Advertentie | |
|
![]() |
|
Wellicht verkeerg uitgedrukt. Op PC 1 staat een Dos programma met heel veel data. Zowel PC 1 , 2 en 3 werken met die installatie omdat alleen dan de data op alle stations hetzelfde blijft.
Station 2 ziet bijv F:\op Martijn C: Er wordt dus in een directory gewerkt.
|
Dan heb je het dus niet over schijven, maar over network shares. Die wil je een andere drive letter geven, korrekt?
Ga eens naar \\10.0.0.2 waarbij 10.0.0.2 het IP van een andere computer is, je krijgt alle shares te zien. Rechtermuisknop op een share en zoek daar de optie "Map network drive". Windows NT/2000/XP heeft die optie, wellicht 98 ook. Hier kun je aangeven welke drive letter je wilt toewijzen. Als dit niet werkt, weet ik het niet.
|
Oh je wilt gewoon een NETWERKSCHIJF aanmaken onder Win98? Nou, dat kan:
Ga naar je pc toe in het netwerk, bijv \\computer3. Als je op Computer 3 je schijven gedeeld hebt dan staan zie je ze op je eigen pc in de vorm van een map. Rechtermuisklik op de schijf die je als netwerkstation wilt gebruiken, bijv C:\, en kies 'Netwerkverbinding Maken'. Nu krijg je een schermpje, je kunt een driveletter toekennen (die je dan uiteraard op je eigen pc ziet) en klaar ben je, je ziet de netwerkschijf gewoon onder Deze Computer. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Klus is geklaard.
Was inderdaad zo eenvoudig dat ik met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving heb geklikt en toen de drive en het pad heb aangegeven onder Netwerkverbinding maken. Bedankt allemaal voor het meedenken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[HD] nieuwe met win98 SCREAM! | 17 | 18-02-2004 18:48 | |
Software & Hardware |
[win98] windows ontmantelen Kawouter | 3 | 09-10-2003 08:33 | |
Software & Hardware |
[win98] usbscan.sys SuperS | 2 | 08-07-2003 12:42 | |
Software & Hardware |
[Win98] niet meer opstarten WolterB | 4 | 09-03-2003 10:34 | |
Software & Hardware |
[win98 se] aflsuiten... Verwijderd | 1 | 07-01-2003 20:57 | |
Software & Hardware |
[win98] netwerk/mappen delen (tabblad staat er niet) Ann_oud | 2 | 27-06-2002 21:40 |