Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 22:26
marlies
marlies is offline
Ik ben enorm emotioneel en ik heb veel moeite daarmee te leven, nu weet ik dat medicijnen niet goed voor je zijn, maar ik zou gewoon zo graag een keertje geen angsten zorgen buikpijn etc. willen voelen.

Ok, positieve emoties voel ik ook wel heel sterk dus als ik blij ben dan ben ik echt enorm blij

Maar dat grijze gebied van. nu voel ik echt effe niets, dat ken ik niet en ja daar verlang ik vaak naar..
Oud 28-06-2003, 23:17
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik me er wel in herken... Vooral als ik me rot voel, heb ik van die 'extreme' emoties. Ik maak me overal druk om, denk dat ik alles verkeerd doe, etc. Ik denk dat je t aan kan leren om t minder te voelen, maar medicijnen..., nee dat lost nix op. Sorry, vaag, maar ik herken t iig...
Oud 28-06-2003, 23:43
fil
fil is offline
Er zijn zat kalmeringsmiddelen op de markt die prima helpen tegen bij voorbeeld angst. Deze middelen zijn echter wel verslavend en bovendien bestaat hierbij het gevaar dat je genoegen gaat nemen met de medicijnen, en verder niks meer doet aan de oorzaak van bij voorbeeld de angsten.

Een tip kan dus zijn om tijdelijk die medicijnen te gebruiken, in combinatie met het aanpakken van de oorzaken van die emoties. Dat lijkt me een mooie combo! Het beste ermee in ieder geval. Doei.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:25
Verwijderd
Medicijnen kunnen idd denk ik een tijdelijk hulpmiddel zijn (in combinatie met therapie), maar een echte 'oplossing' is het niet. Misschien helpt leren ontspannen al. Er zijn ook een hele zooi 'tussen oplossingen', maak een keer een afspraak met je huisarts en heb het er met hem/haar over.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:42
Verwijderd
Die zijn er wel, kalmeringsmiddelen.

Het probleem is alleen dat je eraan went.. en je dus een soort cold turkey krijgt als je ze niet meer neemt. Dan ben je helemaal para..

Dus.. wanneer voel je angst? Toch niet altijd neem ik aan? Bij welke situaties? Misschien kun je er ook gewoon aan werken?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:09
poesiefox
poesiefox is offline
Je hebt anti-psychotica, zoals haldol, dat is tegen hallucinaties. En Lithium voor mensen met schizofrenie, maar die mensen slikken na een tijdje hun pillen niet meer omdat het alles bedekt met een grauwsluier

Hieruit blijkt dat die dempers niet leuk zijn.

Je zult het op een dag vanzelf zat genoeg zijn. Ik reageerde op spanningen met braken en trillen en echt een dag volkomen kapot zitten. Ik herkende zo'n aanval, en een valiumpje hielp redelijk. Maar op een dag was ik het zat! Het kwam weer opzetten, duizelig, knoop in mijn maag, het koude zweet brak me weer uit, en ik wilde al mijn vinger in mijn keel steken, en toen zei ik tegen mezelf: en nou is het godverdomme afgelopen!

Nooit meer gehad.
Oud 29-06-2003, 14:18
Verwijderd
vastwel

ik heb nu ook spierontspanners.. die maken je ook rustig... ik heb normaal ook veel emoties en ik meot zeggen dat ik ze echt mis.. ik uit me nu veel minder, ben de hele dag een beetje suffig.. en heb heel veel andere bijwerkingen.. en ik ben er heel moe van ..\
tja of het de moeite waard is moetje zelf weten.. aan de ene kant is het fijn dat ik alles neit zo levendig meemaak.. aan de andere kant word je wel bellemert in je doen en latenq
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 29-06-2003 @ 15:18:
aan de andere kant word je wel bellemert in je doen en latenq
Ik denk dat je beter kunt leren omgaan met je emoties, dan ze te onderdrukken. Heel je leven pillen slikken is ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:42
Lotte
Lotte is offline
Met de pil stoppen of juist met de pil beginnen kan heel erg helpen. Bij vrouwen dan he. Of een andere pil gaan slikken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
marlies schreef op 28-06-2003 @ 23:26:
Ik ben enorm emotioneel en ik heb veel moeite daarmee te leven, nu weet ik dat medicijnen niet goed voor je zijn, maar ik zou gewoon zo graag een keertje geen angsten zorgen buikpijn etc. willen voelen.

Ok, positieve emoties voel ik ook wel heel sterk dus als ik blij ben dan ben ik echt enorm blij

Maar dat grijze gebied van. nu voel ik echt effe niets, dat ken ik niet en ja daar verlang ik vaak naar..
je kan depakine proberen, maar je moet er wel een redenen voor hebben.
en je moet ook weten waar je emoties wegkomen en bij welke situaties.

succes
Oud 02-07-2003, 15:30
Verwijderd
Ik denk dat je dan toch zoals er al een voormij zei op de benzodiazepine (ofterwel diazepam, alprazolam, merknaam valium)
Het probleem is dat je bij lang gebruik hier aan gewend raakt en dus meer van deze medicatie moet slikken. (er treed gewenning, en meestal een vorm van verslaving)

Wat ook helpt tegen overspannenheid en emoties is Fluoxetine of terwijl prozac maar dat word waarschijnlijk niet voor geschreven.

Ga eens met je huisarts praten, want waar het ook aan kan liggen is dat je hormonen aan het opspellen zijn door je pubertijd en of menstuatie.

Maar als je huisarts overgaat op medicatie dan zal het waarschijnlijk wel een benzodiazepine zijn en zeer zeker niet als eerste fluoxetine of Lithium.

Nu vraag ik mij af of de huisarts wel lithium mag voorschrijven???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten