Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 17:32
ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
vraagje...
ik wilde vroeger ook altijd afvallen...nu maakt het me eigelijk niet zo veel meer uit...
wat zet jullie aan om af te gaan vallen of dieeten ofzo?
ik lees het wel....

misschien hoort dit meer bij het psychoforum, want het zit volgens mij bij een hoop gewoon tussen de oren...
Oud 25-06-2003, 17:37
REIE
REIE is offline
Omdat je ongezonde levensstijl kwalijke gevolgen heeft voor je lichaam? Het is meermaals bewezen dat mensen met serieus overgewicht ongezonder zijn; ze hebben een grotere kans op allerlei aandoeningen en zorg voor je lichaam weerspiegeld zich in de geest.
Oud 25-06-2003, 17:41
scholiertje
scholiertje is offline
Omdat ik vind dat er wel een paar kilo af mogen.
Oud 25-06-2003, 17:48
Verwijderd
ik wil afvallen omdat ik mezelf mooier vond toen ik dunner was, en ik gewoon lekker in mn vel zit als ik tevreden ben over mn uiterlijk.. Kijk ik hoef niet superdun te zijn maar ik vind het fijn als ik ook leuke broeken pas enzo
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:44
katjegatjeknal
katjegatjeknal is offline
Ik wil ook afvallen, een tijdje lukte me dat heel goed.
Door simpel weg niet te eten. Maar mijn vriendinnen deden er wat tegen. Waar door ik weer wat regel matiger eet. Nu wil ik weer afvallen op mijn oude manier want ik vind me zelf te dik.
maar het lukt nie meer.

Dat vind ik heel jammer want ik val niet meer af. En ik kom wel aan. Waardoor ik mezelf nog dikker vind.

Weet iemand misschien een goed en gezond dieet. Wat echt werkt ik denk dat veel mensen er wat aan hebben.

Thanks
Katjegatjeknal
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:46
ZHAzha
ZHAzha is offline
Waarom? omdat ik graag eens uit wil gaan zonder dat er een vetrol over mijn broek hangt.
Oud 25-06-2003, 18:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb wat vetrolletjes, maar ben heel tevreden over mijn lichaam. Alles doet het nog, ik hoef niet (schaam, bloos, schaam) bij de grote maten te kijken (de meest verkochte kledingmaat in nederland voor vrouwen is 42. ik heb maat 40, dus technisch gezien ben ik slanker dan gemiddeld ) en heb geen overgewicht. Dat wil ik alleen wel zo houden, dus eet ik gezond en als het een beetje uit de hand dreigt te lopen sport ik wat meer.
Oud 25-06-2003, 18:50
DaBoY
DaBoY is offline
Idd, als je V E T bent moet je afvallen want het is echt ongezond
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-06-2003 @ 19:49:
Ik heb wat vetrolletjes, maar ben heel tevreden over mijn lichaam. Alles doet het nog, ik hoef niet (schaam, bloos, schaam) bij de grote maten te kijken (de meest verkochte kledingmaat in nederland voor vrouwen is 42. ik heb maat 40, dus technisch gezien ben ik slanker dan gemiddeld ) en heb geen overgewicht. Dat wil ik alleen wel zo houden, dus eet ik gezond en als het een beetje uit de hand dreigt te lopen sport ik wat meer.
[betwetermode] de modaal is niet hetzelfde als het gemiddelde [/betwetermode]
ontopic: dat ik te dik ben, ik mezelf niet mooi vind en daar iets aan wil doen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:01
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
katjegatjeknal schreef op 25-06-2003 @ 19:44:
Ik wil ook afvallen, een tijdje lukte me dat heel goed.
Door simpel weg niet te eten. Maar mijn vriendinnen deden er wat tegen. Waar door ik weer wat regel matiger eet. Nu wil ik weer afvallen op mijn oude manier want ik vind me zelf te dik.
maar het lukt nie meer.

lekker logisch dat het niet werkt!!! Als je niet eet, gaat je stofwisseling op een laag pitje branden, en schakeld je hele lichaam over naar "standje zuinig". Je hartslag word wat trager, je lichaamstemperatuur gaat een half graadje omlaag, en je stofwisseling....daar zullen we het maar niet over hebben... daarom is regelmatig eten (alle maaltijden zijn belangrijk, maar met name het ontbijt, omdat deze ervoor zort dat je stofwisseling overschakeld van "slaapstand" naar "actief") heel erg belangrijk. daar komt bij, dat zodra je weer gaat eten, je lichaam als een gek vetreserves gaat aanleggen, omdat het zojuist heeft ontdekt dat deze nog wel eens van pas willen komen. Het is voor jou erg belangrijk at je GEWOON gaat eten. Een goed ontbijt (liefst iets met veel vezels, zoals bruin brood mdat dit weer de stofwisseling op gang brengt), een goede lunch en avondeten (veel groente en aardappels -ja, óók aardappels!!!- , maar kijk uit met vlees: liefst varken of kip, en niet te veel) waarbij je een beetje uitkijkt met sausjes en jus (als je deze afschaft, eet dan wel boter op je brood. je moet wel wat vetten hebben omdat daar vitaminen in zitten die niet in water oplosbaar zijn). En twee tot drie stuks fruit per dag (kijk wel uit met bananen, mango en druiven). Als je honger hebt, eet dan fruit of drink een glas water (ook heel belangrijk: drink minstend anderhalf tot twee liter). Gebruik verder light producten (halvajam, halvarine, halvanaise, light dranken...)
Verder is sporten heel erg belangrijk. je verbrand calorieën, wat natuurlijk leuk is, maar je bouwt ook spierweefsel op (en 1 kilo spierweefsel verbuikt 30 keer zoveel enegrie als een kilo lichaamsvet) waardoor je stofwisseling een flinke boost krijgt. als je echter lijnt zonder te bewegen (minimaal een half uur per dag en dat mag ook iets simpels zijn als wandelen, dit is trouwens beter dan bijvoorbeeld twee keer per week intensief sporten) breek je behalve vet, ook spierweefsel AF, waardoor je stofwisseling nog trager word en de kilo's er weer net zo snel aanvliegen
Woei, heel verhaal... succes!!!
Oud 25-06-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
katjegatjeknal schreef op 25-06-2003 @ 19:44:
Weet iemand misschien een goed en gezond dieet. Wat echt werkt ik denk dat veel mensen er wat aan hebben.
Zie de lijntopic boven aan l&g? Of klik op het zinnetje dat scholiertje in deze topic gepost heeft, dan kom je er ook. Verder sluit ik me de laatste post van SuperSanne aan, al heb ik die nog niet gelezen (op de eerste zin na dan, maar daar was ik het zo mee eens, dat ik er voor het gemak maar van uit ga dat ik het met de rest ook eens ben ik ga hem zo lezen, ben ik het er niet mee eens, dan zal ik het nog wel melden ).
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 23:34
Verwijderd
Idd, Supersanne heeft hier wel gelijk in. Ik heb het namelijk zelf ondervonden. Van 60kg naar 55-56kg gegaan in een recordtempo en nu weeg ik alweer 61-62 .
Gewoon ff lijntopic checken, daar staan wel enkele goede adviezen.

Waarom ik wil afvallen?

Omdat ik me veel mooier vond toen ik vermagerd was en had veel groter zelfvertrouwen. Trouwens, 'k zou graag weer eens de moed samenscharrelen om te gaan zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:07
ExcommunicatedAngel
ik ben zelf ook niet dun, maar ook niet dik...
kep vetrollen ja...maar eigelijk maakt het me niet zo veel uit wat andere mensen ervan vinden...door juist te gaan zwemmen (ook al ben ik een maatje groter) werd ik veel zelfverzekerder...
het idee dat andere mensen je wel eens dik kunnen vinden boeit me niet meer, want ik ben niet dik...tja als je nou 1.60 bent en je weegt 90 kilo....ok...maar een vetrolletje hier of daar is juist gezond...zo heb je minder kans om ziek te worden...
maar ik vind eten gewoon lekker...en ik ben eigelijk wel blij met me heupen en me buik...ik ben ook nooit echt dun geweest...en alles zit nu eigelijk (nu ik bijna 18 ben) wel op de goede plaats i.p.v op 1 plaats...
ik denk dat als je echt af wil vallen je gewoon normaal moet eten...wel gezond natuurlijk...veel groente, fruit, rood vlees, vis en 2 liter water per dag is ook goed voor je...en natuurlijk veel bewegen om het weer te verbranden...maar ik vind eigelijk dat als je onder de 16 bent je je daar helemaal niet druk om moet maken...je bent nog in de groei...en er zijn ook veel leukere dingen om je mee bezig te houden...
Oud 26-06-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 26-06-2003 @ 12:07:
*knip*ik denk dat als je echt af wil vallen je gewoon normaal moet eten...wel gezond natuurlijk...veel groente, fruit, rood vlees, vis en 2 liter water per dag is ook goed voor je...en natuurlijk veel bewegen om het weer te verbranden...maar ik vind eigelijk dat als je onder de 16 bent je je daar helemaal niet druk om moet maken...je bent nog in de groei...en er zijn ook veel leukere dingen om je mee bezig te houden...
Idd, onder de 16 moet je echt nog niet lijnen, behalve dan als je met echt overgewicht te kampen hebt.

Euhm, ben ik dan ongezond omdat ik geen vlees (dan nog rood vlees) eet?
't Is maar dat je het weet, maar er zijn toch al testen geweest en de vleeseters hebben toch wel een grotere kans op hartziekten en zo.

Zei de kankerstokjes-rokende met veel overtuiging.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:10
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
phensic schreef op 26-06-2003 @ 00:34:
Idd, Supersanne heeft hier wel gelijk in. Ik heb het namelijk zelf ondervonden. Van 60kg naar 55-56kg gegaan in een recordtempo en nu weeg ik alweer 61-62 .
ben je daarna dan weer onwijs gaan snoepen of komt het gwoon omdat je weer drie maaltijden per dag eet?? kweet er namelijk nix van...kan zoveel eten als ik wil maar kom nie aan ...kben 1.73 en 50 kg....maarja...ik zit er nie egt super erg mee....kzou wel een kilo of twee drie erbij willen....
maar ik denk idd dat mensen willen afvallen, omdat ze zich beter voelen als ze dunner zijn en ze het geveol hebben dat ze dan aantrekkelijker zijn

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:39
Verwijderd
Ik ben bezig met afvallen om mn knieen en rug te ontlasten (en uiteraard zit ik ook wee rlekkerder in mn vel daardoor )

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:07
mrjn
mrjn is offline
Citaat:
"idd onder de 16 moet je echt nog niet lijnen'
ehm ik lijn al vanaf me 12e ofzo. ben nu bijna 17.. en voel me nu beetje abnormaal no offence hoor
maja.. ik lijn gewoon omdat ik niet tevreden ben met mezelf
Oud 26-06-2003, 18:09
bruintje
bruintje is offline
gewoon fruit eten groente eten niet teveel snoepen enzo elke dag een appel lekker in dit weer mmmm... gewoon beetje aan denken wat je eet allemaal op een dag.
Oud 26-06-2003, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Brown eye schreef op 26-06-2003 @ 14:10:
ben je daarna dan weer onwijs gaan snoepen of komt het gwoon omdat je weer drie maaltijden per dag eet??
Ik hield me opeens niet meer aan mijn superstrenge dieet en schakelde weer langzaamaan over op drie maaltijden en zo per dag met een tussendoortje. Toen ik merkte dat ik na enkele dagen reeds verdikt was, hield ik het helemaal voor bekeken en begon ik weer te vreten lijk zot en jah....de results waren er...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:49
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 26-06-2003 @ 19:07:
ehm ik lijn al vanaf me 12e ofzo. ben nu bijna 17.. en voel me nu beetje abnormaal no offence hoor
maja.. ik lijn gewoon omdat ik niet tevreden ben met mezelf
Mja, ik kan je geen verwijten maken natuurlijk als je dieet echt nodig is, maar naar ik me vaag kan herinneren (op lijntopic) was je reeds mager, of niet soms?
't Zit tussen de oortjes en als het er éénmaal tussengedrongen is, is het zeer moeilijk het er terug eruit te stampen...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 08:51
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 25-06-2003 @ 18:32:

ik lees het wel....
ik dieet als mn broeken niet meer passen
(om financiële redenen dus ik heb geen zin om een hele resem nieuwe broeken te kopen hoor, ik vind er zo al geen die passen.)
Oud 27-06-2003, 09:03
Verwijderd
waarom ik af wil vallen? omdat ik mezelf zo niet mooi vind. *lijkt me logisch eignelijk *
en de laatste tijd is het aardig gelukt. alleen beni k nog lang niet tevreden. en nee, ik zet mezelf heus niet op een hongerdieet ofzo, ik weet nml dondersgoed hoe fout dat kan aflopen, maar ik de gewoon normaal met eten enzow..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 26-06-2003 @ 12:07:

ik denk dat als je echt af wil vallen je gewoon normaal moet eten...wel gezond natuurlijk...veel groente, fruit, rood vlees, vis en 2 liter water per dag is ook goed voor je...
Rood vlees?!? Juist liever NIET eten, en als je het echt, echt écht niet kan laten, met mate. het is beter om bijvoorbeeld varken of kip te eten. Of helemaal geen vlees natuurkijk, want het is een fabeltje dat vegetariërs voedingsstoffen tekort komen, zelfs als je bloedarmoede hebt kan het nog (ben zelf geen vegetariër, daarvoor vind ik vlees helaas te lekker)
Oud 27-06-2003, 10:31
ExcommunicatedAngel
Citaat:
phensic schreef op 26-06-2003 @ 13:47:
Idd, onder de 16 moet je echt nog niet lijnen, behalve dan als je met echt overgewicht te kampen hebt.

Euhm, ben ik dan ongezond omdat ik geen vlees (dan nog rood vlees) eet?
't Is maar dat je het weet, maar er zijn toch al testen geweest en de vleeseters hebben toch wel een grotere kans op hartziekten en zo.

Zei de kankerstokjes-rokende met veel overtuiging.
maar je hebt toch vlees nodig...soja bonen zijn ook niet de oplossing...want in vlees zitten gewoon bouwstoffen die je nodig hebt...en ik zelf vind vlees jum jum heel erg lekker!
er zijn mensen die helemaal geen vlees eten, ik kan dat best begrijpen, want het is zielig voor de dieren...
maar ik vind het nog zieliger dat die dieren worden geslacht en dan niet eens gegeten worden...maar dat is weer een ander onderwerp...
Oud 27-06-2003, 10:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 27-06-2003 @ 11:31:
maar je hebt toch vlees nodig...soja bonen zijn ook niet de oplossing...want in vlees zitten gewoon bouwstoffen die je nodig hebt...en ik zelf vind vlees jum jum heel erg lekker!
er zijn mensen die helemaal geen vlees eten, ik kan dat best begrijpen, want het is zielig voor de dieren...
maar ik vind het nog zieliger dat die dieren worden geslacht en dan niet eens gegeten worden...maar dat is weer een ander onderwerp...
Als je de juiste dingen eet, heb je geen vlees nodig. Alle stoffen die in vlees zitten, kun je ook uit andere voedingsmiddelen halen. Uit soya kun je een hoop halen, maar soya is niet het enige... Je hebt ook heel lekkere groenteburgers, namaakvlees (ik vind vegetarische pate erg lekker, ondanks dat ik een vleeseter ben) enzovoorts. Vetten die je nodig hebt kun je ook uit boter op je brood en kaas of melk halen. Als je een beetje gevarieerd eet kom je niets te kort. dat is het mooie aan het mens-zijn. Wij zijn van nature omnivoren (alleseters) maar we hebben de inteligentie en de middelen om daar bovenuit te stijgen. in tegenstelling tot andere dieren, hoeven wij niet ons instinct te volgen, maar kunnen we zelf kiezen zonder in de problemen te komen.
Oud 27-06-2003, 13:33
Basia
Basia is offline
waarom af willen vallen ?? tja zoals al eerder gezegd: om beter in je vel te zitten = meer zelfvertrouwen krijgen etc.
Oud 27-06-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 27-06-2003 @ 11:31:
Als iedereen vegitarisch was, moesten er geen dieren meer geslacht worden...

Kip en zo (wit vlees dus), kan wel nog een beetje gezond zijn, maar rood vlees, bah, voor nix nodig!
Ieder zijn keuze, maar ik kan er niet mee akkoord gaan dat vlees noodzakelijk is.

'k Ga niet uitwijden, Supersanne heeft het al mooi uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:24
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
vraagje...
ik wilde vroeger ook altijd afvallen...nu maakt het me eigelijk niet zo veel meer uit...
ik lees het wel....

misschien hoort dit meer bij het psychoforum, want het zit volgens mij bij een hoop gewoon tussen de oren...
omdat k mezelf te dik vind, maar afvallen lukt me eigenlijk niet echt, alhoewel k het wel wil, maar het lukt me niet..

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:03
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
phensic schreef op 27-06-2003 @ 15:55:

Kip en zo (wit vlees dus), kan wel nog een beetje gezond zijn, maar rood vlees, bah, voor nix nodig!
Ieder zijn keuze, maar ik kan er niet mee akkoord gaan dat vlees noodzakelijk is.

'k Ga niet uitwijden, Supersanne heeft het al mooi uitgelegd.
Dank u, dank u... Maar nog even over rood vlees: liever niet eten, en al helemaal niet als je wilt afvallen!!! (verzadigde vetten alarm, verzadigde vetten alarm, beman uw posten!!!!!)
Oud 27-06-2003, 21:35
ExcommunicatedAngel
rood vlees bevat redelijk wat vet ja...
maar tis heel gezond...vet is gezond...geen vet is pas niet gezond...
en de kans is klein dat alle mensen stoppen met vlees eten...
want vlees is gewoon lekker...lekkerder dan vis/kip/boter/kaas enz...maar een bruine boterham met boter en kaas kan ik niet weerstaan!
Oud 27-06-2003, 21:49
Twijg
Twijg is offline
ik lijn niet voor mijn gezondheid, omdat ik niet ongezond ben, ik lijn omdat ik mezelf niet mooi vind, zo. En ik wil echt niet dun worden, ik wil mezelf blijven, en mijn figuur is nou eenmaal niet dun. Maar ik wil er wel een aantal kilo af.
En, ik ben zelf een tijdje bezig geweest, met lijnen, maar dat werkte niet. Toen ben ik naar de dokter gegaan, en heb een verwijsbriefje gehaald voor een dieetiste.

Nu ben ik daar al een keer geweest, en heb goede adviezen gehad, die je eigenlijk zoiezo moet volgen.
Natuurlijk moet je goed ontbijten, en drie keer per dag goed eten.
Liefst bruin brood, en groenten.
En bewegen.
Dit zijn dingen die iedereen weet, die af wil vallen, maar het alleen niet doet. Dat je niks moet eten, is zeer slecht, je stofwisseling werkt dan ook idd niet, en kun je ook niets verbranden. Maar ze zeggen dat het ook geestelijk is.

Ik eet zodra ik me niet lekker in me vel voel, of problemen heb. En zodra je nog niet lekker in je vel zit, zul je de drang naar eten blijven hebben als je je niet goed voelt. Daar moet je ook aan werken.
En mensen die zeggen, als je vet bent, ben je dom, je moet lijnen, weten niet waar ze het over hebben. Dik zijn is veel meer dan veel eten. Het is ook geestelijk een probleem. Je moet leren je problemen niet te ver eten, maar aan te pakken.!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 27-06-2003 @ 22:35:
want vlees is gewoon lekker...lekkerder dan vis/kip/boter/kaas enz...maar een bruine boterham met boter en kaas kan ik niet weerstaan!
Vet heb je nodig, maar met mate! en dan liever onverzadigt dan verzadigt (waarom denk je dat vegetariërs gemiddeld ouder worden dan niet-vegetariërs???), en rood vlees is dus echt NIET gezond. Er zal heus wel wat goeds inzitten, maar tja... in roomijs zit ook calcium maar artsen zien liever dat je het niet eet. Rood vlees (en orgaanvlees) is vreselijk ongezond (af en toe kan heus geen kwaad, maar vaker dan eens in de twee weken is niet aan te raden)
Oud 28-06-2003, 12:39
Verwijderd
Rood vlees is idd niet echt gezond.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 27-06-2003 @ 22:35:
Ik heb ook nooit gezegd dat iedereen zou stoppen met vlees eten, het was een tegenreactie op jouw logica.

In chips zit er ook vet en 't is van aardappelen gemaakt!! wow, zeker heel gezond, of niet soms?
Kunnen we vanaf nu op chips leven...

Idd, geen vet is ongezond, maar er zit in heel wat dingen vet, dus wees niet bang dat je er tekort komt, hoor!
Ik ben reeds 5-6 jaar vegi en heb nog nooit geen problemen gehad met mijn gezondheid.

Rood vlees = overbodig!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Twijg schreef op 27-06-2003 @ 22:49:
Ik eet zodra ik me niet lekker in me vel voel, of problemen heb. En zodra je nog niet lekker in je vel zit, zul je de drang naar eten blijven hebben als je je niet goed voelt. Daar moet je ook aan werken.
En mensen die zeggen, als je vet bent, ben je dom, je moet lijnen, weten niet waar ze het over hebben. Dik zijn is veel meer dan veel eten. Het is ook geestelijk een probleem. Je moet leren je problemen niet te ver eten, maar aan te pakken.!
Moet je gelijk geven.
Want zelfs al ben je afgevallen, als je nog niet lekker in je vel zit, vliegen die kilo's er zo weer aan... (of gaat het net in het tegenovergestelde extreme...u know).
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 20:18
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
phensic schreef op 28-06-2003 @ 21:11:

Kunnen we vanaf nu op chips leven...

alleen maar chips hoeven eten... dat moet de hemel zijn....
Oud 28-06-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-06-2003 @ 21:18:
alleen maar chips hoeven eten... dat moet de hemel zijn....
U think!
Ben eens au pair geweest en dat gezin at dus zowat elke dag chips ipv aardappelen, leuk hoor, chipskes opscheppen met een vork !! En dat gecombineerd met een lentefris slaatje (wat daar niet allemaal inzit....u don't even want to know)

*huiver*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:49
Jenniej
Jenniej is offline
tegenwoordig willuh veel mense afvalluh omdat in welk blad je ook openslaat een mager vrouwtjuh in mooie kleruh staat! t wordt doormiddel van die blaadjes ingewreven dat 'mager mooi is' en dat iedereen maar zo moet zijn.

kben zels oowk al 3 jaar bezug met afvallen en k ben vanaf januari tot mei 7 kg afgevallen... nu de andere 5 nog... maar lijkt wel eeuwig te duren

iedereen zegt wel: "je moet accepteren hoe je eruitziet en blij zijn met hoe je eruitziet" en al die zooi maar... dan moeten ze niej bij een artikel over lijnen een mager vrouwtjuh neerzetten en dan moeten ze nie met afval prooducten smijten of t nix is... jah k kan t mis hebben maar tegenwoordig leven we om te lijnen tis gezond om niej al te zwaar te zijn maar zo mager als die vrouwtjuhs die modeshows lopen ensow wil ik nie worde, das ook weer slegt. k vin dat ze die mense es ete moete geve en niej moete doen of dát goed is!

kwens iedereen suc6 met t afvallen wiej daar meej bezug zijn en laat je niej op je kop zitte door zo'n mode blad!!

ik hep gesproken
Oud 29-06-2003, 17:38
A*
A* is offline
Dun zijn is mooi, dat vind ik.
Dus wil ik dun zijn, maar dan ook echt superdun.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
A* schreef op 29-06-2003 @ 18:38:
Dun zijn is mooi, dat vind ik.
Dus wil ik dun zijn, maar dan ook echt superdun.
Gezond zijn, is mooi zijn, dát vind ik!!! Als je een gezond gewicht heb, heb je geen enkele reden om af te vallen. Als je gezond bent, straal je dat uit! als je superdun bent (superdun als in: ik-sla-maaltijden-over-dun), heb je misschien geen lichaamsvet, maar wel een bleke, grauwe huid, slap en dof haar, zwakke (en dus waarxchijnlijk gebroken en gescheurde) nagels, enzovoorts. En dan hebben we het nog niet over de inwendige gevolgen. een beetje vet is niet alleen handig als reserve, maar ook als isolatie. Als je nu al toevallig kouwelijk bent aangelegt, maak dat je borst maar nat... (en verder nog leverschade, slechte stoelgang, in het allerergste geval hartfalen, enz)De enige, en echt enige manier naar een mooi (en dus gezond!) lichaam is goed en gezond eten, en voldoende beweging. that's it! echt!!! (en als je het doet omdat je denkt dat je zo meer aandacht van jongens krijgt: onderzoek wijst uit dat de meeste jongens op een beetje mollige meiden vallen )

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 29-06-2003 @ 19:29:
(en als je het doet omdat je denkt dat je zo meer aandacht van jongens krijgt: onderzoek wijst uit dat de meeste jongens op een beetje mollige meiden vallen )
En hier word ik, als genetisch te dun meisje, verdrietig van..

Jammer genoeg kan je niet alles hebben en zal ik ermee moeten leven...
Oud 29-06-2003, 20:09
Koning
Koning is offline
Citaat:
vraagje...
...

anders ben ik straks dood

Citaat:
ZHAzha schreef op 25-06-2003 @ 19:46:
Waarom? omdat ik graag eens uit wil gaan zonder dat er een vetrol over mijn broek hangt.
da vink lief uitzien.
Oud 29-06-2003, 21:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil graag een paar kilo afvallen omdat ik altijd tussen de 63 en 65 kilo woog en nu ineens 67 - 70 kilo (het kan ook aan de weegschaal liggen want we hebben nu een andere). Ik voel me prettiger en zelfverzekerder als ik een paar kilo lichter ben. Dat geeft me gewoon een kick. Ik wil graag in bikini lopen in Italie maar dat durf ik eigenlijk alleen als ik een paar kilo lichter ben. Toch ga ik een bikini kopen, ik doe het gewoon! Er lopen vast mensen rond die veel dikker zijn als ik en ik ken daar toch niemand dus het boeit met niet zo veel eigenlijk als iemand met ziet.
Oud 30-06-2003, 11:33
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-06-2003 @ 19:45:
En hier word ik, als genetisch te dun meisje, verdrietig van..
idd ...alleen heb ik nog niet in de praktijk gemerkt dat er meer jongens op mollige meiden vallen....ik heb namelijk niet te klagen

Regels voor berichten