Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
o jee .. foto's heb ik best wel veel .
KLIK HIER om al m,n huidige fototjes te bekijken die online staan ![]() doei |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
http://www.boomspeed.com/isaaa/foto2.jpg
hij is een beetje groot dus behoorlijk aso om 'm ertussen te zetten vandaar...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Een vraagje trouwens, hoe maken jullie mooie fotos bij concerten? Met/zonder flits etc, als er veel/weinig licht is op podium? Want bij veel van m'n concertpics zijn de fotos overbelicht enzo, erg jammer ![]() *newbie in fotograferen* |
![]() |
||
Citaat:
Maar volgens mij doet Danny, die hier ook op het forum af en toe rondhobbelt, concertfotografie, dus ik hoop voor je dat hij hier reageert. Hij weet er ongetwijfeld meer vanaf dan ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Punt is, als ik niet flits, dan krijg je eens soort van bewogen effect..heel raar.. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat je dus moet doen, is of de camera stilhouden - ergens neerzetten werkt het best - of de gevoeligheid van de camera hoger instellen - bij mijn camera kun je kiezen uit 200, 400 en 800 ISO - of de sluitertijd korter instellen en hopen dat je beeld krijgt, en als dat niet kan, de flitser aanzetten en hem afdekken met een vinger ofzo.
||
Citaat:
jammer dat je (de topicstarter) een digitale camera hebt, daar kan je inderdaad vaak minder mee. je moet 'ns kijken of je het asa inderdaad op die camera kunt instellen. als dat kan, kan je vast ook de sluitertijd instellen. als dat zo is, zou ik daar 'ns mee proberen te experimenteren. anders vrees ik dat je weinig andere keus hebt.
|
jammer dat je (de topicstarter) een digitale camera hebt
Ik heb sinds kort ook een digitale camera, naast een gewone spiegelreflexcamer, en ik moet zeggen dat digitaal juist wel erg prettig is. Eindeloos foto's maken zonder je zorgen te maken om ontwikkelkosten, en zo'n compact digitaal ding is veel handiger dan een grote lompe camera. Je kan er inderdaad minder mee, maar voor snelle foto's is dat vind ik niet zo erg. ja digicam is soms wel handig, maar ook wel irri, hij stelt ook automatisch scherp en dat gaat ook lang nie altijd goed Ik heb een Ricoh RR30, en daar kun je ook kiezen voor handmatig scherpstellen. Dat is praktisch als de camera weer eens besluit heel ergens anders op te focussen dan de bedoeling is. & ik vind de foto's van CottonCandy heel mooi. ![]()
||
Citaat:
het beste is in ieder geval een camera waarbij je sluitertijd en diafragma zelf in kan stellen. en digitaal waar je evt ook nog de asa in kan stellen. alleen gaat het diafragma bij digitale camera's meestal maximaal maar tot 8 = beetje jammer ook (ik heb het eventjes niet over digitale spiegelreflexen met verwisselbare lenzen enzo). ik bedoelde trouwens niet de topicstarter, maar degene die het over die concertfoto's had. eventjes nog over die foto's: bij de meeste camera's heb je ook nog de mogelijkheid nog wat over- of onder te belichten (met + en - ofzo). kijk daar anders 'ns na, misschien kun je wel flitsen maar wat onderbelichten ofzo... weet ik veel (ik denk trouwens niet, want als je flitst moet je sluiter een minimale tijd openstaan).
|
niet allemaal even supermooi, sommige wel, sommige gewoon leuk:
typisch geval van: before - after (voor en na het schoonmaken dus, die bruine is ervoor (ofcourse): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Exact dezelfde plek, maar een andere sluitertijd: ![]() ![]() Voorderest nog wat bloemen: ![]() ![]() ![]() ![]() dit waren de foto's die ik momenteel op m'n pc heb staan en die volgens mij al in topics hebben gestaan. maar dat maakt niet uit (vind ik).
Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 18:24. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
ARTistiek |