Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 21:37
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ja onze hond was dus zindelijk en nu ineens pist ie weer overal gewoon in huis, bij de deur in de hoek

weet iemand hoe dit kan of beter het te voorkomen?
neej hijs niet ziek of gek ofzo
Oud 25-09-2003, 07:39
Verwijderd
misschien zijn het de zenuwen o.i.d. Is er iets veranderd de laatste tijd? Misschien dat hij daar nerveus door geworden is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 15:25
Poor twisted me
ik zou niet weten wat er is nix veranderd in huis ofzo, ook niet voor haar
ze is gek aan het worden me moeder wordt telkens zo boos als ze weer gepist heeft zeg maar das zielig
Oud 25-09-2003, 21:40
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Wel verandering dus

Door de stress van het straffen blijft je hond in huis plassen.

Niet meer straffen of in ieder geval niet meer zo erg
Oud 25-09-2003, 21:42
C'est moi
C'est moi is offline
als je ziet dat hij plast pak je hem op en zeg je niks dan zet je hem buiten neer en als die daar door plast beloon je hem. het kan gebeuren dat hij de eerste paar keer niet plast meer buiten maar dat maakt niet uit. succes
als het niet naar 2 3 weken helpt mail memaar
Oud 25-09-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 25-09-2003 @ 16:25:
ik zou niet weten wat er is nix veranderd in huis ofzo, ook niet voor haar
ze is gek aan het worden me moeder wordt telkens zo boos als ze weer gepist heeft zeg maar das zielig
Het kan denk ik altijd gebeuren dat een hond epr ongeluk 1 keer binnen plast. En als er dan verkeerd op gereageerd word kan de hond het daarom vaker doen. Als jouw moeder iedere keer heel boos op de hond word achteraf helpt dat juist niet. Het beste wat je kan doen is de hond niet straffen (hoe kwaad je ook bent) en verder doen wat chretienne al beschreef
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 22:00
Verwijderd
Het ultieme middel is je hond voor 1 seconde even met zn neus in zn eigenplas drukken, daar houden ze absoluut niet van. Maar je moet een hond alleen iets proberen duidelijk te maken direct na de daad. 10 minuten verder weet het arme beest al niet meer wat er aan de hand is geweest en waarom hij word aangepakt
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 22:27
C'est moi
C'est moi is offline
ok jij vind dat je de hond zn neusje in de pis moet duwen. als jij klein bent en we doen dat bij jou hoe zal jij dat dan vinden? het kan zijn dat als de hond aan het plassen is je te druk naar de hond loopt of hem bestraft. niet doen maar hoe ik het hierboven beschrijf.

chretienne
Oud 25-09-2003, 22:30
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-09-2003 @ 23:00:
Het ultieme middel is je hond voor 1 seconde even met zn neus in zn eigenplas drukken, daar houden ze absoluut niet van. Maar je moet een hond alleen iets proberen duidelijk te maken direct na de daad. 10 minuten verder weet het arme beest al niet meer wat er aan de hand is geweest en waarom hij word aangepakt
Die manier is ZO fout!!!

Wie weet mankeert het beest lichamelijk iets, blaasproblemen, misschien even laten checken bij dierrenarts?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 25-09-2003 @ 23:00:

En ZO verpest je je hond nou. In plaats van de hond opnieuw zindelijk te maken moedig je hem juist aan in huis te plassen door hem doodsbang te maken.

Maar idd, ik zou eerst naar de dierenarts gaan met de hond, voor hetzelfde geld is de hond gewoon ziek
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 07:36
Verwijderd
Citaat:
MUTS123 schreef op 25-09-2003 @ 23:30:
Die manier is ZO fout!!!

Wie weet mankeert het beest lichamelijk iets, blaasproblemen, misschien even laten checken bij dierrenarts?
Precies.

Onze kat deed het ook, we dachten zelf aan blaasontsteking en wat bleek na onderzoek bij de dierenarts? Idd, blaasontsteking. Lekker om een beest daarvoor te straffen.

Gauloises, drukt jouw moeder of wie dan ook je ook je neus in de pis als je ziek bent? Of heeft ze dat vroeger gedaan en ben je op die manier zindelijk geworden?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 07:42
ellaversa
ellaversa is offline
drink je hond misschien meer dan normaal? misschien heeft ie wel suiker, dat had de mijne ook...
ze had 9 jaar lang niet in huis geplast en opeens begon het, ff bezoekje aan de dierenarts en wat bleek : suiker....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 08:01
Upke
Upke is offline
Schiet 'm dood
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 09:28
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ben je er wel van af gelijk LOL

Denk alleen niet dat dat de bedoeling is
Oud 26-09-2003, 16:39
Verwijderd
Oh, sorry, jij is 3 jaar oud
Nee, dan moet je dat idd niet doen, bij kleine honden werkt het perfect Jullie maken de fout een hond als een mens te zien.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 26-09-2003 @ 17:39:
Nee, dan moet je dat idd niet doen, bij kleine honden werkt het perfect Jullie maken de fout een hond als een mens te zien.
Ook bij een kleine hond is het gewoon dierenmishandeling.

Ik zie een hond niet als een mens, maar als een hond. Maar ik vind een dier wel gelijkwaardig aan de mens. Jij maakt de fout dat je een hond als een minderwaardig iets ziet. Ik vind dat onzin, een hond mag misschien geen mens zijn, maar heeft wel recht op een (in dit geval) hondwaardige behandeling. En dat houdt dus niet in dat je hem met z'n neus in de pis mag duwen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 26-09-2003 @ 17:39:
kleine honden kunnen net zo goed oud zijn

Jij maakt de fout je hond op een foute manier dingen aan te leren zodat het niks helpt uiteindelijk Eerder averechts zelfs

Ik beschouw een hond niet als een mens qua verantwoordelijkheden enzo, maar ik vind dat een hond net zo goed recht heeft op een leuk, gezond, normaal leven.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 21:50
C'est moi
C'est moi is offline
ik zie een hond niet als mens. idd maar was voorbeeld.
Oud 29-09-2003, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2003 @ 19:12:
Ook bij een kleine hond is het gewoon dierenmishandeling.

Ik zie een hond niet als een mens, maar als een hond. Maar ik vind een dier wel gelijkwaardig aan de mens. Jij maakt de fout dat je een hond als een minderwaardig iets ziet. Ik vind dat onzin, een hond mag misschien geen mens zijn, maar heeft wel recht op een (in dit geval) hondwaardige behandeling. En dat houdt dus niet in dat je hem met z'n neus in de pis mag duwen.
Dan krijg je van die toestanden dat honden na 3 jaar nog niet zindelijk zijn, het is misschien een onvriendelijke manier, maar hij schijnt zeer goed te werken en snel
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:09
Poor twisted me
onze hond is gewoon raar hij heeft dus een week binnengepist zo'n beetje door het huis verspreidt,
en nu heeft hij nergens meer last van en doet ie het weer buiten.. ik wist dat ie beetje gek was maar dit..

nu denken we dat ie een soort van blaasontsteking had ofzo of in ieder geval last van z'n blaas..... hopelijk is het nu weer over

maar onze hond is nooit helemaal zindelijk geworden, soms poept ie snachts gewoon in huis nog. Mijn moeder heeft daar een speciale plaats voor gemaakt met kranten erin....... Dat is in de bijkeuken zeg maar waar hij altijd slaapt snachts, daar poepte die dus weleens maar verder in huis niet. En verleden week heeft ie dus wel zomaar overal gepist.
Hij is eigelijk nog steeds niet zindelijk! En hijs al 3 jaar oud!
Het ligt echt niet aan de opvoeding van de hond, want we hebben nog 2 honden die echt helemaal zindelijk zijn......

Veel mensen hoor je dan zeggen: ja gooi die hond het huis uit, maar zoiets doe je niet vind ik... dat beest is echt geweldig kwa karakter, zo vrolijk altijd enzo nooit iemand gebeten.
Oud 01-10-2003, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-09-2003 @ 15:15:
Dan krijg je van die toestanden dat honden na 3 jaar nog niet zindelijk zijn, het is misschien een onvriendelijke manier, maar hij schijnt zeer goed te werken en snel
Voor zo ver ik weet zijn de meesten honden prima zindelijk te krijgen zonder ze met hun neus in de pis te duwen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:46
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 29-09-2003 @ 22:09:
maar onze hond is nooit helemaal zindelijk geworden, soms poept ie snachts gewoon in huis nog. Mijn moeder heeft daar een speciale plaats voor gemaakt met kranten erin....... Dat is in de bijkeuken zeg maar waar hij altijd slaapt snachts, daar poepte die dus weleens maar verder in huis niet. En verleden week heeft ie dus wel zomaar overal gepist.
Hij is eigelijk nog steeds niet zindelijk! En hijs al 3 jaar oud!
Het ligt echt niet aan de opvoeding van de hond, want we hebben nog 2 honden die echt helemaal zindelijk zijn
Als hij normaal altijd op die plek poept en niet in huis, dan issie toch juist wel zindelijk...? Misschien kan ie alleen niet zolang z'n poep ophouden. Een kat doet het ook op de bak en is dan ook zindelijk.

Als hij overal in huis poept/plast, dan zou ik toch een keer met hem langs de dierenarts gaan. Zolang hij het alleen op de plek doet die daar voor bedoeld is, dan zou ik het zien als een 'hondenbak' (ipv een kattenbak dus).

Dat de rest wel zindelijk is, zegt niet dat het niet aan de opvoeding zou kunnen liggen, je voedt nooit precies 100% hetzelfde op. Maar ik denk dat dat hier sowieso niet van toepassing is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten