Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ook nog een soort natuurwet: er kan niets nieuws ontstaan zonder reeds bestaande materie, energie en informatie/intelligentie. In de evolutietheorie wordt het bestaan van materie en energie wel verklaard (eigenlijk ook niet goed, maar ja, dat is wéér een andere discussie ![]() Waar komen de dieren, de planten en niet te vergeten wijzelf dan vandaan? Een intelligentie die heel het omniversum kan bevatten. Een intelligentie die de macht heeft om dat alles te construeren en te scheppen. Want dat het omniversum niet geconstrueerd is, valt niet te ontkennen. Er zit logica in, alles past, alle organismen zijn zo enorm geavanceerd, op dat niveau kunnen wij misschien niet eens komen. Er moet dus een God bestaan, die het omniversum heeft geschapen. Die God moet almachtig zijn, en oneindig. (Aangezien Hij ook de tijdsdimensie(s?) geschapen moet hebben, kan Hij niet afhankelijk zijn van tijd, en heeft Hij dus geen begin en geen einde.)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rest heb ik niet eens zin om te lezen... |
![]() |
||
Citaat:
2) Dat is iets totaal anders. Gedachten veranderen sowieso, door nieuwe informatie die binnenkomt, redeneringen die worden afgewikkeld, herinneringen die boven komen, etc. etc. Dus totaal niet vergelijkbaar met DNA. 3) Ik zal het eens opzoeken, want het is toch echt zo. 4) Ook goed, dan verklaart het helemaal niets. ![]() 5) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan moet er wel eerst het een en ander gebeuren, zo moeten de poolkappen smelten zodat er vloeibaar water is. En er moeten wat toevallige dingen gebeuren, zoals blikseminslagen of straling uit het heelal, zodat anorganische stof organisch kan worden en zich kan repliceren. Maar die kans lijkt me vrij klein. En als er dan al leven ontstaat lijkt het me sterk dat daar dinosaurussen uit voorkomen. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het punt is dat zo'n goede mutatie alleen maar zin heeft als het in de eerste celdeling vlak na de bevruchting plaatsvindt, omdat het zich anders niet kan 'verspreiden'. En het punt is dat als er dan een mutatie plaatsvindt, het embryo niet-levensvatbaar is. Of wel geboren wordt maar mismaakt is. (Een koe met vijf poten bijv.) Er is ook nog nooit een mutatie waargenomen waarvan het resultaat nuttig is. ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[SciFi Verhaal] The Wall proycon | 7 | 27-12-2005 21:12 | |
Muziek |
nog maar 1 dan: luistertopic Verwijderd | 500 | 24-10-2004 14:47 | |