Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*kan verder niks nuttigs bedenken* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of misschien is het een eindsprint ![]() |
![]() |
|
Heej lieve meid,
Zal ik ook nog even in jouw topic reageren. ![]() Ik denk eigenlijk dat het een vrij normaal verschijnsel is alleen als je je goed voelt en een poosje in een goede bui bent dan valt het niet zo op, maar als je in een slechte bui bent dan vallen die verschillen veel meer op. Het kan aan de puberteit liggen maar dat hoeft niet, het kan ook gewoon een up / down bui zijn, daar heb ik ook heel vaak last van. Dinsdag ging het onwijs slecht met me en woensdag voelde ik me al veel beter, ben ik gezellig wezen winkelen enzo. Je humeur kan zo veranderlijk zijn als het weer, eerst heel mooi, dan heel down. Volgens mij doe je er niets tegen, geniet van de mooie momenten en probeer ervoor te zorgen dat de slechte momenten zo snel mogelijk weer voorbij gaan door juist aan de mooie kanten van het leven te denken (zoals de meeting, volgende week ![]() Groetjes Dana
|
Ik heb dat al mijn hele leven. En dan heb ik het niet over stemmingswisselingen als in dat je je elke dag heel anders voelt, maar eerder als in dat je je elk uur anders voelt. Mijn stemming kan van het ene op het andere moment totaal veranderen. Dat is kut, maar ook wel weer fijn. Ik ben eraan gewend. En als ik me dan een keer kut voel, weet ik dat het toch niet heel lang zal duren voordat het weer beter gaat. Het zijn kleine dingen die mijn humeur kunnen bederven, maar het zijn ook de kleine dingen die mijn humeur weer beter kunnen maken. Ik ben goed in positief denken
![]()
|
Verwijderd
|
*oooeeeh, herkenherkenherken
![]() wat WooF zei over dat wanneer je treurige muziek luistert, je je dan nog slechter gaat voelen, is niet helemaal waar. ik voel me vaak beter wanneer ik droevige liedjes luister, kweet ook niet precies hoe dat komt. wat je er aan kunt doen weeti k niet precies, je aandacht ergens anders op vestigen, hoewel ik weet dat dat zeer moeilijk is. succes |
![]() |
||
Citaat:
dezelfde reden als mensen graag droevige films kijken, of met andere mensen, die hetzelfde hebben meegemaakt over hun leed praten. juist ja... gewoon de herkenning zoeken, en het gevoel hebben niet de enige te zijn. wat knutselsmurfie ook al zei... het kan heel snel veranderen. ik weet niet of ik het had vermeld. maar toen ik het topic aanmaakte was ik vrij down, maar een kwartier eerder echt SUPER positief! ![]() oja, nog ff. ik gebruikte het word 'stemming' en niet humeur. omdat 'humeur' met bepaalde samenstellingen in je lichaam te maken hebben, als dat het dus zou zijn, dan had ik de oorzaak gelijk al ![]()
|
*mekkert er ook nog even tussendoor*
als je aan de pil bent kan het daar ook door komen.. Ik had er tot een paar maanden geleden heel erg last van. Tot die tijd had ik amper vastigheid in mijn leven. Ik ging slapen als ik wilde slapen, deed niets aan school, spijbelde veel en ik vond het allemaal maar best. Het is veranderd toen ik serieus aan het werk ging met mijn therapie en ik meer regelmaat in mijn leven creëerde. Door op tijd te gaan slapen, goed te eten en vooral ook er voor te zorgen dat ik me niet erg ging vervelen, zorgde ik ervoor dat ik minder ging piekeren. Om me niet te gaan vervelen ging ik naar buiten, een rondje fietsen of lopen, een mooi boek lezen of toch maar aan dat vreselijke schoolwerk beginnen. Je zult zelf voor een oplossing moeten zorgen en er ook echt aan moeten werken om ervoor te zorgen dat jij degene bent die werkelijk bepaalt hoe je je voelt. Ik liet me altijd maar leiden door hoe ik me voelde, maar je moet het juist omkeren. Jij bent degene die bepaalt wat je doet en hoe je dat doet, en op die manier kun je die stemmingswisselingen tegenwerken. Als je denkt dat je weer zo'n rotbui krijgt, zou je gewoon eens kunnen proberen om naar vrolijke muziek te gaan luisteren, of te gaan fietsen. Doe iets waarmee je afleiding krijgt, iets actiefs. Het kan ook helpen om iets te eten waar suiker in zit, daar krijg je meestal een energieboost(je) van, maar pas dan wel op dat je niet meteen de halve koektrommel leeg eet omdat 'je je zo vervelend voelt'. Dat werkt niet ![]() Heel veel succes en je kunt me altijd PM'en of mailen als je dat wilt. Jenneke
|
ey jenneke...
dat met de pil... zou best kunnen, ben pas met de eerste maand bezig ![]() goed dat je het zegt, dat wist ik helemaal niet. maar anderzijds... ik heb het al een paar maanden he, alleen word het nu (door de pil?!!!) wel versterkt... tnx voor de tips, ik zal ze proberen liefs wendy
|
Vaak staat inderdaad in de bijsluiter van de pil (ik weet niet welke je gebruikt.. ik heb Microgynon 30 en daar staat het bij) dat het stemmingswisselingen kan veroorzaken.
Als je er dan al last van hebt, kan het worden versterkt door pilgebruik.
||
Citaat:
microgynon 30 --> check! zoekt bijsluiter --> check! zoekt bijwerkingen --> check! bij het onderste punt staat: overgevoeligheidsreacties. bedoel je die?
|
![]() |
||
Citaat:
puntje 4: minder zin om te vrijen; stemmingsveranderingen de verschijnselen schijnen na een paar maanden (2 of 3 ofzow) minder te worden.. Misschien moet je even contact opnemen met je huisarts om te kijken of er ook een pil is die niet voor stemmingswisselingen zorgt. ![]() Succes
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nu het toch over die wisselende stemmingen gaat: ik slik ook al een poostje microgynon en ik heb ook last van stemmingswisselingen. Ik heb het altijd afgeschoven op de scheiding van mn ouders maar zou het dus ook aan de pil kunnen liggen? Ik slik hem al vrij lang en meestal 's zomers wel en 's winters niet, ik had ook nog last van andere bijwerkingen zoals misselijkheid, maar dat is over nu. Als die stemmingswisselingen veroorzaakt worden door de pil, kan dat dan ook over gaan?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 91: The vampire chronicles Eye of Sauron | 70 | 05-07-2012 19:11 | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #3 RareVogel | 239 | 26-12-2011 00:08 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 Verwijderd | 492 | 06-11-2007 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Sinds jaren opnieuw Soapsie | 32 | 10-07-2005 16:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: ´De politiek is er beter op geworden dankzij Pim Fortuyn´ Quantes | 46 | 09-05-2003 09:34 |