*krijgt opeens don't ask what your country can do for you, but ask what you can do for your country in haar hoofd...vreemd*
Of je een toekomst hebt en of de wereld je wat te bieden heeft is aan jou. Je kan achterover gaan zitten en wachten totdat de wereld naar jou toekomt en ja...dan heb je wel een toekomst omdat je jezelf in leven houdt, maar of het leven je dan veel te bieden heeft weet ik niet...
De vraag is niet echt of het leven jou wat te bieden heeft, maar of jij wat te bieden hebt aan het leven. Als jij de wereld een beetje tegemoet komt door er zelf op uit te gaan en dingen te ondernemen waardoor het leven voor jou een stuk leuker wordt, zul je vanzelf zien dat het leven jou ook meer biedt, dan wanneer je vol pessimistische gedachten achterover in een stoel hangt
(ik zeg niet dat je dit allemaal doet, al het bovenstaande is even een vergelijking tussen twee mogelijke situaties, aangezien ik niet weet in welke situatie jij zit)
Maar, als jij tevreden zou zijn om zo te leven, achterover in je stoel wachtend tot de wereld eens naar jou toekomt, waarom zou je je dan afvragen of het gezond is? Gezond is relatief. Ik vind het persoonlijk veel gezonder om te erkennen dat dingen soms klote zijn en dat te accepteren, dan naief door de wereld te wandelen met het idee dat het leven alleen maar prachtig is, om vervolgens een enorme klap in het gezicht te krijgen als je geconfronteerd wordt met het tegendeel.