Advertentie | |
|
![]() |
|
OOP in PHP heb ik nooit gebruikt en me nooit in verdiept. Mijn code is aardig overzichtelijk door gebruik van strict gescheiden onderdelen (en dus verschillende bestanden) en door gebruik van algemeen bruikbare functions. Zo kan ik heel snel SQL queries uitvoeren en verwerken:
Code:
$users = sql('SELECT * FROM users'); foreach ($users as $user) echo($user['username'].'<br />'); Ik denk dat OOP vooral handig is naarmate je project groter wordt. Onder Delphi heb ik altijd in OOP gewerkt, dat vond ik altijd heel fijn werken, vooral omdat je met forms e.d. ook echt met objecten werkt, in PHP ligt dat anders. Maar áls je besluit je rewrite in OOP te doen, zou ik toch wachten op PHP5, tenzij de nood heel hoog is voor een rewrite. Je hoeft niet persé te wachten op de final versie, RC1 etc. is voldoende. Zorg wel dat je dat op een systeem onafhankelijk van het forum/frontpage draait, de kans op exploits bestaat natuurlijk altijd. Alhoewel als dat bekend wordt natuurlijk een fix voor is, kwestie van dat beetje in de gaten te houden. Abonneren op CERT-NL waarschuwingsdienst is ook heel handig: www.waarschuwingsdienst.nl
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb er niet zo veel verstand van, tis al weer even geleden. maar volgens mij laad je eerst een biblotheekje met functies en daar borduur je op verder. Je kan variabelen in heel je programma, per deel van het programma of alleen in de fuctie gebruiken. Ik dacht dat Java de moeder van OOP was, dus waar kan je het beter leren. [iamcj] |
![]() |
||
Citaat:
Of je DB de bottleneck is hangt er toch wel een klein beetje vanaf of je het een beetje handig aanpakt. Als je veel zaken in je scripts afhandelt en alleen maar SELECT * FROM queries doet zal de DB nauwelijks een bottleneck vormen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
M'n UBBHarv site was voornamelijk bezig met 't wachten op de queries, vooral op de statistieken pagina zaten een paar erg heftige joins. Sowieso kost het parsen en executen van een gemiddelde pagina gewoon geen tijd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[PHP] xmlparser (rss feed) Paperz | 10 | 01-11-2005 17:40 | |
Software & Hardware |
[Algemeen/Discussie] Open Source ILUsion | 18 | 29-09-2005 03:30 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 22: Harry Potter, The Cooler en Open Range. AJMouse | 21 | 02-07-2004 16:18 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 20: Out Of Time + VERWACHT: SHREK 2. AJMouse | 17 | 28-06-2004 16:01 | |
Beleidszaken |
Smilies Femme-Fatale | 25 | 20-01-2004 15:39 | |
Software & Hardware |
[PHP] OOP Probleempje Kozak | 3 | 25-10-2002 16:35 |