Advertentie | |
|
![]() |
|
De Grave is gek, dat even eerst.
Maar ik zie niet in waarom dit afbraak van de democratie zou zijn. Zolang de tweede kamer alle bevoegdheden houd om de regering te controleren is er niks aan het handje. Maar inderdaad: eerst maar eens een concreter plan zien.
|
Verwijderd
|
Ik neem dit niet serieus. Ik vind Thom de Graaff een sympathieke kerel en het is vast een kundig politicus, maar hij moet zich wel realiseren dat hij alleen maar een postje Bestuurlijke Vernieuwing heeft gekregen als zoethoudertje, als snoepje om het onwillige kind D'66 bij de regering te betrekken. Het is puur een symboolministerspost.
Alsof in deze tijden bestuurlijke vernieuwing noodzakelijk is. De kosten van het laten doorlichten en eventueel herstructureren van het politieke apparaat zijn al meer dan wat het ooit aan besparingen zal opleveren. |
![]() |
||
Citaat:
( ![]()
|
Nee. Niet eens. Zoals iemand voor mij al zei (ja, het is vroeg, dus ik ben zijn of haar naam even vergeten): dan moeten er vast ministeries samengevoegd worden en zal alles veel langzamer gaan verlopen. Lijkt me niet zo'n goed idee nu.
D66 wil een beetje teveel, mijns inziens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Oneens met de plannen van de Graaff, eens met de linkse kerk hier. Dit zorgt voor een zeer moeilijke taak voor de ministeries en een ministerie zal meer mensen in dienst moeten nemen. Het aantal ambtenaren blijft dus gelijk, op de 3 á 4 ministers na dan.
|
Verwijderd
|
Wanneer het krijgen van een kernkabinet betekent dat er overbodige ministerposten geschrapt gaan worden, is dat goed tegen de bureaucratie; minder mensen, dus minder overleg, dus een vlottere doorvoering van plannen. In dat opzicht dus een goed idee.
Betekent het echter dat ministerposten worden samengevoegd, kan dat de bestuurlijke kant wat gaan bemoeilijken...Hierdoor zal - zoals al eerder is gezegd - zon combi-ministerpost een log, bureaucratisch apparaat worden. In dat geval is het dus een slecht idee. Ik zou wel eens de Graaf's argumenten willen horen hierover. Wat zijn volgens hem de voordelen? En eventuele nadelen? Wat zijn de kosten? etc. Momenteel sta ik er dus nog neutraal tegenover. (En dat voor iets wat van 'mijn' partij komt, hmmm ![]() |
![]() |
|
Van mij mogen ze de hele structuur van het kabinet veranderen. Iedereen maakt maar beloftes in de campagnes, hoeveel van deze beloftes worden waar gemaakt ? En maar belastingen hier en weer een premie daar. Ik denk dat er van elke laag in de bevolking een vertegenwoordiger moet komen, iemand die echt weet hoe zijn "soort" (niet verkeerd bedoeld) leeft en wat deze nodig heeft. Wat moeten we in hemelsnaam een JSF's ?? stop dat geld toch in onderwijs, zorg etc.
MMZZ ik ben wel erg van het topic af aan 't dwalen he! ![]()
||
Citaat:
|
De maatschappij is naar mijn mening een ladder, heb je een laag inkomen of zelfs geen inkomen en dus een uitkering sta je onderaan, heb je een hoog inkomen sta je boven aan. Daar tussen in zitten een aantal "lagen" Ik heb zelf een voorbeeldje: Ik heb een BBL opleiding gedaan, kom dus niet in aanmerking voor OV en studiefinanciering, ik zou het dus moeten doen van een stagevergoeding. Laat ik deze in mijn sector dus niet krijgen. Regels die gemaakt zijn door mensen die zich niet genoeg verdiept hebben in de gang van zaken. Vandaar dat ik bedoelde dat er van elke "laag" eigenlijk een "vertegenwoordiger"moest zijn. Ik snap wel dat dat niet realiseerbaar is, je zou anders een kabinet krijgen van een paar duizend man. maar op deze wijze komen wel reacties van iedereen.En tsja misschien zie ik het wel verkeerd, dat kan ook
||
Citaat:
|
Inkomen, grens trekken is inderdaad moeilijk, vandaar dat deze soort regering ook niet mogelijk is. Met mijn idee zou je ene kabinet hebben van een paar honderd man , schiet inderdaad niet op. maar wat het moraal van mijn verhaal is. dat er naar mijn mening vaker besluiten worden genomen zonder dat er goed is gekeken of deze wel realiseerbaar zijn en of er geen mensen zwaar gedupeerd worden.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook wel gedacht aan een theorie/praktijk-tweekamerstelsel. Aan de ene kant wetenschappers, onderzoekers en filosofen, aan de andere kant de uitvoerender, de mensen van de werkvloer. Dat zou elkaar ook in evenwicht moeten brengen zonder het risico dat er een totaal onkundige sukkel op een bepaalde plek zit (ik noem een Heinsbroek op economische zaken, of een Donner op justitie). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |