Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 21:14
me_86
me_86 is offline
AAAAH ik voel me zooo ontzettend *piep*....
ik heb binnenkort proefwerkweek.. en ik zit op t randje of ik zal overgaan of niet.. en ik ben zo ontzettend bang dat ik t allemaal niet ga halen, en dat mn ouders en familie dan superboos op me worden etc.

wie kan me ff goede moet inpraten?? ik voel me echt niet goed en weet bijna zeker dat ik t toch niet ga halen.. dus waarom zou ik mn best dan nog doen?!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
me_86 schreef op 22-06-2003 @ 22:14:
wie kan me ff goede moet inpraten?? ik voel me echt niet goed en weet bijna zeker dat ik t toch niet ga halen.. dus waarom zou ik mn best dan nog doen?!?!
Als je al bij voorbaat denkt van: "waarom zou ik nog moeite doen" maak je het voor jezelf wel érg moeilijk om goede cijfers te halen. Zet jezelf ertoe om te gaan leren, dan weet je dat je het iig hebt geprobeerd, mocht het fout lopen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
ik heb binnenkort proefwerkweek.. en ik zit op t randje of ik zal overgaan of niet.. en ik ben zo ontzettend bang dat ik t allemaal niet ga halen, en dat mn ouders en familie dan superboos op me worden etc.

Dat had ik dus ook bij de laatste toetsweek (die ik dus net gehad heb, morgen de cijfers). Ik heb geprobeerd (en het lukte) om de hele tijd te denken dat ik gewoon over ga. Anders ben je niet gemotiveerd genoeg. Zorg gewoon dat je de stof goed kent, dus niet een keer door lezen, maar dat je erg goed voorbereid aan de toets begint.

Meer kan ik niet voor je betekenen, behalve je succes wensen, en dat doe ik bij deze: SUCCES!!!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 08:50
Nieni
Nieni is offline
Ik had dat ook ongeveer zo...maar waarom denk je dat je ouders enzo boos worden als je blijft zitten?
Als je in deze proefwerkweek alles eraan hebt gedaan om over te gaan, kun je jezelf niets verwijten als je achteraf toch bent blijven zitten.
Op een gegeven moment besefte ik dat, en dat heeft bij mij gewerkt...
Succes ermee, iig!
Oud 23-06-2003, 10:12
Balance
Balance is offline
Als je nu stopt met leren ben je meteen een heel jaar kwijt, dus je zal een jaar langer naar school moeten dan gepland. Ga je nu nog wel extra hard leren voor die week, dan ben je 1 week kwijt aan het leren van al die stof.
Nou ja, kies dus maar: een jaar of een week
Oud 24-06-2003, 17:57
Aart
Aart is offline
Citaat:

Met zo'n instelling haal je het natuurlijk nooit. Bekijk alles eens zo: je zit op het randje van overgaan of niet: je kan het dus nog halen, met maar een paar daagjes leren! Je moet nooit kijken naar ouders en familie... je doet dit niet voor hen maar voor jezelf. Het is ook geen ramp als je een keer blijft zitten, maar het zou wel zonde zijn als dit zou gebeuren doordat je niet meer je best doet "omdat je het toch niet gaat halen".

Steek gewoon genoeg tijd in je laatste proefwerken en ik weet zeker dat je het wel haalt
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:18
CoolJessy
CoolJessy is offline
Even een vraagje..weten je ouders hiervan?

Ik heb namelijk net zoiets. Een paar maanden geleden was allang bekend dat mijn 2 vriendinnen in de klas waarschijnlijk zouden blijven zitten. De een had echt al opgegeven en de ander zou erg veel moeite moeten doen, maar was wel gemotiveerd om over te gaan. Toen ineens kreeg ik ook slechte cijfers, zo erg dat ik binnen een week ineens niet meer over kon. Ik kon het nog ophalen, maar bedacht me dat ik er niet veel zin in had, en als ik het zou proberen en het mislukte...wat dan? Ik had meer redenen om te blijven zitten als om over te gaan.

Ik had mijn ouders al vertelt dat mijn vriendinnen zouden blijven zitten, en toen kwam het er dus op aan dat ik ze ook maar zou moeten voorbereiden dat ik misschien bleef zitten. Begrijpelijk werd mijn moeder dus heel boos, ze dacht dat ik het expres deed omdat m'n vriendinnen ook bleven zitten, en ze vond dat ik niet zomaar Vwo 4 meer over kon doen, maar naar Havo moest als ik bleef zitten. Dat vond ik erg stom, maar vooral: Ik wil helemaal niet naar havo, omdat ik weet dat ik vwo kan als ik gewoon het hele jaar maar meer had gedaan. Toch was dat net wat ik nodig had: Iemand die me op m'n donder gaf, zodat ik weer zou gaan leren.

Ik heb eerst eens bekeken wat er precies moest worden gedaan om over te kunnen. Opzich wel te doen, maar nog steeds "wat als het net op het randje niet lukt." Ik ben er toch aan gaan werken, en nu, 3 dagen voor de vakantie sta ik op het randje. Morgen een natuurkunde tentamen; heb ik daarvoor een voldoende? Dan ga ik over, zo niet, dan niet. Maar nu heb ik de afgelopen weken al zó hard gewerkt. Ik MOET dit gewoon halen. Ik heb dus alweer de hele middag geleerd, hoe slecht ik me ook kon concentreren, en ga zo weer leren. Ik hoop nu echt zo dat ik het haal, want om 1 cijfer blijven zitten.. terwijl ik de rest wel al heb opgehaald. Maar ja, het is dus ook niet zeker.

Maja, wat ik dus wil zeggen, als je ouders het niet weten, dan moet je ze het alvast vertellen, want natuurlijk worden ze boos als je blijft zitten, maar als je ze er nu al op voorbereid (vooral erbij zeggen dat je het misschien nog kan ophalen!) zal het straks ook minder erg zijn als je toch nog blijft zitten. En misschien helpt het ook wel bij jou als ze nu boos op je worden. In elk geval, ik zou zeggen ga ervoor! alvast veel succes!
Oud 26-06-2003, 17:18
me_86
me_86 is offline
dankjulliewel voor alle reacties...

kep mn eerste proefwerken wel redelijk gemaakt geloof ik.. tzijn er tot nu toe maar 2 geweest, ik moet er nu nog 8!
morgen heb ik eg een superzware dag! heb de HELE middag geleerd, en ben nog lang niet klaar!
maar ik probeer er maar de hele tijd aan te denken dat t bijna vakantie is en dat t nog maar een weekje duurt.. ik hoop dat ik mn punten nog een beetje kan ophalen! het ZOU moeten kunnen lukken! maarja... nu maar hopen dat de pwen niet te lastig zijn!

ja, mn ouders weten het.. ik zit al het hele jaar op t randje. ik heb al het hele jaar door slechte punten op mn rapport.. zelf een keer dat ik maar 2 VOLdoendes had! moet je je voorstellen! nouja, ik blijf mn best ff doen nu.. en dan hoop ik maar op t beste!

xxxx moi
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:05
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
wat doe je hier nog?? ga lere
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:55
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
ikke ben gelukkig wel over, maar als ik was blijven zitten moest ik van school af, want was vorig jaar al blijven zitten...
Oud 26-06-2003, 23:01
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
me_86 schreef op 26-06-2003 @ 18:18:
dankjulliewel voor alle reacties...

kep mn eerste proefwerken wel redelijk gemaakt geloof ik.. tzijn er tot nu toe maar 2 geweest, ik moet er nu nog 8!
morgen heb ik eg een superzware dag! heb de HELE middag geleerd, en ben nog lang niet klaar!
maar ik probeer er maar de hele tijd aan te denken dat t bijna vakantie is en dat t nog maar een weekje duurt.. ik hoop dat ik mn punten nog een beetje kan ophalen! het ZOU moeten kunnen lukken! maarja... nu maar hopen dat de pwen niet te lastig zijn!

ja, mn ouders weten het.. ik zit al het hele jaar op t randje. ik heb al het hele jaar door slechte punten op mn rapport.. zelf een keer dat ik maar 2 VOLdoendes had! moet je je voorstellen! nouja, ik blijf mn best ff doen nu.. en dan hoop ik maar op t beste!

xxxx moi
Een zware dag, pff, ik had in mijn toetsweek 15 toetsen, 3 per dag. DAT is zwaar!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:17
Verwijderd
bullshit dat is nix man, ik had 5 toetsen waarvan ik er voor 3 moest leren!!!! dan ga je dus dood
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:07
simoontje88
simoontje88 is offline
Ik zit ook het op randje en ik zit nu midden in de proefwerkweek.

Ik doe nu 2atheneum en ik heb het hele jaar niets uitgevoerd en ik dacht dat het nog wel ging want mijn eerste rapport was nog voldoende maar mijn tweede rapport was zwak en toen was ik toch wel bang dat ik niet over ging en nu, in deze proefwerkweek moet ik me bewijzen en dat oefent toch wel veel druk op je uit.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:51
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Als je het hele jaar hard gewerkt hebt en nu op het randje over gaat, heb je voor volgend jaar absoluut geen speling meer
Tenzij je nog harder kan en wil gaan werken volgend jaar, zou ik gewoon blijven zitten
Oud 29-06-2003, 14:49
Sjoukie
Sjoukie is offline
mmm zat in zelfde positie

Zat afgelopen jaar in 4vwo en ik deed ana ht begin van het jaar voldoende, dat resulteerde natuurlijk mooie 7-ens en 8en ;x maar later vond ik dat ik beter naar de havo kon, leek me stukken makkelijk ;x naja teotsweek in 4e periode heb ik 0 uren geleerd dus ik ervan uitgaan dat ik mooi komend jar 4havo kon gaan doen, belt die aap van een co-ordinator mij op, of ik even op schoo wou komen met mn ouders :0

"Je bent bevorderd" grrrr :@ had allemaal 2 en en 3 en op mn SE lijst, maar dei mag ik opeens herkansen in de vakantei LOL dus volgend jaar 5vwo

Doe je best nog even en denk niet als mij, dat het toch niet lukt, want dan wil het gew00nweg NIET!

Veels uc6!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:16
simsalabim
simsalabim is offline
In welke klas zit je nu? 4 ath/vwo?
Hoeveel onvoldoendes mag je hebben?

Bij ons op school is het zo dat je twee 4-en mag hebben én nog een 5. Maar waarvan ten hoogste een 4 in je profieldeel.
Reageren

Regels voor berichten