![]() |
||
Citaat:
Nee, t kan gewoon niet waar zijn dat wij alle dieren kunnen imiteren. Misschien kunnen we wel geluiden produceren die dicht in de buurt komen, maar er zijn echt beperkingen aan de geluiden die een levend wezen kan voortbrengen. Een leeuw brult toch ook alleen maar en een koe loeit. Ok wij zijn veel verder ontwikkeld, maar dat betekend niet dat wij geen beperkingen hebben.
||
Citaat:
Dat meisje houdt van lolly's en is blond. En dat je dan de beredenering maakt: Alle blonde meisjes houden van lolly's. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb een keer een man gezien die dierengeluiden maakte voor onder films op tv, hij kon het echt super goed. Met z'n mond, z'n hand en z'n neus. Stond er echt van te kijken. Als hij miauwde, miauwde katten terug. Hetzelfde voor vogels; als hij een liedje van een mus floot die bij hem in de boom zat (hij luisterde eerst naar het mussenlied en speelde het vervolgens na) dan 'antwoorde' de mus. Je kon echt het verschil niet horen tussen hem en de kat/mus/wat dan ook.
Dus misschien kan het wel, als je echt wil ![]() |
![]() |
|
Ja ok, er zijn vast wel veel diergeluiden na te doen, maar niet allemaal en daar ging t toch om.
Ik kan ook een geit laten mekkeren door meheheheh naar hem te doen. Maar ja, zoals hierboven gezegd, doe maar es een dolfijn of een olifant na, ik zie t niet gebeuren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een dolfijn was hem zeker weten ook gelukt (hell, m'n zus kan bijna exact een dolfijn na doen, dan kan hij het helemaal exact) net zoals een olifant. Of we echt álle dieren na kunnen doen.. weet ik niet, maar wel heel veel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet dus. Wij hebben ook maar een beperkt gehoor gebied, we kunnen niet alle tonen waarnemen, maar dat wil niet zeggen dat sommige diersoorten niet communiseren.
||
Citaat:
LEKKER BOEIEND! laat iedereen lekker beesten nadoen... misschien wordt de wereld dan een betere plek weet jij veel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom zeg, met onhoorbaar bedoelt Rerisen Phoenix vast en zeker dieren die wij niet kunnen horen. Er is nooit gezegd dat mieren of wat dan ook niet kunnen communiseren. |
![]() |
|
Mensen hebben volgens mij wel de grootste vocale capaciteiten van bijna alle dieren, en op zich ook de mentale capaciteiten om veel verschillende dieren te kunnen imiteren.
Maar degenen die iets kunnen imiteren... hoe heb je dat geleerd? Gewoon beginnen met nadoen en dan fouten corrigeren?
|
Je kan meer geluiden horen dan maken.. Dus het lijkt me sterk dat je alle geluiden na kan doen die je hoort (om maar even de geluiden te vergeten die we niet eens kúnnen horen, zoals de lage tonen die een olifant maakt..)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Dieren... Verwijderd | 35 | 24-01-2009 21:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Memoires van een veeteler Raffie | 4 | 07-06-2004 21:18 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |