Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 20:53
cottoncandy
cottoncandy is offline
HP 3400C scanner. In zeer goede staat, vrijwel niet gebruikt. Compleet met USB kabel, handleiding en software.

Is dit een goede koop voor €45,-? Wel tweedehands maar zo goed als nieuw.

Weet iemand dat? En ik heb echt géén verstand van usb kabels, kan iemand meer info geven? Heb een AMD systeem met windows xp en vraag me af of ik alles na aankoop gelijk kan gebruiken.

Alvast bedankt..
Oud 23-06-2003, 20:55
cottoncandy
cottoncandy is offline
Oud 23-06-2003, 21:23
Lausteen
Lausteen is offline
windows opstarten, stekker erin, en dan zal xp het verder zelf wel regelen (drivers vragen ed)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je moet er zeker van zijn dat het ding werkt onder XP. Ik heb daar slechte ervaringen mee, zeker met HP scanners.

Verder heb je voor €100 een nieuwe scanner, dus het moet wel een redelijk goede zijn dan. Maar plaatje ziet er wel goed uit. Google anders eens op HP Scanjet 3400C review en kijk wat de reviews erover zeggen.

Veel succes
Oud 23-06-2003, 22:31
M@rco
M@rco is offline
Ja hoor... ik heb zelf een ScanJet 3530c, en dat is gewoon software installeren, USB kabel erin en scannen maar

(Wat ik overigens niet heb gedaan, gezien het feit dat HP het nodig vindt om, naast de drivers, ook nog eens allerlei rotzooi te installeren die met geen mogelijkheid te verwijderen is )
Oud 23-06-2003, 22:31
langejongen
langejongen is offline
www.hp.nl
Oud 24-06-2003, 06:29
cottoncandy
cottoncandy is offline
thx iedereen

ik ben wel bekend met hp hoor, heb nog een scanner maar die is eigenlijk nog maar net geschikt voor windows 98. bijhorende software staat op floppy's dus dat zegt ook wel genoeg denk ik.

ik denk dat ik deze scanner maar ga kopen, hij is wel geschikt voor windows xp en alles wat ik nodig heb zit erbij.
Oud 24-06-2003, 11:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke laat even weten of het wat geworden is.
Oud 24-06-2003, 12:28
Verwijderd
Zet dan ding op lock als je hem vervoert! En doe erg voorzichting, hou hem op je schoot. Anders kan je hem weggooien als je thuis bent. Reken ook even de benzinekosten erbij als je hem van verweg haalt. € 0,25 p/k

[iamcj]
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:13
cottoncandy
cottoncandy is offline
benzine kosten? welke benzine kosten?
en als je iets 2dehands koopt van iemand dan is het toch je eigenschuld waar je hem ophaalt? lijkt me een beetje scraal om reiskosten te gaan vragen.
ik heb geeneens een auto trouwens. met een scanner moet je voorzichtig doen maar je kan ook overdrijven.
ik woon vanaf zaterdag in amsterdam en de verkoper woont daar ook dus dat komt wel goed.

maar ok, ik lees nu overal dat hp gekut is met windows xp. dat je wel kan scannen maar niet kan kopieeren en dat de software van hp niet zou pakken, weet iemand hier iets van?

M@rco - heb jij xp ?
Oud 24-06-2003, 20:17
cottoncandy
cottoncandy is offline
ok ik lees net dat windows xp niet ondersteund is
grrrr
nou weet ik niet wat waar is
Oud 24-06-2003, 20:32
langejongen
langejongen is offline
Misschien kan de helpdesk van HP je verder helpen.
Oud 24-06-2003, 22:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zorg er voor dat je zeker weet dat de scanner XP ondersteunt. Anders niet aan beginnen. HP sucks enorm in deze driverondersteuning en after sales. Waarom zouden ze, ze hebben hun geld al. Zo'n cultuur moet er in dat bedrijf hangen.
Oud 24-06-2003, 23:34
M@rco
M@rco is offline
Hij zou het moeten doen hoor...

http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/...P_WIAdrvs.mspx

Gewoon aansluiten en dan moet XP hem automatisch herkennen en de drivers installeren
Oud 25-06-2003, 06:39
cottoncandy
cottoncandy is offline
Het kan ook wel met windows xp maar de scanner ondersteunt het officieel niet. Ik lees op helpdesks en forums veel verhalen van mensen die er problemen mee ondervinden. Een vriendin van mij heeft me gister sterk afgeraden om de scanner te kopen omdat ze alleen maar hardware errors kreeg en omdat de scanner redelijk instabiel zou zijn. Na drie dagen was hij kapot.

