Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom vinden mensen het altijd zo ziek als je het liefst 24/7 samen wilt zijn...? Waar bemoeien ze zich mee? Maar goed, ja, ik ben ook zo'n 'ziek' iemand die het liefst zo veel mogelijk bij mijn vriend wil zijn. En ja, ik miste hem in het begin (eerste jaar oid) ook extreem als ik bv. op school of op m'n werk was. Nu nog steeds, ik ben gewoon liever thuis bij hem dan ergens anders. Redenen daarvoor gaan jullie niks aan. Hij is gelukkig ook graag bij mij en daarom wonen we dus ook samen. Ik heb ook echt wel eens behoefte aan even tijd voor mezelf, bv. even internetten of gewoon computeren ofzo, maar ook dan zit hij nog geen 5 meter bij me vandaan of iig in dezelfde kamer.
Af en toe even tijd voor jezelf heeft iedereen nodig. Als je niet samenwoont heb je die tijd automatisch al en vind ik het niet heel gek dat je als het mogelijk is dan graag heel veel bij je vriend wil zijn. Ik vind mezelf gelukkig niet ziek btw. |
![]() |
|
heh
ik zat er vanochtend nog over na te denken, dat ik maybe een beetje moet proberen rustiger aan te doen en niet alleen aan me vriendin denken het liefst wil ik ook altijd bij haar zijn, en als ik haar een dag niet zie dan word ik gek (nou ja, niet echt maar dan wil ik haar wel heeeel graak zien) nou ja, ik moet wel ff relaxter over haar niet zien gaan doen over 11 dagen gaat ze 17 dagen op vakantie ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb veel tijd voor mezelf nodig en hou er ook ontzettend van af en toe even heerlijk in mijn eentje te zijn en mijn eigen dingen te doen.
Wanneer ik hem zie is het ook fijn toch ook eigen dingen te doen. Het idee dat je elk moment even naar hem toe kan is dan ook genoeg en juist fijn. Wanneer je dan bij elkaar thuis bent is dat in het begin wat lastiger omdat alles nog niet zo vertrouwd is, maar dat groeit wel ![]() Ik vind het eigenlijk ook juist leuk hem niet zo ontzettend veel te zien omdat ik ook kan genieten van het missen en ernaar uit kijken hem te zien. Wanneer ik hem dan zie is dat extra fijn en extra speciaal. |
![]() |
|
Helemaal mee eens, ik wil graag een eigen leven houden, ook als ik een vriend heb...
Ik wil graag voorkomen dat mijn hele wereld alleen nog maar uit hem bestaat. Mijn (echt goeie) vrienden gaan ook voor mijn vriendje (mijn vriendschappen duren ook langer dan mijn relaties ![]() En ik blijf erbij dat het ziekjes is als je 24/7 bij elkaar wilt zijn (Sorry Leonoor!)
Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 19:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou je geen eigen leven kunnen hebben als je 24/7 bij elkaar wilt zijn? Ik denk dat als je echt De Ware hebt gevonden, dat het dan anders is... Tenminste, zo was het bij mij en bij nog wat mensen die ik ken. Ik snap nog steeds niet wat er ziek aan is, als je graag bij elkaar bent, ook niet wanneer dat 24/7 is. Persoonlijk vind ik het vreemder als iemand een relatie heeft met iemand en hij wil die persoon liever maar één keer per week zien ofzo. Het is ieders goed recht, maar ik begin toch liever een relatie met iemand waar ik graag en het liefst zo vaak mogelijk mee samen ben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil mijn vriend niet 24/7 zien, want ik geniet ervan hem te missen en naar hem te verlangen en ik geniet ervan alleen te zijn. Wanneer je samenwoont gebeurt dat echter nog steeds als het goed is, je doet je eigen dingen, gaat je eigen weg en komt ook telkens weer bij elkaar uit. De tijd samen gaat wat meer vanzelf, hij is er gewoon. Wanneer je niet samenwoont moet je het hem zien plannen, en er op dat moment dus ook verplicht zin in hebben en daarbij neig je snel naar dan alles samen doen. Dat kan benauwend werken en ook ziekelijke vormen aannemen. Zoals jij het voelt lijkt me echter heel normaal, betekent gewoon dat je van iemand houd toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() (Verplicht dingen leuk vinden en verplicht dingen samen doen, is niet leuk...en niet goed...denk ik.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Is helemaal zo, maar wanneer je iets afspreekt met iemand komt het daar wel altijd op neer. Gelukkig heb je er normaal gesproken ook wel echt zin in, maar iemand gewoon precies op de momenten kunnen zien dat je er het meeste zin in hebt is natuurlijk het fijnst) |
![]() |
|
Ik wil mijn vriend ook 24/7 zien.
Het verschil komt nu aan zicht: mijn vriend niet meer. We zagen elkaar elke dag, smiddags savonds en als het mocht snachts. Alleen nu lijkt het erop dat hij heel erg geniet, als ik op school zit, of naar mijn sporttraining ga. Dat doet me best pijn eigenlijk. Dus nu zien we elkaar minder, maar het missen van mijn kant wordt alleen maar meer... |
![]() |
||
Citaat:
Soms is het ook belangrijk dat je dingen alleen onderneemt. Om jezelf niet uit het oog te verliezen, en uiteraard is dit een groter punt in je puberteit dan wanneer je 40 bent. En sommige mensen moeten "veel samen zijn" gewoon opbouwen. Ik kan dat niet uit het niets. Ik ben het gewend om alleen dingen te ondernemen, ik vind dat hartstikke fijn. Ik vind het daarnaast ook erg fijn om met mijn vriendje samen dingen te doen, maar niet gehele dagen. Ook als we samen bij iemand thuis zijn, nemen we soms heel bewust even (dat kan ook tien minuten zijn) afstand. Uit het principe: je valt sneller als je rent. Ik ga liever stap voor stap, dat heb ik wel geleerd.
|
Verwijderd
|
Meestal gaat het zo;
Mijn vriend staat op en maakt zich helemaal klaar om naar het werk te gaan, dan maakt hij mij wakker en gaat hij weg. Vervolgens doe ik de hele dag dingen voor mezelf; nu voornamelijk school. 's Avonds, na 19 uur doorgaands, ben ik klaar met dat gedoe en ga ik leuke dingen voor mezelf doen. Dus internetten (wat ik tussendoor ook wel eens doe), lezen en boodschapjes doen (maar nooit veel). Hij komt dan rond 20 uur thuis en dan eten we meestal wat samen, maar soms heeft hij al op z'n werk gegeten en dan eet ik om 18 uur. En tja... dan kijken we of samen tv of apart, of we lezen samen wat of we doen een spelletje samen. En tja, dan liggen we rond 23 uur in bed, samen. Hij doet meestal de wekelijkse boodschappen, dus echt véél. Dat doet hij dan alleen, soms ga ik mee, maar dan alleen om te helpen met alles te vinden. Dragen doet hij zelf, op de fiets (je moet weten dat hij nogal sterk is, erg sterk, dus dat is voor hem niet zo moeilijk). En tja, in het weekend werken we allebei ook, ik aan school hij op z'n werk en tja, dan gaat het net zoals de rest van de week. Erg veel doen we dus niet samen, behalve zíjn. Dat vind ik wel fijn zo, we wonen samen en hebben toch ons eigen leven. Volgend jaar zal er wel het een en ander veranderen wanneer ik naar de uni ga, moet ik vroeger op en zullen er ook dingen bij komen. Maar dat lijkt me voor mij (en dus voor hem ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben er ook van overtuigd dat je jezelf beperkt als je in een constante lijn gericht zou zijn op je partner. Dat de mogelijkheid jouw samenzijn biedt, hoeft ook niet perse te betekenen dat je die mogelijkheid neemt. Relatie is een deel van jouw leven, en voor zover het je occupeert kun je daar aan toe geven, zolang dat niet ten koste gaat van de andere gedeeltes.
Ik wil dus niet zeggen dat het niet kan, maar zodra je het doet beperk je jezelf. Denk bijv aan je sociale leven; wanneer je een gedeelde vriendenkring hebt, zal jij of jouw partner deze vrienden (gedeeltelijk) kwijtraken als jouw relatie ten einde loopt. Dat zou voor mij een te groot offer zijn in ieder geval. |
![]() |
|
Verwijderd
|
tuurlijk wil ik hem wel elke dag zien, al is het maar 5 minuten, maar het gaat niet, en ik ben dan altijd weer blij als we gewoon een avond samen hebben...
in het begin zag ik hem wel elke dag, maar het verwater en nu zie ik hem in ieder geval bijna 3 keer per week, en in de vak weer vaker... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik snap toch echt niet wat je leeftijd ermee heeft te maken...Alsof je, als je ouder wordt, ineens geen sociaal leven meer nodig hebt en alleen nog maar behoefte hebt aan het samenzijn met een lover...wat een onzin! Ik denk niet dat leeftijd hier echt veel mee te maken heeft, meer je persoonlijkheid en je karakter...want iemand van 15 kan best graag 24/7 bij een ander willen zijn, terwijl iemand van 30 daar soms helemaal geen behoefte aan heeft. Age is nothing but a stupid number...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Liefde & Relatie |
[Vriendschap] Mijn 'beste vriend.' Au | 131 | 02-09-2008 18:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
ARTistiek |
Verhaal - Joey en ik U-NiQ | 7 | 30-08-2001 17:58 |