoe je eruitziet en blij zijn met hoe je eruitziet" en al die zooi maar... dan moeten ze niej bij een artikel over lijnen een mager vrouwtjuh neerzetten en dan moeten ze nie met afval prooducten smijten of t nix is... jah k kan t mis hebben maar tegenwoordig leven we om te lijnen ![]() kwens iedereen suc6 met t afvallen wiej daar meej bezug zijn en laat je niej op je kop zitte door zo'n mode blad!! ik hep gesproken ![]()
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 18:31. |
![]() |
||
Citaat:
Jammer genoeg kan je niet alles hebben en zal ik ermee moeten leven...
|||
Citaat:
anders ben ik straks dood Citaat:
|
Ik wil graag een paar kilo afvallen omdat ik altijd tussen de 63 en 65 kilo woog en nu ineens 67 - 70 kilo (het kan ook aan de weegschaal liggen want we hebben nu een andere). Ik voel me prettiger en zelfverzekerder als ik een paar kilo lichter ben. Dat geeft me gewoon een kick. Ik wil graag in bikini lopen in Italie maar dat durf ik eigenlijk alleen als ik een paar kilo lichter ben. Toch ga ik een bikini kopen, ik doe het gewoon! Er lopen vast mensen rond die veel dikker zijn als ik en ik ken daar toch niemand dus het boeit met niet zo veel eigenlijk als iemand met ziet.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding- en gezondheidstopic #14 Verwijderd | 500 | 04-10-2006 17:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |