Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 11:23
JediJoel
JediJoel is offline
Ik wil een boek beginnen over iemand die de politie ontzettend gaat dissen qua drugshandel.
De hoofdpersoon (zullen we hem Mark noemen) wordt (onterecht) opgepakt wegens soft- en hard-drugshandel. Hij komt voor de rechter, en de politie heeft allemaal getuigen. Elke keer weet hij de getuigenis van de getuige om te draaien. Hij heeft bijvoorbeeld afgesproken met zijn vriendin dat zij bekent dat hij een keer wit poeder in een zakje bij zich had. Dit was in december.
Mark had inderdaad wit poeder bij zich: het was poedersuiker van een oliebol die hij had gegeten.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden en aan het eind wordt hij vrijgesproken. Hij gaat naar een vriend toe, (die in het begin er ook bij was maar verder weinig voorkomt) en krijgt €100 van hem. Hier eindigt het boek
Oftewel het was een weddenschap: Mark moest de politie ontzettend dissen, maakt niet uit waarmee. Nou wil ik aan jullie vragen:
Wat voor voorbeelden kan ik nog meer gebruiken, (zoals dat poedersuiker) en hoe kan ik het boek nog extra diepte geven?
(zoals waarom die weddenschap, etc)
plz respond ik kan het erg goed gebruiken. Tha Jedi
Oud 31-10-2002, 19:59
Bisz
Bisz is offline
idee van poedersuiker is wel leuk, maar beetje te gezocht denk ik
Maar tips ofzo heb ik niet.
Oud 01-11-2002, 08:52
JediJoel
JediJoel is offline
Misschien wel, maar het gaat erom dat het een lollig boek wordt. Ik had nog wel een paar ideeen, zoals dat Mark met een zak 'wiet' rond zo lopen. (en niet zomaar wiet, maar een pond ofzo)
Maar dat blijkt dan weer iets anders te zijn.

De politie probeert te bewijzen dat hij een drugshandelaar is, maar hij weet het telkens weer te verbuigen naar iets anders.

Maar goed, weet je misschien een leuke weddenschap waar alles om gaat draaien? Een jointje of zo ?
Oud 07-07-2003, 20:04
Nebula
Nebula is offline
Jij wilt je verhaal dus meer diepte geven door contstant een getuigenis om te draaien? Dan gaat het dus zo: getuigenis - omdraaiing -getuigenis - omdraaiing - getuigenis - omdraaiing.... enz.
Dat is niet een verhaal diepte geven. Dat heet oppervlakkigheid.

Hmm... Ik kom er net achter dat deze thread al 8 maand oud is.... Waarschijnlijk heb je je boek al af, maar zo niet: misschien heb je dan nog wat aan mijn tip.

Uhm.... May the force be with you, Jedi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten