Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 21:15
BlueStar
BlueStar is offline
Ik heb sinds een tijdje last van m'n hart... Af en toe dan voel ik kleine steken. Dan moet ik altijd eventjes goed ademhalen, en dan gaat het weer voorbij. Tot nu toe niks ernstigs maar ik maar me in ieder geval flink zorgen. Zijn er mensen die hier ook last van hebben? Ik heb ongeveer 2 jaar gerookt, maar niet veel. Ik ben sinds 3 weken gestopt (nieteens om bovenstaand verhaal..).

M'n hartslag is nu in rust 66 hartslagen per minuut. Is dit goed/slecht etc.

Iedereen die me wat voor informatie ook hierover kan geven ben ik erg dankbaar...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 21:34
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Als je regelmatig sport is een hartslag van 66 normaal hij kan zelfs lager zijn. Voorbeeld Michel Idurain had een hartslag van 26, maar fietsers zijn dan ook topsporters. Ik heb zelf ook zoiets als jou. En voor sommige mensen kan die wat hoger liggen.

Ik heb ook wel es last van m'n hart, wel iets anders, maar goed dat is echt heel af en toe. Ik ben er nog niet mee naar de dokter geweest, ook omdat als ik t heb t meestal is als ik uitga, druk sta te dansen en alcohol op heb.

Maar goed als je t niet vertrouwd, gewoon naar de huisarts gaan.
Oud 24-07-2003, 21:46
BlueStar
BlueStar is offline
maar is alcohol nou ook slecht voor je hart? want ik hoorde dat alcohol je bloedvaten juist uiteenzet.. of ligt het aan iets anders in bv. bier?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:06
ekki
ekki is offline
Citaat:
BlueStar schreef op 24-07-2003 @ 22:15:
Ik heb sinds een tijdje last van m'n hart... Af en toe dan voel ik kleine steken. Dan moet ik altijd eventjes goed ademhalen, en dan gaat het weer voorbij. Tot nu toe niks ernstigs maar ik maar me in ieder geval flink zorgen. Zijn er mensen die hier ook last van hebben? Ik heb ongeveer 2 jaar gerookt, maar niet veel. Ik ben sinds 3 weken gestopt (nieteens om bovenstaand verhaal..).
Van die steken aan de kant van je hart zijn tussenribspieren. Tenminste, dat was bij mij zo. Ik ben daarmee nog naar de dokter geweest, omdat ik dat een paar dagen lang had en ik het niet vertrouwde. De huisarts vertelde mij toen dat mensen met hartklachten voelen alsof ze een hele strakke band om zich heen hebben, om de borst. Of dat er een olifant op staat, zo zwaar. Dus ik denk niet dat dat het is. Maar als je ongerust bent, moet je gewoon even naar de dokter gaan. Die kan je dan vast wel gerust stellen.

Sterkte ermee, het gaat wel weer over! Enneh... dit is geen medisch advies, dit is alleen wat ik heb gehoord en meegemaakt.

Is er misschien nog iemand die weet waarom je die steken altijd links hebt en nooit rechts???
Oud 24-07-2003, 22:33
Qimm
Qimm is offline
Steken jin je borst duiden vrijwel NOOIT op je hart, maar meestal je longen of idd de bekende tussenribspieren. Daar heeft iedereen last van. Lastig, je doet er niets aan maar het gaat vanzelf over.
Oud 25-07-2003, 10:08
mleen
mleen is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-07-2003 @ 23:06:

Is er misschien nog iemand die weet waarom je die steken altijd links hebt en nooit rechts???
Dat heb ik me ook afgevraagt, en ik vat het eigenlijk nog steeds niet. Maar het meest logische antwoord lijkt mij dat er aan de linkerkant meer zit, want rechts zit geen hart, dus dan knelt dat eerder ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 13:44
BlueStar
BlueStar is offline
Nee, het voelt nooit heel zwaar aan Dan zullen het idd die tussenribspieren wel zijn.. Ben ik even blij! Maar hoe komt dat dan? Zijn ze teveel in een verkeerde positie ofzo? En wat is dan wel een goeie positie?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Heb ik ook een tijdje gehad (ook met het ademhalen dat het over gingenzo). de dokter zei dat 't groeipijnen waren, en ik denk dat dat ook zo was, want ik heb ze al een jaartje niet meer en ben bijna uitgegroeid

Regels voor berichten