Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2003, 22:02
Fantôme
Fantôme is offline
heey.

ik heb een beetje wat raars, sins een periode van zo'n 2 maanden.
de ene dag voel ik me echt goed, en de andere dag heb ik echt een slecht humeur terwijl er eigenlijk in mn omgeving niets is veranderd. zoals nu weer. toenet voelde ik me nog goed, en een kwartier geleden voelde ik me weer nix waard. nu nog steeds niet, maar ik ga maar slapen denk.

herkent iemand dit? wat doen jullie eraan?

liefs,wendy
Oud 03-07-2003, 22:19
Verwijderd
ik heb het ook.. wat eraan te doen is.. tja ik probeer mn omgevinge r zo min mogelijk van te laten merken maar verder weet ik het ook niet echt
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:40
Verwijderd
ik probeer afleiding te zoeken, maar meestal lukt dat niet omdat ik me dan zwaar klote voel en gwoon echt nergens zin in heb... dan heb ik niet eens zin een sjaggie te draaien...
kweet niet wat je kan doen..

*nutteloze post, sorry*
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:27
Orsino*
Orsino* is offline
Dat kan zo irritant zijn..
Je kunt bijvoorbeeld er aan denken hoe je je eerst voelde. En bedenken hoe dat kwam.. gewoon denken aan de leuke dingen in je leven, misschien krijg je er vanzelf dan meer zin in.
Ja of afleiding zoeken, maar dan ook in iets waar je helemaal in op kunt gaan, je lievelingsfilm/boek ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 02:42
Verwijderd
Trrr, moodswings. Die zijn hier heeeus geen bekend verschijnsel. :] Er valt mee te leven.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:49
Verwijderd
Mja, ik ken het. er is eigenlijk vrij weinig aan te doen, gewoon zorgen dat je, op het moment dat je je rot gaat voelen, je afleiding zoekt, vrolijke muziek gaat draaien, een vriend bezoekt, zoiets. als je alleen blijft, en treurige muziek gaat luisteren zak je er alleeen maar dieper in.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:03
Quiana
Quiana is offline
Puberteit.

Herken het wel. Tja, wat doe je eraan.. Niks eigenlijk,
behalve doen wat ik altijd doe als ik down ben..
(lezen, slapen, strand etc etc)
Hetzelfde geldt voor als ik me opeens supergoed voel.
Oud 04-07-2003, 12:34
loetje
loetje is offline
ja,ik herken het ook heel erg.

Wat bij mij altijd helpt is kei hard muziek draaien (en dan niet van die jankliedjes want dan gaat het helemaal verkeerd)
Oud 04-07-2003, 13:06
Verwijderd
ik herken het ook en dat is heel vervelend

soms ben ik om geen enkele reden heel somber, en opeens heel vrolijk. Ook wel eens andersom.

En het rare is dat als er iets leuks gebeurt, ik nog heel somber kan zijn, net zoals dat ik soms vrolijk ben als er iets vervelends gebeurt...

Mijn stemming slaat constant om en het heeft niets te maken met gebeurtenissen om me heen. Wat er toe leidt dat ik mezelf aldoor niet begrijp
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 17:15
guess what
guess what is offline
herken het jammergenoeg ook.
wat ik er aan doe, is proberen niets te laten merken aan de mensen om me heen, omdat, als zij gaan snauwen waarom ik zo chagerijnig doe ineens, dan word ik alleen maar nog chagerijniger en meer down. Probeer toch aardig te doen tegen die mensen, en meestal slaat hun 'vrolijkheid wel weer over op mij'. succes.
*nogal nutteloos, sorry*
Oud 04-07-2003, 17:19
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Quiana schreef op 04-07-2003 @ 11:03:
Puberteit.

Herken het wel. Tja, wat doe je eraan.. Niks eigenlijk,
behalve doen wat ik altijd doe als ik down ben..
(lezen, slapen, strand etc etc)
Hetzelfde geldt voor als ik me opeens supergoed voel.
misschien is het de puberteit. maar waarom krijg ik daar nú pas (sinds de laatste maanden) last van?!
ik bedoel, ik zit al enkele jaartjes in de puberteit hoor
en stemmingwisselingen als deze heb ik echt never eerder gehad.
Oud 04-07-2003, 17:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
bugge schreef op 04-07-2003 @ 14:06:
ik herken het ook en dat is heel vervelend

soms ben ik om geen enkele reden heel somber, en opeens heel vrolijk. Ook wel eens andersom.

En het rare is dat als er iets leuks gebeurt, ik nog heel somber kan zijn, net zoals dat ik soms vrolijk ben als er iets vervelends gebeurt...

Mijn stemming slaat constant om en het heeft niets te maken met gebeurtenissen om me heen. Wat er toe leidt dat ik mezelf aldoor niet begrijp
ja, PRECIES! dat heb ik ook
Oud 04-07-2003, 17:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Nou, het wazige is dat ik me soms helemaal niet slecht voel, maar dan vraagt iemand iets doodnormaals en dan wordt ik me toch pissed.... En dat is achteraf gezien zooo kut...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:33
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
... schreef op 03-07-2003 @ 23:02:
heey.

ik heb een beetje wat raars, sins een periode van zo'n 2 maanden.
de ene dag voel ik me echt goed, en de andere dag heb ik echt een slecht humeur terwijl er eigenlijk in mn omgeving niets is veranderd. zoals nu weer. toenet voelde ik me nog goed, en een kwartier geleden voelde ik me weer nix waard. nu nog steeds niet, maar ik ga maar slapen denk.

herkent iemand dit? wat doen jullie eraan?

liefs,wendy
hmm, jah k herken het wel..

*kan verder niks nuttigs bedenken*
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 23:59
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
... schreef op 04-07-2003 @ 18:19:
misschien is het de puberteit. maar waarom krijg ik daar nú pas (sinds de laatste maanden) last van?!
ik bedoel, ik zit al enkele jaartjes in de puberteit hoor
en stemmingwisselingen als deze heb ik echt never eerder gehad.
Het lijkt me opzich wel logisch dat het de ene keer heviger is dan de andere keer.. Of dat er gewoon ineens iets nieuws begint. Bij een ziekte hoef je in het begin ook niet alle symptonen te hebben, zeg maar.
Of misschien is het een eindsprint
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:44
Verwijderd
hebbik ook en je doet er niks tegen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 16:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja, heb ik ook...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej lieve meid,

Zal ik ook nog even in jouw topic reageren.

Ik denk eigenlijk dat het een vrij normaal verschijnsel is alleen als je je goed voelt en een poosje in een goede bui bent dan valt het niet zo op, maar als je in een slechte bui bent dan vallen die verschillen veel meer op. Het kan aan de puberteit liggen maar dat hoeft niet, het kan ook gewoon een up / down bui zijn, daar heb ik ook heel vaak last van. Dinsdag ging het onwijs slecht met me en woensdag voelde ik me al veel beter, ben ik gezellig wezen winkelen enzo. Je humeur kan zo veranderlijk zijn als het weer, eerst heel mooi, dan heel down. Volgens mij doe je er niets tegen, geniet van de mooie momenten en probeer ervoor te zorgen dat de slechte momenten zo snel mogelijk weer voorbij gaan door juist aan de mooie kanten van het leven te denken (zoals de meeting, volgende week ).

Groetjes Dana
Oud 06-07-2003, 16:11
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb dat al mijn hele leven. En dan heb ik het niet over stemmingswisselingen als in dat je je elke dag heel anders voelt, maar eerder als in dat je je elk uur anders voelt. Mijn stemming kan van het ene op het andere moment totaal veranderen. Dat is kut, maar ook wel weer fijn. Ik ben eraan gewend. En als ik me dan een keer kut voel, weet ik dat het toch niet heel lang zal duren voordat het weer beter gaat. Het zijn kleine dingen die mijn humeur kunnen bederven, maar het zijn ook de kleine dingen die mijn humeur weer beter kunnen maken. Ik ben goed in positief denken
Oud 06-07-2003, 16:14
Verwijderd
*oooeeeh, herkenherkenherken *

wat WooF zei over dat wanneer je treurige muziek luistert, je je dan nog slechter gaat voelen, is niet helemaal waar. ik voel me vaak beter wanneer ik droevige liedjes luister, kweet ook niet precies hoe dat komt. wat je er aan kunt doen weeti k niet precies, je aandacht ergens anders op vestigen, hoewel ik weet dat dat zeer moeilijk is.
succes
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:48
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 06-07-2003 @ 17:14:
*oooeeeh, herkenherkenherken *

wat WooF zei over dat wanneer je treurige muziek luistert, je je dan nog slechter gaat voelen, is niet helemaal waar. ik voel me vaak beter wanneer ik droevige liedjes luister, kweet ook niet precies hoe dat komt. wat je er aan kunt doen weeti k niet precies, je aandacht ergens anders op vestigen, hoewel ik weet dat dat zeer moeilijk is.
succes
hmm, ik heb (misschien) wel een idee hoe dat komt.
dezelfde reden als mensen graag droevige films kijken, of met andere mensen, die hetzelfde hebben meegemaakt over hun leed praten. juist ja... gewoon de herkenning zoeken, en het gevoel hebben niet de enige te zijn.

wat knutselsmurfie ook al zei... het kan heel snel veranderen.
ik weet niet of ik het had vermeld. maar toen ik het topic aanmaakte was ik vrij down, maar een kwartier eerder echt SUPER positief! ik snap mezelf echt niet meer soms.

oja, nog ff. ik gebruikte het word 'stemming' en niet humeur. omdat 'humeur' met bepaalde samenstellingen in je lichaam te maken hebben, als dat het dus zou zijn, dan had ik de oorzaak gelijk al (jaja, ik weet het... ik = erg)
Oud 06-07-2003, 20:05
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
*mekkert er ook nog even tussendoor*

als je aan de pil bent kan het daar ook door komen..

Ik had er tot een paar maanden geleden heel erg last van. Tot die tijd had ik amper vastigheid in mijn leven. Ik ging slapen als ik wilde slapen, deed niets aan school, spijbelde veel en ik vond het allemaal maar best.

Het is veranderd toen ik serieus aan het werk ging met mijn therapie en ik meer regelmaat in mijn leven creëerde. Door op tijd te gaan slapen, goed te eten en vooral ook er voor te zorgen dat ik me niet erg ging vervelen, zorgde ik ervoor dat ik minder ging piekeren. Om me niet te gaan vervelen ging ik naar buiten, een rondje fietsen of lopen, een mooi boek lezen of toch maar aan dat vreselijke schoolwerk beginnen.

Je zult zelf voor een oplossing moeten zorgen en er ook echt aan moeten werken om ervoor te zorgen dat jij degene bent die werkelijk bepaalt hoe je je voelt. Ik liet me altijd maar leiden door hoe ik me voelde, maar je moet het juist omkeren. Jij bent degene die bepaalt wat je doet en hoe je dat doet, en op die manier kun je die stemmingswisselingen tegenwerken.

Als je denkt dat je weer zo'n rotbui krijgt, zou je gewoon eens kunnen proberen om naar vrolijke muziek te gaan luisteren, of te gaan fietsen. Doe iets waarmee je afleiding krijgt, iets actiefs. Het kan ook helpen om iets te eten waar suiker in zit, daar krijg je meestal een energieboost(je) van, maar pas dan wel op dat je niet meteen de halve koektrommel leeg eet omdat 'je je zo vervelend voelt'. Dat werkt niet

Heel veel succes en je kunt me altijd PM'en of mailen als je dat wilt.

Jenneke
Oud 06-07-2003, 20:12
Fantôme
Fantôme is offline
ey jenneke...

dat met de pil... zou best kunnen, ben pas met de eerste maand bezig
goed dat je het zegt, dat wist ik helemaal niet.
maar anderzijds... ik heb het al een paar maanden he, alleen word het nu (door de pil?!!!) wel versterkt...

tnx voor de tips, ik zal ze proberen
liefs wendy
Oud 06-07-2003, 20:15
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Vaak staat inderdaad in de bijsluiter van de pil (ik weet niet welke je gebruikt.. ik heb Microgynon 30 en daar staat het bij) dat het stemmingswisselingen kan veroorzaken.

Als je er dan al last van hebt, kan het worden versterkt door pilgebruik.
Oud 06-07-2003, 20:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 06-07-2003 @ 21:15:
Vaak staat inderdaad in de bijsluiter van de pil (ik weet niet welke je gebruikt.. ik heb Microgynon 30 en daar staat het bij) dat het stemmingswisselingen kan veroorzaken.

Als je er dan al last van hebt, kan het worden versterkt door pilgebruik.
checkt pil

microgynon 30 --> check!

zoekt bijsluiter --> check!

zoekt bijwerkingen --> check!

bij het onderste punt staat: overgevoeligheidsreacties.
bedoel je die?
Oud 07-07-2003, 10:04
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
... schreef op 06-07-2003 @ 21:27:
checkt pil

microgynon 30 --> check!

zoekt bijsluiter --> check!

zoekt bijwerkingen --> check!

bij het onderste punt staat: overgevoeligheidsreacties.
bedoel je die?
nope.. er staat bij de bijwerkingen op bladzijde.. *pakt doosje erbij* bladzijde 46 ---->
puntje 4:

minder zin om te vrijen; stemmingsveranderingen

de verschijnselen schijnen na een paar maanden (2 of 3 ofzow) minder te worden..

Misschien moet je even contact opnemen met je huisarts om te kijken of er ook een pil is die niet voor stemmingswisselingen zorgt.

Succes
Oud 07-07-2003, 11:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 07-07-2003 @ 11:04:
nope.. er staat bij de bijwerkingen op bladzijde.. *pakt doosje erbij* bladzijde 46 ---->
puntje 4:

minder zin om te vrijen; stemmingsveranderingen

de verschijnselen schijnen na een paar maanden (2 of 3 ofzow) minder te worden..

Misschien moet je even contact opnemen met je huisarts om te kijken of er ook een pil is die niet voor stemmingswisselingen zorgt.

Succes
zou kunnen. maar toch, ik ben pas voor de eerste maand aan de pil... en maanden ervoor had ik het al. het kan dus wel versterkt worden door de pil ja.
Oud 07-07-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 07-07-2003 @ 12:43:
zou kunnen. maar toch, ik ben pas voor de eerste maand aan de pil... en maanden ervoor had ik het al. het kan dus wel versterkt worden door de pil ja.
Ik had ook microblablabla...en ik vond het een (zacht gezegd) rot pil...nu heb ik een andere en ik voel me veel beter (ook beter dan voordat ik de pil slikte). Het kan veel uitmaken, het kan ook je buien 'van voor de pil' verminderen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 12:53:
Ik had ook microblablabla...en ik vond het een (zacht gezegd) rot pil...nu heb ik een andere en ik voel me veel beter (ook beter dan voordat ik de pil slikte). Het kan veel uitmaken, het kan ook je buien 'van voor de pil' verminderen.
in dat geval werkt het dus als een soort medicijn?
Oud 07-07-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 07-07-2003 @ 12:57:
in dat geval werkt het dus als een soort medicijn?
Zo zou je het kunnen noemen, ja. Op zich misschien ook wel logisch...zitten in veel anti-depressiva ook geen hormonen (weet ik niet hoor) ofzo? Maar goed...als ik de pil slik, voel ik me iig wel beter dan wanneer ik hem niet slik.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nu het toch over die wisselende stemmingen gaat: ik slik ook al een poostje microgynon en ik heb ook last van stemmingswisselingen. Ik heb het altijd afgeschoven op de scheiding van mn ouders maar zou het dus ook aan de pil kunnen liggen? Ik slik hem al vrij lang en meestal 's zomers wel en 's winters niet, ik had ook nog last van andere bijwerkingen zoals misselijkheid, maar dat is over nu. Als die stemmingswisselingen veroorzaakt worden door de pil, kan dat dan ook over gaan?
Oud 07-07-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-07-2003 @ 13:05:
Als die stemmingswisselingen veroorzaakt worden door de pil, kan dat dan ook over gaan?
Ik zou het niet weten...maar waarom zou je geen andere pil proberen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 13:10:
Ik ben een beetje lui en heb gewoon geen zin om naar de huisarts te gaan. Ik ga denk ik na de zomervakantie toch maar een keertje, of ik wacht tot ik nog voor wat anders ga, ik spaar het meestal op zeg maar. Bovendien vind ik onze huisarts een griezel en moet je meestal anderhalf uur (echt!!!!!!) wachten.
Oud 07-07-2003, 13:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 13:10:
ik had ook al andere klachten met deze pil en dus de dokter gebeld die zei dat ik nog een paar maandjes moest volhouden.
Oud 07-07-2003, 13:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
*kan zich niet herinneren dat die aan de pil is *
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 07-07-2003 @ 14:41:
ik had ook al andere klachten met deze pil en dus de dokter gebeld die zei dat ik nog een paar maandjes moest volhouden.
Mjah...als het niet over gaat, zou ik toch nog eens bellen...'t is zonde om je rot te voelen als het niet nodig is...toch? Maar hopelijk gaat het vanzelf over dan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 14:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-07-2003 @ 14:48:
*kan zich niet herinneren dat die aan de pil is *
oh nee joh?!
Oud 07-07-2003, 15:42
Nona
Nona is offline
Ik ben ook aan de pil (ja, dezelfde, ik kan het alleen niet schrijven) en ik heb nergens last van. Het hoeft dus niet!
Oud 07-07-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 07-07-2003 @ 16:42:
Ik ben ook aan de pil (ja, dezelfde, ik kan het alleen niet schrijven) en ik heb nergens last van. Het hoeft dus niet!
Het hoeft ook niet, maar het kan wel. Maar die kans is er met een andere pil dan microblablabla (ik kan het ook niet schrijven, vandaar deze naam ) net zo goed.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
... schreef op 07-07-2003 @ 15:18:
oh nee joh?!
nee, echt niet, en ik hoopte nog zo, dat DAT de rede was
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:56
gothicje
gothicje is offline
ja kheb het al 2 jaar ofzo die stemmingen, maar gelukkig beginnen ze nou minder te worden dus inplaats van om het uur ofzo om de dag of dagen....
Reageren

Regels voor berichten