Dus tsja ik heb ervan afgezien. Ik durf het gewoon niet aan.
Oud 25-06-2003, 08:13
Yaris
Yaris is offline
Spreekt elkaar wel tegen op de site, volgens de link, die M@rco heeft geplaats, is de driver van de 3400C ingebouwd en volgens de link van mij zou de alleen de 3400 compatible zijn met XP?

http://www.microsoft.com/windows/cat...1&btnSearch=Go

Kennis van mij heeft een HP Scanjet, geen idee welk type, maar hij heeft nergens last van en onder XP Prof doet tie 't super.

Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 08:19.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 12:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor de zekerheid toch maar een andere scanner dan.

Kijk eens naar de scannercollectie van Canon, zijn goede dingen.

Canon LiDE 30 bijvoorbeeld, kost zo'n €120. LiDE 20 kost €85.
Oud 25-06-2003, 13:32
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 24-06-2003 @ 21:13:
benzine kosten? welke benzine kosten?
en als je iets 2dehands koopt van iemand dan is het toch je eigenschuld waar je hem ophaalt? lijkt me een beetje scraal om reiskosten te gaan vragen.
ik heb geeneens een auto trouwens. met een scanner moet je voorzichtig doen maar je kan ook overdrijven.
ik woon vanaf zaterdag in amsterdam en de verkoper woont daar ook dus dat komt wel goed.

maar ok, ik lees nu overal dat hp gekut is met windows xp. dat je wel kan scannen maar niet kan kopieeren en dat de software van hp niet zou pakken, weet iemand hier iets van?

M@rco - heb jij xp ?
Stel je moet naar Amsterdam rijden om die scanner op te halen, moet je de kosten erbij rekenen. Anders kan je net zo goed een nieuwe kopen.

En ik heb al 2 vervoerde scanners weg kunnen gooien, dus ik zeg het niet voor niets.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 14:29
cottoncandy
cottoncandy is offline
ligt aan de afstand.. en met de scanner in de originele doos kan er weinig gebeuren zolang je er voorzichtig mee omgaat.

canon scanners zijn idd heel goed heb ik gelezen, maar ik ga voor deze denk ik: http://www.hp-expo.com/nl/dut/produc...et/q2807a.html

heb een 2dehandse gezien voor 70 euro die nog geen maand oud is geloof ik. en wordt officieel ondersteund door xp. jeej.

Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:24
cottoncandy
cottoncandy is offline
ik heb de scanner, heb usb kabel in usb ingang in systeemkast gedaan maar ik krijg de melding dat ik geen usb ingang heb.

hij herkent het gewoon domweg niet, de usb ingang
weet iemand wat ik nu moet doen?
Oud 28-06-2003, 17:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat is de exacte foutmelding?
Oud 28-06-2003, 18:56
cottoncandy
cottoncandy is offline
wanneer ik de drivers cd-rom opstart, krijg ik de melding dat mijn pc geen usb aansluiting heeft, en als ik die wel heb moet ik contact opnemen met de fabrikant van de pc voor de juiste instellingen.
Oud 30-06-2003, 10:19
cottoncandy
cottoncandy is offline
?????????

misschien iets in bios veranderen? ik heb echt geen id
Oud 30-06-2003, 17:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik probeerde een nieuwe driver te downloaden voor je scanner, maar dat valt nog niet mee.

Dit kon ik vinden:
http://h20015.www2.hp.com/en/softwar...0XP&sw_lang=nl

Probeer eens die onderste te downloaden en installeren. Die er boven is alle software enzo.

Hier kwam ik wat informatie tegen over USB problemen met die scanner:
http://h20015.www2.hp.com/en/documen...et373488&lc=en
Oud 30-06-2003, 22:13
cottoncandy
cottoncandy is offline
thx!

het blijkt dat ik drivers voor de usb moet downloaden (volgens de leverancier), weet je die ook te vinden? cd-rom met drivers voor moederbord ligt thuis denk ik maar zover ik weet heb ik alles geinstallerd
Oud 30-06-2003, 22:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ga eens naar www.windowsupdate.com en volg de instructies. Alle updates installeren (behalve in Windows XP categorie, dat hoeft niet persé).
Oud 01-07-2003, 21:28
cottoncandy
cottoncandy is offline
heb dat een weekje geleden nog gedaan maar ga het toch even proberen.. bedankt
Reageren

Regels voor berichten