Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 18:07
snarl
snarl is offline
wat vinden jullie belangrijker, geestelijk goed voorbereid zijn (en dus redelijk volwassen) op sex (1e keer) of lichamelijk (dus lichamelijk volwassen zijn) ??

en wat is leuker/beter/..., geestelijk goede sex (echt zien dat je partner van je houdt etc) of lichamelijk goede sex; lekker dus.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:09
Ogthala
Ogthala is offline
Als je lichamelijk niet klaar bent voor sex moet je er sowieso niet aan beginnen.

Persoonlijk schep ik meer genoegen uit geestelijke zaken dan uit fysieke zaken.
Oud 30-06-2003, 18:09
LaDonna
LaDonna is offline
In allebei de opzichten ga ik voor geestelijk!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:10
Verwijderd
ik vind het allebei belangrijk.. 't kan aan mij liggen..
maar als je geestelijk klaar bent en lichamelijk niet, heb je waarschijnlijk wel pijn.. dusja daar is nix aan..
en als je lichamelijk klaar bent en geestelijk niet, dat is ook niet zo leuk want dan ga je er veel over nadenken en spijt hebben enzo..

en ik vind het zelf leuker om echt te zien dat mijn vriend van me houdt.. nouja er zijn wel eens paar uitzonderingen, als ik gedronken heb ofzo dat ik echt sex wil hebben omdat ik het heerlijk vind.. maar meestal ga ik voor het geestelijke
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:15
Verwijderd
Geestelijk goede sex vind ik véél beter. Lichamelijk maakt me niet zoveel uit, als ik gek op iemand ben dan hoeft er van mijn kant ook helemaal geen lichamelijke aantrekkingskracht te zijn. Ik hoef z'n lichaam niet opwindend te vinden zeg maar. Ik word dan vanzelf wel opgewonden van alles aan hem, juist omdat ik dan zo gek op hem ben.

Ik wil tijdens de sex kunnen voelen dat hij van me houdt, dat hij alles met liefde doet. Sex puur uit liefde dus, niet uit lust.

Als ik het gevoel heb dat hij iets niet met liefde doet dan voel ik me er niet goed bij.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:37
)Vampje(
)Vampje( is offline
Geestelijk.
Als ik nu terug kijk op mijn eerste keer, was ik er volgens mij nog helemaal niet aan toe. Geestelijk niet, en lichamelijk ook niet. Daarbij hield ik niet van hem, dus waarom heb ik het nou eigenlijk gedaan? Had ik maar gewacht totdat ik mijn huidige vriend ontmoette, hij is de eerste man van wie ik echt hou en voor wie mijn gevoelens oprecht zijn. Met andere woorden: hij zou de beste 'ontmaagdingskandidaat' geweest zijn.

Aan de andere kant: je moet ook een beetje weten wat deze wereld je te bieden heeft op seksueel gebied, als je de rest van je leven bij je eerste sekspartner blijft, heb je kans dat je nieuwsgierigheid er op een gegeven moment voor zorgt dat je relatie stukloopt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:49
Verwijderd
Als je er niet lichamelijk klaar voor bent, ben je waarschijnlijk een jaar of 12 en ben je er dus ook niet geestelijk klaar voor. Lichamelijke klaarheid lijkt mij dus een voorwaarde voor geestelijke klaarheid. Ergo, onbeantwoordbare vraag.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:55
LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
Het is allebei belangrijk...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:04
Magdalena
Magdalena is offline
in beide gevallen geestelijk.
het lijkt mij gewoon tien keer leuker om seks te hebben met iemand waarvan je houdt. Mijn vriend en ik hebben zo vaak seks waarbij één van de twee of we misschien zelfs allebei niet klaarkomen maar waarbij het toch fantastische seks is, omdat we zoveel van elkaar houden. Beiden hebben we ook niet de behoefte om per sé klar te komen.
Seks is denk ik ook het leukst als je inderdaad geestelijk wat ouder bent, wat meer hebt geleerd verantwoordelijk te zijn voor je eigen leven en goed te kunnen uiten wat je wel en niet fijn vindt.

Vampiria schreef:
Citaat:
Aan de andere kant: je moet ook een beetje weten wat deze wereld je te bieden heeft op seksueel gebied, als je de rest van je leven bij je eerste sekspartner blijft, heb je kans dat je nieuwsgierigheid er op een gegeven moment voor zorgt dat je relatie stukloopt.

