Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 11:49
dreadlocks
dreadlocks is offline
Post hier je zelfgemaakte foto's. Liefst geen foto's van jezelf, maar bijvoorbeeld foto's van het bos, of een mooie waterval.

(is dit wel een goed topic? mag slotje op als t stoort....)
Oud 11-03-2003, 11:51
dreadlocks
dreadlocks is offline
ik begin wel. Ik heb deze om kwart over 8 's ochtends gemaakt een paar dagen na nieuwjaar. T is bij mij in de buurt.

Oud 11-03-2003, 13:54
STP
STP is offline
Hmm ik vind de foto's kwalitatief gezien en qua kleuren ed. weinig voorstellen... Ik vind de eerste het beste, als je daar dus wat minder had bewogen en misschien nog wat met de kleurtjes had gespeeld viel er veel meer uit het beeld te halen...

Over deze twee ben ik zelf wel redelijk tevreden...
Oud 11-03-2003, 15:40
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
STP schreef op 11-03-2003 @ 14:54:
Hmm ik vind de foto's kwalitatief gezien en qua kleuren ed. weinig voorstellen... Ik vind de eerste het beste, als je daar dus wat minder had bewogen en misschien nog wat met de kleurtjes had gespeeld viel er veel meer uit het beeld te halen...
het is een digitale camera van 75 euro. wat wil je.
Oud 11-03-2003, 15:55
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Bij de eerste foto is het juist wel leuk dat er een beetje bewogen is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
dreadlocks schreef op 11-03-2003 @ 16:40:
het is een digitale camera van 75 euro. wat wil je.
goedkope camera's kan je ook stilhouden....
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:49
\/ince
\/ince is offline

sjah verder vink de foto's niet erg intresant nee.. ondanks de goedkope camera is de shot gewoon niet spannend..

STP: 2e foto is erg vet!
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:30
STP
STP is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 11-03-2003 @ 17:49:
sjah verder vink de foto's niet erg intresant nee.. ondanks de goedkope camera is de shot gewoon niet spannend..
Precies, met goedkope camera's kan je ook prima foto's maken, en met vet dure camera's maak je ook niet alleen maar goede foto's...
Oud 11-03-2003, 22:53
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 11-03-2003 @ 17:10:
goedkope camera's kan je ook stilhouden....
nog een goede opmerking
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 07:28
David
David is offline
o jee .. foto's heb ik best wel veel .

KLIK HIER om al m,n huidige fototjes te bekijken die online staan

doei
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 08:34
italianboy
italianboy is offline
Philip Jintes Fotografie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:37
Type
Type is offline
ik ga er maar 1 hier neer gooien:

(de kleurenversie vind ik het mooiste...
Oud 13-03-2003, 22:33
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
David schreef op 12-03-2003 @ 08:28:

doei
sunset is erg mooi ja
en de rest ook
maar dat tegenlicht. en zo scherp die silhouetten

-
han
Oud 14-03-2003, 14:29
[trm]
[trm] is offline

Oud 14-03-2003, 14:32
[trm]
[trm] is offline
Citaat:
David schreef op 12-03-2003 @ 08:28:

doei
Oud 14-03-2003, 15:24
isaaa
isaaa is offline
http://www.boomspeed.com/isaaa/foto2.jpg

hij is een beetje groot dus behoorlijk aso om 'm ertussen te zetten vandaar...
Oud 14-03-2003, 16:22
noare-deere
noare-deere is offline
In Turkije op de boot..

Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:55
Verwijderd
heb je wel je benen geschoren
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:42
heavinly
heavinly is offline
Italianboy, ik vind je foto's erg gaaf (ik zit nu die van mensen in amsterdam te kijken, mooi! )
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:46
noare-deere
noare-deere is offline
Jawel hoor.. togg??
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 12:18
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
heavinly schreef op 14-03-2003 @ 22:42:
Italianboy, ik vind je foto's erg gaaf (ik zit nu die van mensen in amsterdam te kijken, mooi! )
thnx
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 00:42
Rocksaan
Rocksaan is offline
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 10:51
cottoncandy
cottoncandy is offline

Deze foto's zijn een jaar oud..
Oud 16-03-2003, 10:56
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 16-03-2003 @ 01:42:
gein krijg er bijna jeugdtrauma's van haha... ach ja je moet wat in zo'n saaie mis
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 15:08
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
EggeD schreef op 16-03-2003 @ 11:56:
gein krijg er bijna jeugdtrauma's van haha... ach ja je moet wat in zo'n saaie mis
nee joh, daaar doe ik niet aan
T'is btw de dom in utrecht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 19:29
heavinly
heavinly is offline

(jammer dat ie een beetje wazig is en spiegelt :/ maar ja)

Ja, deze is dus niet helemaal wat het moet zijn maar ja

oke, soms heb ik wel eens een bui dat ik overal foto's van ga maken maar ik zou het graag willen leren om goed te kunnen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:44
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 16-03-2003 @ 16:08:
nee joh, daaar doe ik niet aan
T'is btw de dom in utrecht
leuk gedaan, zon heldere kerken zie je trouwens niet vaak hehe...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:30
Soezen
Soezen is offline
[IMG]http://members.lycos.nl/susanislievig/hpbimg/image001.png[/IMG

Deze heeft een vriendin van mij gemaakt. Van mij. Ze heeft er veel complimenten over gehad enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:31
Soezen
Soezen is offline

bedoelde ik..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:04
An
An is offline

uit verveling gemaakt, vin zelf wel geinig. beetje jammer van die waas ergens.
Oud 18-03-2003, 16:43
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 01:59
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Type schreef op 12-03-2003 @ 17:37:
ik ga er maar 1 hier neer gooien:

http://212.187.92.243/funeralflowersfc.jpg

(de kleurenversie vind ik het mooiste...
Met oprechte deelneming.
Oud 20-03-2003, 16:37
Fantôme
Fantôme is offline
[QUOTE][trm] schreef op 14-03-2003 @ 15:29:
[B]

wauw, erg mooi
Oud 21-03-2003, 17:25
Madgirl
Madgirl is offline
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:55
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
oke, soms heb ik wel eens een bui dat ik overal foto's van ga maken maar ik zou het graag willen leren om goed te kunnen
die van die stoeprand is echt mooi!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 22-03-2003, 09:19
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb een paar hele mooie foto's, maar ik krijg ze er niet op, alleen als ze in t fotoboek staan! Kan je alleen maar foto's uit het fotoboek posten ofzo?

Laatst gewijzigd op 22-03-2003 om 09:23.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:58
ekki
ekki is offline
Citaat:
isaaa schreef op 14-03-2003 @ 16:24:
http://www.boomspeed.com/isaaa/foto2.jpg

hij is een beetje groot dus behoorlijk aso om 'm ertussen te zetten vandaar...
gaaf dat bijtje!! echt lachen, voegt heel veel toe!!!!
Oud 23-03-2003, 12:52
Verwijderd

Een vraagje trouwens, hoe maken jullie mooie fotos bij concerten? Met/zonder flits etc, als er veel/weinig licht is op podium? Want bij veel van m'n concertpics zijn de fotos overbelicht enzo, erg jammer Ik heb ook vaak, dat ik wel klik op een mooi moment, maar de flitser reageert later en dan is de zangeres/zanger weer bewogen oid...wat kan je daar tegen doen?

*newbie in fotograferen*
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
teveel 'gewone' foto's die er wel uit zien....leuk om een tijdschrijft mee te vullen, maar niet echt vernieuwend ofzo...ma.w. ik vind ze niet geweldig...andere daarentegen zijn mooi
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 23-03-2003 @ 13:52:
Een vraagje trouwens, hoe maken jullie mooie fotos bij concerten? Met/zonder flits etc, als er veel/weinig licht is op podium? Want bij veel van m'n concertpics zijn de fotos overbelicht enzo, erg jammer Ik heb ook vaak, dat ik wel klik op een mooi moment, maar de flitser reageert later en dan is de zangeres/zanger weer bewogen oid...wat kan je daar tegen doen?

*newbie in fotograferen*
als ik jou was zou ik sowieso een hoog asa-rolletje gebruiken (800 - 1000 - 1600 asa, moet je zelf even uitzoeken wat je het mooiste vindt) en dan niet flitsen. zie je ook mooi de kleuren van het licht terug in de foto.

Maar volgens mij doet Danny, die hier ook op het forum af en toe rondhobbelt, concertfotografie, dus ik hoop voor je dat hij hier reageert. Hij weet er ongetwijfeld meer vanaf dan ik.
Oud 24-03-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-03-2003 @ 19:36:
als ik jou was zou ik sowieso een hoog asa-rolletje gebruiken (800 - 1000 - 1600 asa, moet je zelf even uitzoeken wat je het mooiste vindt) en dan niet flitsen. zie je ook mooi de kleuren van het licht terug in de foto.

Maar volgens mij doet Danny, die hier ook op het forum af en toe rondhobbelt, concertfotografie, dus ik hoop voor je dat hij hier reageert. Hij weet er ongetwijfeld meer vanaf dan ik.
Ik heb een digitale camera

Punt is, als ik niet flits, dan krijg je eens soort van bewogen effect..heel raar..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:39
Yamyam
Yamyam is offline
En gaat iemand mij dan nog vertellen hoe ik foto's in een post zet die niet in het fotoalbum van scholieren staan?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:55
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 24-03-2003 @ 14:04:

Punt is, als ik niet flits, dan krijg je eens soort van bewogen effect..heel raar..
Even kijken of je ergens je sluitertijd vast kan instellen. Die zal waarschijnlijk worden verhoogd als je niet flitst en het is te donker...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:07
[trm]
[trm] is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 24-03-2003 @ 14:04:

Dat is heel logisch - als het donker is bij een concert, en je flitst niet, valt er niet genoeg licht op de 'film' (okee, die heb je niet bij digitale fotografie, maar je snapt wel wat ik bedoel) en is de sluitertijd dus langer, om uberhaupt beeld te krijgen. Als de sluitertijd net zo kort zou zijn zonder flits als met, dat ismeestal 1/125e seconde ofzo, zou je alleen maar zwart, of een veel te donkere foto krijgen.

Wat je dus moet doen, is of de camera stilhouden - ergens neerzetten werkt het best - of de gevoeligheid van de camera hoger instellen - bij mijn camera kun je kiezen uit 200, 400 en 800 ISO - of de sluitertijd korter instellen en hopen dat je beeld krijgt, en als dat niet kan, de flitser aanzetten en hem afdekken met een vinger ofzo.
Oud 24-03-2003, 15:15
[trm]
[trm] is offline

Oud 24-03-2003, 15:56
ekki
ekki is offline
Citaat:
[trm] schreef op 24-03-2003 @ 16:07:
Dat is heel logisch - als het donker is bij een concert, en je flitst niet, valt er niet genoeg licht op de 'film' (okee, die heb je niet bij digitale fotografie, maar je snapt wel wat ik bedoel) en is de sluitertijd dus langer, om uberhaupt beeld te krijgen. Als de sluitertijd net zo kort zou zijn zonder flits als met, dat ismeestal 1/125e seconde ofzo, zou je alleen maar zwart, of een veel te donkere foto krijgen.

Wat je dus moet doen, is of de camera stilhouden - ergens neerzetten werkt het best - of de gevoeligheid van de camera hoger instellen - bij mijn camera kun je kiezen uit 200, 400 en 800 ISO - of de sluitertijd korter instellen en hopen dat je beeld krijgt, en als dat niet kan, de flitser aanzetten en hem afdekken met een vinger ofzo.
als je de camera ergens neerzet en je object beweegt, heb je er nog weinig aan.

jammer dat je (de topicstarter) een digitale camera hebt, daar kan je inderdaad vaak minder mee. je moet 'ns kijken of je het asa inderdaad op die camera kunt instellen. als dat kan, kan je vast ook de sluitertijd instellen. als dat zo is, zou ik daar 'ns mee proberen te experimenteren.
anders vrees ik dat je weinig andere keus hebt.
Oud 24-03-2003, 16:16
Verwijderd
thanx..ik zal ff kijken of ik dat kan instellen.

ja digicam is soms wel handig, maar ook wel irri, hij stelt ook automatisch scherp en dat gaat ook lang nie altijd goed

maarja je kan nie alles hebben

heb btw een fuji finepix 204
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:45
[trm]
[trm] is offline
jammer dat je (de topicstarter) een digitale camera hebt

Ik heb sinds kort ook een digitale camera, naast een gewone spiegelreflexcamer, en ik moet zeggen dat digitaal juist wel erg prettig is. Eindeloos foto's maken zonder je zorgen te maken om ontwikkelkosten, en zo'n compact digitaal ding is veel handiger dan een grote lompe camera. Je kan er inderdaad minder mee, maar voor snelle foto's is dat vind ik niet zo erg.

ja digicam is soms wel handig, maar ook wel irri, hij stelt ook automatisch scherp en dat gaat ook lang nie altijd goed

Ik heb een Ricoh RR30, en daar kun je ook kiezen voor handmatig scherpstellen. Dat is praktisch als de camera weer eens besluit heel ergens anders op te focussen dan de bedoeling is.

&

ik vind de foto's van CottonCandy heel mooi.
Oud 25-03-2003, 18:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
[trm] schreef op 24-03-2003 @ 19:45:
jammer dat je (de topicstarter) een digitale camera hebt

Ik heb sinds kort ook een digitale camera, naast een gewone spiegelreflexcamer, en ik moet zeggen dat digitaal juist wel erg prettig is. Eindeloos foto's maken zonder je zorgen te maken om ontwikkelkosten, en zo'n compact digitaal ding is veel handiger dan een grote lompe camera. Je kan er inderdaad minder mee, maar voor snelle foto's is dat vind ik niet zo erg.
tuurlijk is digitaal ook wel prettig (ik heb trouwens net een digitale camera gekocht), maar het is lastig als je dit soort lastige dingen wilt gaan doen als concertfotografie en je kan niets instellen... net zo lastig als wanneer j een gewone analoge camera hebt waar je niks kan instellen dus.
het beste is in ieder geval een camera waarbij je sluitertijd en diafragma zelf in kan stellen. en digitaal waar je evt ook nog de asa in kan stellen. alleen gaat het diafragma bij digitale camera's meestal maximaal maar tot 8 = beetje jammer ook (ik heb het eventjes niet over digitale spiegelreflexen met verwisselbare lenzen enzo).

ik bedoelde trouwens niet de topicstarter, maar degene die het over die concertfoto's had.

eventjes nog over die foto's: bij de meeste camera's heb je ook nog de mogelijkheid nog wat over- of onder te belichten (met + en - ofzo). kijk daar anders 'ns na, misschien kun je wel flitsen maar wat onderbelichten ofzo... weet ik veel (ik denk trouwens niet, want als je flitst moet je sluiter een minimale tijd openstaan).
Oud 25-03-2003, 18:13
ekki
ekki is offline
niet allemaal even supermooi, sommige wel, sommige gewoon leuk:

typisch geval van: before - after (voor en na het schoonmaken dus, die bruine is ervoor (ofcourse):

Exact dezelfde plek, maar een andere sluitertijd:

Voorderest nog wat bloemen:

dit waren de foto's die ik momenteel op m'n pc heb staan en die volgens mij al in topics hebben gestaan. maar dat maakt niet uit (vind ik).

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 18:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten