Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
waarom zou er een hoofdcoordinator nodig zijn? Nu leven wij toch ook zonder een hoofdcoordinator? we zijn op de wereld gezet door onze ouders en niet in een mandje (of met de ooievaar)? Dus waarom hulp bij het overgaan in het geestelijke? Het is alsof je op een nieuwe wijze verder gaat met je leven (tenminste dit idee heb ik erbij).
liefs, hanne |
![]() |
|
![]() |
Twas ook half als grap bedoelt
![]() Maar hoe stel je je het overgaan van je geest voor? Je gaat dood en dan gaat je geest "zomaar" naar een volgend bestaan? of zit het eerst nog in een wachtkamer? of? Greetz Meart
|
Verwijderd
|
hoe ik het mij precies voor moet stellen weet ik niet, maar een tijd geleden heb ik een boek gelezen waarin dit hierin ook beschreven stond, dit vond ik gewoonweg een enorm mooie beschrijving van hoe het zou gaan.
Ik vraag even aan de moeder van mn vriend hoe het boek heette en dan post ik de titel hiervan donderdagavond of vrijdag ochtend. Wanneer je dat boek leest weet je ook waarom ik er in geloof. liefs, hanne |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dieren hebben een groepsziel,zij keren daar terug,mensen hebben een individuele ziel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Onee? Zelfs naar de hemel moeten ze nog per veewagon terwijl mensen eerste klas met een persoonlijke begeleider meemogen. Waarom is een dierenziel anders of minder dan een mensenziel?
|
Ik denk als we hier sterven we de Matrix verlaten en in the real world komen.
![]() Ontopic: Ik weet het niet soms denk ik aan deze dingen maar we zullen wel zien, er achterkomen doen we allemaal maar dan is het te laat. Ik denk niet dat de wetenschap er ooit zal achterkomen.
||
Citaat:
Je weet toch niet of je toevallig voor je geboorte als iets of iemand anders bent gestorven om zo in je huidige leven terrecht te komen? ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Ja, ik heb mij jammer genoeg ook gerealiseerd dat hier veel mensen in reďncarnatie geloven.
Het uitsluiten van een mogelijkheid zonder argumentatie is niet dom? Had dat mij eerder verteld dan had ik het een stuk makkelijker kunnen hebben op school. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom is het jammer dat men in reincarnatie gelooft? Omdat het volgens JOU niet logisch is? Er is wel meer niet logisch maar kan/bestaat ook...
|||||
![]() |
Even op een rijtje.
Ik zeg: "Dat er iets moets zijn omdat er niet niets kan zijn vind ik zo'n domme beredenatie." Met andere woorden: iets zeggen zonder argumenten is dom. Jij zegt: Nee dat is niet dom. ---------------------------------------- Citaat:
Mening: Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS: wat is er nog meer niet logisch maar kan wel? Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 18:41. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed punt 1: het is een hij ![]() Punt 2: een geloof valt heel moeilijk te beredeneren zonder dat het een overtuigingsspelletje wordt dus doet men dit vaak niet tot heel voorzichtig, deze kon zijn beargumentatie niet beter geven dan dit (keep in mind: hij's 13, dan is het al moeilijk genoeg om alles te bevatten) en ik denk dat het hierbij bij velen ophoud. Dat ze dus in reincarnatie geloven omdat het er in hun hoofd niet bijkan dat alles zomaar ineens kan ophouden. Wat Psycho ook zegt, maar in andere woorden. Punt 3: er zijn hier genoeg mensen die niet in dit soort dingen geloven maar toch graag de meningen en argumentatie waar mogelijk van de wel gelovers willen horen. Bv: X2-shade Punt 4: reincarnatie heeft niets met bovennatuurlijke krachten uit te staan maar met de visieuze cirkel die leven/dood heet en de verschillende opvattingen daarover. punt 5: simpel voorbeeldje: verliefdheid/liefde is niet logisch. Wat komt er vaak van: verdriet en ellende en geen uitbreiding van genetische materialen waar wij zoogdieren toch eigenlijk voor zijn: voor het behoud van het ras en de soort. Toch zijn vele mensen verliefd of houden van iemand.
Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 18:55. |
![]() |
|
![]() |
Tja, ik hoor graag goeie argumenten. Ook al zal waarschijnlijk geen één mij kunnen overtuigen. Ik wil zekerheid, duidelijkheid en logica. Ik heb in mijn leven al geleerd dat mensen die iets niet willen begrijpen iets ook niet zullen begrijpen. Ik probeer mensen dus ook niet te overtuigen dat God e.d. niet bestaan. Alleen sommige beredenaties vind ik irriterend. Het enige goede argument voor God of iets in die richting is de ontzetten kleine kans op het onstaan van leven door aminozuren. Een kans die in andere delen van de wetenschap vaak als een onmogelijkheid zou kunnen worden ingeschat.
Op zich probeer ik openminded te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik persoonlijk denk zo over de dood en het leven.
waneer alles begonnen is weet ik niet en dat probeer ik nog steeds uit te vissen hoewel dat natuurlijk zo n vraag is waar je zowat niks op kan vinden. ik denk echter wel dat je van te voren je leven uitkiest. je weet al hoe het gaat aflopen hoewel je dat niet weet tijdens het leven zelf. daarom weten we ook de toekomst niet eh. we moeten onze ziel compleet maken. dat houd in dat je alles een keer moet hebben meegemaakt hebben/gevoelt hebben. als je een ongelovige klote leven heb met lange depresieve periodes dan moet je dat in dat leven hebben gewoon. en daar doorheen slaan. na je dood kom je ergens in een ruimte waar geen tijd is. daarin kan je je volgend leven kiezen. je kan daarin ook blijven hangen maar je zal uiteindelijk door moeten. pas waneer je je ziel compleet heb gemaakt ga je ergens anders naar toe. elke religie noemt het anders christendom noemt het de hemel bijv. hoewel je als paganist bijv hele andere voorstellingen hebt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik sluit reincartnatie niet uit, 't zou kunnen maar toch geef ik "helemaal niks" meer kans. Enne tuurlijk kan je je niks van vorige levens herinneren. Omdat alleen je ziel naar een ander lichaam gaat. Niet je hersenen, dus je herinneringen blijven in je vorige (dode) lichaam achter en gaan dus verloren. Dus je weet maar nooit of er wat VOOR je geboorte was.
||
Citaat:
||
Citaat:
Enne hoe kan je volledig in je ziel treden? Met hulp van iemand anders ofzo?
||
Citaat:
En dat kan door zware meditatie en openstaandheid. Als meditatie moet je het eigenlijk al niet eens meer zien, je geraakt in een soort trance waarin je lichaam er niet meer toe doet en je ziel op dat moment alles is wat bestaat. Hoe het precies gaat is heel moeilijk uit te leggen, maar er zijn genoeg klinieken die deze dingen toepassen om mensen die dat graag willen, omdat ze in dit leven een probleem hebben en denken dat het te maken kan hebben met een vorig leven, te helpen terug te keren naar een vorig leven.
|
![]() |
hier heeft toch ieder zijn eigen mening over en dat is heel normaal, want er is nog niemand echt terug uit de dood gekomen.
er zijn wel mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad en de meesten beschrijven dit dan als een groot wit licht zien, maar echt bewijzen of het waar is kun je niet. ikzelf weet niet wat ik moet geloven, ik heb er heel gemengde gevoelens over en als ik er over denk geeft me dat een akelig gevoel, het liefste denk ik er niet over na, dit klinkt misschien heel raar maar ik kan er niets aan doen. aan de ene kant geloof ik in reiincarnatie, maar aan de andere kant geloof ik gewoon dat er niets is, dat het gewoon zo is dat als je slaapt, dan denk je niet etc. je herrinnert je niets en voor dat je geboren werd was er toch ook nog niets voor je? kortom; ik weet niet wat ik ervan moet denken
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Maaja meningen verschillen he *duh Yora* Ik geloof zelf dat onze ziel er zelf voor kiest waar hij/zij heen gaat nadat de ziel ons lichaam verlaat of het nou de hemel/ een ander leven in een ander lichaam op aarde of een andere planeet (wie weet!!)/enzovoorts is Groetekes, Yoor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Poesiefox heeft gelijk.
Ik heb verder niet het hele topic gelezen vanwege de hinderlijke schrijfstijl van sommige mensen maar ik heb wel een vraag voor diegenen die in reincarnatie geloven: Hoe kan het zijn dat als iedereen maar reincarneert dat de wereldbevolking zo groeit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet alle zielen/geesten worden meteen terug gereďncarneerd, een deel van hen blijft eerst in hun lichaamloze toestand. Maar de vraag die je stelt, heeft me ook al dwars gezeten. Ik denk dat ik me kan voorstellen dat er nieuwe zielen kunnen ontstaan, vooral als oudere, volleerde zielen naar een andere dimensie/wereld over mogen gaan (wat ik geloof). Maar hoe ze kunnen ontstaan... geen idee... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat denk ik, dat je met "logisch" je natuurlijke gevoel bedoelt, omdat ik vroeger zelf zo dacht - en dat óók "logisch" noemde. Dat is allemaal prima, ik zou het niet geloven als ik het zo aanvoelde. Maar wat jij volgens mij doet, is het "logisch" noemen, dat het niet bestaat. Zo breng je volgens mij je gevoel dat het onnatuurlijk is, onder woorden. En dan zeg ik: Logica is iets anders, dan je natuurlijke gevoel ergens over. Logica is een redeneermethode, een denkmethode. Je kunt nooit met logica aantonen (= beredeneren, bewijzen) dat iets NIET bestaat, als je het niet gezien hebt. Want dan moet je het overal gezocht hebben, op alle plaatsen geweest zijn. En dat kan een mens niet. Verder kan je dan menen, dat je overal geweest bent, maar misschien ontdek je later nog wel meer plaatsen (in de geestelijke wereld) waar je nog niet geweest bent. Zolang je niet helderziend, heldervoelend en dergelijke bent, en in het verleden of heden kan kijken, of boven de aardse tijd uitstijgen, kan je niet zeggen dat je overal gekeken hebt, of het bestaat. Toch zijn er hele bevolkingsgroepen (India bijv., de Boedhhisten, de oude Joden, Egyptenaren enz.) die in reďncarnatie geloven. Dat betekent natuurlijk niet, dat je erin moet geloven, want je moet je eigen gevoelens geloven, dat lijkt me gezonder. Maar dan kan het wél betekenen dat al die mensen het niet zómaar zeggen. Misschien hebben die wel ándere gevoelens dan jij. En misschien ervaren sommigen wel iets van herinneringen aan vorige levens ... Je zou dus op z'n minst kunnen concluderen dat je het gewoon simpel NIET WEET - en het daarbij kunnen laten. Natuurlijk, nadat je besloten hebt, dat JIJ zo'n gevoel of ervaring niet kent, en dus weigert, het te geloven. Op zo'n manier hou je het open voor jezelf, sluit je niet allerlei andere manieren van denken af. Je houdt het wat logica betreft op neutraal, en wat je gevoel betreft op nee, dan. Als ik het bij het verkeerde eind heb, en je met "logisch" iets heel anders bedoelt, dan hoor ik het wel. |
![]() |
|
reďncarnatie op een spirituele manier bekeken
Dit is een stukje wat over reďncarnatie gaat. Het is geen echte logica, maar het is een gedachte, die voor veel mensen reďncarnatie aannemelijker maakt. reďncarnatie: na dood een nieuw begin In spirituele kringen worden (dag en nacht), (zomer en winter) en (wakker zijn en slapen) en (leven en dood) wel eens met elkaar vergeleken. Na de ochtend, middag en avond is de dag afgelopen, 'gaat de dag dood'. En na de lente, zomer en herfst 'gaat het jaar dood', er groeit in de winter ongeveer niets. En na elke nacht begint er weer een nieuwe dag, na elke winter begint er weer een nieuwe lente. Het hele gebeuren begint opnieuw, alsof het in een cirkel staat, en na elke ronde gaat de cirkel verder bij het begin. De tijd is cyclisch, (is niet als een lijn, maar als een cirkel), de 4 dagdelen en 4 seizoenen zijn een zich steeds herhalende cirkelgang, is het idee. En zoals de tijd is, de dag en het jaar, zo is de mens ook. Op dezelfde manier gaat de mens zijn bewustzijn dus elke nacht van de aarde weg, als hij slaapt. Dan is hij 'in dromenland', of 'ver boven de aarde, buiten zijn lichaam. Om de volgende ochtend weer wakker te worden. En bijv. de wilde beren houden elke winter hun winterslaap, beginnen in de lente opnieuw "te leven". de tijd als een cirkelgang Deze cirkelgang nu, zo wordt gezegd, die herhaalt zich niet alleen in de dag en nacht en in het jaar, maar ook in het groot, in mensenlevens. Een mensenleven heeft ook 4 levensdelen, zoals de dag 4 dagdelen heeft, en het jaar 4 seizoenen. Je hebt de jeugd, volwassenheid en de ouderdom. Daarna komt de dood. Na de dood begint deze cirkelgang weer opnieuw bij de jeugd. De jeugd komt overeen met de lente en ochtend; de volwassenheid met de middag, als de zon óók "vol" is; en de ouderdom met de avond. De periode van dood zijn komt dan overeen met de nacht en de winter. Men zegt ook wel: "iemand is in de lente van haar leven", of bijv.: "iemand is in de volheid van zijn leven, het volle leven", en: "de man is in de avond van zijn leven". zijn en niet-zijn In de nacht schijnt de zon NIET op aarde, in de nacht is iemands geest ook NIET op de aarde, maar is iemand "ver weg". Zo is iemands geest, als hij dood is, ook NIET op de aarde. Maar "ver weg" van de aarde. Om weer terug te komen in een nieuw leven, een nieuwe ronde dus door jeugd, volwassenheid, ouderdom en dood. Je kunt de dood dus de afwezigheid van leven noemen, zoals de nacht de afwezigheid van het daglicht is. Zo zijn in de cirkelgang van 4 zowel het zonlicht-op-aarde als het zonlicht-níet-op-aarde opgenomen. Zowel het leven als niet-leven, zowel het bewustzijn- op-aarde als het niet-bewustzijn-op-aarde. En zoals het in de éne cirkelgang gaat, gaat het ook in de andere. zo boven, zo beneden Men zegt in spirituele kringen dan: "Zo boven, zo beneden". Zoals de 4 seizoenen en dagdelen zijn, zo is ook het leven voor mens en dier. planten In éénjarige planten kun je dit ook ontdekken: in de lente ontkiemt het zaad en groeit de plant op, zoals in de jeugd het lichaam van de mens 'ontkiemt' en opgroeit. In de zomer bloeit de plant, de mens is dan ook in de bloei van zijn leven. In de herfst is de plant in verval, bladeren vallen af, hij gaat dood, maar er is nieuw zaad. In de herfst van zijn leven gebeurt hetzelfde met het lichaam van de mens. Het raakt in verval en gaat dood, maar er is nieuw zaad voor nieuwe lichamen waarin de mensen die niet op aarde "leven", opnieuw geboren kunnen worden. In de winter is het zaad in de grond, wachtend op een nieuwe lente. Zo wacht de mens, die naar het bovenaardse is gegaan, op een nieuwe geboorte. De bomen zijn wat verder, dat zijn geen éénjarige planten, ze overleven net als de mens meer jaren. Maar aan het einde van het leven van een boom is er zaad, waar de (geest van de) boom, die waarschijnlijk onbewust is, opnieuw in kan geboren worden. Net als bij de mens. Deze cirkelgang zie je terug in de plaats waar de zon en maan zijn in hun baan om de aarde, en in de 4 maanfasen: toenemende, volle, afnemende en nieuwe maan (die is er dus NIET, komt met nacht, dood en winter overeen.) tijd en plaats Ook de aardse TIJD zelf is een cirkelgang, geen rechte lijn. Je hebt de toekomst, het heden, het verleden en een tijd, dat de aardse tijd er NIET is: als je dood bent. Ook 4 tijden dus, net zoals de 4 jáárgetijden. En als je naar het verschijnsel PLAATS kijkt, dan zie je dat er ook 4 soorten plaats zijn: links, voor, rechts en achter (als je onder en boven even vergeet). Je hebt de 4 hoofd - windrichtingen (oosten, zuiden, westen en noorden). 4 elementen In dit stukje zie je steeds het getal 4 opduiken. Het gaat steeds om een cirkelgang van 4 delen. In deze cirkelgang zijn er steeds 4 “elementen”. Die 4 basis-elementen zijn “de bouwstenen van alles, wat geschapen is”, zeiden de oude volken vroeger. In de astrologie en de tarot vind je deze 4 elementen ook terug. Ze worden “de 4 elementen” genoemd. Het element van ochtend, lente, jeugd, en het oosten is het element aarde; het element van middag, zomer, volwassenheid en het zuiden is het element vuur; het element van avond, herfst, ouderdom en het westen is het element water; en het element van nacht, winter, dood en het noorden is het element lucht. Over de juiste windrichting per element zijn de opvattingen trouwens verschillend. Het oosten en noorden worden ook wel verwisseld. Elk van de 12 sterrenbeelden valt onder zo’n element. Zo gaat men er in het spirituele van uit, dat alles met alles samenhangt, en dat het leven en de hele kosmos op deze manier geordend zijn. Als je deze ordening ziet in de natuur, dan past het idee van reďncarnatie hier een onderdeel van. peter. |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof niet dat we een les moeten leren in het leven.
Na de dood (die er natuurlijk niet is, want je bestaat nog) mag je gewoon, net zoals nu, kiezen wat er gebeurt. Reincarneren als wie je wil, in een 'hemel' gaan zitten. wat je maar wil om jezelf te definiëren als Wie Je Bent.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Verzin een nieuwe handtekening voor de forummer boven je Verwijderd | 145 | 22-01-2011 09:57 | |
Psychologie |
Muziektopic #4 coopergirl | 487 | 05-03-2006 20:23 | |
Verhalen & Gedichten |
[ Begin van Verhaal ] Behold, and enjoy... niam | 14 | 04-01-2005 22:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
Films, TV & Radio |
Welke film film heeft het meest indruk op je gemaakt ? Menahem | 64 | 17-12-2002 18:05 |