Mijn vriend en ik hebben elkaar ontmaagd, maar ik kan me (op dit moment) niet voorstellen dat ik ooit met iemand anders seks zou willen. Wij zijn beiden erg experimenteel en verkennen gewoon met zijn tweeën wat er zoal in de wereld te koop is op seksueel gebied. Ik zie niet echt in waarom dit per sé met iemand anders moet .
Oud 01-07-2003, 23:10
KiMZz
KiMZz is offline
Ik denk dat het allebei belangrijk is. Ik was er geestelijk nog niet aan toe ontmaagd te worden maar lichamelijk wel. Alleen maakte de jongen daar niet gebruik van. Als ik er wel klaar voor was geweest geestelijk had mijn lichaam wel mee gewerkt...
Oud 01-07-2003, 23:24
Verwijderd
je moet eerst lichamelijk voorbereid zijn.. dat is belangrijk.. maar nog belangrijker is geestelijk!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 00:03
Qimm
Qimm is offline
Geestelijk moet je er echt wel aan toe zijn, al moet je ook lichamelijk dat aan kunnen, nu is het meestal zo dat tegen de tijd dat je geestelijk er klaar voor bent dat je lichaam er ook klaar voor is. En dan bedoel ik dat je er ECHT geestelijk klaar voor moet zijn en dat niet zeggen want sex is stoer en je bent volwassen las je dat doet. Das nl onzinnig!
Al komen te veel mensen er pas NA de sex achter dat je er geestelijk toch niet echt klaar voor waren

*Kim is ook even weg geweest, gelijk een langdradig, onsamenhanged lul-verhaal*
Oud 02-07-2003, 00:25
Verwijderd
Dat lijkt me simpel. Lichamelijke volwassenheid is sowieso een conditio sine qua non. Pas daarna kun je gaan kijken wanneer je geestelijke volwassenheid hebt bereikt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 02-07-2003 @ 01:03:
Geestelijk moet je er echt wel aan toe zijn, al moet je ook lichamelijk dat aan kunnen, nu is het meestal zo dat tegen de tijd dat je geestelijk er klaar voor bent dat je lichaam er ook klaar voor is. En dan bedoel ik dat je er ECHT geestelijk klaar voor moet zijn en dat niet zeggen want sex is stoer en je bent volwassen las je dat doet. Das nl onzinnig!
Al komen te veel mensen er pas NA de sex achter dat je er geestelijk toch niet echt klaar voor waren
Jaja, nu weten we het wel

Geestelijk én lichamelijk klaar, dus. Ik zou zelfs bijna zeggen 'wachten tot je volgroeid bent', want er verandert toch nog wel het een en ander. Ik was toen ik net ongesteld was ook lichamelijk nog echt niet toe aan sex, dat zou toen helemaal niet hebben gepast.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-07-2003 @ 14:02:
Jaja, nu weten we het wel
Ik doel niet op jou, maar in het algemeen
Doos
Oud 02-07-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 02-07-2003 @ 15:05:
Ik doel niet op jou, maar in het algemeen
Doos
Muts
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 02-07-2003 @ 15:02:
Ik was toen ik net ongesteld was ook lichamelijk nog echt niet toe aan sex, dat zou toen helemaal niet hebben gepast.
misschien wel met een jongetje van dezelfde leeftijd

In ehm, ik dacht dat het het noorden van Somalie was, zijn een hele hoop dorpen waar kinderen van 10 al sex hebben. 12 is daar de gemiddelde leeftijd voor sex; de meeste mensen zijn 10, 11, 12 of 13, en er zijn er een paar die netjes wachen tot ze getrouwd zijn met een jaar of 16. Omdat die kinderen sex hebben met kinderen van hun eigen leeftijd, pást het wel. Jammer alleen dat nét daar in de omgeving ongeveer één op de vijf mensen besmet is met HIV... dat wordt op deze manier ook niet echt minder. Kinderen daar krijgen op de basisschool al sexuele voorlichting, maar dat helpt niet echt want maar de helft van de kinderen zit op school.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-07-2003 @ 20:43:
misschien wel met een jongetje van dezelfde leeftijd

In ehm, ik dacht dat het het noorden van Somalie was, zijn een hele hoop dorpen waar kinderen van 10 al sex hebben. 12 is daar de gemiddelde leeftijd voor sex; de meeste mensen zijn 10, 11, 12 of 13, en er zijn er een paar die netjes wachen tot ze getrouwd zijn met een jaar of 16. Omdat die kinderen sex hebben met kinderen van hun eigen leeftijd, pást het wel. Jammer alleen dat nét daar in de omgeving ongeveer één op de vijf mensen besmet is met HIV... dat wordt op deze manier ook niet echt minder. Kinderen daar krijgen op de basisschool al sexuele voorlichting, maar dat helpt niet echt want maar de helft van de kinderen zit op school.
Hmnee, niet echt. Maar ik was dan ook een beetje laat.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:26
The Pirate
The Pirate is offline
Geef mij maar een goede combinatie van beide want wie geestelijk niet klaar is kan dat lichamelijk ookni bv. klaarkomen.
Sex is iets persoonlijks dus moet je er eerst geestelijk voor klaar zijn eer je je lichaam toont aan je vriendin.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten