![]() |
|
Ik denk dat het allebei belangrijk is. Ik was er geestelijk nog niet aan toe ontmaagd te worden maar lichamelijk wel. Alleen maakte de jongen daar niet gebruik van. Als ik er wel klaar voor was geweest geestelijk had mijn lichaam wel mee gewerkt...
|
Geestelijk moet je er echt wel aan toe zijn, al moet je ook lichamelijk dat aan kunnen, nu is het meestal zo dat tegen de tijd dat je geestelijk er klaar voor bent dat je lichaam er ook klaar voor is. En dan bedoel ik dat je er ECHT geestelijk klaar voor moet zijn en dat niet zeggen want sex is stoer en je bent volwassen las je dat doet. Das nl onzinnig!
Al komen te veel mensen er pas NA de sex achter dat je er geestelijk toch niet echt klaar voor waren ![]() *Kim is ook even weg geweest, gelijk een langdradig, onsamenhanged lul-verhaal*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Geestelijk én lichamelijk klaar, dus. Ik zou zelfs bijna zeggen 'wachten tot je volgroeid bent', want er verandert toch nog wel het een en ander. Ik was toen ik net ongesteld was ook lichamelijk nog echt niet toe aan sex, dat zou toen helemaal niet hebben gepast. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In ehm, ik dacht dat het het noorden van Somalie was, zijn een hele hoop dorpen waar kinderen van 10 al sex hebben. 12 is daar de gemiddelde leeftijd voor sex; de meeste mensen zijn 10, 11, 12 of 13, en er zijn er een paar die netjes wachen tot ze getrouwd zijn met een jaar of 16. Omdat die kinderen sex hebben met kinderen van hun eigen leeftijd, pást het wel. Jammer alleen dat nét daar in de omgeving ongeveer één op de vijf mensen besmet is met HIV... dat wordt op deze manier ook niet echt minder. Kinderen daar krijgen op de basisschool al sexuele voorlichting, maar dat helpt niet echt want maar de helft van de kinderen zit op school. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Rook jij? (2009) Hulk | 192 | 02-08-2009 12:32 | |
Seksualiteit |
Het fetish-topic so much sushi | 61 | 24-01-2006 18:26 | |
Liefde & Relatie |
Spermadonatie of Adoptie? Verwijderd | 56 | 29-08-2005 10:08 | |
Psychologie |
Ik zei iedereen de oren van z'n lijf..help me :( Lil'Girl | 10 | 15-10-2003 18:15 | |
Psychologie |
Door geestelijke problemen lichamelijke klachten krijgen Wasteland | 28 | 14-04-2003 11:11 | |
Liefde & Relatie |
´Players` die zeggen, ik ben eigenlijk heel gevoelig en onzeker over mezelf.. Kleintjeyakult | 29 | 03-06-2002 20:22 |