Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2003, 09:46
debotjuh
debotjuh is offline
Hoe wordt de Christelijke boodschap naar vandaag toe vertaald?
Is dit nu via vastenactie´s, drugpreventies ...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2003, 09:49
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 05-07-2003 @ 10:46:
Nee. Via liefde en mededogen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 11:42
Isa
Isa is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 05-07-2003 @ 10:49:
Nee. Via liefde en mededogen.
dank ik word altijd ziek als ik iemand lees over drugspreventie en dat verbind aan god.

alsof het gods wil is dat mensen in de USa 7 jaar in de cel zitten omdat ze 1 van zijn planten kweken en die roken.
zullen de kinderen ook leuk vinden vader en moeders in cel.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 11:52
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-07-2003 @ 12:42:
dank ik word altijd ziek als ik iemand lees over drugspreventie en dat verbind aan god.

alsof het gods wil is dat mensen in de USa 7 jaar in de cel zitten omdat ze 1 van zijn planten kweken en die roken.
zullen de kinderen ook leuk vinden vader en moeders in cel.
Ja, zoals het CDA dus denkt...idd,
waardeloos.
Jezus zou waarschijnlijk zeggen dat verslaafden zonder drugs niet kunnen leven en dat zij dus de eerste tijd drugs moeten krijgen, als zij meedoen aan een gratis afkickprogramma...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 11:58
Gatara
Gatara is offline
Het zou me niet verbazen als jezus ook joints rookte

Maar drugspreventie zou je ook kunnen opvatten als mensen waarschuwen voor verslaving.
Niet zozeer dat je het gaat verbieden en de "zwakkeren" gaat straffen voor hun verslaving; dus idd: gratis afkickprogramma
Oud 05-07-2003, 12:01
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2003 @ 12:58:

Maar drugspreventie zou je ook kunnen opvatten als mensen waarschuwen voor verslaving.
Niet zozeer dat je het gaat verbieden en de "zwakkeren" gaat straffen voor hun verslaving; dus idd: gratis afkickprogramma
Idd! Trouwens een tijd geleden is geloof ik bewezen dat Jezus zelf en in ceremonies ook canabis gebruikte.
Ik ben er echter niet geheel zeker van hoe ik sta ten opzichte van legalisatie van drugs. Ik vind dat softdrugs dezelfde status moet krijgen als alcohol en sigaretten, maar ook daarbij ben ik er niet zeker van of die verboden moeten worden of niet. Dat soort dingen kun je het beste via "preventie" afbouwen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:40
Verwijderd
Volgens mij voornamelijk via jouw talloze topics hier
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 05-07-2003 @ 12:52:
Ja, zoals het CDA dus denkt...idd,
waardeloos.
Jezus zou waarschijnlijk zeggen dat verslaafden zonder drugs niet kunnen leven en dat zij dus de eerste tijd drugs moeten krijgen, als zij meedoen aan een gratis afkickprogramma...
heroine moet weg. en jezus geeft mensen geen gratis iblis omdat ze aan hem verslaafd zijn.
dan gaat de liefde weg.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:56
Iqra
Iqra is offline
Het verwerpen van het instituut KERK...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 22:02
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 14:40:
Volgens mij voornamelijk via jouw talloze topics hier
Oud 07-07-2003, 07:12
Isa
Isa is offline
Citaat:
Iqra schreef op 05-07-2003 @ 20:56:
Het verwerpen van het instituut KERK...
wat bedoel je hier precies mee?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:11
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 05-07-2003 @ 10:46:
Het is in de kern nog steeds: Geloven in Jezus als de Zoon van God die de zonden van de wereld droeg. Door dat geloof krijg je deel aan de Heilige Geest, waardoor je de Christelijke boodschap kunt uitdragen (dat kan op heel veel manieren, maar belangrijkste is in je eigen leven)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:38
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2003 @ 12:58:

Ik wou voor jullie een zeer interessant artikel plaatsen uit het 'Nieuwsblad'. Maar aangezien die site géén archief heeft ( grom) doe ik het maar zo.

'Uit het artikel bleek dat Egyptische onderzoekers hadden uitgewezen dat Jezus een mengsel gebruikte om mensen te genezen. Dat mengsel zou marihuana bevatten. Dat zou verschillende mirakuleuze genezigen verklaren. Het tijden verdoven van de pijn zeg maar.'

Of het niet waar of niet is dat laat ik in het midden.
Oud 07-07-2003, 21:20
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Lyra schreef op 07-07-2003 @ 19:38:
Ik wou voor jullie een zeer interessant artikel plaatsen uit het 'Nieuwsblad'. Maar aangezien die site géén archief heeft ( grom) doe ik het maar zo.

'Uit het artikel bleek dat Egyptische onderzoekers hadden uitgewezen dat Jezus een mengsel gebruikte om mensen te genezen. Dat mengsel zou marihuana bevatten. Dat zou verschillende mirakuleuze genezigen verklaren. Het tijden verdoven van de pijn zeg maar.'

Of het niet waar of niet is dat laat ik in het midden.

Tuurlijk, als je stoned bent kun je ineens lopen, zien, ben je verlost van je demon en gaat een overledene weer leven... VOLHOUDEN DIE ONZIN !!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:25
diabolaparva
diabolaparva is offline
hoe denk jij dan dat ie dat deed?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:40
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 07-07-2003 @ 22:20:
Tuurlijk, als je stoned bent kun je ineens lopen, zien, ben je verlost van je demon en gaat een overledene weer leven... VOLHOUDEN DIE ONZIN !!!
Alsof Jezus die dingen echt gedaan heeft. Kom op zeg.
Hij kon bepaalde dingen, maar die dingen echt wel niet. Hij kon d.m.v. dat mengsel pijnen weg nemen. Ik zeg helemaal niet dat hij die mensen écht genas..
Oud 07-07-2003, 21:47
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Lyra schreef op 07-07-2003 @ 22:40:
Alsof Jezus die dingen echt gedaan heeft. Kom op zeg.
Hij kon bepaalde dingen, maar die dingen echt wel niet. Hij kon d.m.v. dat mengsel pijnen weg nemen. Ik zeg helemaal niet dat hij die mensen écht genas..
Hij kon bepaalde dingen, aha, goh !!! Hij had een mengsel, tuurlijk, als je dit soort flauwekul moet aanvoeren om NIET in Jezus te hoeven geloven, kan ik gelukkig wel merken dat Hij jou wel wat doet !!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:00
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 07-07-2003 @ 22:47:
Hij kon bepaalde dingen, aha, goh !!! Hij had een mengsel, tuurlijk, als je dit soort flauwekul moet aanvoeren om NIET in Jezus te hoeven geloven, kan ik gelukkig wel merken dat Hij jou wel wat doet !!!
Ik zeg helemaal niet dat je niet in hem moet geloven. Ik zeg maar wat er in de krant staat hoor. Het lijkt me mogelijk dat hij die dingen deed. En neen, ik geloof zeker niet in Jezus.
Oud 07-07-2003, 22:17
REIE
REIE is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 07-07-2003 @ 22:47:
En jij gelooft in wonderen, nog erger! LOL! Dat pot de ketel verwijt zwart te zien mag ik echter niet zeggen, ook al is de vondst van die Egyptenaren dermate onvoorstelbaar. Als je stoned bent kan je toch immers best de indruk hebben van (deels) genezen te zijn? Er is ook zoiets als medicinale cannabis, waardoor het lijden dragelijker wordt gemaakt.
Hoe dan ook, ik zie al die Bijbelse wonderen als metaforen om de goedheid van de personen te onderstrepen. Het omgekeerde kan ook het geval zijn, sint Maarten was te gierig om zjjn hele mantel te geven, maar de boodschap van je naaste liefhebben komt zo wel over.
Reageren

Regels voor berichten