Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 21:46
raarbeestje
raarbeestje is offline
ik weet niet of het hier moet staan...maar ik doe het toch...

waarom wordt ik of vrienden van mij bedreigt omdat ze anders zijn (gothic's )
ja niet dak wil zegge dak een goth ben maar ik kleed me wel zo en ik voel me er wel verwant van maar om nou te zegge IK BEN EEN GOTH is ook overdreven

maar waarom doen mensen dit ?!
uit frustratie?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 21:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik zie echt TOTAAL geen verband met mystiek, maargoed....

1) onwetendheid
2) zwart schaap nodig
3) slechte ervaring met bepaalde gothics en daaropvolgend generalisatie.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:48
Tjaslon
Tjaslon is offline
Ach om de zelfde reden als waarom jij je anders kleed: groeps gevoel te versterken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:48
lune
lune is offline
omdat ze het niet snappen en ze vinden het grappig en stoer om te don ze doen het ook alleen als ze met een groepje zijn.
Naar mij word ook de heletijd stomme alto geroepen en dat soort dingen, ik voel me geen alto ok ik draag wijde broeken maar daar stopt het ook wel ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:49
raarbeestje
raarbeestje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-06-2003 @ 22:47:
ik zie echt TOTAAL geen verband met mystiek, maargoed....

1) onwetendheid
2) zwart schaap nodig
3) slechte ervaring met bepaalde gothics en daaropvolgend generalisatie.
neej maar oke...ik weet anders nie waar ik hem neer moet zette..
en het heeft er beetjuh wel mee te maken..
ik bedoel...
mensen vinden goth's misterieus...ze weten niet wat het is het is duister voor hun dan he...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:49
eefjeefje
eefjeefje is offline
tja, gothics hebben toch ook wel groepen die ze zelf niet leuk vinden? Gewoon de puberteit joh.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
zlef vind ik het over het algemeen uberlelijk hoe ze eruit zien en kleden. En dat in combinatie met het normale gedrag van bepaalde mensen, zie ik wel dat gebeuren dat je uitgescholden kan worden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:00
raarbeestje
raarbeestje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-06-2003 @ 22:51:
zlef vind ik het over het algemeen uberlelijk hoe ze eruit zien en kleden. En dat in combinatie met het normale gedrag van bepaalde mensen, zie ik wel dat gebeuren dat je uitgescholden kan worden.
neej maar STEL...iedereen loop er bij als goth he STEL...
dan zijn de mensen die zich met strakke broeken en puntschoenen dan gedoemd om uitgescholden te worden...

ik bedoel waarom is het een reden om mense uit te schelden en zelfs met de dood te bedreigen (dat is dus bij mij gebeurt)
omdat ik anders ben dan de doorsnee mensen?

ik kleed me omdat ik me dan fijner voel...omdat ik zo'n beetjuh meer in mijn eigen wereldje zit maar ik snap niet dan ik dan meteen slecht ben of wat dan ook?!

oke ik vind sommige kleren van mensen ook niet mooi ga ik schelde?! neej...ik laat ze met rust als hun het mooi vinde en hun er fijn in voelen mijn best ja toch
zow hoort het toch ook?!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
raarbeestje schreef op 23-06-2003 @ 23:00:
knip
sja, dat moet je mij niet vragen. Ik zeg alleen dat er mensen zijn die zo doen tegen minderheden. En als gothic geval, val je nogal op, dus uit die combinatie kan ik snappen dat er op gothics gescholden wordt o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:06
raarbeestje
raarbeestje is offline
dus als je opvalt wordt je uitgescholde?!
oke neej das lekker aardig...

zow van OW DIE DURFT TE DOEN WAT ZE ZELF WIL KOM WE GAAN SCHELDE
*sick*
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
ja, er zijn (helaas) genoeg mensen met zo'n instelling.

en als je dat ook nog eens opvalt, dan heb je al helemaal een grotere kans op aanpak. Dat lijkt me verder logich. Zwakkere groepen zijn makkelijkere doelwitten etc...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:55
Verwijderd
Hoe mooi er ook geantwoord wordt zonder belachelijke replies... Dit past toch echt niet op mystiek. Psychologie dan maar. Ik hoop dat het daar even goed verder gaat.

En tja... mensen houden gewoon niet van alles wat anders is... zo zitten ze nu eenmaal in elkaar. Maar als je de juiste mensen vindt, kijken ze daar wel doorheen en zien ze dat je een geweldig persoon bent. Ik heb nu ook een heleboel vrienden die, als ze de moeite niet hadden gedaan om mij te leren kennen, nooit met mij gezien wilden worden .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:37
Fantôme
Fantôme is offline
een echt goede reden (in mijn ogen) is er nooit, om iemand uit te schelden. Toch hebben mensen vaak wel hun eigen reden.
Mensen willen over het algemeen sowieso graag bij een groep horen, en bij een groep hoort vaak ook het verschijnsel 'wij zijn beter dan hen' (dit kan ik wel uitgebreider uitleggen, maar ff geen zin in)

Maar laat je niet op je kop zitten.
je bent wie je bent en waar je je lekker bij voelt, en niet waar ANDEREN zich lekker bij voelen.

-xxx- Wendy
Oud 24-06-2003, 13:42
pyres74
pyres74 is offline
ja ehmm wat moet ik zeggen...

ik heb veel vrienden die zich ook in die lifestyle wagen maar ik ken ook mensen die goth zijn en die sporen dus echt niet. beetje jammer dat iedereen dan gaat generaliseren maar serieus

sommige goth's sporen echt niet
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:44
alpha
alpha is offline
Ik zie nogal een groot verschil in de betekenig 'bedreigt' en 'gepest' ofzo. Van de reacties die ik heb gelezen wordt er toch meer vanuit de pest-kijk gepost. Dus voordat ik me er serieus in ga verdiepen: bedoel je serieus dat jullie bedreigt worden? of toch niet?
Oud 24-06-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 24-06-2003 @ 14:44:
Ik zie nogal een groot verschil in de betekenig 'bedreigt' en 'gepest' ofzo. Van de reacties die ik heb gelezen wordt er toch meer vanuit de pest-kijk gepost. Dus voordat ik me er serieus in ga verdiepen: bedoel je serieus dat jullie bedreigt worden? of toch niet?
Verder: nee, 'anders zijn' is geen goede reden voor pesten, maar het gebeurd helaas maar al te vaak en echt niet alleen bij gothics.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:14
alpha
alpha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 17:02:
Verder: nee, 'anders zijn' is geen goede reden voor pesten, maar het gebeurd helaas maar al te vaak en echt niet alleen bij gothics.
? Wat bedoel je precies met je "Verder: nee, ..."? Ik bedoel ook niet te zeggen dat pesten normaal is en wel mag, maar ik vind het toch nog wel iets anders dan echt bedreigt worden omdat je anders dan anderen bent. Vandaar mijn reactie.
Het komt misschien over, alsof ik het dan maar gewoon vind, nu ik het overlees. Maar dat bedoel ik dus niet!! Dat daar geen misverstanden over bestaan!
Oud 24-06-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 24-06-2003 @ 17:14:
? Wat bedoel je precies met je "Verder: nee, ..."? Ik bedoel ook niet te zeggen dat pesten normaal is en wel mag, maar ik vind het toch nog wel iets anders dan echt bedreigt worden omdat je anders dan anderen bent. Vandaar mijn reactie.
Het komt misschien over, alsof ik het dan maar gewoon vind, nu ik het overlees. Maar dat bedoel ik dus niet!! Dat daar geen misverstanden over bestaan!
Dat was een reactie op een post van de topicstarter, (zeker) niet op jou.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:19
raarbeestje
raarbeestje is offline
Citaat:
alpha schreef op 24-06-2003 @ 14:44:

ik ben wel 2 keer bedreigt met een mes aan mijn keel..
hun zeiden ik moet jou soort niet ik ga jullie uitroeien je hebt nog 1 kans om je te verandere..
ik deed dat dus niet...toen kwamen ze weer...alleen toen kwamen er opeens kei veel mensen aan...dus hun vluchten...
maar goed ik ga liever nog nie dood en al zker nie door hun!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:24
alpha
alpha is offline
Citaat:
raarbeestje schreef op 24-06-2003 @ 17:19:
ik ben wel 2 keer bedreigt met een mes aan mijn keel..
hun zeiden ik moet jou soort niet ik ga jullie uitroeien je hebt nog 1 kans om je te verandere..
ik deed dat dus niet...toen kwamen ze weer...alleen toen kwamen er opeens kei veel mensen aan...dus hun vluchten...
maar goed ik ga liever nog nie dood en al zker nie door hun!
Wow! Jeemig!

Kijk, dat mensen anderen mensen 'raar' of 'gek' vinden, okay. Daar kan ik nog mee leven. Maar dit gaat toch echt wel heel erg ver! Pesten vind ik al belachelijk maar dit! En nee, hier is, vind ik, geen reden voor te noemen. Dit is te. Je kunt echt wel iemand (of zoals blijkt) bepaalde groepen niet mogen maar dit slaat toch echt nergens op!

Ik ben nog steeds verbaasd dat je echt bedreigen bedoelde. Ik geloof je, zeer zeker. Maar toch... Dat er zulke naieve mensen op de wereld zijn.
Oud 24-06-2003, 16:32
Verwijderd
Ik vind het belachelijk...doe event. aangifte, als je durft ed...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:44
alpha
alpha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 17:32:
dat zeker, aangifte doen.
Oud 24-06-2003, 21:14
Nona
Nona is offline
Tja... Pesten doen mensen om bij een groepje te kunnen horen. Laten zien dat je beter bent dan anderen om maar leuk gevonden te worden. Onzekerheid, verveling en prestatiedrang. Soms kunnen mensen de grens alleen niet meer trekken tussen een beetje pesten (wat nog best serieuze gevolgen kan hebben) en echt bedreigen. De scheidingslijn is ook heel vaag. Vaak zullen mensen bij een serieuze bedreigen namelijk zeggen: "Ach, hij zei maar wat... Dat moet je niet serieus nemen." Als het dan wel serieus is zien ze het verschil al niet meer.
Oud 24-06-2003, 21:33
hellion
hellion is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 24-06-2003 @ 14:42:
ja ehmm wat moet ik zeggen...

ik heb veel vrienden die zich ook in die lifestyle wagen maar ik ken ook mensen die goth zijn en die sporen dus echt niet. beetje jammer dat iedereen dan gaat generaliseren maar serieus

sommige goth's sporen echt niet
sommige mensen die geen goth zijn sporen ook niet...dus zie je punt hier niet
Oud 24-06-2003, 21:35
Fantôme
Fantôme is offline
jeemig!!
dit gaat echt veel te ver!!!!
volg leonie's raad op.. en doe aangifte ofzo.
dit kan echt niet!
knuff wendy
Oud 24-06-2003, 21:43
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
raarbeestje schreef op 23-06-2003 @ 22:46:

ja niet dak wil zegge dak een goth ben maar ik kleed me wel zo en ik voel me er wel verwant van maar om nou te zegge IK BEN EEN GOTH is ook overdreven

uit frustratie?!
ik ken het ik word emt een aantal vrienden nie geholpe in de winkel omda we goth/punkers zijn egt dom
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:56
Nona
Nona is offline
Ehm... Ik lees even een paar reacties wat beter. Mensen, het is niet de bedoeling om te gaan flamen of stuk voor stuk te gaan zeggen wat je van gothics vindt. Flamen doen we lekker niet en wat je van gothics vindt doen we niet op psych.

Sorry hoor, ik wil niet lullig doen, maar ik heb meer threads over gothics gezien en daar werd ik niet blij van. Opmerking gaat uiteraard niet voor iedereen op.

Just a sidenote...
Oud 24-06-2003, 22:04
raarbeestje
raarbeestje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 17:32:

ik durf het wel maar ze kunnen mij niet helpen..
ik kende ze niet...2 van hun ware buitenlands of half aan hun praten te horen en de andere 3 week nie ik kon hun gezichten ook niet zien...ze hadde van die "zonneklep dingen op" hoe noem je die en ze keke me niet recht aan ofzow..

mijn vriend is laats ook samen met een andere vriend door hun helemaal in elkaar geslagen met kettingen enz..

en ik wil ook nog even kwijt...dat ik niet vraag wat je van goth's vind..net als kruimel al zei...
er zijn verschillende soorten goth's
en ja ik geef toe er zijn goth's doe niet echt normaal zijn..
maar dat gaat zeker niet op voor alle...
maar niet alle "gewoon gekleden zal ik het maar noemen" zijn normaal dus...

maar mijn vraag is meer waarom mensen het doen..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
raarbeestje schreef op 24-06-2003 @ 23:04:
maar mijn vraag is meer waarom mensen het doen..
Als een teken van zwakte of bangheid...ze proberen zichzelf te maskeren door de aandacht te vestigen op iemand anders...

Zo zie ik het tenminste

En om eerlijk te zijn help bij dat soort mensen helaas maar 1 ding, ze nog banger maken dan ze bij jou proberen te doen...
Oud 24-06-2003, 22:20
raarbeestje
raarbeestje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 24-06-2003 @ 23:15:
Als een teken van zwakte of bangheid...ze proberen zichzelf te maskeren door de aandacht te vestigen op iemand anders...

Zo zie ik het tenminste

En om eerlijk te zijn help bij dat soort mensen helaas maar 1 ding, ze nog banger maken dan ze bij jou proberen te doen...

ja maar wa moet ik doen..ik ben niet zo iemand van ik zal ff iemand iets doen..ik haat dat ik wil nooit iemand pijn doen ik doe eigelijk geen vlieg kwaad ik laat iedereen zin zun waarde...
maar toch doen ze zo echt stom
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
raarbeestje schreef op 24-06-2003 @ 23:20:
ja maar wa moet ik doen..ik ben niet zo iemand van ik zal ff iemand iets doen..ik haat dat ik wil nooit iemand pijn doen ik doe eigelijk geen vlieg kwaad ik laat iedereen zin zun waarde...
maar toch doen ze zo echt stom
Hmmm sja...ik weet t eigenlijk niet...
Met dat soort figuren valt jammer genoeg geen rationeel gesprek te voeren...
Oud 25-06-2003, 10:49
Eend
Eend is offline
Citaat:
raarbeestje schreef op 23-06-2003 @ 22:46:

uit frustratie?!
omdat ze kinderachtig en zielig bezig zijn. Ik hoor het wel vaker dat Gothic's *zwart* gemaakt worden door anderen, maar waarom doen ze dat dan ook niet met de alto's en zo? Gothic's moeten ook weer persé depressief zijn en al die andere vooroordelen. Echt zielig. Ik bedoel...een alto zien ze toch ook niet als een gestoord persoon, dat maar snel naar het gestoordentehuis moeten?
Oud 25-06-2003, 11:13
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-06-2003 @ 11:49:
Ik hoor het wel vaker dat Gothic's *zwart* gemaakt worden door anderen, maar waarom doen ze dat dan ook niet met de alto's en zo?
Geloof mij, iedereen is wel een keer het zaadje...alleen als een lid van opmerkelijke groep gepakt wordt, lijkt het alsof het bij die groep veel vaker voorkomt omdat daar dus sneller de aandacht op valt...
Oud 25-06-2003, 19:10
WinterQueen
WinterQueen is offline
wat lopen jullie je allemaal nou aan te stellen, niet alleen goth's worden gepest en weet ik veel wat nog meer.. dat gebeurt met elke groep..
en jah, het is jammer, maar stel je niet zo aan, want je bent niet het enige slachtoffer
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:35
Nona
Nona is offline
"Stel je niet zo aan" lijkt me een redelijk nutteloze reactie, aangezien het juist de bedoeling van dit forum is om gevoelens te uiten en over dat soort dingen te praten.
Bovendien kunnen de gevolgen van pesten heel ver gaan, en als je deze thread gelezen zou hebben WinterQueen, dan had je misschien gezien dat het hier niet gaat om onschuldige pesterijtjes. Dit gaat om dingen als bedreiging en mishandeling; iets dat behoorlijk strafbaar is.
Oud 25-06-2003, 20:55
lelijk_eendje
lelijk_eendje is offline
ik ken t.. een vriendin van mij is ook goth.. en haar broer is laats in elkaar geslagen omdat ZIJ goth is.. slaat toch ook nergens op.. al haar vrienden hebben haar ook laten vallen.. ze heeft allen mij en nog een meisje.. je moet iemand gewoon respecteren zoals hij/zij is toch?? maja
Oud 25-06-2003, 21:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
lelijk_eendje schreef op 25-06-2003 @ 21:55:
ik ken t.. een vriendin van mij is ook goth.. en haar broer is laats in elkaar geslagen omdat ZIJ goth is.. slaat toch ook nergens op.. al haar vrienden hebben haar ook laten vallen.. ze heeft allen mij en nog een meisje.. je moet iemand gewoon respecteren zoals hij/zij is toch?? maja
Anders laten we gewoon het hele Goth-idee weg hier, want ik ben ervan overtuigd dat de daders in dit verhaal het vast niet alleen op goths hebben gemunt, maar op elke bevolkingsgroep die ze niet aan staat...aangezien dat soort mensen nou niet bepaalt uitblinken in hun intelligentie, lijkt het me zeer sterk dat ze categoriaal denken...
Oud 25-06-2003, 21:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
WinterQueen schreef op 25-06-2003 @ 20:10:
en jah, het is jammer, maar stel je niet zo aan, want je bent niet het enige slachtoffer
Deze redenatie slaat werkelijk alles...

Dat zou betekenen dat we alleen nog individuele gebeurtenissen mogen vertellen en onze gevoelens mogen uiten over zaken die nog niemand ooit heeft meegemaakt...lekker discussieren zal dat worden
Oud 01-07-2003, 21:45
lelijk_eendje
lelijk_eendje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 25-06-2003 @ 22:41:
Anders laten we gewoon het hele Goth-idee weg hier, want ik ben ervan overtuigd dat de daders in dit verhaal het vast niet alleen op goths hebben gemunt, maar op elke bevolkingsgroep die ze niet aan staat...aangezien dat soort mensen nou niet bepaalt uitblinken in hun intelligentie, lijkt het me zeer sterk dat ze categoriaal denken...
dat.. " niet bepaalt uitblinken in hun intelligentie" SLAAT DUS ECHT NERGENS op.. als dat zo zou zijn.. ben ik er van overtuigd dat jij en goth bent misschien moet je s ff nadenken wat je zegt en niet zomaar je bek lostrekken
Oud 01-07-2003, 21:53
Nona
Nona is offline
Citaat:
lelijk_eendje schreef op 01-07-2003 @ 22:45:
dat.. " niet bepaalt uitblinken in hun intelligentie" SLAAT DUS ECHT NERGENS op.. als dat zo zou zijn.. ben ik er van overtuigd dat jij en goth bent misschien moet je s ff nadenken wat je zegt en niet zomaar je bek lostrekken
Sithan had het niet over goths maar over mensen die anderen om dat soort redenen in elkaar slaan enzo. Dat vind ik idd geen intelligente acties...
Oud 01-07-2003, 23:05
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Tsjongejongejongejonge zeg....
Om eerlijk te zijn blink jij niet echt uit in intelligentie, dat blijkt wel weer...
Maar voor de non-intelligenten onder ons....
"Dat soort mensen" slaat op "daders"

Misschien moet je ff nadenken voor je uberhaupt een reactie op iets gaat posten waar je de lijn niet van kan volgen
Oud 02-07-2003, 19:06
lelijk_eendje
lelijk_eendje is offline
is leuk hoor.. dom zijn
Oud 02-07-2003, 19:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dat is volgens mij net iets teveel gegeneraliseerd. Een voorbeeld is hitler, die gaf ook af op minderheden. Zou je hem dom noemen? Neh...

Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Maar het gros is (volgens mij ook) idd niet denkend en volgt 1 (slimme) leider.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten