Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 07:07
Miess
Miess is offline
Op http://www.ib-groep.nl/ staan de uitslagen van de lotingen van het hoger onderwijs. Vandaag wordt iedereen op de hoogte gebracht. Laat hier weten of je in- dan wel uitgeloot bent voor een studie. Vermeld tevens voor welke studie en voor welke plaats je dat bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2003, 08:07
igfy
igfy is offline
Ik ben dus ingeloot voor geneeskunde aan de UvA... ( plaats was niet echt de bedoeling, maargoed)
Oud 17-07-2003, 09:32
brynn
brynn is offline
heb net gelezen dat ik ben uitgeloot voor geneeskunde in maastricht, categorie B, als er 20 mensen uitvallen, kan ik geplaatst worden. weet iemand hoe het de voorgaande jaren heeft gezeten, hoeveel mensen vallen er ongeveer na inloting nog uit?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:12
Nuck
Nuck is offline
Ben ingeloot voor geneeskunde in Groningen, plaats van voorkeur .
Oud 17-07-2003, 11:24
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Citaat:
Nuck schreef op 17-07-2003 @ 12:12:
Ik ook!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:42
LostProphetX
LostProphetX is offline
Willen er alstublieft 7 mensen afvallen voor Tandheelkunde in Groningen
Oud 17-07-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 17-07-2003 @ 12:12:
ik ook! Hoi studiegenootje
Citaat:
joekeldoekel schreef:
Ik ook!
hoi ander studiegenootje
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:02
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ben ingeloot voor Geneeskunde in Nijmegen, plaats van voorkeur. Ik zat overigens in categorie D.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-07-2003 @ 12:57:
ik ook! Hoi studiegenootje

hoi ander studiegenootje
Gefeliciteerd!!

(iedereen die ingeloot is trouwens!!)

Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:50
Verwijderd
Ik ben ingeloot voor geneeskunde in Leiden
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:20
Baz
Baz is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 17-07-2003 @ 13:02:
Ben ingeloot voor Geneeskunde in Nijmegen, plaats van voorkeur. Ik zat overigens in categorie D.
Ben ook ingeloot voor geneeskunde Nijmegen (1e voorkeur), zat in categorie C.
(snap alleen lotnummers enzo op ib-groep.nl niet zo, hoeveel mensen zijn er nou ingeloot in welke categorie en hoeveel zitten er in elke categorie?)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:26
1983
1983 is offline
ik heb de envelope nog niet open gemaakt

oh ik hoop het zooooooo erg

(geneeskunde, leiden, klasse C)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:31
Baz
Baz is offline
Citaat:
1983 schreef op 17-07-2003 @ 15:26:

Waarom niet opengemaakt?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:33
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Baz schreef op 17-07-2003 @ 15:20:
(snap alleen lotnummers enzo op ib-groep.nl niet zo, hoeveel mensen zijn er nou ingeloot in welke categorie en hoeveel zitten er in elke categorie?)
He, klasgenoot

Ik ben zonet op de site van de ib-groep geweest, maar snap er ook weinig van. Je schijnt een eigen lotingsnummer te hebben (ohja?! ik weet van niks ) en voor categorie D waren de nummers ..... t/m ...... ingeloot. Hoe ze dat dan precies gedaan hebben weet ik niet. En ook niet hoeveel er in welke categorie zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:34
Baz
Baz is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 17-07-2003 @ 15:33:
He, klasgenoot

Ik ben zonet op de site van de ib-groep geweest, maar snap er ook weinig van. Je schijnt een eigen lotingsnummer te hebben (ohja?! ik weet van niks ) en voor categorie D waren de nummers ..... t/m ...... ingeloot. Hoe ze dat dan precies gedaan hebben weet ik niet. En ook niet hoeveel er in welke categorie zitten.
2 mensen uit m'n klas zijn uitgeloot en het schijnt dat je alleen je lotnummer weet als je uitgeloot bent (voor het geval er nog mensen uitvallen), maar hebben wij niet nodig, we zijn toch ingeloot!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:35
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
1983 schreef op 17-07-2003 @ 15:26:

Mijn moeder heeft hem opengemaakt, ik was aan het oppassen bij de buren. Mijn vriendin is ook ingeloot en die heeft hierheen gebeld om te vragen of ik ook ingeloot was. Toen heeft mn moeder 'm dus maar losgemaakt om mij gillend tegemoet te rennen en te schreeuwen dat ik was ingeloot.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:37
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Baz schreef op 17-07-2003 @ 15:34:
2 mensen uit m'n klas zijn uitgeloot en het schijnt dat je alleen je lotnummer weet als je uitgeloot bent (voor het geval er nog mensen uitvallen), maar hebben wij niet nodig, we zijn toch ingeloot!
Ohja, klopt ook wel. Hier op het forum heb ik een paar van zulke reactie's gelezen
En idd, wij zijn toch ingeloot dus we hoeven ons niet echt meer ergens druk om te maken. Heb jij je boeken al besteld?

Uit mijn exvwo-klas waren er overigens 8 mensen die Geneeskunde wilden gaan sturen, waarvan er 2 dus sowieso ingeloot zijn. Ben benieuwd wat de rest er van heeft gemaakt .
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:43
Baz
Baz is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 17-07-2003 @ 15:37:
Ohja, klopt ook wel. Hier op het forum heb ik een paar van zulke reactie's gelezen
En idd, wij zijn toch ingeloot dus we hoeven ons niet echt meer ergens druk om te maken. Heb jij je boeken al besteld?

Uit mijn exvwo-klas waren er overigens 8 mensen die Geneeskunde wilden gaan sturen, waarvan er 2 dus sowieso ingeloot zijn. Ben benieuwd wat de rest er van heeft gemaakt .
Nee boeken nog niet besteld (had wel brief van MFVN, faculteitsvereniging gekregen, zal nog even doorlezen. In brief Ib-groep staat dat we binnen paar dagen inschrijvingsformulieren krijgen, dus wacht daar wel op (moeten trouwens voor 1 augustus boeken bestellen, heb ik gelezen). Moet ook nog op zoek naar kamers, jij ook?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 15:03
loenatikkie
loenatikkie is offline
Jaaaaa ik ben ook ingeloot voor Kunst en Economie in Utrecht woeiiiiii dat is leuk

Dag dag loenatikkie
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 15:18
*maai*
*maai* is offline
Ben ook ingeloot!
Klinische technologie, aan de UT.
Oud 17-07-2003, 15:23
1983
1983 is offline
heb hem toch maar wel opengemaakt, maar wou het zo graag dus was bang voor slecht nieuws!
maar mijn zusje zei als jij het niet doet trek ik hem uit je handen en dan doe ik het, dus heb het toch maar gedaan en

BEN INGELOOT!!

zo blij, ook nog voor de eerste keus Leiden
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 15:26
Miess
Miess is offline
Mijn broertje is van de geneeskunde faculteit in Maastricht getrapt omdat ie na 2 jaar z'n propedeuse niet had maar is wederom in Nijmegen ingeloot (omdat ie een 8 gemiddeld had).
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 17:40
*maai*
*maai* is offline
Je kon het ook gewoon door de envelop heen zien.
Oud 17-07-2003, 19:02
Mogwai
Mogwai is offline
Uitgeloot Geneeskunde Lotingklasse C !!!

KLOTE ZEG, hopen dat ik volgend jaar ingeloot wordt (zal nu wel meedoen aan decentrale selectie).

Weet iemand een andere studie wat samenhangt met geneeskunde of waar je naar geneeskunde kan doorstromen. Mijn tweede keus zal misschien farmacie worden
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Mogwai schreef op 17-07-2003 @ 20:02:

Weet iemand een andere studie wat samenhangt met geneeskunde of waar je naar geneeskunde kan doorstromen. Mijn tweede keus zal misschien farmacie worden
Volgens mij gaan veel mensen een jaar biologische wetenschappen ofzo iets doen...maar 'k weet niet in hoeverre je daar bij geneeskunde iets aan hebt ed... In België kun je zo beginnen met geneeskunde... Vriendin van mijn is twee jaar achter elkaar uitgeloot, toen in België begonnen met geneeskunde, daar blijven zitten (kan daar wel) en afgelopen jaar ingeloot voor geneeskunde in Utrecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2003, 19:35
brynn
brynn is offline
ik gun het jullie allemaal heel erg hoor, maar het blijft frustrerend om te lezen, die mensen die wel ingeloot zijn. helemaal omdat ik een nogal hoge index had. ik ga nu misschien algemene gezondheidswetenschappen in maastricht doen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 20:23
H2O
H2O is offline
Citaat:

Weet iemand een andere studie wat samenhangt met geneeskunde of waar je naar geneeskunde kan doorstromen. Mijn tweede keus zal misschien farmacie worden [/B]
farmacie in Utrecht kan. Ik geloof in het 4e jaar kun je doorstromen naar 4e jaar geneeskunde. succes
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 20:36
Mogwai
Mogwai is offline
Zal zeker proberen met dat doorstromen (info vragen), bedankt voor info !!!

Ik vind het alleen klote dat je de studie die je wilt volgen niet mag/kan volgen. Heb eigenlijk geen echte andere studierichting in gedachten gehad dan geneeskunde, dus vind ik het net zoals brynn zeer frustrerend. Want ik weet het zeker dat ik het aan kan! Hopen maar dat het lukt om volgend jaar ingeloot te worden en anderen dan natuurlijk ook.

Ben nog een beetje boos
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:18
Luna Tsjik
Luna Tsjik is offline
Ik ben uitgeloot voor Communication & Multimedia Design in Breda. T/m volgnummer 20 waren in mijn klasse ingeloot en ik had 30, dus helaas.
Nu ga ik Informatiedienstverlening en -managment doen.
Oud 17-07-2003, 22:13
PardonMe
PardonMe is offline
Een vriendin van mij is ingeloot voor International Bussiness studies in Maastricht, en ben echt ontzettend blij voor haar, zeker omdat ze zich toch wel afvroeg of ze wel kans zou maken..
Ze wilde die studie echt graag doen enzo, dus ik ben hartstikke blij voor haar
Oud 18-07-2003, 09:19
bumblebee
bumblebee is offline
Ben ingeloot voor Journalistiek in Zwolle. (en nu blijkt dat iedereen is toegelaten ... dus das een loting voor niks..naja.)
Oud 18-07-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Uitgeloot Geneeskunde Lotingklasse C !!!

KLOTE ZEG, hopen dat ik volgend jaar ingeloot wordt (zal nu wel meedoen aan decentrale selectie).

Je kunt na 3 jaar biomedische wetenschappen geneeskunde gaan doen. Maar ik hoorde ook nog dat je dan eerst een toelatingstest moet doen. Maar ik hoorde dat over Leiden, dus ik weet niet of dat ergens anders ook geldt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Luna Tsjik schreef op 17-07-2003 @ 22:18:
Ik ben uitgeloot voor Communication & Multimedia Design in Breda. T/m volgnummer 20 waren in mijn klasse ingeloot en ik had 30, dus helaas.
Nu ga ik Informatiedienstverlening en -managment doen.
:\ jammer. Welke klasse zat je?

Ik zit in Klasse B. Heb net pas ontvangstbevestiging gehad, kon mijn cijferlijst pas op een later tijdstip insturen.

Hoe kom ik achter mijn lot/volgnummer? Krijg ik zeker nog thuisgestuurd.... grmbl

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:53
Sjaan
Sjaan is offline
Een vriedin van me stond een 7,9 gemiddeld , nét geen 8... en ze was in eerste instantie uitgeloot! Zooow zielig1 Alleen nu is ze nageplaatst, wel op een totaal andere plaats dan haar eerste 3 voorkeuren, maar goed! Toch fijn voor dur!

ikke heb gelukkig nie hoeven loten, lijkt me zwaar kut als je krijgt te horen dat je de studie die je mega-graag wil gaan doen, niet mag gaan doen, en dus maar iets anders moet gaan doen...!

We krijgen btw wel errug veel nieuwe dokters en chirurgen zo te zien!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:37
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi,
ik ben dus uitgeloot voor geneeskunde in Nijmegen, was nummer 1230. Maar helaas. Ik zou wel aan de 2e loting mee kunnen doen, maar de kans dat ik dan als nog wordt ingeloot is heel klein. Daarom zat ik eraan te denken om bij de 2e loting voor bio-medische wetenschappen (ook in nijmegen) mee te loten. (weet iemand of dit zomaar mag (invallen bij de 2e loting). En zoja, is er dan nog een kans dat ik wordt ingeloot. Want op de site van de ib-groep staat 100 plaatsen en 109 aanmeldingen. Is de kans dat ik dan wordt ingeloot (lotingsklasse C) dan groot of niet?
alvast bedankt
Oud 19-07-2003, 19:09
brynn
brynn is offline
Citaat:
Sjaan schreef op 19-07-2003 @ 12:53:
Een vriedin van me stond een 7,9 gemiddeld , nét geen 8... en ze was in eerste instantie uitgeloot!
ik ook. ik vind het echt nog steeds stom. maar misschien wordt ik ook nog wel nageplaatst.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 20:54
Miess
Miess is offline
Citaat:
brynn schreef op 19-07-2003 @ 20:09:
ik ook. ik vind het echt nog steeds stom. maar misschien wordt ik ook nog wel nageplaatst.
Vorig jaar was in klasse B uiteindelijk iedereen ingeloot. Bij de eerste lotingronde was slechts 87% van klasse B ingeloot. Ik weet niet hoe hoog het percentage bij de eerste ronde dit jaar lag, maar gezien tot oktober nageplaatst wordt denk ik dat je wel een redelijke kans maakt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 22:06
Girl87
Girl87 is offline
Mijn zus is uitgeloot (Geneeskunde, Maastricht)

Er moeten eerst 100 mensen afvallen voordat ze ingeloot kan worden...dat gaat niet gebeuren, dus?
Oud 22-07-2003, 09:43
Verwijderd
CMD @ hogeschool brabant, here i come .
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:29
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Er gaan inderdaad wel heel veel mensen Geneeskunde studeren. Tsjonge jonge.
Naja, ik moest niet ingeloot worden, alleen mijn havo diploma halen, dus ach ja.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:00
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
Citaat:
Baz schreef op 17-07-2003 @ 15:20:
Ook ingeloot in Nijmegen, stad van 2e voorkeur. Ga nog wel proberen te ruilen voor groningen maar denk niet dat dat gaat lukken... Maar Nijmegen zal ook wel leuk zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 16:10
Baz
Baz is offline
Denk niet dat je kan ruilen voor Groningen (kan alleen als je heel zwaarwegende redenen hebt). Ik had ook naar Groningen kunnen gaan, is wel dichter bij (kom uit Dalfsen, in de buurt van Zwolle), maar vond Nijmegen leuker. Nu alleen nog kamers zoeken, want met de trein heen en weer elke dag is wel een beetje lang.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:22
brynn
brynn is offline
als er nog 1 iemand afvalt wordt ik nageplaatst voor geneeskunde. jeej.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:14
Miess
Miess is offline
Citaat:
brynn schreef op 25-07-2003 @ 21:22:
als er nog 1 iemand afvalt wordt ik nageplaatst voor geneeskunde. jeej.
Dat moet lukken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 10:30
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
Citaat:
Baz schreef op 25-07-2003 @ 17:10:
Denk niet dat je kan ruilen voor Groningen (kan alleen als je heel zwaarwegende redenen hebt). Ik had ook naar Groningen kunnen gaan, is wel dichter bij (kom uit Dalfsen, in de buurt van Zwolle), maar vond Nijmegen leuker. Nu alleen nog kamers zoeken, want met de trein heen en weer elke dag is wel een beetje lang.
Heb helaas geen zwaarwegende redenen, alleen dat ik nu waarschijnlijk niet meer kan blijven basketballen in Meppel (waar ik dus woon) en dat vind ik wel heel erg jammer... Maar nu is het dus inderdaad zoeken naar een kamer. Voor Groningen was dat niet zo'n groot probleem want daar ken ik wel mensen, maar in Nijmegen ken ik helemaal niemand! Wel wat lastiger dus maarja kvind vast wel iets, ooit...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:01
Baz
Baz is offline
Citaat:
!SuperCalimero! schreef op 26-07-2003 @ 11:30:
Heb helaas geen zwaarwegende redenen, alleen dat ik nu waarschijnlijk niet meer kan blijven basketballen in Meppel (waar ik dus woon) en dat vind ik wel heel erg jammer... Maar nu is het dus inderdaad zoeken naar een kamer. Voor Groningen was dat niet zo'n groot probleem want daar ken ik wel mensen, maar in Nijmegen ken ik helemaal niemand! Wel wat lastiger dus maarja kvind vast wel iets, ooit...
Ja ken ook mensen in Groningen (zo ongeveer hele school gaat er naartoe), maar vond Nijmegen leuker. Maar ik heb dus ook het probleem dat ik haast niemand in Nijmegen ken, dus da's een beetje lastig... Maar ik hoop dat ik iets vind, want elke dag 2 uur heen en 2 uur terug met de trein is een beetje veel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:23
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Citaat:
Baz schreef op 26-07-2003 @ 13:01:
Ja ken ook mensen in Groningen (zo ongeveer hele school gaat er naartoe), maar vond Nijmegen leuker. Maar ik heb dus ook het probleem dat ik haast niemand in Nijmegen ken, dus da's een beetje lastig... Maar ik hoop dat ik iets vind, want elke dag 2 uur heen en 2 uur terug met de trein is een beetje veel
Mijn zus studeert in Nijmegen en ik hoorde haar laatst iets vertellen over een omgebouwd klooster waar regelmatig kamers vrij komen. Er wonen daar alleen studenten maar het schijnt niet echt bekend te zijn, de gemiddelde wachttijd is ongeveer 2 maand en dan heb je een mooie kamer op het randje van het centrum.
Precies weet ik het allemaal niet, maar als ik mijn zus weer spreek ( is op vakantie) dan wil ik het wel vragen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:29
Maart
Maart is offline
Iedereen die ingeloot is gefeliciteerd! Spannend he dat wachten en dan die envelop of telefoon...

Voor iedereen die uitgeloot is veel sterkte bij het zoeken van een leuk alternatief...en volgende keer beter toch?

Voor de mensen die in Groningen Geneeskunde komen studeren...zie jullie vast nog wel door de gangen lopen op de faculteit. Jullie worden de eerste lichting in de BaMa...veel succes!

Ik heb mijn P binnen! en echt geen spijt van Geneeskunde in Groningen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 12:38
Baz
Baz is offline
Citaat:
joekeldoekel schreef op 27-07-2003 @ 00:23:
Mijn zus studeert in Nijmegen en ik hoorde haar laatst iets vertellen over een omgebouwd klooster waar regelmatig kamers vrij komen. Er wonen daar alleen studenten maar het schijnt niet echt bekend te zijn, de gemiddelde wachttijd is ongeveer 2 maand en dan heb je een mooie kamer op het randje van het centrum.
Precies weet ik het allemaal niet, maar als ik mijn zus weer spreek ( is op vakantie) dan wil ik het wel vragen.
Als je meer informatie over dat klooster hebt, zou ik het graag weten (is het trouwens gemengd of alleen voor vrouwen?), want het wil nog niet echt lukken met kamers . Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:49
Verwijderd
Ik ben ingeloot voor geneeskunde in Rotterdam!! En dat terwijl ik in lotingsklasse E zat! Ik ben echt helemaal gelukkig en opgelucht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten