Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 22:51
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Bij wat voor muziek zijn de teksten ondergeschikt, en bij wat voor muziek niet? En zoja, vind je teksten belangrijk?

Ik luister zelf van alles, maar vooral bij teksten die over de liefde gaan vind ik het mooi om op te zoeken op internet, en die blijven ook altijd in mijn hoofd zitten.

Iced Earth - Dracula
Nirvana - About A girl

Maar nog beter;

GNR - Patience
GNR - Don't Cry
GNR - November Rain
Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
Smashing Pumpkins - Ava Adore

dus eigenlijk meer emotionele muziek, emotioneel getint.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 23:21
SSER
SSER is offline
Ik hou eigenlijk wel van alles.
Maar de mix tussen maatschappij-kritische en teksten over liefde in 1 nummer van Rise Against vind ik wel erg cool
Oud 29-06-2003, 23:27
Verwijderd
de mix.
een tekst kan nog zo fantastisch zijn, de melodie moet het kunnen dragen. natuurlijk kan een tekst het nummer wel beter maken maar er moet een goede basis onder zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 23:33
belgo
belgo is offline
Ik vind de sfeer die My Morning Jacket oproept met z'n teksten altijd erg mooi, maar het blijft de combinatie fragiele stem/lo-fi opnames/mooie tekst.
Ik weet niet of de tekst me op zou vallen als het door een andere band gezongen werd.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 23:57
86dagreed
86dagreed is offline
goed topic, meneer floatatziggy!

Goed, bij hardcore zijn de teksten vaak standaard, unity, pride, respect, idealen, maar dat maakt het ook wel weer vet, maar soms vervallen bands teveel in cliche geneuzel.

Waar ik altijd moeite mee heb zijn de teksten bij nu-metal bands, over hoe klote hun leven is en relaties, maar soms vallen bands positief op hoe ze dat bewoorden, ik hou van metaforen in teksten.

Waar het me niet uitmaakt is sigur ros, dat versta ik niet (hopelandic ?) en bij Isis, die gitaarrifs zijn zo hypnotiserend, dat het niet uitmaakt.

bij singer songwriter wil ik wel graag goede teksten, omdat het soms zo fragiel is, een man/vrouw en een instrument.
dus.
Oud 30-06-2003, 11:43
PieterB
PieterB is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 30-06-2003 @ 00:57:
goed topic, meneer floatatziggy!

Goed, bij hardcore zijn de teksten vaak standaard, unity, pride, respect, idealen, maar dat maakt het ook wel weer vet, maar soms vervallen bands teveel in cliche geneuzel.

daar draait (of draaide?) het ook om in de scene. Ik vind HC lyrics nog steeds verschrikkelijk vet! Maar emo/screamo heeft ook vette lyrics (zie stretch armstrong - for now)

Mensen als de Cheeky girls moeten preventief geruimd worden qua teksten (en eigelijk ook qua de rest, want het draait alleen om de hoeveel nulletjes die ze binnenkrijgen)

Verder is het in de nederhop ook belangrijk om naar de teksten te kijken... De O.P. heeft echt GEWELDIGE teksten en die muziek die koppel ik automatisch aan de teksten. Zonder vette teksten vind ik nederhop niet echt speciaal.

Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 11:48.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:46
MikeyMo
MikeyMo is offline
als ik helemaal nix te doen hebt..ghaat ik meestal nar lyrics van NOFX rancid en Ltj zoeken en dan uit mn hoofd leren...
die mening van die lyrics laat me toch weer naar een andere manier naar het liedje kijken..

what the fuck heb ik nou weer?
Oud 30-06-2003, 11:50
PieterB
PieterB is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 30-06-2003 @ 12:46:
als ik helemaal nix te doen hebt..ghaat ik meestal nar lyrics van NOFX rancid en Ltj zoeken en dan uit mn hoofd leren...
die mening van die lyrics laat me toch weer naar een andere manier naar het liedje kijken..

what the fuck heb ik nou weer?
what the fuck, een tekst van rancid uit je hoofd leren...
ik heb van die laatste 2 cd's die teksten es bekeken op internet op in het cd-boekje, nou niet echt de makkelijkste teksten om uit je kop te stampen
Oud 30-06-2003, 11:55
DeadNation
DeadNation is offline
"Standaard" hardcore teksten kan ik zeker waarderen(op die backstabshit na en mits het smaakvol is gedaan), maar ook vooral maatschappijkritische teksten. Maar het meeste kan ik met persoonlijke teksten zoals die van GUTG en Converge. Absurdistische teksten als van blood brothers en locust kan ik trouwens ook waarderen.
Oud 30-06-2003, 11:57
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 30-06-2003 @ 12:55:
"Standaard" hardcore teksten kan ik zeker waarderen(op die backstabshit na en mits het smaakvol is gedaan), maar ook vooral maatschappijkritische teksten. Maar het meeste kan ik met persoonlijke teksten zoals die van GUTG en Converge. Absurdistische teksten als van blood brothers en locust kan ik trouwens ook waarderen.

bij converge alleen, in het boekje staan die teksten wel, maar volgens mij schreeuwt hij maar 20 procent van die dingen. rest (vooral live) schreeutw hij alleen maar UH UH UH UH

ze zijn trouwens wel ubervet live.
Oud 30-06-2003, 12:02
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 30-06-2003 @ 12:50:
ik heb van die laatste 2 cd's die teksten es bekeken op internet op in het cd-boekje, nou niet echt de makkelijkste teksten om uit je kop te stampen
nou..de meeste songs van AOCTW kan je best in je hoofd dauwen..
zoals timebomb, roots radicals, olympia wa, ruby soho, jtteoteb, the wars end, as wicked, shes automatic...

oftewel de meeste..
Oud 30-06-2003, 12:04
PieterB
PieterB is offline
ik heb het ook over de laatste 2 cds (life wont wait en rancid 2000 )
Oud 30-06-2003, 18:18
antigone
antigone is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 30-06-2003 @ 12:50:
het is de bedoeling dat je de teksten IN je kop stampt.
Reageren

Regels voor berichten